Oireita, oireita..

Ihan normaalilta kuulostaa, juuri samanlaista mulla oli myös esikoisen odotusaikana eivätkä lääkäritkään olleet huolissaan. :) Joutuuhan se sydän tietysti nyt tekemään ihan hullusti enemmän töitä.. Ihmekö tuo siis.

Luulen että mulla myös jotain lihasperäistä, kuten sanoitkin Lilja. :)

Onko muut huomannu että hengittäminen on raskaampaa? Välillä havahtuu siihen että ei hengitä ollenkaan ja pitää oikein miettimällä miettiä että sisäään ja ulooos.. 18+1 täällä vasta että ei luulisi minkään vielä painavan heuhkoja. Pitäiskö olla huolissaan¿?

rosmariini, Mulla alkoi juuri noilla viikoilla ja huolestuin. Etenkin siis makuuasennossa, mutta kuuluu asiaan. Toki hyvä vaihtaa asentoa, esimerkiksi vasemmalle kyljelle. Älä siis huoli! :)

Joo samaa olen huomannut, että hengittäminen on hiukan raskasta välillä. Ja tuo on myös jännä, että oikealla kyljellä ei ole niin hyvä olla kuin vasemmalla. Hetken menee, mutta sitten pitää vaihtaa. Selälläni en myöskään kauaa viihdy.

Ei pidä olla huolissaan. Kehon pitää tehdä enemmän töitä, joten ihan normaalia. Mä pystyn edelleen hengailemaan jopa mahallaan jos luen kirjaa tai kännykkää. Mut kyljellään on ollu aina muutenkin mun lempiasento, muussa asennossa en esimerkiksi sais nukuttua. Jotenkin kyl odotin että tupakan jättämisen myötä kunto ees vähän kohenisi, mutta ei, edelleen portaiden nousu on yhtä raskasta :D

Noi portaat on kyllä nykyään ihan kamalia! Käytiin muutama päivä sitten kävelyllä erään linnan raunioilla ja sinne piti kiivetä useampi porras, jouduin aina viiden portaan jälkeen pysähtymään vähän hengittelemään. En olis varmaan ikinä päässyt perille ellei olis pissattanut niin kovasti ja mulle luvattiin että siellä huipulla on vessa. :D

Motivaattori kohdillaan :D Mäkin hengästyn lähes tyhjästä ja välillä iltaisin hengästyttää vaikka makaisin sängyssä.. samoin ollut aikaisemmissakin raskauksissa.

Motivaattori kohdillaan :D Mäkin hengästyn lähes tyhjästä ja välillä iltaisin hengästyttää vaikka makaisin sängyssä.. samoin ollut aikaisemmissakin raskauksissa.

Minulla myös näin. Pelkkä kenkien sitominen voi hengästyttää. Miestä huvittaa kun puuskutan milloin mistäkin, mut minkäs teet. :hilarious:

Ja nyt uusin lisäys oireiden kirjoon vaikka melko oireetonta onkin, niin kamala kitkerä maku suussa. Ensin ajattelin että oon syönyt jtn huonoa mutta tää seuraa päivästä toiseen ja tekee etovan, huonon olon. Luinkin että olisi melko yleistä. :grumpy:

Mulla on molemmissa raskauksissa tullut harmaita hiuksia. En suostu uskomaan, että se voisi johtua muusta kuin raskaudesta :D

Mulla on kans välillä aika kauhea maku suussa, varsinkin silloin jos en muista juoda tarpeeksi, tai olen syönyt liikaa sokerisia juttuja :/

Kävin päivällä vanhempieni luona ja tuli seisoskeltua ulkona pitkään, ja kuljeksittua pitkin pihoja. Nyt on sitten aikamoisia kipuja alavatsalla, selässä ja lonkissa, en tiedä johtuiko tuosta "ulkoilusta", vai olisko osa sitten jotain kasvukipuja taas. Rinnoissa on myös ollut todella piikikkäitä kipuja tänään, pitkään olikin niiden suhteen hyvä olla. Nyt on vielä tunnin verran aikaa makoilla ennen Suomen jääkiekko-ottelua... Meillä on hyvät sohvat olkkarissa istumiseen, mutta eivät oikein sovellu makoiluun :( Haaveissa olisi uusi erilainen sohvakalusto, mutta ei ole vielä tullut hankittua.

