Oireita, oireita..

Täällä rv 5+1
Rinnat on todella kipeät ollut jo jonkin aikaa ja koko ajan jano ! Nyt huolestuttaa vähä myös tuollaiset kuukautis kivun tapaiset oireet.. Ollut siis siitä asti kun kuukautisten piti Alkaa .. Ohimeneviä mutta pistää huolestuttamaan, onko muilla vastaavia?

Aamuisella vessakäynnillä pyyhittäessä tuli vähän tummanpunaista vuotoa paperiin mutta enää ei ole tullut.. Enteileeköhän alkavia kuukautisia vai voikohan mahdollinen kiinnittymisvuoto olla myös tummempaa..?:nailbiting:voe mahoton näitä piinahetkiä..:inpain:

Täällä rv 5+1
Rinnat on todella kipeät ollut jo jonkin aikaa ja koko ajan jano ! Nyt huolestuttaa vähä myös tuollaiset kuukautis kivun tapaiset oireet.. Ollut siis siitä asti kun kuukautisten piti Alkaa .. Ohimeneviä mutta pistää huolestuttamaan, onko muilla vastaavia?
Mulla on viikkoja nyt 6+0 ja mulla on ollut sellaisia kuukautiskivun kaltaisia vihlomisia kans sieltä asti kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ilmeisesti voivat johtua "verekkyyden lisääntymisestä" ja olla ihan normaaleja, mutta tuntuvat kamalan huolestuttavilta. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä toivotaan, etteivät ole merkki mistään ikävästä.

Mulla on ollut etova olo öisin muutamana yönä ja aamuisin jäätävä nälkä :grin. Iltaisin paleltaa ja alavatsaa juilii joten hyvältä vaikuttaa. Itse asiassa tosi samalta kuin esikoisesta :love017

Mulla syöminen vaan pahentaa tätä pahoinvointia. Hyvä etten äsken yrjönny autoon…En käsitä miten selviän töissä tämän olon kanssa (yhdet yrjöt vedin jo töissä viime sunnuntaina, sitten jäin lomalle ja nyt alkuviikosta pitäisi palata töihin).

Moikkelis kaikille! Itsellä nyt rv 5+5 menossa ja 2 lasta ennestään. Raskauksia takana enempi, keskenmenoa sunmuuta. Tämä oli ylläriraskaus, joten ennen plussaa tunsin jo kummallisia oloja. Heräsin plussaa edeltävänä yönä hirveeseen nälkään, jouduin syömään banaanin, jotta sai nukuttua ja aamulla oli aivan jumalattoman heikko olo. Koko päivä meni ihan sumussa oudon olon takia, ajattelin jo, että joku oksennustauti on iskenyt. Illalla tein testin ja plussaa se näytti. Sen jälkeen tietty olot vaan vahvistu. Plussan jälkeen: Jatkuva pitkin päivää vellova huono olo, pissalla ramppaaminen (yölläkin pitää käydä), tajuton väsymys (menen nyt viimeistään klo 22 nukkumaan), mitään ruokaa ei tee mieli, turvottaaaaaa ihan järkysti, hirveät ilmavaivat, alavatsakipuilu, turvonneet rinnat ja hiusten rasvoittuminen. Niin ja ripsipidennykset varissu pois ennätysajassa. Välillä tuntuu, etten saa nestettä tarpeeksi, vaikka töissäkin aina vesipullo vieressä. Siinä nyt joitain.

Lohdutuksen sana kaikkien outojen vuotojen ja tuhrujen kanssa painiville: Edellisessä raskaudessa vuosin monta kertaa, kunnolla, punaista kuukautismaista vuotoa. Oli roisisti sanottuna "rämmäleitä" seassa yms. Vaan niin tuo mun tyttöni vaan silti terveenä syntyi. Oli vatsa- ja selkäkipua. Että koittakaa ottaa rennosti, se ei aina tarkoita pahinta. :) Tsemppiä kaikille muillekin olojen kanssa painiville!

Kiitos ämkoo lohduttavista sanoista <3
Ja tervetuloa joukkoon:)
Täällä siis pe-aamuna hiukan verta, kylläkin vain sillä yhdellä vessareissulla, enää ei mitään. Itellä kuitenkin jostain syystä sellanen olo et tää oli nyt tässä.. en tiiä johtuuko siitä et pessimisti ei voi pettyy vai et keho vaan tosiaan tuntee sen et kaikki ei oo hyvin.. aikasempia keskenmenoja ei vertailuna taustalla..

Huojentavaa että muillakin on paljon oireita!

Itsellä oli viikko ovulaatiosta (kiinnittyminen?) nipistävää/polttavaa kipua alavatsassa sivuilla sekä jomotusta alaselässä. Muutama päivä ennen kuukautisten laskettua alkamispäivää bussissa tuli huono olo, iltapäivästä iltaan oli väsymystä, alavatsassa hetkittäistä nippailua ja alaselän jomotusta. Öisin uni on ollut katkonaista kun heräilen vähän väliä pissalle tai muuten vaan. Eli toisaalta ei ihmekään että väsytti..
Nyt on rv 4+3 ja alaselän jomotukset jatkuu, alavatsassa ihmeellisiä tuntemuksia ajoittain, väsymystä, hetkittäistä ja ohi menevää pahoinvointia sekä yllättäviä tunnekuohuja. Esimerkiksi eilen aloin nauraa ihan typerälle vitsille yksin hysteerisesti enkä meinannut saada naurua millään loppumaan, kunnes se nauru muuttui itkuksi. Sitten itkin ja nauroin vuorotellen :D. Miehellä kestämistä nää 9 kuukautta... Ainiin, nyt rinnat alkaneet kipeytyä myös.

