Oireita, oireita..

Mulla jo ennen plussausta tuli kovat vatsakivut, jotka on edelleen jatkuneet mutta vähän lievempänä ja painottuu kyllä tuonne ilta-aikaan enemmän nyt... voi olla normaalia, voi olla että ei, täytyy mainita kun ens viikolla uskaltautuu soittelee neuvolaan, vaikka kokoajan vähän jännitän että mitä jo ei sinne asti edes selvitä. Ehkä täytyy hakea vielä muutama mielenrauha testi... :D

Myös vatsan turvotus on kauhee, ja iltaisin palelee! Mutta pahoinvointi... muutama päivä on ollut jo lähes kokoajan etova oloa, mut eniten aina pari tuntia syömisen jälkeen. Oksennus refleksi pelaa, välillä on yököttänyt nii että on seinästä pitäny ottaa tukea. Onneks ei oo varren kanssa vielä yksikään yökötys tullut :D. Vähän jännittää vaa tää, kun luin jostain et mitä aiemmin pahoinvointi alkaa niin sitä rajumpaa ja kauempikestoista se on...
 
Moondance, meillä oli heti tapaamisen jälkeen tuo keino, toki riskit tiedettiin ja samantien oli sillon pulla uunissa...
Nyt sit ei enää edes yritetty estellä :angelic:

Exän kanssa oli sama keino onnistuneesti käytössä vuosikausia :hilarious: toki siis 2 lasta mut niitä ei estelty. Kuopusta tehtiin tarkoituksella 2v et sinällään toi reisille roiskasu toimi oikeinkin hyvin sit kun ei haluttu lasta...ei tainnu olla maailman vikkelimmät siimahännät sillon :facepalm:
Nykyisen kanssa asia olikin vissiin vähän toisin ku tuli silti vaikka sotkettiin vaan lakanoita.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei tuota oksentelua vielä ole tullu ja toivon kovasti ettei tulekkaan. Viime raskaudessa se alkoi pari päivää plussauksen jälkeen ja jatkui jonnekin viikoille 24-25. Oli jotain niin kamalaa, etten halua sitä enää koskaan takaisin. Silloin ei katsonut aikaa eikä paikkaa kun tuli vain ulos.

Mulla ollut flunssa päällä maanantaista asti ja lämpö koholla, iltaisin hirveä väsymys ja paleltaa niin, että pakko täyttää vesipullo kuumalla vedellä ja ottaa kainaloon. Töissä oli eilen 11h vuoro (teen työni seisten ilman istumataukoja ellei vessassa käymistä lasketa) ja sen seuraksena alkoi selässä tuntua niin, että pari viimeistä tuntia oli tuskaa, kun aiemmin ei tuntunut missään. Eihän tuo nyt noin aikaisin voi tulla? :eek:
Alavatsassa myös tuntuu välillä, että ihan kuin siellä olisi painetta.
 
Mä taisin ekan haamun saada 3+2 :)

Oireet ei oo juurikaan helpottanu, tuntuu että pahenee vaa. :D
 
Mulla on nyt alavatsa ollut vähän arka kun esikoinen päällä pomppinut.
Ja housut kiristää, eli jonkinlaista turvotusta on havaittavissa etenkin häpykummun alueella.
 
Mulla tuli eka plussa 3+6. Vielä 3+4 oli nega. Nyt on 5+0 :)

Oireita:
- nännit ja nännipihat laajentuneet, nännit kipeät, tissitkin turvonneet
- yleinen turvotus etenkin vatsalla
- kuvotuksen aallot
- iltaisin vilun aallot
- kuplinta, kuohunta vatsalla oli aiemmin, nyt ne ovat muuttuneet pinkeydeksi ja juurikin hyvin hitaasti laajentuvan kohdun tuntemuksiksi, samoin kuin joku toisella sivulla kuvaili. Repäisykivut yskiessä / aivastaessa
- lisääntynyt valkovuoto
- tunteiden aaltoliike ja vuoristorata :finger:
- jatkuva pissahätä. Voi luoja tätä virtsan määrää.
 
Mä sain ensimmäisen kerran jotain testiin 3+2, ja nyt mentäisiin 4+0 tänään omien laskujeni mukaan. :)
 
No nyt ne tissit sitten tulivat jäätävän aroiksi, samaten alamasu on pinkeä ja arka.
 
Miitu, mulla myös alavatsa erittäin pinkeä ja arka. Tuntuu housutki jo puristavan, apua! Esikoisesta maha alkoi näkyä vasta rv24.

