Oireita ja kolotuksia

Joo nyt kyllä todella tuntuu olo RASKAALTA. Tähän asti melkein oireetta menty, mitä nyt jotain pientä. Mut nyt alkaneet kamalat liitoskivut, nivuset on ihan tulessa. Selkää juilii kokoajan vaikkei mitään tekis. Vauvan pää on niin alhaalla että painaa vissiin virtsarakkoa, koska viimeyönä esimerkiksi käyty vaivaset 15 kertaa pissalla??? Ihan jäätävää, ja ei tää vielä mitään mutta eilen kun yskin niin lirahti pissat housuun hahhha kuinka ihanaa onkaan olla raskaana. :oops::grin Pelästyin jo ensin että nyt meni lapsivedet, mutta ei kai sentään. Ja jäätävä väsymys kokoajan,ihanku ois krapula.. varmaan johtuu noista yö ramppaamisista huoh.

Kirzi, AI FIIL JUU!!! Ihan samat fiilikset. Kaikki vaivat pamahti päälle samalla kertaa.. Tänäänkin kävelin kauppakeskuksessa ehkä parisataa metriä ja vihlominen oli sitä luokkaa et oli pakko pysähtyä välillä!!

Mulla on liitoskivut hiukan helpottanut eniten särkee paikkoja öisin kun täytyy kääntyä tai nousta vessaa. Päivisin auttaa kun käyttää tukivyötä ja liikkuu rauhallisesti. Nykysin närästää hirveästi ja tuntuu ettei ole mitään väliä mitä syö jopa vesi närästää.

Ihan jäätävää, ja ei tää vielä mitään mutta eilen kun yskin niin lirahti pissat housuun hahhha kuinka ihanaa onkaan olla raskaana. :oops::grin .

Itel oli kans sama. Ei uskaltanu kunnolla yskiä saati aivastukset, kun sit saatto lirahtaa. Ainakin, jos rakko oli täys :)

Mulla kanssa ei liitoskivut ole enää ihan niin pahat kuin vielä kuukausi sitten. Nyt vaan siis just kun nousee sohvalta/tuolilta/sängystä, niin sattuu, ja jotenkin vessanpöntöllekin istahtaminen on vaikeeta. Ja sängyssä aina kun vaihtaa asentoa, niin jostain vihlaisee... ja asentoa pitää vaihtaa uysein, kun paikat puutuu...

Mulla ihan samoja tuntemuksia kuin Martutilla! Ja nousemisen jälkeen on aivan jäätävät ensimmäiset askeleet.. Eilen bussimatkan päätteeksi ei meinannut saada tossua toisen eteen.. Jäi suunniteltu ostosreissu paljon lyhyemmäksi kuin olin ajatellut.. Taisi olla tärisevä bussikyyti aivan liikaa :O

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app

Täälläkin liitoskivut oli pahimmillaan 1-2 kk sitten. Silloin en pystynyt kävellä kuin parisataa metriä kerrallaan. Nyt just nouseminen aamulla tai hetken istumisen jälkeen on pahinta mut ne kivut loppuu melko nopeesti.

Auttaako Panadol liitoskipuihin? Ei viittis turhaan napata jos ei auta... Mut toi vihlominen vaan on niiiiiin viheliäistä, kyllähän te tiedätte :p

Mulla ei oo liitoskipuja juurikaan ollu. Joskus keskiraskaudessa oli pari kertaa jolloin noustessa tuolilta seisomaan alko sellanen kipu ettei voinu edes suoristaa itteensä. Yhellä kerralla kävin viel äitipolillakin tarkastuttaan et kaikki on hyvin kun kipu Kesti monta tuntia enkä pystyny suorassa seistä ollenkaan. Varmaan joku sit repes tai jotain. Ei osannu lääkäri sanoo syytä kiville. Bo eipä sen jälkeen oo kertaakaan enään tullu sellasia kipuja. Nivusten yläpuolella edessä onkin sit ollu särkyä senkin edestä mut sekin on onneks nyt helpottanu eikä vaikeita enään elämää :grin Onneks.. Tästä on hyvä jatkaa seuraavat ihan max. 5 viikkoo :)

