Oireita, oireita..

Mulla ei oo vielä ollut mutta viime raskaudessa oli paljon semmosta muljahtelua& tykyttelyä eritoten alussa.

Mulla on ollut nyt raskausaikana pari kertaa rytmäreitä. Kärsin niistä joskus vuosia sitten enemmänkin, muutaman vuoden ne oli kokonaan pois ja nyt onkin sitten kiva, jos ne palaa raskausvaivoiksi :P

Joo siis mulla on kanssa muutenkin sillon tällöin mutta nyt ne on läheskoko ajan :D

Tämäpä kamalan kiva, pitäis lähtee ensimmäistä kertaa pahoinvoinnin alettua yliopistolle. Oksensin jo kertaalleen ja makaan edelleen sängyn pohjalla, vaikka puolen tunnin päästä pitäis olla jo liikkeellä. Mitenköhän sitä sais aamupalan alas ja pysymään alhaalla. Täytyy varmaan väittää vetäneeni sunnuntaina kalsarikännit, jos pitää vielä yliopistollakin oksentaa :laughing002

Neuvolatäti sano että kannattais käydä lääkärillä tarkistaa toi rytmihäiriö homma. Sain neuvola-ajan vasta viikolle 8 eli kolmisen viikkoa vielä.

Miten Tiiiu selvisi päivästään yliopistolla? Paraniko olo yhtään? :)

Mulla on tänään ollu tähän mennessä hirvein päivä, niin huono olo, että koko ajan odotan koska pitää lähtee oksentaan... oksentanu oon aamulla kerran ja muuten vaan voinut pahoin. Lisäks ei tee tietty mieli syödä mitään, mutta nälkä pahentaa oloa, eli pakko väkisin koittaa syödä jotain pientä.

Ihmeen hyvin meni :) Aamupala ei pysynyt sisällä ja aamuluennolla oli vähän tuskaa, mutta loppupäivä meni ihan jees. Nyt sit kotiin palaamisen kunniaks pahoinvointikin teki paluun ja palasin sängyn pohjalle. Tää on kyllä ristiriitaista, kun ois koko ajan nälkä, mutta syöminen on vastenmielistä. Mä en jotenkin pysty syömään kuin kuivia juttuja, tuo kermainen kanakiusaus, mitä äsken söin yökötti armottomasti ja se se taisi tuon pahan olonkin palauttaa.

Paahtoleipä ja pahoinvointi ne yhteen sopii :D En normaalisti syö paahtista mut sitä pysty kivasti pahoinvoivana syömään ja hiilari helpotti oloa.

Mä selvisin aika hyvin tämän päivän. Syominen aiheuttaa edelleen pahoinvointia, mutta töissä meni ihan ok. Nyt illalla olen haistanut oudon hajun, joka ällöttää todella paljon. Haju on ilmeisesti itsestäni peräisin eli sellainen halvan, tunkkaisen hajuveden haju! Ja siis käytän sellaista hyväntuoksuista kevyttä hajustetta, mikä ei ole koskaan ennen ällöttänyt millään lailla. Kaikkea sitä :D

Tänään tuli bussissa huono olo, ja pois jäätyäni keräilin itseäni pysäkillä ja pohdiskelin miten pääsen 1,3km kävelemään kotiin. Lähdin liikkeelle ja totesin, ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin käydä matkan varrella Prismassa ostamassa suklaapatukka. Nappasin patukan kassalta, ja totesin ajan loppuvan ja jonon olevan liian pitkä. Arvatkaapas oliko kivaa maksaa kerran haukattua suklaapatukkaa?

Ihan outoja nippailuja alavatsassa. Ei esikoisesta ollut tällästä ollenkaan. Saa mut vainoharhaiseksi ja vessassa käydessä pelkään aina menkkojen alkavan, kun on vähän sellaista menkkamaista jomotusta. Normaalia varmaankin. Niin joo, voiko se vessassa ramppaaminen alkaa nyt jo? Eikai. En jaksa tätä vessarallia jos se nyt jo alkaa :D
Välillä ällöttää. Ei oksennukseen asti tai muuten, mut sitä oksetusoloa. Kunhan eitästä pahene niin hyvä.