Mulla on tissit ruvenu välillä vuotamaan ja pahoinvointi alkaa hiipimään. Viime raskaudessa pahoinvointi oli aivan järkyttävää.
 
Mulla tissit alkaa pikkuhiljaa kipeytyä. Tähän päivään asti on ihan hitaasti lisääntynyt kevyttä tuntemusta että alkaa arastaa, mut nyt iltaa kohden on selkeästi kipeytyny.
Äsken luin lapsille iltasatua ja oikealle pisti hirveästi... piti lopettaa kesken lukemiset, mut kipu loppui kun nousin ja vaihdoin paikkaa. Laskujen mukaan oikealta puolelta on munasolu viimeksi lähtenytkin et olisko keltarauhanen? Vai mikä se oli...joku rakkula??
Toivottavasti ei ainakaan liittyny siihen ku mulla vähän aikasemmin kärvähti hermot ku noi tappelee koko ajan :fart003:violent001 :angryfire
Minuutti vessassa ja täys sota päällä. Sitä enne autossa vuorotellen mätkitään toista.
 
Mullakin välillä pistoja ja nippailuja. Eniten tuntuu tosiaan painetta alamahassa. Ennen raskaustestiä vasen tissi oli kipeä vain yhdestä kohtaa, nyt arkuus levinnyt molempiin. Ja nännit, ouch, varsinkin tuo vasen... ihan järkyttävää :D Iltaisin palelee ja silmäluomia painaa, vaikka tosiaan lenssu alkaa olemaan loppusuoralla.
 
Mä oon jo olemassaanki herkkis ihminen, mut nyt tää tuntuu vaan pahenevan :rolleyes: käytiin eilen elokuvissa ja itkin jo mainosten kohdalla :D
 
Mä oon jo olemassaanki herkkis ihminen, mut nyt tää tuntuu vaan pahenevan :rolleyes: käytiin eilen elokuvissa ja itkin jo mainosten kohdalla :D

Apua, Mä oli samanlainen kun odotin esikoista... salkkareita ei ikinä voinu kattoa itkemättä. :DD
 
Mukava lukea että samankaltaisia oireita täällä kuin mitä itselläni, vielä saapi jännittää alkaako kuukautiset ensi viikolla ja jos ei niin testailemaan :) tosin välillä vuoto on epäsäännöllisempää ollut, viimeksikin oli kuukauden myöhässä ennen kuin vuoto taas alkoi.. :bored:

Onko teistä kellään muulla epäsäännöllistä kiertoa ollut..? :wideyed:

Ja uutena oireena on tässä itsellekin tuo jatkuva nälkä tullut, voisi syödä koko ajan ja nyt sortunut nuihin herkkuihin.. o_O
 
Mulla oli aina tarkka kierto, mut nyt ku syksyllä oli se lääkkeellinen tyhjennys ni hormonit meni vissiin sekaisin. Tietty sekin saattoi vaikuttaa kun odotti sitä uutta plussaa niin kovin. Mut oli jopa viikon heitto yhessä kierrossa ja sit päivän tai parin...
 
Ihanaa muuten ku ei oo vielä ollut yhtään huono olo. Voihan se olla et alkaa vasta myöhemmin, mut ei mulla aikaisemmissakaan onnistuneissa raskauksissa kauheasti vaivannut...ehkä pientä etomista.
En voi sietää yhtään sitä ällötystä, meen ihan kyvyttömäksi heti.
 
Mulla oli aina tarkka kierto, mut nyt ku syksyllä oli se lääkkeellinen tyhjennys ni hormonit meni vissiin sekaisin.

Minullakin oli viime heinäkuussa lääkkeellinen keskeytys ja sen lisäksi vielä kaavinta kun ei lääkkeellisesti täysin kohtu tyhjentynyt. Joten vaikuttanee vieläkin kierron epäsäännöllisyyteen. :sorry: mietin vain että miten sitä osaisi ovispäivät laskea jos kierto heittää välillä usealla viikollakin :facepalm:
 
Kai niitä onkin aika vaikea varmaksi laskea muutenkuin tikuttamalla. Siihen en oo ite lähteny ollenkaan.
Mulla on womanlog-sovellus joka näytti arvioidun ovisajankohdan ja hedelmälliset päivät. Mut kun on epäsäännöllisyyttä ni sekään ei oo kovin tarkka.

Ultralla sit jälkeenpäin varmaan helpoin.
 
Pitipä itekin tuo womanlog sovellus ladata, aika hyvältä vaikuttaa :) koskaanpa en oo kyllä ihtekään ovulaatioita tikutellut..
 
Takaisin
Top