Oireita, oireita..

Voi Tania, miten sä olet edes selvinnyt?!
Miten olet näin raskauden aikana hoitanut?
Ja miten sä selviät arjessa, itsellä kävelykin sattuu, ihan kuin olisi joku piikki tuolla takapuolessa joka pistäisi joka askeleella ja sitten vielä se kutina :sorry:

Kaikkeen tottuu, jopa kipuun kun se kestää tarpeeksi kauan.. :D Enpä oikee enää mitenkään hoida koitan vaan elää niiden kanssa. Sillon aluksi käytin tasasin väliajoin kuurina sheriproct neoa kuukauden kerralla ja se helpottikin. Mutta kun ei tosiaan saa pitkäaikaisesti käyttää varsinkaan raskaana niin ei jääny paljon vaihtoehtoja :D

Eikö levottomissa jaloissa tule pakon tunne itse liikuttaa jalkoja tai nousta vaikka sängystä ylös kävelemään ja liikuttamaan jalkoja kun painaa ja puristaa? Mulla ainakin nää "krampit" tulee tahattomasti ja kestää ehkä sekunnin. Vähän kuin olisi vilunväristys, mutta kohdistuu jalkoihin ja yläselkään et jostain lihaksista lähtee tuo sykäys :) ja täysin kivuton on. En sitten tiedä millaisia Moondancella on tarkemmin :D

Joo ei mulla kipua jaloissa ole. Hyvin samantapaista kun sullakin, kivuttomia kramppeja. Ärsyttää vaan aina välillä se sätkiminen :D

Nyt on viimeiset pari päivää ollut kamalaa lonkkakipua. Päivät istun töissä ja työpäivän jälkeen lonkka on niin kipeä ettei pysty painoa laskemaan toiselle jalalle. Neuvolassa neuvottiin välttämään istumista aina kun vain voi ja venytellä alaselkää. Koirien hoito on työpäivinä jäänyt kokonaan miehen kontolle kun en pysty käymään lenkillä. Jospa tämä paranee tästä

campuuu, On, sellainen oikein karvapeite. :D Näin oli myös esikoisesta. Oli kiva aina neuvolassakin kun sydänääniä kuunneltiin niin mietin vaan että omg, noita masuhaituvia. x)

Joo täällä kans yks karvamaha! Just pari päivää sitten huomasin ja mietin et ai kauhee onks se aina ollut tollanen vai onks tää joku uus juttu. :D

Sama täällä massukarvojen suhteen. Niitä on reilusti, pitkiä ja osa vähä tummempiakin. :)

Oon parina päivänä haravoinu pihaa. Eilen joutu lopettaa kesken ku alko tulemaan semmosia pistosmaisia kipuja nivusiin, varsinki oikeeseen nivuseen. Niitä tuli koko illan ja musta tuntu että kuuma suihku vasta rauhotti tilanteen. Yön sain nukuttua normaalisti (herään vessaan 3-4 kertaa). Nyt nivuset on väsyneen ja vähä aristavan tuntoiset. Olikos nuo niitä liitoskipuja? Googlaamalla tulin ainaki siihen tulokseen...

Täällä kans yks karvainen ilmoittautuu! Onneksi ovat sentään vaaleita :D
Hajuherkkyys on tehnyt paluun, ei onneksi niin pahana kuin alussa. Meille tuli uusi sohva pari päivää sitten (ihan kotimainen kylläkin) ja voi jestas miten se haisee! Ihan ensialkuun en voinut tulla samaan huoneeseenkaan, nyt sentään voin istua jonkun hetken siinä nautiskelemassa, on nimittäin ihan supermukava!

Hei. Päätimpä minäkin vihdoin ja viimein kirjoittaa tänne. Koko ajan olen käynyt lukasemassa, josko kohtalotovereita löytyisi rajuista oireista. Nyt päätin itse kirjoittaa tänne jos jollekin muulle joka ei ole myöskään uskaltautunut kirjoittamaan löytäisi minusta kohtalotoverin.
Raskausoireita paljon ja alkoivat hyvin aikaisessa vaiheessa, noin 5-6 raskausviikolla, jolloin jäin töistä sairaslomalle. Nyt menossa rv17+0 ja edelleen sairaslomalla ja oireet jatkuvat.
Oireita:
Järkyttävä pahoinvointi
Oksentelu
Vatsakivut
Päänsärky
Väsymys
Laihtuminen

Tähän mennessä painoa pudonnut -10kg. Tiputuksessa yhteensä 7 vuorokautta (eri kerroilla). 2,5kk:n aikana pystynyt poistumaan kotoota 4 kertaa. Vuorokauden aikana saanut "nauttia" kivuitta max.4h. Muutoin vatsakivut ja sairas turvotus vaivaa n.20h vuorokaudessa yötä päivää. Ensimmäinen raskaus.

