Oireita, oireita..

Tutulta näyttää, mulla oli myös aivan pökkelöt nilkat ja jalkapöydät loppuaikana, oikein kipeää välillä teki, kun iho oli todella pinkeenä :/ Synnytyksen jälkeen oli vielä jonkin aikaa turvotusta enimmäkseen nilkoissa, jalkapöytien osalta helpotti hiukan. Nyt on sitten jo aivan normaalit kintut, tykkään kun ei tarvitse valita enää kenkiä sen mukaan, mitkä sattuu mahtumaan. Sormien turvotus hävisi synnytyksen jälkeen melko pian. Nekin olivat kyllä melkoisen jäykät loppuajasta.

Tsemppiä Kullervo ja Cocoa :Heartred
 
Joo kyllä saisi jo alkaa syntymään, nyt alkaa olla muutenkin jo vähän tukalat oltavat... Ihmeen pitkälle kyllä toisaalta pääsinkin tosi vähillä oireilla, oikeestaan vasta reilun viikon verran on ollu tää kestoturvotus, mullakin jalkojen lisäksi myös sormissa, ihme kun vielä huilunsoitto onnistui viikonlopun konserteissa! :D
Kiva kuulla että Kaari sinulla on turvotukset hävinneet, jospa mullakin mahtuu pian taas omat kengät jalkaan!
 
Oi voi... Kullerva ja Cocoa, tsemppiä turvotuksien kanssa! Täälläkin osin on mutta ei nyt ehkä ihan tuossa mittakaavassa.

Mutta Kaarin kertomus antaa toivoa että nää turvotukset tästä hellittää vielä, sitä päivää odotellessa! :) Kumma kun ei esikoisesta tälläisiä ollut.
 
Huh huh, tukalalta näyttää tuo turvotus :sad001 missä vaiheessa se on teille tullut? Mulla menossa nyt 36+2 eikä ole vielä kertaakaan ollut turvotusta. Sormuksetkin menee paikoilleen ihan kuin ennen raskautta. Täytyy pitää peukkuja ettei tulis ainakaan kovin pahana. Vielä olis kolme viikkoa seltioon aikaa niin kerkeäähän sitä vielä.
 
Esikoisen raskaudessa mulla ei ollut turvotuksia oikein ollenkaan, joskus vain jotain minimaalista, mutta tässä toisessa onkin jo ihan eri mittasuhteet. Painonnousustakin pelkkää turvotusta useampi kilo.
Itsellä jaloissa alkoi jo vähän yli rv30 jälkeen pikkuhiljaa ja pahentunut vain mitä pidemmälle raskaus mennyt. Nyt on pari viikkoa ollut sormet myös turvonneet aamuisin ja menossa 40+5 :) Odotan niin kovin, että pääsee tästä turvotuksesta eroon...
 
Mulla oli ton näköiset jalat vasta viikko synnytyksen jälkeen. Kesti kolmisen päivää. Tunne oli ihan hirvee. Illalla jalkoja kuumotti polviin saakka ja tuntui, että iho repeää. Raskausaikana ei ollut jaloissa yhtään turvotusta.
 
Mulla turvotusta tuli eka kerran kesällä lomareissulla kun siellä oli hellekelit, mutta kotiinpaluun jälkeen se ei ole vaivannut ennen kuin vähän ennen äitiyslomaa ja sillonkin vain työpäivän jälkeen. Nyt tätä kestoturvotusta on ollut tosiaan ehkä parisen viikkoa, uudet kengät olin joutunut ostamaan kyllä jo heti äitiysloman aluksi... Nyt 39+4 eli kalkkiviivoilla jo ollaan, toivottavasti tää tästä kohta helpottas! :D
 
Kävin just kosmetologilla jalkahoidossa ja hän oli tosi huolissaan tästä mun jalkojen turvotuksesta, sanoi ettei ole nähnyt ennen noin pahaa turvotusta ja suositteli soittamaan synnärille... :confused: Kaipa sinne pitää soitella, vaikka jotenkin on korkee kynnys alkaa soittelemaan sinne vain turvotuksen vuoksi, mutta hän oli sitä mieltä että tuo saattaa olla merkki siitä että jotain voisi olla vialla. :eek:
 