Itseä nyt lähinnä jännittää miten saan salattua raskauteni töissä jos oireet tästä vielä voimistuvat, etenkin pahoinvointia jännitän.

Tsemppiä kaikille oireiden kanssa! Ja tosiaan käsittääkseni tuo vähäinen vuoto voi olla ihan normaalia. Toivottavasti kaveri on kyydissä.:Heartpink

Mullakin on nyt (4+2) alkanut vähän rinnat kipeytymään. Huomasin eilen suihkussa, kun vesi sattui vähän nänneihin.
Mullakin on itku herkässä. Saatan alkaa auton ratissa itkemään jollekin biisille, kotisohvalla jollekin hömppäohjelmalle tai luontodokumentille, töissä aloin itkemään esimiehen edessä ihan tyhmän syyn vuoksi jne. Että tosi kiva hei :D

Täällä kans on itku herkässä, eilen itkin sille mainokselle, jossa se lapsi mainostaa niitä kosteuspyyhkeitä. :D

Myös kauhee ärsytys on saapunu seurakseni, ihan pikku jutut saattaa ärsyttää tosi paljon. Mies raukka. Sanoin sille kyllä eilen, että en tarkota pahaa jos äyskin ja tiuskin, mutta en vaan mahda sille mitään. Nyt oon koittanu ärsytystilanteissa lähtee hetkeks omaan rauhaan vähän rauhottuun.

Hyvä et muillakin tunteet kuohuu :D itkettää joka päivä ja hermot voi mennä ihan mistä vaan, vastapainoks myös onnellinen olo voi vallata sekunnissa. Öisin en saa nukuttua kun alkuyön. Uni on tosi kevyttä ja päivät menee sumussa tämän takia. Illalla nukkumaan mennessä tuntuu et maha venyy ja paukkuu, ihan kun tuntis sen kasvavan! Tissit yleensä yöllä myös erityisen turpeat, päivälläkin ne on "täyteläiset" verrattuna aiempiin kärpäslätkiin imetyksen jäljiltä. Joka päivä on myös etova olo. Eikä oikein tee mieli syödä. Mutta syön tietysti kun tiedän että on pakko. Varsinkin aamuisin iskee harmitus kun kaikki ruoka etoo ja oon henkeen ja vereen aamupalaihminen.

Kiitos Miitu<3 Täällä vietetty hiljaiseloa. Flunssa on kaatanut mut ihan totaalisesti ja loppua ei näy.
Kerranki kun sais nukkua super pitkään niin ei väsytä. Oltiin eilen hoplopissa ja esikoinen nukkuu vieläkin :wideyed: Yölläkin jos herään johonkin niin en saa enää unta.

Sanmarie, Aivan sama juttu! Jos yöllä herään niin en meinaa saada enää unta. Meillä nukutaan vielä perhepedissä ja yöt meni ennen raskautta suht mutkattomasti näin, mutta nyt jos poika mut yöllä herättää on vaikea saada taas unta. Pyörin ja pyörin vaan sängyssä..

Mä oon alkanut kans ärsyyntyä kaikesta ja olen vissiin aika piikikästä seuraa. Miehellä alkaa nyt jo tulla mitta täyteen, kun äyskin sille ja kuulemma komentelen. Saa nähdä mitä tästäkin vielä tulee, kun ollaan vasta näin alussa :D

Miitu, mä en sais varmaan millään nukuttua, jos nukuttaisiin vielä perhepedissä. Kun en miestäkään huoli mun viereen. Nukutaan eri kerroksissa miehen kanssa. :grin Miehen töiden takia on jo vuosi ollut pakko nukkua eri paikoissa ni olen tottunut nukkumaan yksin.

Mulla on ruvenu menee hermot meidän koiriin :eek:

Täällä alkoi vuoto tänään ja ihan kunnolla.. No eipähän ehtinny turhaan testiä ostamaan, jospa ensi kierroill parempi tuuri.. :rolleyes:

Huh nyt alkoi pahoinvointi. Tai vielä ei varsinaisesti okseta (5+1), mutta sellainen krapulamainen tutina ja heikotus, eiköhän se oksettaminen tule kohta perässä! Mielenkiintoinen työviikko edessä.. Työ on toimistotyötä, mutta älyllisesti haastavaa, koko ajan pitäisi olla skarppina ja tehokkaana ja pitää tuhat lankaa käsissä, eikä sisällä oikein ollenkaan sellaista "rutiinityötä", jota voisi tehdä vähemmän keskittyen.. Ei kovin hyvä yhdistelmä pahoinvoinnin kanssa!

Takaisin