Oireita ja kolotuksia

Hiivatin nenäverenvuoto, aamulla niistin normi tukkosen nenäni ja siitä sitte jo jatkunu sen kaks tuntii pieni, mut sitäkin ärsyttävämpi veren tihuttelu:smiley-angry019

Mulla on jo pitkään oikea ranne puutunut ja särkenyt kummallisesti öisin, mutta ei ole päivällä vaivannut.
Nyt kun tiskasin käsin ison kasan miehellä työautossa olleita juomapulloja ja termareita, niin ranne alkoi kiukuttelemaan :mad: Särkee ja jomottaa. Auttaisiko joku ideaaliside tai rannetuki?

Muokattu viimeksi:
Rannekanava on tukossa kun on turvotusta! Siihen auttaa se ettei rasita liikaa kättä ja yöllä tosiaan saattais auttaa lasta. Carpal tunnel syndrom!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Taas meni yöllä pari tuntia valvoessa kun närästi ja nyt ihana päänsärky riesana. Kohta pitäisi valmistautua lähtemään pikkusiskon 11v synttäreitä juhlimaan...

Täytyypä tutkia nuita nenäsumutteita vielä, jos sais niistä ees vähän helpotusta.

Ikävöin kans juurikin niitä omia normaaleja vaatteita, sitä että pääsen salille ja juoksemaan, että voin syödä tavallisesti eikä tarvitse kellosta katsoa että viime syönnistä on 3h, kohta heikottaa, jaksan taas tehdä kotijuttuja (etsin yks päivä muuttokuormasta pompulaa ja piti istua hetkeksi sohvalle kun otti niin voimille :D).. voisin jatkaa tätä listaa loputtomasti.

On muuten jännä kun jotkut kysyy että tekeekö tiukkaa olla 9kk selvinpäin. En oikeastaan edes ajattele asiaa, ja voin ihan hyvin raskauden jälkeenkin jatkaa raittiina :D pientä pahaa tupakkaa tekee kyllä mieli..

Kiitos Anuski tiedosta!
Kävinkin lueskelemassa ko. jutusta, ja kyllä, luulenpa että vaivana on tuo.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00770

Tässä katkelmia tuolta sivustolta:

Rannekanavaoireyhtymä (karpaalitunnelisyndrooma):
Rannekanavaoireyhtymällä tarkoitetaan tilannetta, jossa käden peukalonpuoleista osaa hermottava keskihermo on puristuksissa kämmeneen johtavassa rannekanavassa.
Liikkeiden suuri toistuvuus ja suuren voiman käyttö, tärinä ja ranteen keskiasennosta poikkeava työasento voivat altistaa oireyhtymän kehittymiselle.
Oireisto voi esiintyä myös ilman muuta syytä raskauden loppuvaiheessa.

Keskihermon puristuksen oireisiin kuuluu puutuminen ensisijaisesti peukalon, etu- ja keskisormien alueella. Tyypillistä on, että oireet ilmenevät öisin ja käsien pudistelu lievittää niitä. Tilan pahentuessa ilmenee ongelmia peukalon puristusotteessa ja tämän seurauksena tavaroita voi pudota kädestä. Samoin sormien hienomotoriikka voi olla häiriytynyttä ja vaikeuttaa esimerkiksi napitusta. Joskus koko käsi tuntuu turvonneelta ja se voi tuntua kylmältä.

Pitkään jatkunut oireisto voi johtaa kämmenen peukalonpuoleisten lihasten surkastumiseen.

Raskauden aikana kehittyvä, tilapäisen rasituksen tai normaalisti paranevan rannemurtuman seurauksena kehittyvä rannekanavaoire paranee itsestään aiheuttavan tilan mentyä ohi. Hoidoksi riittää ranteiden lepo. Ranteen lastoittaminen yöksi tai joissakin tapauksissa ympäri vuorokauden saattaa myös vähentää puutumisoireita.

