Oireita, oireita..

Eniten harmittaa se pieni typerä toivonkipinä. Ku kaikki olis selvää ni olis jotenkin helpompaa ehkä kaikessa kurjuudessaan... nyt vaa odotan et tuleeko niitä hyytymiä ja koska tulee ja mitä jos tää on km mut se keskeytyy ja sit kestää taas viikkoja ennenku kukaan tekee missään mitään. En jaksa henkisesti tämmöstä. Olis vaan ohi jos on ollakseen.

Neuvolasta soitti ja sovittiin neuvolalääkäriaika 3vk päähän. Se tekee perustutkimuksen ja tarvittaessa sit ä-polille tarkempiin ku on se tm taustalla jo ja noita kahta lastakin on odotettu 2 ja 3v ennenku tärppäs.

Mut kyllä mä tähän nyt sain tuomioksi keskenmenon.
Toivottavasti teillä muilla jatkuu niinku pitää, kiitos kaikille ja tsemppiä ♡

Tsemppii Apiaani sinne :Heartred

Itellä juili alamahasta eilen niin kovasti että kävelykin sattui.. Ja tänään aika paljon valkovuotoa tullut eiliseen tapaan, kohtapa se menkkavuoto varmaan alkaakin kun tutut menkkaoireet päällä..

Mä tulin siivoamaan meiän varastoa, eipä hirveesti tarvinnu nostella ku jo alko menkkamainen jomoilu.. Onkohan tää nyt ihan normaalia? Istun täälä lattialla ja venailen että mies pääsee pojan kanssa paikalle niin saadaan tavarat nosteltua. Ei musta taida ainenkaan muutossa olla apua.

Tsemppiä Apiaani!

LovelyHearts , mulla jomotti esikoisen raskausen alussa ennen ja jälkeen plussan ihan kunnolla, olin kaksinkerroin sohvalla.

ja Miitu, mulla juili alavatsaa esikoisesta plussan jälkeen ihan kunnolla töissä painavia nostellessa, että mulla ainakin oli normaalia :) mutta kannattaa silti ottaa varovasti! :) <3

Unicorn, Voi miten ihana kuulla, että voisi myös olla ihan normaaliakin! Esikoisesta mulla alkoi ennen aikaiset kipeätkin supistukset jo rv 18, joten täällä mietin jo kauhulla että joko nyt alkaa.... Tuli niin elävästi mieleen kun samat tuntemukset. Mutta jospa tämä olisikin vain jotain ohi menevää. Jätän nyt kyllä poikaa painavammat nostelut muille ihan suosiolla.

Unicorn, Voi miten ihana kuulla, että voisi myös olla ihan normaaliakin! Esikoisesta mulla alkoi ennen aikaiset kipeätkin supistukset jo rv 18, joten täällä mietin jo kauhulla että joko nyt alkaa.... Tuli niin elävästi mieleen kun samat tuntemukset. Mutta jospa tämä olisikin vain jotain ohi menevää. Jätän nyt kyllä poikaa painavammat nostelut muille ihan suosiolla.

Niin kannattaa tehdä. <3
No ompas alkanut aikaisin.. nyt sitten rauhassa :)

Mutta esikoinen pysyi hienosti masussa laskettuun aikaan niin se vähän edes rauhoittaa mieltä.. Täytyy kyllä huomenna soitella neuvolaan asiasta, nimittäin mulla oli streptokokki pos. ja luulen että se aiheutti supistelut myös esikoisesta, joten olisi varmasti hyvä tarkistaa nyt tässäkin raskaudessa.

LovelyHearts , mulla jomotti esikoisen raskausen alussa ennen ja jälkeen plussan ihan kunnolla, olin kaksinkerroin sohvalla

Kiitos vastauksestasi unicorn17, jännä että yleensäkin toisilla on ihan erilaisia oireita ja jollain ei mitään, mutta yksilöitähän tässä ollaan :happy:

Miitu, mä tänään neuvolassa mainitsin asiasta, että välillä tuntuu ihan et olis harkka suppareita ni se sano et ei se tavatontakaan ole, kun kohtu kasvaa. Mulla kans supisteli aikaisin jostain puolesta välistä asti mutta kipeitä ne oli vasta sitten kun lähdettiin synnyttämään vk39+6.

Tietääkseni, jos nyt en ihan väärin muista, että jos strepto on positiivinen ni se on sitä aina. Korjatkaa jos olen väärässä. :happy:

Voimia apiaani. <3

sanmarie, Kiva kuulla ettei voisi olla aivan tavatonta tälläinen.. Ehkä tosiaan voisi liittyä tuohon kohdun kasvuun.

