Oireita ja kolotuksia

Käsien puutuminen kuulostaa niin tutulta. Viikonloppuna kädet turposi ja puutui aivan älyttömästi, eikä vihkisormus mennyt sormeen millään. Tänään ei ole ollut mitään ongelmia. Musta tuntuu, että tuo puutuminen liittyy tuohon turvotukseen, koska puutuessa sormet muuttuvat nakeiksi, eikä niitä meinaa saada koukistettuakaan.

Jos oon unohtanut juoda päivän aikana riittävästi,ni seurauksena on kädet ja jalat ihan turvonneet.sormukset ei oo mahtunu viimeiseen kuukauteen enää ku vaan satunnaisesti.
Pidän juomapulloa autossa ja laukussa mukana ja kotona kans kokoaika joku pullo valmiina,että muistaisi juoda reilusti vettä.nuo turvotuksen on kyl niin syvältä!aina ku on mahdollisuus pidän jalkoja ylhäällä taikka istun tai makaan.näillä mä olen selvinnyt.liikunta auttaa välillä ja toisinaan se vaan pahentaa turvotusta.jee...
onneksi kohta alkaa kaikki nää oireet helpottaa ku alkaa laskettuaikakin lähenee!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli tuota kiristyksen tunnetta rintojen alla vielä vähän aikaa sitten, se loppui siihen kun vauva laskeutui. Nyt taas pelkään että vauva syntyy liian aikaisin kun on jo tosi alhaalla.

luin tossa noita raskaushepatoosin oireita. mullahan meni monta viikkoo hirveessä kutinassa:selkä ja maha kutisi ihan kauheesti. samoin jalat. en sitä sen enempää miettinyt kun mulla nyt kutisee muutenkin ihoa välillä... mutta se pisti nyt miettimään että miksi se kutina oli aina iltaisin ja öisin?? nyt vähän helpottanut mutta varmaan pitää ottaa puheeksi tuolla neuvolassa seuraavalla kerralla. o_O

Eilen tuli vissiin rasituttua liikaa pihahommissa kun yö meni enemmän valvoessa ja supistellessa. Tänään onkin hiukan nuutunut olo valvomisen takia onneks esikoinen on ollu hyvällä tuulella :)

hani, kyllä se kannattaa pyytää neuvolassa että ne pistää lähetteen verikokeeseen raskaushepatoosin varalta, kun sullakin tuota kutinaa on ollut. Sillä se saadaan ainakin sitten poissuljettua, ja kutinan muita aiheuttajia on helpompi sitten tutkia. Itsellä kutiaa pahiten käsivarret ja maha, mutta raskaushepatoosin oireissa tarkimmiksi merkeiksi luetellaan kämmenien ja jalkapohjien kutina (sitäkin on ollut välillä). Mulla itselläni ei edes oo kutissut varsinaisesti yöaikaan, mutta kaikkein pahinta kutina on ollut just iltaisin.

Yöllä heräsin TODELLA kipeisiin ja heti säännöllisiin supistuksiin.. Kesto oli n.25sek.. Meni hetki, meni toinen ja rupesin jo miettimään et nyt se sitten alkoi.. Kävelin tunnin verran rinkiä keittiössä ja heijailin alakroppaa pöydästä tukea ottaen.. Sitten se loppui kun seinään ja vauva aloitti semmoset karkelot että kylkiluut meinas katketa! :D
Nyt on pakko todeta että tuo kipu tuli kyllä ihan puskista ja taisin vähän säikähtää että nytkö jo tuli lähtö!! Taidan siis kuitenkin vähän jännitää sitä synnytystä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voi luoja viime yötä.. Ihanaa että tyyppi kääntyi ilmeisesti oikeinpäin, mutta nyt ei nukkumisesta tule enää mitään kun on jotenkin tosi pahassa asennossa.. Tyyny mahan vieressä hieman helpottaa, mutta kai tämä valvominen alkaa sitten jo nyt....

Neuvolassa käyty, diagnoosi juuri sellainen kuin ajattelin, ihan tavallista raskausajan turvotusta sekä kasvukipuja. Pissanäyte puhdas, verenpaine ei oo ikinä ollutkaan ongelmana ja kuunneltiin vielä toukan sydäntäkin :Heartbigred

Voi huokaista helpotuksesta ja odotella paremmalla mielellä :)

Täällä kans herätty aamu viideltä kipeään supistukseen. Oli kyllä tähän astisista pahin. Kesti varmaan sen 20sek ja sain jo ihan oikeesti keskittyä hengittämiseen ja rentoutumiseen, että menis ohi. En sitte enää saanu unta. Esikoinenki nukku tosi levottomasti ja näki painajaisia ja itki unissaan, ni oli kyllä kaiken kaikkiaan huonoin yö vähään aikaan.. pitää ehkä koittaa ottaa päikkärit.

Sympatiat on kyllä teän puolella, jotka jo enemmänki joudutte kärsiin noista kipeistä suppareista. Mulla ei oo tullu, ku ehkä pari viikkoon. Tän aamunenki varmaan liitettävissä eilisillan seksituokioon miehen kans. Oli tosi ihanaa eikä onneksi supistellu seksin aikana (vauva kyllä pyöriskeli, ni häiritsi vähän omaa keskittymistä..), mut sit sen jälkeen kolme kivuntonta supparia putkeen ja sit vielä tää aamuöinen.