Tässä lyhyt selostus oireistani. Tarkemmin jos kirjottaisin, tulisi piiiiitkä viesti. Joten tuossa lyhykäisyydessään, onko siellä kellään ollut samanlaisia vaikeuksia? Tuntuu niin raskaalta kun ei mihinkään pysty paitsi istumaan kotona ja keskittymään kipuihin ja oksennuksen nielemiseen ja pakko syöntiin ja seuraavaan päivään selviytymiseen...

Näiden lisäksi on tietenkin kaikkia muita "oireita".... Hajuherkkyys, karvankasvut, finnit, rasvainen päänahka..... huoh.....

Huh, onpa sulla ollut rajuja oireita! Ei muuta kun tsemppiä. Onni onnessa ettei sulla ole jo lapsia, vaan saat keskittyä itseesi nyt!

Voi ei Lisbeth, sinulle on kyllä lätkäisty hurjat oireet :( Taitavat minunkin oireet olla sinulla, kun olen päässyt niin vähällä. En osaa muuta sanoa kuin että toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa, on varmasti todella uuvuttavaa :(

Tosi ikävä kuulla Lisbeth että sulla on ollut noin hankala alku. :( Mulla oksentelu alkoi myös 6+0, ja jatkui enemmän tai vähemmän ympärivuorokautisena viikolle 12, minkä jälkeen ollut lähinnä aamupainotteista. Nuo 6 viikkoa vietin pitkälti sängynpohjalla, ulkona sain käytyä ehkä just sen kaks kertaa lääkärikäynneillä ja pari kertaa jouduin ajan perumaan kun olo oli yksinkertasesti niin heikko etten pystynyt lähtemään. Sain jotenkuten pidettyä sen verran nestettä ja ravintoa sisällä että en päätynyt tiputukseen. Edelleen ruokahalu on pitkälti nollassa, ja menee just niin pakottamalla tarpeellinen määrä ruokaa alas, nyt se jo yleensä onneksi pysyykin siellä.

Tosi paljon tsemppiä sulle, mä olin jossain vaiheessa jo henkisesti tosi surkeessa kunnossa, kun oli koko ajan niin huono olo et tuntui ettei sitä jaksa enää. Se kuitenkin menee ohi, ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti sullakin on välissä sellasia päiviä tai edes hetkiä, että tuntuu paremmalta ja muistaa et kyllä se elämä vielä voittaa. ❤️

Junttura, Luultavasti liitoskipuja. Itselläni tulee samanlaisia jos teen pitkää lenkkiä. Seuraavana päivänä koko nivustenalue ja alapää sen tuntuinen kuin ois isonkin treenin tehnyt, eli paikat niin hellänä että hyvä kun käveleen pääsee.

Lisbeth, Voi hurjaa kuinka vaikeaa sulla on ollut heti alkumetreiltä. :sad001 Toivottavasti edes jotain helpotusta tulisi jossain kohdin. En osaa edes kuvitella kuinka rankkaa on.. Paljon tsemppiä ja jaksamista! ❤️

Mulla on Lisbeth kanssa aivan järjettömiä päänsärkyjä koko ajan ja tää väsymys on ollut alkuraskaudesta asti sitä luokkaa, ettei mitään saa tehtyä. Voin vaan kuvitella miten rankkaa sulla on kun yhdistetään nämä vielä noihin muihin oireisiin, itse sentään lopetin oksentamisen joskus 12. viikolla :sad001 Tsemppiä!

Uusimmat oireet (16+3): Näppylät naamassa ja närästys. Koko naama täynnä pieniä näppylöitä, otsassa eniten. Tulivat ihan päivässä. Lisäksi tuo närästys, jota on pienessä mittakaavassa ollut aiemminkin, mutta tänään heräsin päikkäreiltäkin oksennus kurkussa, kun närästi niin kovasti :/

En ollut aiemmin kiinnittänyt ollenkaan huomiota koko asiaan, mutta kun täällä tuli puheeksi nuo mahakarvat, niin kyllä niitä on mullekin ilmaantunut lisää! Niitä on muutenkin, tosin harvakseltaan ja ihan vaaleita, mutta nyt on kyllä enemmän kuin ennen, ja koko mahan alueella!

Takaisin