Oireita, oireita..

Tsemppiä ja sympatiaa teille kärsiville :Heartred ja Nuppu, ei sais nauraa mut hauskasti kirjoitettu :D Vähän huumoria tähän loppuun tarvitaankin! :wink
 
Nuppu, Voi itku että ne kivut palasi. :sorry: Sitä huolestuu kun ei oo oiretta ja sit kun on oiretta niin kiroo vaan et anteeks, mut voisko hellittää. :mad: Tää on sellain tilanne ettei voi vissiin voittaa :grin

Kaikille hirveästi tsemppiä!! :happy:

Meil on tänään miehen kanssa kahden keskistä aikaa kun esikoinen lähti mummille ja ukille.
Ajateltiin että saunotaan, syödään hyvin ja rentoillaan.. No hirveen hankalaa kun nyt taas sitten on niin tukala olo ja äsken wc käynnillä painatti niin että ajattelin joko pönttöön holahtaa koko vauveli.
Toki nää pahimmat oireet tulee juuri sellaisella hetkellä kun sitten oikeasti haluais vaan käpertyä sohvan nurkkaan ja nauttia olostaan. :shy:
Kerran ei bebellä oo kiire muutenkaan ollut niin tänään vähän tiukkasin hälle, ettei nyt sitten tartteis tästä synnärille pinkoa. :joyful:
 
On kyl ihan hanurista toi supistelu ja lopahtaminen. Itellä oli esikoisen suhteen just tollasta, että supisteli hemmetin kipeesti ja välillä tiuhaankin ja välillä lopahti. Ehdin siis melkein vuorokauden supisteleen ennen synnärille lähtöä ja olin tosi kipee ja ihan varma, että monta senttiä olis jo auki ja paskan marjat, just ja just sentin. :mad:

Mulla ei oo hajuakaan mistä oikeesti tietää koska sinne synnärille kandee nyt lähteä. Mieluusti kotona olis mahd. pitkään, mut mistä tietää missä mennään avautumisen suhteen...
 
Mä olisin kyllä ihan liian myöhään lähdössä jos odottelisin sitä, että tuntuu siltä, että pitää lähteä. Nyt olin onneksi jo valmiiksi sairaalassa kun alkoi tuntua, että nyt on tosi kyseessä. Siitä hetkestä oli noin 40 min kun vauva oli ulkona.
 
Mulla tänä aamuna rinnat yhtäkkiä tosi kipeet ja nännin alueet vähän niinku epämuodostuneet ja kovat. Hetken niitä hieroin niin pehmenivät siitä mutta kipeät on edelleen :sad001 Voiko maito nousta rintoihin jo ennen synnytystä?
 
Agnes, kyllä tää loppuraskaus alkaa tuntua farssilta ei vaan omalta kohdalta vaan yleensä :grin pakko yrittää ottaa huumorilla ettei kauheesti harmittelis.. vielähän tässä itsellä saattaa olla tuollaiset 12 pv ennen yliaikakontrollia että pää hajoaa jos kovin alkaa miettiä :woot:
 
Mulla taas niin päin että kipeää ei tehny ennenkö olin jo 7 cm auki, et vähän hirvittää et osaako sit ajoissa lähteä.. Jos mielii jotain kipuunsa saaha. :smiley-angelic006

Mut mut, lääkäri ja terkka painottanutkin että menee vaikka turhaan sitten. Parempi niin päin. Toki mulla ei ookkaan synnärille kuin 10 min matka. Ymmärrän et jos on useampi kilometri niin ei varmasti huvita ajella vaan tsekkaamaan..
Kovasti kehoittavat luottamaan omaan vaistoonsa niin luultavasti sillä pärjää. :)
 
Jotenkin ite tässä vaiheessa ajattelee et jos pääsee tarpeeks pitkälle ilman kivunlievitystä niin sitten se ponnistaminen menee siinä jo ohessa kun sattuu saatanasti kuitenkin ja toivottavasti ei kestä ihan hirmu kauan. et sikäli ei sen takia kiirettä sairaalaan.. mut sen näkee sitten..
 
Niin no mulla ei oo kokemusta kun niistä oksitosiini hirviö suppareista! Et jos luomuna sit pärjäis kumminkii.
 
Oksitosiininki kans pärjäs luomuna ku aatteli et tää on melkein ohi! Toki ei kaikilla oo sama kokemus.
 
