Oireita, oireita..

Mulla oli esikoista odottaessa viimeinen kuukausi yöt aika rallia, koska heräilin joka yö 15 min välein. Koko yön.:meh:
Alkoi käydä voimien päälle, joten synnytyksen jälkeen kun sain nukkua 3h pätkissä, niin tuntuipa hyvältä! Moni muu synnyttänyt ruikutti osastolla pätkittäisiä uniaan, vaan meikäläisestä tuntui ihan taivaalliselta! :goodnight

Nyt kun olis suht hyvä tsäänssi vielä nukkua öitä. Esikoinenkin on lopetellut yöimetyksiä eli nukkuu jo toisinaan melkein koko yön. Vaan äitipä ei! :woot:

Juu täällä sitä valvotaan :D Tuttua hommaa, ei jaksa stressata. Lapsen kanssa kärppänä ylös 5:30-6 välillä aamuisin, mutta onneksi ei tarvi avaruustiedettä päivällä tehdä niin ei haittaa että käy vähän hitaalla..

Kyllä täytyy olla kiitollinen siitä, että kuinka hyvin meillä nukutaan. Esikoinen saattaa pari kertaa yössä herätä mutta useimmiten nukahdan samantien takaisin, toista on miehen herätyskelloon herääminen. Jostain syystä silloin on vaikeampi saada unta vaikka ei olisi vielä montaa tuntia kerinnyt nukkumaan. Tänään nukuttiin esikoisen kanssa puoli 10. Saa nähdä miten käy, jos syksyllä pitää olla kerhossa puoli 9.

Totta turiset Aaria! Että ei ehkä haittaa vaikka kävisikin vähän hitaalla. :wink

Ja kun pääsin mainostamasta noita öitä, oli eilinen yö sitten jotain aivan muuta. Poika heräili parin tunnin välein. :shifty:
Me kirottiin miehen kanssa vuoron perään. Mä en taas tietenkään saanut enää edes aamuyöstä sitten unta kun kerran olin herännyt.

Meillä on nyt kahtena iltana tyttö halunnut mennä sohvalle nukkumaan. Olohuone ja makkari ovat vierekkäin, ja eroa ei sohvalla ja tytön sängyllä ole kuin varmaan 5metriä. Mutta silti se raahaa peiton ja tyynyn sohvalle. Mä olen kyllä sen sänkyyn kantanut, kun on nukahtanut.
Oiskohan aika ruveta remontoimaan tytölle omaa huonetta, alkaa näyttämään siltä että hän haluaa nukkua omassa rauhassa :happy:

Pakko täältä jo kysyä valkovuodosta, kun seuraava neuvola vasta 24.5 enkä koe asiaks, mistä pitäisi varta vasten neuvolaan soittaa :)
Pahoittelen, tekstissä voi olla jotain mikä ällöttää joitakin...

Onko muilla valkovuoto muuttunut raskauden myötä? Itsellä vuoto on välillä sellaista kirkasta, sitkeää ja hyvin räkämäistä :/ Ei kuitenkaan haise pahalle, että viittais tulehdukseenkaan tms... On vaan todella ällöttävää käydä vessassa silloin kun tälläinen klimppi tulee ja kun ei meinaa millään irrota pyyhkimällä... Enimmäkseen vuoto on ihan normaali, ehkä aavistuksen vetinen, mutta välillä tulee näitä vuotoklimppejä. Esikoista odottaessa vuoto oli normaalia, paitsi aavistuksen runsaampaa ja vetisempää.

Ällövaroitus! For real..

On varmasti normaalia.
Mulla tulee sellaista kellertävää/vihertävää kuin räkää! Ihan todella ällöttävää.. :inpain: Ja sellaisia kunnon jojoja tai "klönttejäkin", etttä morjes. Mutta ei ole tulehduksia tms. Katsottu useamman kerran ja aina vaan todettu että normaalia. Alkoi tässä raskaudessa ja luulenpa että sen aikaa saan kärsiä. :facepalm:
Esikoisen raskaudesta muistan vain että valkovuoto lisääntyi.

Kuullostaa miitu niin tutulta ja on kyllä niin inhottavaa ja ällöttävää tää. Tätä epäilinkin, että varmasti normaalia, mutta "kiva kuulla" että muillakin sama ongelma (jos näin voi sanoa :D )

Niin ällöä kuin onkin, et ole yksin.
Kellertävää tai valkeaa, klimppejä ja jojomaisuutta. Voin samaistua, valitettavasti :D
Pikkuhousunsuojat on kova sana niin ei tarvii alkkareista pyyhkiä... Huoh :D

mulla tota samaa, ei toki joka päivästä mut runsasta kuitenki [emoji85]

raskauden alussa tuli myös rusehtavaa vuotoa, säikäytti kyl ku huomasin sen. Mut ei ollu kuitenkaa ku pieniä tippoja ja tapahtu ehkä kahen päivän ajan, eikä ollu jatkuvaa joten ei sen enempää huolettanu.

Vieläkös on muita jotka kärsii närästyksestä? Mulla alkoi muutama viikko sitten ja on tosi inhottavaa, varsinkin jos iskee illalla ennen nukkumaan menoa. Yrittäny seurata johtuuko jostain ruoasta, mutta ei oo yhteydessä edes mihinkään tiettyyn ruokaan. Iskee ihan milloin sattuu. Esikoisen odotusaikana alko vasta ihan viimeisinä kuukausina, kun alko kohtu ahistelemaan ruokatorvea tai mihinkä lie kohtu alkanut painamaan tms. Nyt ei vielä tästä pitäisi kyllä johtua, kun kohtu vielä tuolla navan seudulla :D

Mullakin alkoi närästys joskus rv 16 ja otin tujumman lääkityksen suosiolla käyttöön (omeprazolia reseptillä). Edellisessä raskaudessakin närästys tai refluksi oikeastaan alkoi ennen puoliväliä ja loppui vasta synnytykseen. Kamala vaiva, kun ei voinut ainakaan viimeksi syödä kovin myöhään illalla mitään, ettei yöllä noussut kaikki kurkkuun. Puoli-istuvassa asennossa piti nukkua. Nyt on onneksi vielä pysynyt lääkityksellä aisoissa.

Mulla on kans ollut satunnaisesti nyt närästystä, vaikka normaali oloissa en koskaan kärsi koko vaivasta. Itse oon ollut huomaavinani yhteyden ainakin siihen, että on syömättä liian pitkään, nälkä tuntuis muuttuvan aika nopeesti närästykseks. Lisäks tosi epäterveellinen ruoka tuntuis närästävän.

Mulla oli esikoisesta närästystä ihan loppua kohden, nimenomaan iltaisin eikä se liittynyt mihkään tiettyyn ruokavalioon.

Nyt on kerran tullut sellainen oikein kunnon kohtaus johon napsin Rennietäkin ja syynä oli yllätys, yllätys tuoreet sämpylät. :p Niin paha, niin paha.. Mulla ei normaalisti siis tuota vaivaa oo lainkaan.

Minä en edes tiennyt miltä närästys tuntuu ennen esikoista :D tai tietysti että tuntuu polttavana tunteena, röyhtäyttää ja mitä näitä nyt sanotaan olevan. Esikoisen viimeset kuukaudet kyllä näytti sitten miltä närästys tuntuu :D

Mä varmaa lasken itelläni raskausoireisiin tän hillittömän halun pelata simsiä :D esikoisen raskausaikana viimeksi olin vähällä hankkia pelin :D

Takaisin