Täälä selvinpiä oireita ollut kova vilu, väsymys ja lämpö on ollut hiukan koholla ja tunteet herkässä :) vatsassa kans muljumista.. lisäksi housut kiristää ja piti käydä jo hommaamassa raskaushousuja..oksenteluja pelkään eniten :D edellisessä raskaudessa kun piti ämpäri olla vieressä monta kuukautta eikä mikään pysynyt sisällä. Sillon tosin sai keskittyä vain raskauteen, nyt pitäisi tönöttää myymälässä (oon töissä pienessä ekokaupassa) hyvin edustettuna ja fressinä :D onneks töissä saa ymmärrystä ja apua mut hiukan kuumottaa jo ajatus että kesken kaiken kassalta pitää juosta vessaan :angelic:

Neelukka monet ovat kirjotelleet alkuraskaudessa olleista vuodoista, jotka ovat olleet täysin harmittomia. Toivotaan, että sinullakin on vain sellaisesta kyse :Heartpink Voimia!

Täällä menossa 5+5 ja oireita ollut melko vähän. Vatsaa turvottanut etenkin iltaisin. Rinnat hieman painavamman tuntuiset, mutta arkuutta ei juurikaan ole. Etovaa oloa ollut ehkä kerran päivässä, mutta eilen sitä oli peräti kolme kertaa... ehkä tahti kiihtymässä?! :O
Yhtenä päivänä voimat olivat totaalisen loppu, enkä meinannut jaksaa kävellä yhdeltä seisamalta kauppaan n.300m päähän :D

Pe aamupäivä oli täysin oireeton ja tuli ihan kauhea pelko :( Varmasti taustalla oleva keskenmeno, pitkä lapsettomuus sekä useat pettymyksyyn päätyneet hoidot ruokkivat omalta osaltaan tätä pelkoa. Tästä huolimatta olen kuitenkin todella toiveikas, että tällä kertaa onnistutaan! Ei voi muuta kun toivoa parasta ja yrittää pitää mielen positiivisena :Heartred

Täällä myös aamulla vähän rusehtavanpunaista vuotoa... Onneksi on huomenna se varhaisultra niin tietää missä mennään. Vaikka on jo kolmas lapsi tulossa niin on tää alun epävarmuus aina yhtä kamalaa.

Solinarilla löytyy melkolailla sama kattaus oireita kuin täälläkin, kova vilu ja väsymys! :)

india, Yritä tosiaan pitää mieli avoimena ja olla turhia murehtimatta etukäteen. Tiedän että helpommin sanottu kuin tehty. <3 Yhtälailla kuin asiat voivat mennä huonosti, ne voivat myös mennä parhain päin. :)

Luulenpa että kaikenlaiset pienetkin vuodot ovat suht normaaleja, vaikka varmasti säikäyttävätkin.
Ainenkin niin monissa ryhmissä niistä lukenut! Itselläni vuoteli esikoisen aikaan muuten vain silloin tällöin ja aina välillä asiaa käytiin tarkistamassakin.

Mulla on nyt lisäksi ollut alavatsa vähän arka ajoittain ja eilen vihloi häpyluun kohdilta. Olisiko sitten jotain kasvukipuja?

Minä olen muutenkin vähän epäuskoinen koko raskaudesta, mutta kun ei oikein mitään selviä oireitakaan ole, niin jotenkin on tosi vaikea uskoa edes olevansa raskaana vaikka molemmat tekemäni testit antoivatkin selvät plussat eikä menkkoja ole vähäisen tiputtelun lisäksi kuulunut... Tiputtelu on jo loppunut, nyt oikeastaan ainoat oireidentapaiset on vatsan turvotus, jota minulla on välillä muutenkin ollut jos en ole ollut tarpeeksi tarkkana ruokavalion suhteen (kuten nyt kun olen sallinut itselleni vähän normaalia enemmän herkkuja ja mm. gluteenipitoisia ruokia...:p) sekä hyvin epämääräisen vähän turvonneet rinnat ja yhtä epämääräisen vähän lisääntynyt näläntunne, melkein voisin vaan kuvitella nämä kaikki oireet plussatestien johdosta... :confused013
Vielä pitäisi malttaa odottaa reilu viikko ar-ultraan... :rolleyes:

Takaisin