Mua häiritsee kun mä en vieläkään tiedä, millaisia ne supistukset on... oon varmaan ihan paniikissa sitten kun on tosi kyseessä :eek:

Mutta niihin kolotuksiin... eilen laitoin viimein kesäkukat pihalle (ja niitä tuli paljon...). Nyt mulla on sitten siitä kyykkimisestä selkä ja lonkat ihan tohjona, ja vasemmassa pakarassa taas iskias-kipua :confused: Mies kyllä hieroi eilen illalla, tarvii taas tänään pyytää...

Justbreathe hyvä juttu et vauva käänty :) ikävämpää tietysti unien kannalta...

Martuti ne synnytys supistukset on sit paaaaljon paaljon kipeempiä, niin et jää mistään paitsi vaikka harjotus supistuksia ei sulle tulisikaan :) Noi kipeet harkkasupistukset on menkkakipujen luokkaa ja kaikki tietää miltä ne tuntuu.. Valitettavasti...

Mulla on niin järkyttävän kipeet lonkat ja nivuset et varsinki iltasin joudun käyttää kyynärsauvoja et pääsen liikkumaan :( Ja mä kun oon mäkättäny jo monta kuukautta miehelle et palauttais ne nurkista pyörimästä kun se ei niitä oo leikkauksen jälkeen tarvinnu, mut kerranki tosta sen saamattomuudesta on jtn hyötyäki :rolleyes:

^ Kiitos pauski lohdutuksesta :grin
Ja hei, kyynärsauvat, mikä idea! Hyvä että miehesi ei ole saanut aikaiseksi niitä palauttaa :wink

Mulla on nyt viimeisen viikon aikana alkanu tuntua pientä jomotusta alamahassa. Vähän samanlaista kun silloin kun on menkat. Kestää ilman kipulääkettä, mutta ei tunnu kivalta. Mutta ihan hyvä vaan, ehkä sielläkin suunnalla alkaa viimein tapahtua jotain, kun tähän asti minkäänlaisia tuntemuksia ei ole ollut missään. Mun kauhukuva on, että joudun ihan epäkypsästä tilasta käynnistykseen ja että se on ihan kamalaa. Maanantaina kohdunsuul oli vielä tiukasti kiinni ja kaulaakin jäljellä 3cm, ettei siellä kyllä mitään ole vielä tapahtunut. Mutta toivossa on hyvä elää. :)

Kipeet supistukset on ainaki mulla kipeämpiä, ku menkkakivut.. tai siis menkkakipuja mulla ei varsinaisesti ole, ehkä vähän juilii alavatsaa menkkojen alkupäivinä. Mutta nää kipeet supistukset on sellasia, että ajatus katkeaa ja kipu vie hetkeksi kaiken huomion. Siis semmonen krampin omanen... Ja kipu on kauttaaltaan koko kohdun alueella, alavatsalla ja kyljissä. Näin siis mulla. Tulee äkisti ja menee pois äkisti. Tässä vaiheessa ei oo hyvä merkki, jos jomotus jäis supistuksen jälkeen kylkiin tai alaselkään. Synnytyssupistukset on sitte pidempikestosia ja aaltomaisia. Eli supistuksen kipu nousee koko ajan saavuttaen huippunsa ja sit kipu hiljalleen laantuu.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Hoh´hoijaa ku väsyttää, viime yönä ravasin 5 !!! kertaa pissalla! Aikasemmi tarvinnu noussa vaa kerra tai pari yöllä vessaa mut nyt VIIS kertaa! eihä siin paljo sit nukkunu ku aina meni sit pyöriessä vaik kui kaua enneku sai unen päästä taas kiinni :confused: toivottavasti oli vaa joku kertaluonteinen juttu ettei täs nyt loppuajan joka yöstä tuu tollasia.. :grin koskee kylkilihi ja jotakii toi vauveli tunkee tuonne alas ku välil ihme jomotuksia ja rapsutteluja tuntuu.. kauhe kuumaki! kamala valitus vaa :grin sais jo syntyy.. :grin

Onneks mun ei tartte käydä kun sen kerran yössä ja sekin on joka yö samaan aikaan. Tosin kyl se hätä siel on ja tarvetta ois useemmallekkin kerralle mut mua yksinkertasesti vituttaa niin paljo nousta vessaan et saan sit jotenkin pidäteltyy ja nukuttuu sen kans et yks kerta riittää.. :grin ainakin toistaseks.. Mut kyl näin päivisin saa rampata veskissä ihan kiitettävästi!!!

Oi että mä oon niin onnellinen kun en joudu yöllä heräämään vessaan! Sympatiat on teidän puolella :) Päivisin käyn myös vähän väliä että sinänsä hassua ettei tarvii yöllä nousta. Ja aamulla voin nukkua vaikka ysiin ilman että tarvii nousta pissalle! Sit kun nousen niin rakko kyllä on aika räjähtämäisillään :grin Toisaalta ennen raskaaksi tuloa saatoin käydä pissalla vaan esim.kerran päivässä, eli ehkä se rakko on vaan toooosi iso. Ja beibi on kuitenkin ollut koko ajan pää alhaalla niinkun pitääkin, mutta ehkä ei sitten kuitenkaan ihan lähtökuopissa vielä?:)

Takaisin