Oi kiva hienoa. Tähän asti on ollut oikea nivunen kipee mutta nyt molemmat. Aamulla kun nousin niin vasen ilmoitteli alkuun itsestään mutta meni ohi. Neuvola- ja kauppareissun jälkeen on sitten vaivannut koko päivän. On nyt pahempi kuin oikea puoli, meinaa jalka lähteä alta ihan kokonaan.

Käytiin nyt illansuussa puistossa niin totesin että eipä tarvinne enää poistua ulko-ovesta ennen kuin synnyttämään lähtiessä tai jos jotain tutkimuksia tulee ennen sitä. Saas nähä milloin hajoo pää jos ei pian ala syntyy..
 
En oo montaakaan kertaa tänne kirjotellut, mut nyt täytyy tulla kysymään onko muilla ollut samankaltaista oiretta. Eli viikkoja tällä hetkellä 39+6 ja eilen alkoi omituinen kipu ylävatsassa, navasta ylöspäin. Kipu on ajoittain viiltävä ja jomottava, ja sitä ei ole koko ajan. Pääasiassa istuessa ja seistessä, kylkiasennossa maatessa sitä ei ole. Vauva on liikkunut koko ajan normaalisti. Mitäköhän voisi olla?
 
Jenniida, sinuna soittaisin synnärille, sieltä saat varmimman vastauksen! Ainakin täällä Tampereella kun soittelin jalkojen turvotuksesta ja olin huolissani että soittelinko turhaan, niin sanoivat että saa ja pitää soittaa jos yhtään joku asia mietityttää! :)

Minulla taas ollut tänään jatkuvaa viiltävää kipua alavatsassa joka tuntuu vain kävellessä... :sad001 Täytyy vielä hetki varmaan tässä tunnustella meniskö ohi vai pitääkö taas alkaa soitella...
 
Ylävatsakivusta mäkin soittelisin neuvolaan tai synnärille. Ylävatsakipu voi olla yksi raskausmyrkytyksen oireista, minkä takia siihen kannattaisi kiinnittää huomiota herkemmin kuin alavatsan kipuihin, jotka ovat muutenkin tavallisempia.
Jos tosin muita oireita ei ole (näköhäiriöitä, korkeaa verenpainetta yms) niin tuskin se mitään vakavaa on, mutta parempihan se on tarkistuttaa kuin murehtia turhaan. :)
 
Täällä sitä makoillaan 10mg oxynormin voimin osastolla. Loppui kotona keinot ja voimat jatkuvien supistusten kanssa ja tänne tulin. Kohdunkaula on kadonnut mutta kohdunsuu on yhä edelleen vain niukasti sormelle auki. Tilanne alkaa muistuttaa huomattavasti esikoisen hidasta synnytystä, kipeitä, säännöllisiä supistuksia yli 30tuntia ja hidas synnytyksen eteneminen... Ei houkuta kyllä kokea sitä uudestaan! Lisäksi nämä kovenevat kivut saivat synnytyspelon nostamaan päätään, haluaisin karata ja perua koko synnytyksen, meinaa paniikki lievästi sanottuna iskeä kun kuulen saleista kipuhuutoa... :O
 
Täällä sitä makoillaan 10mg oxynormin voimin osastolla. Loppui kotona keinot ja voimat jatkuvien supistusten kanssa ja tänne tulin. Kohdunkaula on kadonnut mutta kohdunsuu on yhä edelleen vain niukasti sormelle auki. Tilanne alkaa muistuttaa huomattavasti esikoisen hidasta synnytystä, kipeitä, säännöllisiä supistuksia yli 30tuntia ja hidas synnytyksen eteneminen... Ei houkuta kyllä kokea sitä uudestaan! Lisäksi nämä kovenevat kivut saivat synnytyspelon nostamaan päätään, haluaisin karata ja perua koko synnytyksen, meinaa paniikki lievästi sanottuna iskeä kun kuulen saleista kipuhuutoa... :O

Kuulostaa valitettavan tutulta oman esikoisen synnytyksen suhteen. Paljon voimia ja tsemppiä ja toivotaan nopeaa etenemistä! :)
 
Nyt olen auki vasta 4cm ja kipupiikin sain hieman aikaisemmin kankkuun, joka sitten lievensi supistuksia ja nyt niitä tuleekin vain satunnaisesti vaikka kipeitä ovatkin. Ennen kipupiikkiä tuli hurjan kipeitä supistuksia 2-4minuutin välein. Niin ja tippa on ja pysyy kädessä koska streptokokki oli positiivinen. Mutta kyllä tämä tästä, toivotaan parasta!
 
Takaisin
Top