Mulle taas neuvolassa vakuutteli että yksistään runsas turvotus ei mitään meinaa. Mene ja tiedä sitten.. Mitähän kosmetologi sitten epäili? :eek:
Mutta siis, ei sellaista turhaa asiaa ookkaan mistä ei sais huolestua.. Parempi aina soittaa ja kysyä jos itseään yhtään huolestuttaa. :)
 
No sepä just kun jotenkin vaan aattelee että tää nyt kuuluu tähän loppumetreille että on jos jonkinlaista pikku vaivaa... Kuulema näytti olevan nilkassa jo vähän sinertävää (ite en oo huomannu eroa) ja varpaat punertaa. Yritin soittaa neuvolaan mut ei siellä vastata. Kai se täytyy rohkaistua ja soittaa sinne synnytyspäivystykseen :confused:
 
kullerva, Soita vaan rohkeasti, parempi niin! :)
 
Soitin, sanottiin että jos ei muita oireita (kovaa päänsärkyä, näköhäiriöitä...) ole niin ei tarvitse huolestua, kuten ajattelinkin. Hain nyt kaupasta nesteenpoistosetin, mansikoita, kurkkua, melonia, ananasmehua... :D Nyt on kyllä tänään pari kertaa tullut verta nenästä vaikkei ole flunssaakaan, jokohan taas tarvii huolestua... :confused:
Alkais jo syntymään! :P
 
kullerva, Näin minäkin ajattelin että tosiaan se turvotus itessään ei varmasti oo mitään hälyyttävää ja tätä myös th painotti. Tuo verenvuoto varmaan jotain limakalvoihin liittyvää. Mullakin joskus tulee, normaalisti ei koskaan, joten älä ota turhaa stressiä. :)
 
Täällä myös nenästä tulee verta välillä, kuuluu raskauteen ja justiinsa nenän limakalvoihin :)
 
Yritä tässä nyt sitten pähkäillä että mikä on normaalia ja mistä pitäisi huolestua... :S Täytynee vaan seurailla tilannetta ja soitella vaan uudestaan sinne synnärille jos jotain uusia oireita ilmaantuu! :S
 
Se on vähän haastavaa miettiä, kun oireita on nii monia kuin odottajiakin. Laidasta laitaan. Pieninkin juttu voi olla vain yksi raskausoire. :p
On tässä itsekin tullut hätäiltyä yhtä sun toista asiaa.. Mutta yrittää pitää vaan pään kylmänä.
 
Mullakin oli turvotusta mutta se helpotti kun jätin hiilihapolliset juomat pois, tais lähteä 1,5kg niin että hujahti.

Limatulppaa irronnut keskiviikosta asti kun kävin sairaalassa kontrollissa korkeiden verenpaineiden takia. Samoten supistukset on ollut keskiviikosta aivan eri luokkaa kuin aiemmin. Olin jo pari senttiä auki ja kanava oli hävinnyt, vauvan pää niin alhaalla että on alkanut jo muokkautumaan.

Mulla on vaan ihan hirveä flunssa, nenä niin tukossa etten viime yönä pystynyt nukkumaan. Ja kurkku kipeä. Toivottavasti menis nopee ohi ettei tarvitse kipeenä synnyttää.
 
Mullakin oli turvotusta mutta se helpotti kun jätin hiilihapolliset juomat pois

Tuotapa en muuten ole älynnyt edes ajatella! Pittääpä kokeilla!

Toivottavasti sun flunssa helpottaa, ei kyllä tarttis synnytyshommissa olla enää mitään ylimääräisiä vaivoja...
 
Olen viikolla 39+0 tämä viikko ollut todella vaikea, et toivoisin pikkuinen syntyisi jo.

Kävely on vaikea, istumistua voi jokin aikaa mut sit häntäluu kipeytyy että joutuu menee makuulleen. Nouseminen ihan tuskaa, mahaan ottaa ja sit kun pääsee taas ylös istuun niin alapää on kipeä minuutin jne.

Jaksamia kaikille raskaana oleville :Heartpink
 
Takaisin
Top