Jos itsehoito ei tehoa tai oireet toimenpiteistä huolimatta pahenevat, on syytä hakeutua tutkimuksiin. Diagnoosin varmentamiseksi tarvitaan yleensä hermoratatutkimus. Kipua voidaan hoitaa kortikoidiruiskeella, ja hankalissa kiputiloissa hermopinne vapautetaan leikkauksella.

m-annika, eipä itselläkään tuu nyt ekana mieleen se, että onko vaikeeta olla 9 kk selvinpäin. Mä tässä haaveilen enemmän siitä, että sais juosta ja liikkua täysillä :grin

Mulla on vähän samat fiilikset ku sulla Martuti, että haluais oman kropan jo takaisin. Ärsyttävää herätä yöllä vessaan, nukkua tyyny jalkojen välissä ja silti sattuu jalkoihin ja nivusiin ja alapäähän kun nukkuu. Sit kuitenkin miettii, että kohta ei oo enää tätä ihanaa raskausmahaa, eikä pikkunen liikkumassa siellä :Heartred Tavallaan kaikki on kotona jo valmiina pikkuista varten, mutta saa se olla vielä sen 3 viikkoa laskettuun aikaan masussa :)

Heh, eipä ookkaan tupakka ihan äsken mielessä käyny!! :wink Oon kyllä monesti naureskellu, et ihmettelen suunnattomasti, jos en enää ikinä polta. Alkoholista nyt ei niin väliks. Mut kattelin tuossa kaappeja siivotessa, että kolme punkkupulloa olis oottamassa.. saa nähä minne asti odottavat :grin

Vaan niin..en muista oonko kirjottanu mut päätin, etten lasten eessä polttele. esikoinen varsinkin niin tottunu siihen, ettei miulla sätkä oo suupielessä (tiedostaa kyllä siis mitä esim isä tekee kun sauhuttelee) niin olenpahan ite tekopyhä ja jos joskus tekee mieli polttaa tulevaisuudessa, niin teen sen silleen etten oo muksujen eessä.

Oireisiin ja kolotuksiin.. kyllä on lonkat tulessa :confused: ja hirmuista kutinaa aiheuttaa pienokainen lonkkaluihin :grin siis pyörähtelyt,liikkeet kutittelee sinne.

Mä poltin lähes 10 vuotta ja lopetin esikoisen odotuksen alkaessa. Sen jälkeen olin viihdekäyttäjä eli silloin tällöin oluen seurana. Ja oon kans päättänyt et ikinä en tytön nähdessä polta. Onneks pääsi eroon kyseisestä tavasta!

Plaaaaa.. jouduin sit takas osastolle kun nous kuume ja kovia supistuksia tuli. Epäiltiin toiselta vauvalta menneen lapsivedet mut ei sit ollukkaa. Ja mulla tulehdusarvot vähän koholla ja proteiinia vähän pissassa.. mut kukaan ei sano mikä tää on tai mistä johtuu. Ärsyttävää...

Mulla on nyt viime päivien aikana alkanut olla kaikki sormien varpaiden nivelet tosi kipeet, liittyisköhän turvotukseen vai mihin? Onko muilla vastaavaa? Erityisesti aamuisin, ja myös jalkapohjat on kyllä hullun kipeet aina kun aamulla nousee sängystä, on ihan vanha olo kun tuntuu että pitää jonkun aikaa liikuskella että alkaa taas paikat vetreytyyn :grin

Ja nyt on mullekin tullut tonne alapäähän varsinkin yöaikaan kipuja, etenkin kun vaihtaa asentoa. Ja niitä sukkapuikkotuntemuksia :confused: Oiskohan beibi pikkuhiljaa lähtökuopissa vai mitenkä..:)

Moi, onkohan muillakin ollut tuota nivelten löystymistä.!? Siis muuallakin kuin ' siellä' :)
Lonkat naksuu niin, että joku päivä huomaan varmaan jalan tippuneen matkanvarrelle...uusimpana ilona lonksuvat leuat, uskaltaakohan sitä kohta enää syödä.? Ja kauppakassin painosta tippuis varmasti olkapää sijoiltaan.

Ja tavallaan ihanaa ( en tietenkään halua muille kärsimystä) nähdä, ettei ole yksin vaivojensa kanssa! Luulin nimittäin olevani ainoa jonka fyysinen ikä lähentelee sataa eikä kolmeakymmentä ;D

Mut onneks enää 3 vkoa laskettuun! Kohta pääsee taas urheilemaan ja ihan vaikka kävelemään normaalisti <3

No, nyt kyllä viimeisimmän 2kkn aikana tupakkakaan ei onneksi ole tehnyt tiukkaa, välillä kummittelee ajatus että nyt jos saisin sytyttää.. yritän olla kyllä aloittamatta uudelleen. :)

Jaksamisia sinulle tiu, toivottavasti kaikki on kunnossa :/

Ja sitten aion ottaa esille (koen tämän ihan oikeasti oireena) jatkuvan nälän/ruokahimon!! Paljon mitään ei jaksa tehdä mutta syyä sitten jaksais armeijan edestä. Ihmetellään sitte miksi on tullut 20kg painoa. Turvotusta löytyy, mahaa löytyy mutta vasta synnytyksen jälkeen nähdään paljonkos sitä läskiä löytyy. Kyllästyttää jos tämä huonokuntoisuus jää kummittelemaan sitten kun sitä energiaa tarvis.

