Oireita, oireita..

Hengästyttää täälläkin, arkipäivän toimet on sellaisia "papparaisähkäisyjä" täynnä, esimerkiksi niinkin yksinkertaiset asiat kuin kenkien laittaminen jalkaan tai koirien pannan/valjaiden laitto.

Tuo kenkien laitto! Aivan kamalaa touhua. Mulla ei mahdu jalkaan enää kuin sellaiset oikein vanhat venähtäneet ballerinat, aamulla ja päivällä saa istua ja puhista niiden laiton kanssa, alkuillasta eteenpäin ne ei mahdu enää edes jalkaan ilman että puristaisi ja painaisi joka puolelta. En luovuta, crockseissa en kulje, ainakaan vielä :D Eikä kyllä huvittaisi ostaa uusia popoja vain puolentoista kuukauden takia...

Tää kuvaa olotilaa aika hyvin:
29b2e09f17d7fc8207bec54f0633c6bf--pregnant-humor-im-pregnant.jpg

Haha voi että joo toi kenkien laitto! Mun lempisandaaleista remmeineen on muodostunut ihan pahin painajainen. Loppukesä tulee varmaan läpsyteltyä flipflopeissa..

Kenkien laittaminen on niin työlästä! Ja jotain kertoo varmaan se että esikoinenkin menee ympäri kämppää ja puhisee turhautuneena. Matkii siis mua. :hilarious:

Tänään pitkästä aikaa reippailtu kaupungilla ja vaikka kampaajallakin istuin sen reilu 2h, ei supistellut juurikaan. Enkä oo muutenkaan erityisen kipeä. :happy:
En oo rehellisesti käynyt missään moneen viikkoon! Joten tää tuntui ihan luksukselta. :shy:

Mulla oli tänään jo heti aamusta jalat turvoksissa :( En tiedä miten ne nyt silleen oli. Ja nyt töistä tultua ne on ihan mahdottomat. Jalkapöydät on arat, kun on niin pulleat :O Muuten ei sinällään ole mitään ihmeellistä olossa tai muutenkaan, kai tämä sitten vaan kuuluu asiaan.

Minä vetelen ihan tyynesti crocseilla tai sitten löysillä lenkkareilla. En tokikaan kyllä liiku lähimarkettia tai leikkipuistoa ihmeellisemmissä paikoissa. Sitten jos on oikein päässyt isoille kaupoille tms 'ihmistenilmoille' niin oon remmisandaalit saanut muuten jalkaan mutta se remmin pää ei enää suju sinne omaan lenkkiinsä :D repsottaa sitten vähän

Mä kyllä ajattelin, että täytyy varmaan käydä ostamassa jotkut crocs-jäljitelmät tai muut sellaiset kengät, jotka voi vaan sujauttaa jalkaan, eikä tarvitsis nauhoja sitoa, ja olisivat riittävän väljät. Lenkkaritkin alkaa iltapäivisin olla ahtaat, vaikka löystyttää nauhat :(

Arvostan. Nyt on selkeästi unettomuus astunut kuvioihin tässä viimeisen viikon sisään. Muutenkin kun joutuu esikoisen takia heräilemään ja päivisin on tuntenut kuolettavaa väsytystä niin hienoa valvoa :( ja nyt vielä kun ei satu mihinkään, että olisi edellytykset nukkua.

Välillä jään valvomaan esikoisen yöhälinöiden jälkeen, välillä oman vessareissun jälkeen, tänään vaan avasin silmät ja tuumasin että oh shit, ei väsytä yhtään klo 04:30. Mut veikkaampa että kun esikoinen herää tuossa 7-8 niin johan väsyttäis :arghh:

Niin tuttua Nuppu täälläkin, tosin se helpottaa, kun ei ole lasta/lapsia ennestään. Mies kyllä nousee 3-4 aikaan aamuyöllä, ja jos satun olemaan hereillä siihen aikaa, niin kyllä se sen verran siellä erilaisia ääniä pitää, etten välttämättä sitten saa nukuttua... yrittää toki olla hiljaa, mutta aina jotain kolinoita sitten tietenkin kuuluu, availee kissoille ovea, että pääsevät ramppaamaan ulos ja sisälle ym... :facepalm:

Vaikuttaa kyllä tosi paljon töissä jaksamiseen, kun osa öistä menee ihan vituralleen valvomisen takia. Mutta nyt ei ole enää kuin viikko jäljellä, ajattelin, että sen ajan jaksaa vaikka mikä olisi! :)

Tässä vaiheessa saa kyllä täysin luovuttaa sen ulkonäön suhteen ja valita mikä tuntuu hyvältä. Mulla ei kengät menis ilman tukisukkia. En viitsi uusiakaan enää viikkojen takia ostaa. Nuo tukisukat auttavat tosi paljon turvotukseen esimerkiksi jos oon enemmän liikkeellä.
Housujen kanssa oon jo luovuttanut kun mitkään äitiyshousut ei enää mahdu niin meen mielumin kollareissa/legginsseissä.
Sitten on takki ongelma, vaikka esikoisesta käytin luottotakkiani synnärille mennessä, ei se mahdu enää kiinni.. Enkä viitsisi enää uuttakaan ostaa. Täytyy toivoa ettei kovin kylmiä ilmoja tuu :sorry: ja suosia kerros pukeutumista.