Oon tuosta streptosta kysynyt useammalta lääkäriltä ja terveydenhoitajalta, myös jo esikoisen aikaan, että nyt ja heidän vastauksensa on ollut tosi ympäri pyöreitä, eli että se joko voi olla tässäkin raskaudessa tai sitten ei? Ja kuulemma sen hoitoon ei moni lääkäri usko jne. Olen ollut aivan pyörällä päästäni että mikä ihme tämä tälläinen on? Kun en ole ymmärtänyt että miten se voisi yhdessä raskaudessa olla ja toisessa ei, tai toisena hetkenä olla ja toisena ei. Se voi aiheuttaa oireita tai olla aiheuttamatta.

Multahan se näyte otettiin jo raskauden puolivälissä supistelujen takia, mutta oli negatiivinen.
Sitten ennen synnytystä se olikin positiivinen!

Ekassa raskaudessa ei ollu streptoa, mutta tokassa oli. Täytyypä kysyä neuvolassa ja kattoo millasen vastauksen saa.

Onko kellä muulla alhasia verenpaineita? Mulla on ihan normaalistikin alhaset, mut nyt tuntuu et enemmän huippaa varsinkin ku lähtee liikkeelle. Pitäis vaan muistaa nousta aina rauhallisesti :rolleyes:

Ihanaa, kohta meen osteopaatille, jospa se sais tehtyä jotain näille mun issias-kivuille. Muutenkin tuntuu et joka paikka jumissa.

Moondance, Ihan uteliaisuudesta, kerrothan millaisen vastauksen sait. Mulla olisi nvlalääkäri taas reilu viikon päästä niin otan puheeksi!

Missä lukemissa sulla verenpaineet? Mietin että kuink alhaalla pitää olla että tulee oireita..

Tsempit osteopaatilla, jospa sais iskiaskivut kyytiä! :joyful:

Mulla on aina ollut erinomaiset verenpaineet ja nyt ne oli 137/83. Hb oli 115. Joten rautalisälle tulee tarvetta. Mutta miksi rautaa ei saa syödä ennen rv12? Mulla ollut tuota huimausta nyt, voiko johtua noista verenpaineista, kun on kaiketi koholla? Mä en noista ymmärrä, kun ei koskaan ole tarvinnu niitä kytätä. Kun nousen ylös niin rupeaa huimaamaan ja päässä vähän niinkuin humisemaan.

Täällä on ollu kasvukipuja alamahassa aina ajoittain vieläkin, vaikka enemmän ja voimakkaampia oli sillon viikko sitten kun plussasin. Ja mulla on myös alhainen verenpaine normaalisti ja nyt kyllä välillä huippaa aika paljon. Mutta jännästi ei sillon ku nousee nopeesti. Yleensä se on ollu se hetki ku silmissä pimenee, mutta nyt huimaus tulee ihan yht'äkkiä vaikka istuessa tai seistessä.

Sanmarie, missä sanotaan että rautaa ei sais ekalla kolmanneksella ottaa? Oon ihan huolettomasti ottanu mun raskausvitamiinit ja niissä on kyllä rautaakin...

Ihan meidän neuvolassa saamassa lapussa. Myöskin neuvolätätimme sanoi, että rautalisää sitten rv12 jälkeen.

Mulla yläpaineet satasen luokkaa ja alle.
Sanmarie, voi johtua noista paineistakin. Se on vähän minkälaisiin paineisiin ihminen on tottunu, toiselle nuo on ihan normaalia ja toiselle korkeet.

Sain osteopaatilta selityksenkin lisääntyneisiin issias-kipuihin, vaikka raskaus vasta alussa ja mahaakaan ei vielä ole. Sekin mokoma johtuu hormoneista, se saa nivelsiteet löystymään. Yliliikkuvuuskin saattaa lisääntyä sen takia raskauden aikana.

Mulla ei kyllä oo yhtään olo että oisin raskaana..vähän jännittää ko esikoisesta oli sentäs enemmän oiretta vaikkei mitää isompaa sillonkaa ollu..nla-lääkäri ultraa täällä n.rv10 joten sinne asti pitäis kärvistellä ja toivoa parasta!

Ihan samoja oireita ku esikoisesta, huimaus, nippailu, nälkä, väsymys sekä lisäks imetyksestä johtuva herumiskipu alkoi tällä viikolla :D

Takaisin