Oireita ja kolotuksia

Joo siis mulla on vaan noi Renniet ollut käytössä. Melkein joka ruuan jälkeen joudun sellaisen ottamaan, mutta se ei aina auta. Koitan juoda paljon maitoa päivän mittaan, aina kun siis syön jotain niin kyytipojaksi maitoa, se tuntuu kanssa vähän tasapainottavan, mutta ei sekään aina tuo helpotusta.... Pelkkää vettä jos juon, niin se vasta närästääkin, siksi olen juonut janojuomana matalahiilihappoisia kivennäisvesiä (kun mehua ei oikein radin takia voi juoda).

Jos kokeilet Gavisconia, älä vaan osta niitä purutabletteja. Hyi kama, maistuu hirveelle ja ikäänku tulee semmonen vaahtokuohunta suuhun... Erehdyin ostaan ja kelle oonkaan niistä maininnu niin ovat todenneet että kyl se litku kuitenkin on parempaa. Toki voihan olla että joku niistä tykkääkin mutta...
Ja närästys on tännekin palannut, Renniet auttaa ainaki vielä.

Liitoskivut tuntuu alkavan vaivaamaan enemmän ja enemmän... Melkein koko aika ainakin toinen häppäri olis tulessa, ja persus puutuu helposti.

Kyl mä luulen että mä noilla Rennieillä nyt meen loppuun saakka, mulla on niitä niin paljon ostettuna :grin

Mulla ainakin välillä närästää niin paljon ettei muutama rennie tee yhtään mitään, mutta samarin auttaa heti! Suosittelen, vaikka ei kovin herkkua olekaan :)

Eihän samarinia vissiin sais käyttää. . :(

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Samarinia ei suositella sen takia kun siinä on suoloja, lisää turvotusta, muuten sitä voi ihan huoletta ottaa. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja on kyllä tosi yksilöllistä mikä auttaa kenelläkin, mulla ei rennie tai samarin auta kummatkaan. Gaviscon on mulle se ainoo oikee. :D

Mä käytin alkuun Samarinia, mut loppu siihen ku aloin oksentaan heti kaiken ulos ku sen join... Toki lähtihän se närästys silläkin...

Mulla kans käytössä rennie. Joskus auttaa yks, joskus saa otta kolme ja silti närästys palaa parin tunnin kuluessa. Mutta jotku ruuat kyllä laukasee mulla närästyksen ihan selkeesti. Jos on yhdistettynä makea ja rasvanen, ni närästys on taattu. Esimerkiksi suklaa!!!! =(((

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mä olen syöny omaprazolia ihan alkuviikoista saakka.. Silti maha oireilee ja sit pitää ottaa gavisconia.. Toivon todella et tää loppuu kun saan vauvan syliin!! <3
Eilen sit ilmesty vielä hiivatulehduskin kaiken päälle ja yläselkäkipu joka ihan polttaa toista lapaa jos yrittää tehdä jotain käsillään .. En voi kun huokailla ja sitkeästi odottaa että raskaus päättyy!!

Mulla loppu närästys kuin seinään synnytyksen jälkeen. Enkä olu eläissäni närästyksestä kärsinytkään, muuten ku raskaana ollessa.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mäkin toivon että tää närästys loppuis kun vauva on syntynyt. Ei muakaan ole juuri närästänyt ennen raskautta...

Aah, kauheeta kun tuli huono olo kävelyllä! :confused: Käyn siis joka päivä noiden koirien kanssa semmosen 1,5km pituisen lenkin kerran tai kahdesti ja mies kuljettaa loput ja käyttää pidemmät lenkit. Nyt kun kapusin noita mäkiä ylös, niin tuntui että happi loppuu ja taju meinaa lähteä. Ekaa kertaa tuli oikeasti huono olo. Hyh! Olin just syöny aamupalankin ja ihan samalla tavalla menin kun jokainen aamu tähän astikin. Liekö se tuo kosteus tuolla ulkona, joka tekee sen ettei saa muka kunnolla henkeä. Kuumuuskaan ei oo niin haitannut menoa mutta tuo kosteus alkaa olla aika kova (näyttää yli 80%). Nyt vaan lepoa kehiin. :rolleyes:

Renniellä täälläkin pärjätään. Joo samarinia muukin käskettiin välttämään. Närästys vaivana vain raskauksien aikana täälläkin, ehkä pari kertaa on närästänyt milloinkaan muulloin.

Joo siis onhan noi gavisconit ihan hirveän makuisia sekä tabletteina että litkuna :confused: Nyt siihen on jo onneks tottunu kun koko raskauden ajan on oikeastaan niitä syönyt. Ite oon vaan kokenutabletit helpommaks ottaa mukaan esim. töihin, mutta kyllähän se pullokin matkassa kulkee :) Että jokainen tekee niin kun hyvältä tuntuu :)

Ja Annastiina, mulle kanssa lääkäri määräsi tuota omepratzolia, mikä on juurikin sitä tujumpaa ja aiheutti mulla sitten tosi paljon erilaisia mahavaivoja - ilmavaivat, ummetus ja silti tuntu että vatsa ois sekaisin, ravasinkin joku 10kertaa päivässä vessassa. Närästykseen auttoi kohtuu hyvin kyllä mutta toi mukanaan liikaa muita vaivoja niin oon nyt päättänyt tyytyä tuohon gavisconiin loppuraskauden ajaksi. Ja tosiaan kaksi muuta lääkäriä ei suositellut tuota omepratzolia kun mulla tosiaan on toiminnallinen närästys, eli helpottaa yleensä yön ja levon aikana.

tylsät sivuvaikutukset.. :( mulla ei oo tullu siitä mitään ja mun on pakko syödäkin sitä koska mulla on nää vatsakivut suurimmaks osaks pohjukaissuolen haavaumasta johtuvia.. Siihen päälle kun sit vielä närästää niin avot!!
Oon tänään vaan nukkunu.. En oo saanu yhtään mitään aikaiseks ja sekös ärsyttää.. :/

Onks teillä kellään tullu kylkikipua? Mulla vasen kylki selän puolelta on ollu jo pidempään kipee. Se sillain jännästi särkee ja "vetää" ihan kun jotain säteilevää lihaskipua. Maaten on hankala olla ja samoin istuen. Koko ajan pitää vaihtaa asento o kun alkaa kipuileen kun on paikallaan. Touhutessa ei vaivaa ollenkaan. Tuntuu et siihen ei oikeen mikään ees auta. No tänään on neuvola ja lääkäri samalla niin ehkä ne osaa sanoo mikä siihen vois auttaa ja et johtuuko tästä raskaudesta vai mistä.

Mymmeli86 täältä löytyy.. on muuten välillä melkoisen inhottava vaiva.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Täällä myös tuota selkä vaivaa, lisäks mulla puutuu vatsa oikeelta puolelta tosta kylkiluiden kohdalta heti, jos vauva punkeaa itseään siihen ja öisin en oikein pysty oikealla kyljellä edes nukkumaan.. toi kyljen puutuminen oli jo esikoisen odotusaikana, joten siinä varmaan menee joku verisuoni just sopivasti!

Varmaan sit tästä raskaudesta johtuu. Oon ajatellu et mulla ois joku lihas jumissa jostain mikä sit säteilis tonne kylkeen/selkään. Toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa. Viimeistään sit synnärillä :)

Takaisin