Oireita ja kolotuksia

Mulla on myös tota käsien puutumista havaittavissa, todella ärsyttävää herätä siihen kun ei saa käsiä liikutettua :D ja pissalla käyn päivisin kun tuntuu että olis hätä ja sit tulee aina pikku liru..mutta yöpissalle en oo joutunut heräämään koko raskausaikana! :o Eli taitaa olla aika megarakko :D hikotteleeko teillä pikkuset usein? Täällä varmaan havaittavissa ainakin 3xpäivässä ja alussa kun en ymmärtänyt mistä oli kyse niin olin jo ihan hermona että miten se jaksaa mätkiä aina johonkin samaan kohtaan minuuttitolkulla - tunne oli hyvin ärsyttävä :D Edelleen tuntuu ärsyttävältä mutta kun tietää mistä se johtuu niin osaa suhtautua siihen vähän erilailla :)

Ite joudun kyllä yölläkin nousemaan vessaan, viime yönä kävin neljä kertaa o_O
Ja se hikka, täällä on kanssa varmasti tuo kolmesti päivässä ja mun mielestä se kanssa tuntuu ärsyttävältä..

Coco mulla sama, ylhäältä ihan kivikova maha ja alhaalta ei niinkään ja perätilassa täälläkin vaavi möllöttää :grin Se pää on tosiaan ihanan tuntunen kylkiluita vasten varsinki istuessa <3. :grin

Mulla taitaa olla erittäin hyvät rasvakerrokset kylkiluitten suojina kun en oo huomannu mitään tuntemuksia niissä :grin

Hikottelee täälläkin aina vähintään pari kolme kertaa päivässä. Huomaa siitä, kun tuntuu kuin oma syke yhtäkkiä jumpsuttaisi kohdun kohdalla, kun tulee tasaisesti - mutta olen päätellyt, että Toukan hikkaa se vain on, kun opettelee pikkuinen hengittämistä :)

Itsellä kanssa eilen oli jatkuvaa ravausta vessassa, muuten päivän mittaan vaihtelee. Joskus useammin, joskus harvemmin. Vaikuttaa myös se, kuinka paljon tullut juotua. Öisin herään kaksi kertaa. Eka kerta n. 2:30-2:50 ja toinen 4:30-4:50. Joka yö nuo samat ajat - ei tartte oikeastaan kelloakaan vilkaista, kun tietää paljon se on yöllä herätessä, niin säännöllistä. Kolmas pisu on sitten n. 6:30-7:00, jolloin muutenkin herään töihin eli voi olla jatkossa ennen syntymää, kun saa nukkua pitkään, että tulee nuo kolme herätystä yössä :)

Mulla on nyt muutamana aamuna tullu herätys siihen, että kirvelee/sattuu hulluna ylävatsaan. Mikään asento ei oo hyvä, enkä ymmärrä mitä se on! Joku epäili närästystä, mutta ei tunnu kyllä ruokatorvessa mitenkään.. Ja miten se aina iskisi 6-7 aikaa aamusta.. Pissalle ei sentään oo tarvinnu nousta.

Mullakin Coco on alamaha ihan tyhjää täynnä, kun ipana makoilee masussa poikittain. Ylämaha onkin sitten ihan pinkeä ja erityisesti syömisen jälkeen on aika tukala fiilis mahassa... Meillä on huomenna toi äitiyspolikäynti Jorvissa, saapa nähdä mitä lääkäri on mieltä; yritetäänkö kääntää vai mennäänkö sektiolla jos ei ala itekseen kääntyä. :)

Yöt on menny koko raskauden aivan ihmeen hyvin. Vasta ihan nyt viimeaikoina oon joutunu aamuyöstä herään kerran vessaan. Liitoskivutkaan ei oo pahemmin unta häirinny, paitsi jos oon kävelly päivän aikana jonku verran, ni se laukasee ihan järkyt häpyliitoskivut.

Harjotussuppareita tulee melkein päivittäin ja sillon tällön kipeitäkin. Viime yönä heräsin kahdesti kipeään suppariin.