Plääh ja sitten nämä natisevat nivelet ja sukkapuikot. Uutena tulokkaana tosiaan heinänuha ja hengenahdistus. Päänsärkyä ja niskakipuja. Ja selkäkivut.. ja kun lapsi painaa päällään jonnekkin tiettyyn kohtaan niin tuntuu kun vois jo ottaa kädestä kiinni. Vessassa pitää käydä vähintään kahdesti yössä. Juhlin oikeasti tänä aamuna kun ei tarvinnut kuin yhdesti. 6 vkoa jäljellä!! Odotan innolla, olo on joka tapauksessa aivan varmasti keveämpi kuin nyt ja entäpä sitten kun saa oman lapsen syliin. Pelottaa vain ne kilot :D

Mitään kiertelemättä haluan vielä mainita turvonneen toosan! :D

Mä niin ymmärrän ton syömispuolen!! ( voisin nytkin hipsiä jääkaapille). Lisätään siihen vielä 8 kk täysliikkumattomuus(pahoinvointi, liitoskivut,selkä,niskat) ni avot, kiloja löytyy. Täytyy vaan uskoa, että kyllä näistä päästään :) :)
Mä sain äärettömän suuren avun kinesioteippauksesta tuohon niskavaivaan...ja kaikkeen muuhunkin, suosittelen

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Miul on syömisen kanssa tullu päinvastanen asia, ei millää saa syötyä ja koko syömis ajatus ärsyttää, hedelmät ja jäätelö menee mut lämmin ruoka ja leivät ja muut ni ei nappaa yhtää :confused:

Hei mieskin taitaa käyttää polveen tuota teippausta, onkohan nuo nettiohjeet luotettavia? (Tai voiko teipin käytöstä olla haittaa :D)

Ei kiva tuokaan ettei mikään maistu :/ itse olen kyllä ollut kuudennelle kuulle asti koko ajan liikkeessä, töissä jalkojen päällä ja helmi-maaliskuuhun kävin vielä salilla. Sain kyllä eniten kiloja just nuihin aikoihin, epäilen aika vahvaa turvotusta kun on tuon mahan toiminnankin kans ollu ongelmaa. Nyt sitten olen ihan ajatuksen kans juonut enemmän ja pitäny huolen että maha toimii, niin painonnousu oli 2 vkoa sitten n. 600g/vko. Mikä on kyllä edelleen paljon :O

Eilen mies laittoi siteen mun ranteeseen pävväksi ja yöksi, ja hei hee, yöllä ei ranteeseen sattunut eikä se puutunut samalla tavalla! Eli tästä lähtien pitää aina iltaisin väkertää tukiside ranteeseen. (Kun mulla on ilmeisesti tuo rannekanavaoireyhtymä).

Juhlat tuli juhlittua ja markkinoilla käyty. Illalla jalat kiittivät turvonneina kuluneesta päivästä ja positiivisena asiana oli se että tuli nukuttua hyvin kolotuksista huolimatta.

• Tykkään
Reaktiot: :)
Mulla on ollut niin hyvä tuuri, että työkaveri on teippailut hoitanut mulle( pro).
Lähinnä kai tärkeää, että perillä lihaksistosta ja näin tietää minne teippiä lätkii? Nesteteippaukset sitten erikseen. Mutta varmasti niitä laittajia löytyy , hinnasta en sitten tiedä :) mä olisin hajonnu jo niin monesti ilman. Ihanaa myös se, että monet lääkkeet jäänyt popsimatta, kiitos teipin.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mullakin koko käsi puutuu ranteesta asti välillä yöllä. On ihan tunnoton. Luulen et makaan sen käden päällä niin siks puutuu mut aikasemmin ei oo sillain puutunu. Ravistaminen kyl auttaa siihen. Mut kauhee tunne kun käsi ihan turta.

Takaisin