Nuppu, Kurjaa että unettomuus on nyt rantautunut sinne vielä kun pystyisi nukkumaan. Sympatiani. :sad001 Kai tää on kehon tapa taas valmistautua tulevaan..
Itselläkin on alkanut olla vaikeuksia nukahtaa uudestaan jos herännyt juurikin esikoisen mölyämiseen yöllä tai vessahätään. Tähän mennessä kuitenkin onnistunut.
Mutta aamut.. kun sitten saisin nukuttua katkeamatonta unta, niin esikoisen ja miehen noustessa ylös herään hirveeseen nälkään ja pissahätään enkä pysty enää nukkumaan. Nyt oon hätyyttänyt heidät hetimmiten pois etten heräisi liiaksi. :p

Joo-o, kyllä on nyt pakko hankkia jotkut tuki-/lentosukat, ei tästä tule hevonpeetä taas. Jalat on jo niin turvoksissa, että oikein kipeää tekee, jalkapöytien iho on kohtuullisen tunnoton, mutta sieltä syvemmältä sitten on hiukan kipeät molemmat jalat. Lisäksi kroppa on nyt just taas hirveän levoton, tekis mieli vaan kävellä eessuntaas, mutta pakko on vaan kökkiä tässä ja tehdä töitä urakalla :rolleyes: Onneksi on perjantai, niin pääsee pariksi päiväksi kotiin omantahtiseen meininkiin. Kai sitä ens viikon vielä sitten jaksaa töissä olla.

Joo kyllähän se ois sitten kasilta nukuttanut :grumpy: mutta positiivista tietty se että esikoinen nukkui kasiin asti :happy:

Itselle ei oikein konkretisoidu tuo äitiysloman alkaminen kun ainoa muutos on se että jatkossa rahaa on taas kuin roskaa :grin muutenhan kaikki jatkuu niinkuin ennenkin. Mutta kohtahan se tosiaan alkaa, ihan kivahan se on päästä hoitorahalta pois :happy:

Täällä sama että tuo muistuttaa äitiyslomasta kun rahaa jää sitten jotain käteenkin. :D
Ei paljoo mutta kuitenkin huomattavasti enemmän kuin nyt.

Ai että! Äitiysloma korkattu, 35+0, ja yöllinen selkäkipu on astunut seuraamme :arghh: viimeksi sentään sain nukkua yhden yön hyvin mutta nyt ei näköjään sitä suotu. Eipä sitä etukäteen muistanut kuinka vittumaista se onkaan kieriskellä kipeän selän kanssa :banghead: ja vaikka aikasemmin tässä raskaudessa ollut selkäkipu oli perseestä, ei se yöaikaan häirinnyt, niin jos voisi vaihtaa niin mieluummin melkein ottaisin sen takaisin jos yöt saisi nukkua. Kahteen saakka sinnittelin ilman mutta lopulta otin panadolin joka auttoi. Mutta eipä sitäkään ihan säännöllisesti viitsi syödä..? Hauskat viimeiset viikot tulossa :android:

Ai että! Äitiysloma korkattu, 35+0, ja yöllinen selkäkipu on astunut seuraamme :arghh: viimeksi sentään sain nukkua yhden yön hyvin mutta nyt ei näköjään sitä suotu. Eipä sitä etukäteen muistanut kuinka vittumaista se onkaan kieriskellä kipeän selän kanssa :banghead: ja vaikka aikasemmin tässä raskaudessa ollut selkäkipu oli perseestä, ei se yöaikaan häirinnyt, niin jos voisi vaihtaa niin mieluummin melkein ottaisin sen takaisin jos yöt saisi nukkua. Kahteen saakka sinnittelin ilman mutta lopulta otin panadolin joka auttoi. Mutta eipä sitäkään ihan säännöllisesti viitsi syödä..? Hauskat viimeiset viikot tulossa :android:

Panadolin ottamiseen ei ole mitään estettä. Sillä normi aikuisten ohjeella voi ottaa sen kolmesti päivään, minuakin neuvolasta monta kertaa kehotettu ottamaan. Vaikka mietityttäähän se, ei kipujen kanssa hyödytä elää :)

Kyllä minä ainakin olen Panadolin ottanut ihan suosiolla, jos on ollut tarvetta. Tosi vähän on kyllä ollut, mutta silti. Eilen otin yhden, kun se päänsärky oli aika järkky. Onneksi auttoi.

No sitäpä, kyllähän sitä välillä voi ottaa, mutta mites sitten jos joka yö..? Itsestä tuntuu pahalle jos ihan vakituiseen alkais niitä napsimaan :sad001 vaikka se nyt periaatteessa on turvallinen, niin kai sen vauvan olis silti parempi olla ilman.. toisaalta jos mulla on paha olla niin ehkä lapsellakin jne.. kaikki pohdituttaa kun ei itse tiedä satavarmaksi mikä nyt olisi pienin paha.

Takaisin