Äiti oli sitä mieltä, että tää tulee ulos ennen laskettua aikaa. Mahasta vissiin päätteli, ku en mä sille vaivojani ole hirveästi valitellu. Ite en kyllä usko. No, 32+5 ja reilun kuukauden päästä ois sitte se synnytystapa-arviointi, että sielläpä se sitte selviää.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

aaaaaargh,. mä oisin niiiin onnellinen jos saisin ees yhen yön nukkua ees 4h putkeen......... mä oon ihan loppu näihin yövalvomisiin. :smiley-angry017:smiley-angry017:smiley-angry017 nää liitoskivut!! ja lihasten kramppaamiset mahassa ja supparit joita tulee tosi paljon ja massuasukin yölliset mylläämiset ja pissahädät jajajajajajaja........ nukkumisesta ei voi ees puhua kun torkun pieniä pätkiä ja pakko vähän väliä nousta ylös ni kivut vähän helpottaa..
toissapäivänä tuli pikkuhousun suojaan hirvee klimaklöntti veriviiruilla. pikkasen jännitti että saapa nähä tuleeko lapsivedetkin kun nää olot ollu jo pari viikkoo sellaset että varmasti syntyy kohta ... (toivossa on hyvä elää......:rolleyes: ) mutta ei mittään. ipana myllää mahassa ihan hirveesti ja se alkaa jo tuntumaan TOSI epämiellyttävältä. :confused: ihana ajatella että enää max 6vkoa jos mennään 2vko yli, mutta muuten laskettuu reilu 4vkoa. :p oon nyt kahtena päivänä hulluna myllänny pihalla oikein toivoen että käynnistys synnytys mutta toisaalta hyvä jos vielä pysyis matkassa.
mun vanhemmat oli täällä pari päivää niin kyllä mun ihan alhaalla oleva massu aiheutti "hilpeyttä",, esikoinenhan näillä viikoilla oli vielä ihan ylhäällä ja välillä jopa poikittain. epämiellyttävä tunne kun vauvan pää on ihan jo lähtökuopissa.. :confused: potkut tuntuu selkärankaan päin ja kylkiin... peppua punnaa tuossa navan yläpuolella.. . ollut kyllä jo pitkään samaisessa asennossa. ens viikolla neuvola ja neuvolalääkäri ja seuraavalla viikolla synnytystapa-arvio/keskustelu. oooooo nää viimeset viikot tuntuu niiiiiiiiin pitkältä...........

Huooooh, onneks tänne voi tulla ihan mihin kellon aikaan tahansa märisemään. :D
En tiedä mitä on viimeisen viikon aikana tapahtunut, mutta nyt jos koskaan olo on tosi RASKAS.. Vauva on selkeästi laskeutunu todella alas, jonka myötä kävelystä on tullu aika tuskaa.. Samoin olen kait nyt sitten saanut niitä liitoskipuja seurakseni, hirveetä vihlontaa alamahassa kun vähän asento on huono makuultaan tai tekee jotain äkkinäisiä liikkeitä.. Selkää särkee ja kylkiä ja olen ihan surutta rouskuttanut nyt päivittäin paratabsin (1g) ja sillä olen pärjäillyt.. Ilman lääkettä olo on niin tuskanen että ei viitsi vauvaa stressihormoneilla kiusata..
JA SE PISSALLA ravaus.. kaks kolme kertaa yössä saa käydä ja herään aina vasta sitten kun koko alapäätä vihloo paineesta..
MÄ HALUAN MUN KROPAN TAKAISIN KIITOS!!!
Vauva on kyllä tosi aktiivinen masussa, mutta mieluusti jo huolisin ihan tänne ulkomaailmaankin.. Josko vaikka parin viikon päästä. :P

35 olis huomenna täynnä.. Jotenkin naurettavaa edes ruikuttaa kun on lukenu teidän muiden juttuja kaikista vaivoista kun ite on saanu tähän saakka olla ihan ilman mitään.. Neuvolassa tänään, eikä oo pää vielä kunnolla kiinnittyny mut alemmas tullu selkeästi että eiköhän se ja kasvava mötikkä selitä säryt.. :P