Mä olen huomannut, että nyt kun olen pari päivää putkeen rempannut vauvojen huonetta, ei masu oikein tykkää tällaisesta revittelystä. Onneksi tajusin kuitenkin nyt aloittaa, enkä vasta joskus rv 25 :) Aina välillä täytyy mennä sohvalle lepäämään, että jaksaa taas maalata tms.

Juu, en minäkään jaksa pitkiä fyysisen työn jaksoja. Nyt tuli paarusteltua siellä ulkona pari tuntia. En nyt kuitenkaan ihan osannut odottaa, että kipuja tulisi, kun en varsinaisesti edes tehnyt mitään.

Kai sitä vaan on opittava, ettei yhtenä päivänä voi ihan hirveästi tehdä, varsinkin kun peruskunto on mitä on mulla :/ Olen niin huono jakamaan tekemisiä pitkin päivää, yleensä rykäisen kerralla hommat ja sitten huilia loppupäivä. Nyt sellainen työ-lepo-työ-lepo -jaottelu täytyisi varmaan opetella...

Hmm, sokerisia olen kyllä syönyt nyt tässä ja en ehkä oo muistanut tarpeeksi juodakaan. Täytyy testata olisiko niistä apuja tähän kamalaan maku ongelmaan myös minulla. :inpain:

Se työ-lepo-työ-lepo jaottelu tulee toimimaan myös sitten vauva- ja pikkulapsi arjessa. :wink
Siis yksinkertaisesti aina ei vaan aika/jaksaminen riitä ja muakin ärsyttää jos asioita jää kesken. Mutta ne täytyy vaan jotenkin aikatauluttaa ja priorisoida.

Täällä myös tänään vähän unohtui, että olen raskaana kun olo oli mitä mainioin. Piti tytölle trampoliinia kasata ja siinä jousia paikalleen venyttäessä alkoi sattumaan melkoisesti mahaan ja piti mies huutaa viimeiset yhdeksän laittamaan paikoilleen. Onneksi kipu hävisi parin minuutin istumisella ja juomatauolla, sit taas jatku homma loppuun ja lopputuloksesta tyttö oli onnellinen :happy:

Täällä ei ole helpotusta tullut. Sain nukuttua kuitenkin viitisen tuntia ihan kohtuullisen hyvin. Olis kiva kyllä vielä nukkua. Alaselkä on kipeä, samoin lonkat edelleen. Alavatsa tuntuu aralta, olisikohan kohdun alapuolelta, tuntuu hiukan vaikealta paikallistaa. Täytyy etsiä jostain joku tyyny jalkojen väliin, josko sillä saisi vähän apua asiaan ja saisin unesta kiinni vielä.

Toivottavasti sait Kaari vielä levätyksi, kivut kuulostavat kurjilta. :sad001 Tyyny jalkojen välissä kyllä on hyvä idea. Ostin itse Lidlistä sellaisen pitkän vartalotyynyn juuri tuohon tarkoitukseen mutta ei se oikein toiminut mulla. Oon nyt sitten nukkunut niin että yksi tyyny jalkojen välissä ja toinen tuossa rintakehän alla. Etenkin jos on liitoskipuja reisissä se tyyny kyllä tuo helpotusta.

Nukkumisista puheen ollen, meidän taapero on nyt nukkunut 3 kokonaista yötä! :happy: En nyt juhli tätä vielä mitenkään mutta on toivoa että alkaisi nukkua yönsä. Niin ja nukkuu omassa sängyssä. 1v7kk tulee pian mittariin niin johan tässä on öitä valvottukin. Ja pian sama rumba alkaa alusta.

Kävin etsimässä jonkun vanhan tyynyn, se on kyllä aika lituska, mutta kyllä siitä apua on jonkin verran :) Pitäisi tänään kyllä saas jotakin tehtyä, kävin illalla koiran kanssa pienellä kävelyllä, siitä ei ollut mitään apua :/

Miitu, toivotaan parasta, että yöt jatkuisi hyvinä esikoisen osalta :wink Kyllä se on itselle suuri helpotus, kun saa nukkua kunnolla.

Mulla on eilisen jäljiltä nivuset ja yläselän lihakset aivan jumissa. No tänää on hyvä rentoutua auringossa, kun esikoisen viettää varmaan koko päivän trampoliinilla. Oli vähän oma lehmä ojassa trampoliinin ja hiekkalaatikon suhteen :p

Takaisin