Auttaako Panadol liitoskipuihin? Ei viittis turhaan napata jos ei auta... Mut toi vihlominen vaan on niiiiiin viheliäistä, kyllähän te tiedätte :p

Mulla ei ole ainakaan auttanut liitoskipuihin muu kuin lepo :confused: Nyt olen joutunut parina päivänä ottamaan parasetamolia menkkamaisiin kipuihin, jotka tuntuu aikamoisilta vatsassa sekä selässä.. On saanut edes pari tuntia nukuttua katkeamatonta unta :eek:

Mua on nyt alkanu huolestuttamaan nää ihme kirvelyt. Tossa navan ympäristössä alkanut tulemaan kunnon poltetta ja kirvelyn omasta tunnetta mitä en oikein osaa kuvailla. :/ Ihanku jotain revittäis irti. Istukka mulla on kuulemma edessä niin on alkanu kuumottaa ettei se nyt olis irtoamassa tai mitään. Kellään muulla samanlaista?

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Miulla joskus tuntuu nipistelyä tossa kun istukka kans edessä ja se tuntuu inhottavalta, mut menee suht nopeesti ohi...tuntuu vähä silt et vauva ottas siitä kiinni ja vetäis itteensäpäin ja sit päästäs irti. Vaik oon päässy ihan liian helpolla näiden raskausvaivojen kans niin nyt sitte loppukolmanneksel alkuun vaivas nuo sukkapuikko tuntemukset sekä närästys, mut suurin vaiva tälhetkel on tuo alaselkäsärky, sais olla vissii koko päivän vaakatasossa jos meinais päässä ilman jomotusta.....

^ Mulla tuli jossain vaiheessa navan toiselle puolelle repivää kipua joka lisäänty jos vattaa venytti tai paineli siitä kohtaa. Mulla kans istukka edessä mut ei tullu mieleenkään tommonen et vois revetä irti. Mulla se meni kyl aina ohi ehkä tunnissa ja luulisin et liitty jotenkin vatsalihaksiin. En yhtään sit tiiä onks se sun kipu yhtään samanlaista..

äippä-14, mä en ehkä niinkään sanois sitä nipisteleväks tunteeks mitä mulla on :D enempi menee semmosen repivän polttelun kastiin.
Mymmeli86, just tollasta! Venyttely ja painelu ei ainakaa auta asiaa. Kai sillä sitten on jotain tekemistä vatsalihasten kanssa, mulla ne on vaan niin ujot etten koskaan oikein oo tuttavuutta niiden kanssa tehnyt. :D Ensin ajattelin että olis vaan raskausarpia tulossa mut eipä oo näkyny. En tiedä oliko sulla mymmeli samaa mut musta tuntuu että ton "kirvelyn" aikana tulee paljon enempi sukkapuikkotuntemuksiakin.

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

^ En muista et olis tullu sukkapuikkotuntemuksia yhtäaikaa. Eikä raskausarpiakaan oo tullu yhtään. Ja jotenkin en yhdistäny raskausarpiin sitä tunnetta kun tuntu sillain vähän syvemmällä. Ei niinkun ihan iholla mutta tossa vattan pinnalla kuitenkin. Hankala selittä. :) Mut mulla tosiaan se kipu meni aina ohi n. tunnissa niin en sit huolestunu asiasta.

Mua on ruvennu oksettamaan ekaa kertaa alkuraskauden jälkeen. Ei oo vielä tarvinnu puklaamassa asti käydä, mut tosi herkästi tulee yökkäyksiä, varsinkin jos supistaa! Oon jo miettinyt et jätän suosiolla synnytyksessä ilokaasun kokeilematta jos siitä voi tulla huono olo, kun kerran supistelut tuntuu mulla aiheuttavan sitä muutenkin.

Ja täällä kans kärsitään tosta rakkokipuilusta, tuntuu ku mukula raapis virtsarakkoa tms, ihan hullu vihlonta. Huhhuh.

^ Eikös se kutina ollut sen raskaushepatoosin oire, eikä raskausmyrkytyksen...?

Mutta toivotaan että oli vain joku ohimenevä juttu, ja että kaikki on kunnossa!

Takaisin