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä todettiin verikokeitten jälkeen raskaushepatoosi, tänään sain siihen lääkityksen ja viikon päästä katsotaan onko lääkkeet alkaneet puremaan. Sen lisäksi koko viikonloppu meni ihan reisille koska kärsin kamalista selkä- ja vatsakivuista joitten takia en oo pariin yöhön saanut nukuttua kuin sellaisia vartin-tunnin mittaisia pätkiä. Käyrillä kun kävin tänään (jouduin siis äippäpolin päivystykseen hepatoosin ja muiden oireiden takia), kätilö joka pisti minut koneeseen kiinni, totesi että mulla tosiaan oli syitä tulla käymään päivystyksessä. Toinen kätilö tuli sitten irrottamaan minut koneesta, ja tokaisi että tietysti sulla on vatsakipuja kun vauva kasvaa näillä viikoilla, että eiköhän lääkärikin totea vaan että ne on kasvukipuja. Tuli sellainen olo että se täti ei ollenkaan oikeuttanut mun päivystyskäyntiä. Itse kun kuulun vielä siihen väestönosaan, joka epäröi sairaalaan menoa siinä vaiheessakin kun pää on kainalossa, niin tuli sellainen olo että turhaan tulin aikaanne taas viemään.

Lääkäri ei kyllä ollut sitä mieltä että oli turha käynti ja pisti minut vielä röntgenpäivystykseen ylävatsan ultraankin ja siellä kattoivat sitten ettei oo sappikiviä tai tulehdusta maksassa tai sappirakossa, ei onneksi sellaisia löytynyt. Siellä oli kyllä tosi kiva lääkäri ja sairaanhoitaja, jotka olivat sekä korrekteja että tosi empaattisia minua kohtaan.

Mulla on ollut viime viikkoon asti suht helppoa tää raskausaika, kun sit yhtäkkiä vasen nimetön sormi alkoi kihelmöimään ja seuraavana yönä se levisi koko käteen ja puutuu aina vähän väliä - vaikka en sitä rasittaisi tai nukkuisi päällä (eli päivälläkin sitä särkee). Ja se on vaan tämä vasen käsi.
Samoihin aikoihin kauheat jalkakrampit öisin, vaikka olen alusta asti syönyt magnesiumia iltaisin.
Eikä tässä vielä kaikki. Tuntuu, ettei saa oikein kunnolla henkeen jos on ollut samassa asennossa kauemmin (eli jotain puolituntia). Helpottaa vasta, kun pääsen vähäksi aikaan makuulle kylkiasentoon. Tuntuu myös, kuin joku kiristäisi minua vyöllä rintojen alta.
Laitoin viestiä neuvolaan, että kannattaako tulla tarkistuttamaan ja ilmoitti, että saisi ehkä varattua minulle huomiseksi lääkärille ajan, toivottavasti ei ole mitään vakavaa...

Djmug, mulla on kans tota käsien puutumista ja kipeytymistä ollu ja nyt siinä pisteessä ettei sormissa oo ollenkaan tuntoa :rolleyes:
Tää on se joku rannekanavan ahtauma eli turvotus kudoksissa puristaa sit noita hermoja mistä johtuu kipu ja puutuminen. Hoitoa ei oo mut ite oon kokenu hyväksi laittaa kylmägeeliä käsiin ranteista sormenpäihin ja sit rannetuki auttaa pahimpaan kipuun.
On kyl inhottava vaiva jonka pitäs loppua synnytyksen jälkeen.
Ja kylmägeeli auttaa kans jalkoihin jos on levottomat tai kramppaa! :)

Nii ja jotain jumppaohjeita löytyy kans googlettamalla rannekanavan ahtauma hoito. Pääasiassa sormien koukistus-suoristus-liikkeitä ja kai niistäkin vähän on ollu itelle apua :)

Mulla on kans välillä tota kiristävää/ahdistavaa tunnetta rintojen alla, eikä saa henkeä loppuun asti, mutta oon tulkinnu sen johtuvan vaan kasvaneesta mahasta ja vauvan jaloista jotka painaa välillä tuonne ylös. Vois siitä tietty huomen neuvolassa kysästä.

Jossain oli kyllä myös että tuo rintojen alla tuntuva kiristys, kuin vyöllä kiristäisi, SAATTAA olla raskausmyrkytyksen oire, en nyt toki halua pelotella mutta kannattaa ehkä neuvolassa ottaa puheeksi :confused: Onko teillä muita oireita ollut, Dmjug ja Miu88? Ilmeisesti ainakin päänsäryt ja näköhäiriöt ovat myös oireita, ja tietysti se korkea verenpaine ja valkuainen pissassa..toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa :)

Ei oo kyllä mitään muuta oiretta, verenpaineki on alempi ku yleensä eikä turvota tai mitään. Mut huomen on onneks neuvola ni saa kaikki jutut mitattua.

Takaisin