Oireita ja kolotuksia

Täällä ei oikein yöllä nukuta ja muutenkin olo melko ahdistava. .vauva jotenkin tossa keskellä vatsaa. Menkkamaisia kipuja paljon!! Sais kyllä vielä 2 vko masussa pysyä.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Rosamunda, ihan kun mun kirjottama teksti! Tää loppuraskaus alkaa olemaan jo turhankin tuskallista..

Mulla kanssa nyt viikonlopun ajan ollut sitä menkkamaista kipua, tänäänkin taas nyt aamusella...

Onko kellään muulla maha ihan sekaisin....? :) Mulla ollut jo yli viikon ja juurikin sellaista menkkamaista juilintaa vähän väliä. Harjoitusuppareita tulee ja ilkeä painontunne alapäässä usein.

Minäkin yritän nyt hölliä enemmän. Niin ja nuo supparit on useimmiten kivuttomia ja menevät nopsaa ohi. Tapana ku on juosta joka paikkaan ja tehdä kaikkee ja kokoa ajan. Noh, täytyy olla onnellinen et vatsa toimii... :)

Joo ja kuitenkaan ei ole vielä laskeutunut.. ja sotten välillä tuntuu kun olisi farmillinen käärmeitä mahassa kun möyryy niin että koko maha aaltoilee..on tää jännää!! sitten on vielä se kun ei enään malttais millään odottaa..

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Täällä tänään ihan p***a päivä.. esikoinen viime yönä piti hereillä puoleen yöhön asti.. nukku siihen asti hyvin, kunnes me oltiin menossa nukkumaan ja sit joutu hyppimään siellä huoneessa viiden minsan-vartin välein.. en oikein tiiä mikä oli, ihme kitinää vaan.. on jo pidemmän aikaa onneks nukkunu yönsä melkein heräämättä tai sit joutunu max kerran yössä käydä antamassa unilelun kainaloon.. tänään onkin sit väsyttäny senkin edestä, koska herätyskin tuli jostain syystä normaalia aikasemmin eli puol 7. Ei nyt yleensäkään nukuta hirveesti yli seiskan, mutta heti tollanen tuntuu vaikuttavan! Lisäks selkä särkee joka asennossa missä yrittää olla! Yritin tossa nukkuakin, mut ei löydy hyvää asentoa ja inhottavaa kipuilua caan koko ajan.. :/ piti tänään pestä ikkunatkin, mut en kyl saa mitään aikaseks.. ehkä huomenna sitten!

Jep täällä kanssa närästää ja närästää ja olo on kun krapulaisella.. Pitäs vaan muistaa juoda enemmän vaikka mielestäni oon ihan hyvin juonutkin tähän asti. Ja tota närästystä on ollut varmaan jostain 20viikolta asti, sitä en kyllä yhtään kjää kaipaamaan (toivottavasti ei jää vaivaksi :confused:). Nukkunu oon ihan hyvin mutta mulla on myös ollut viime aikoina tota menkkamaista jomotusta normi harkkasupistusten lisäksi, ja maha sekaisin vähän väliä. Siihen mulle lääkäri neuvo syömään kuitulisää, vi-sibliniä, oon nyt vajaan viikon syönyt. Oisko ehkä aavistuksen helpottanut, mutta edelleen on ilmavaivaa ja mahakipuja päivittäin.

Mulla kans niitä menkkamaisia kipuja sillon tällöin. Menee ohi nopeesti (muutamassa minuutissa) ja niit on päivän aikana ehkä kerran tai kaks ja jonain päivänä ei ollenkaan. Torstaina oli ekan kerran.

Vatta on ollu jo pidempään sekasin. Useimmiten se on löysällä ja välillä taas on ummetusta. Välillä myös sattuu ihan kunnolla koko alavattaan kun jotain kulkee suolistossa. Ja vessaan on päästävä heti kun hätä tulee muuten tulee se ummetus ja sen takia sitten on tosi huono olla.

Tänään oon pystyny olla koko päivän ilman tukisukkiksia :) Ei oo ollu nivusissa yhtään sellasta kipua jota aiemmin on ollu. Yleensä en oo siis pystyny yhtään oleen ilman niitä kun kivut tulee niin kauheiks sit heti. Tosin ne kivut on kyl vähentyny muutenkin niinkun oon jo aikasemmin kirjottanukin. Mutta onpa vapauttavaa olla välillä ilman niitä. :)

Mulla kanssa ollut viikon verran vatsa vähän löysemmällä kuin yleensä. Liekö johtuvan lämpimistä ilmoista jotenkin? o_O En tiedä.

Alkaa hajoileen kyllä pää näitten oireiden kanssa!
Väsyttää
Ärsytää
Nivusiin sattuu
Selkään sattuu
Sormet ihan turvonneet pallot
Hemoglobiini 93 vaikka syön tuplamäärän rautaa
Supistaa
Menkkajomotus
:mad::mad::mad:

Hyviäkin uutisia tähän väliin. Lähes koko raskauden läpi kestänyt nenän tukkoisuus katosi, kun poitsu tuli maailmaan. Ihanaa! Ihanuutta lisää se, että ei tartte enää miettiä että johtuko raskaudesta vai onko meidän talossa jotain vikaa :)

Mulla oli 3 kk nenä tukossa, mutta se johtui lopulta nenäsumutteen käytöstä. Sain vieroitettua itseni siitä mutta pari viikkoa siihen meni.

Martuti, ootko närästyslääkkeitä käyttäny tuohon? Gavisconia voin suositella, on jonkin verran tehokkaampaa kun rennie tms. ja on kuitenkin vatsalle ystävällisempi kuin nuo tujummat mitä jossain vaiheessa mulle määrättiin. Mulla ainakin on toiminnallinen närästys ja tuota gavisconia oon ostanu sekä nesteenä että tablettina, kotona vedän suoraan pullon suusta ja tabletit saa kätevästi matkaan mukaan :grin Helpottaa ainakin hetkeksi tilannetta ja oon ottanut tablettejakin aina suorilta kaks kerrallaan että auttaisi edes jotain :confused: ja on voinut huoletta käyttää vähän reilumminkin tuota päivässä.

Maitoa kanssa usein suositellaan, piimähän on kuitenkin myös hapatettu tuote eli saattaa myös pahentaa oireita :confused: Itse juon kyllä jonkin verran piimää koska en maidosta tykkää, enkä kyllä ole huomannut että pahemmaksi kuitenkaan menisi. Mutta ei kyllä helpotakaan oireita :rolleyes: Närästys on kyllä kamalaa, se polte on välillä jotain ihan hirveää. Onneksi mulla aina helpottaa yön aikana (kunhan vaan ensin saa nukahdettua kun polttelee), aamupäivästä alkaa sitten taas kun vähän saa jotain syötyä..:confused:

Takaisin