Oireita ja kolotuksia

Mua ei kyllä tuo helle häiritse muuten kuin eilen huomasin, että oli sormet turvonnu, kun ei sormus mahtunut ja jalat, kun lenkkarit puristi, muuten nautin siitä yhtä paljon kuin ennenkin! Ja nythän se näköjään huomenna loppuu..!! :sad001
Lupaa 5 astetta!!! Mitä h*lvettiä!! Pitää muistaa peitellä kasvimaa, etteivät heti palellu..!

Kyllä nyt huomaa, että viimeisiä viikkoja viedään(!). Alkaa tulla jos jonkinlaista vaivaa ja tuntemusta, että kai sitä alkaa henkisestikin kohta tajuamaan että tyyppi on tulossa pian :) Huomenna olisi lääkäri, joka katsoo palaanko enää töihin, vai oliko tämä nyt tässä. Ei kyllä enää oikein jaksakaan, että sairasloma on ihan tervetullutta.

Ja kyllä, mullakin toi potkii välillä tosi kipeästi tonne virtsarakon suuntaan. Sanoin miehellekin, että onkohan tolla meidän lapsella puukko kourassa valmiina, kun tuolta saapuu.. (mies on eteläpohjanmaalta) Tuntuu meinaan ihan siltä.. Eilen se hengaili vissiin pylly pystyssä kun navan molemmille puolille ilmestyi omituiset ulokkeet ja tuntui ihan selvästi läpi siitä, minkä epäilisin olleen sen pylly. Ainakin viime neuvolassa epäili että on vielä väärinpäin. Ja voimakkaimmat potkut(?) tuntuu tuolla alavatsassa, että varmaan onkin niinpäin. Vielähän sillä on aikaa kääntyä :)

Jännä, täällä kyllä tuntuu liikkeitä ja potkuja säännöllisesti ja hyvin, mutta ei ole kipeästi tuntunut missään vaiheessa, hieman vaan epämiellyttävästi välillä. Mutta ei ole siis mitään kipeitä potkuja kylkiluihin tai virtsarakkoon sadellut tosiaan.

Mä kysyin neuvolasta viimeksi niitä sukkapuikko tuntemuksia, että mitä ovat. Tuntuu siis välillä kävellessä kuin joku iskisi sukkapuikoilla tuonne värkkiin. Niin kuulemma johtuu siitä, että lapsi potkii hermopäihin tuonne alueelle :rolleyes: Todella epämiellyttävä tunne..!

Mulla ollu nyt ainakin viikon ajan vatsa ihan sekasin. Siis jos aiemmin vaivas ummetus, niin nyt saa kyllä ravata vessassa ja vatsa ihan kuralla. Ollu myös huimausta ja sellasta huonovointisuutta. Ehkä johtuu näistä helteistä, täytyy vaan koittaa muistaa juoda paljon. Meinaan kyllä ens neuvolassa ottaa puheeks. Verenpaineet ollu tähän asti hyvät, niin toi huimaus vähän ihmetyttää.

Voi helpotus, ku lämpötilat putos, ni oli niin viileä makkari viimeyönä. Vaikka minä en periaatteestakaan kesällä valita kuumaa, ni kyllä mä silti viileistä öistä nautin. Etenki nyt! Kesäkukat pitää vaan tosiaan muista kantaa illalla suojaan, ku lupas tänne alle +5.

Hassu tunne, ku vauva painaa tosi voimakkaasti itseään oikeaa kylkeä kohti. Vissii venyttelee tai jotain, mutta meinaa käydä vähän kipeää. Koko ajan pitää varmistaa, että eihän tää nyt oo kipeä suppari (just tulin siis salilta), mutta kohtu tuntuu pehmeältä, ainoastaan toi oikea kylki on kova ja tunnen kuinka toinen liikkuu.

Mä oon muuten noi sormukset ottanu pois jo vissiin kolmannen kuun jälkeen, ihan vaan varmuudeksi. Viimeksi odotin liian pitkään ja eihän niitä enää saanu pois. Lopussa, ku turvotus oli ihan järkkyä, ni seurattiin miehen kaa mun sormia, että millon pitää lähtä sormukset leikkaan pois. Onneksi ei tarvinu. Mut vaikka mulla nyt ei oo vielä hirveitä turvotuksia, ni kokeilin joku viikko sitte sormuksia, ku oisin ne treffeille halunnu laittaa, ni ois saanu voimalla tunkia paikalleen.. Niin, että jäivät korurasiaan...

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mä otan sormuksen aina yöksi pois muutenkin ja salille, että joka päivä tulee testattua vieläkö menee :) Tänään on taas normisormet, niin kesti onneksi vaan päivän verran se turvotus.

Mä otin kanssa jo joskus keskikolmanneksen alussa sormukset pois, kun alkoi sormet jo vähän turpoamaan.
Ja nykyäänhän mun sormet on ihan nakit koko ajan :confused:
Nyt sitä raskausmasu-kuvausta varten ajattelin ensin, että väkisin tungen sormukset sormeen siksi aikaa, mutta eipä taida onnistua, vaikka kuinka kokeilisi kylmän veden ja saippuan ja öljyn avulla... Ja vaikka ne sormeen saisinkin, niin lähtisikö enää pois? Harmittaisi, jos ne sitten jouduttaisiin leikkaamalla ottamaan pois...

Käy Martuti ostaan jotku halvat vähän isommat hopeasormukset siihen kuvaan :D

Täällä tultu siihen tulokseen että kyllä se on limatulppaa mitä irtoaa, lauantaina ekan kerran tuli pieni pala, sitten eilen suihkun jälkeen samankokoinen pala ja äsken vessapaperiin jäi samaa limaa reilu ruokalusikallinen.. o_O Jonkun verran supistelee, mutta ei kipeesti.
Toivottavasti ei vielä olis syntyäkseen, vasta rv 34+4 ja tosiaan perätilassa..

Coco, joka puolelta olen lukenut, että limatulppa uusiutuu, jos paloina lähtee, niin kauan kunnes sitten on tosi kyseessä. Joillain limatulppa saattaa irrota kokonaan n. kaksi viikkoa ennen synnytystä. Eli sitten kun se kokonaan irtoaa, niin enteilee synnytystä, mutta siihen voi tosiaan silti vielä joitain viikkoja olla aikaa.

Voihan turvotus ja kuumat aallot. Nyt illalla ihan norsu posliinikaupassa -olo (liian vähän juonut tänään?) ja aamupäivällä töissä yhtäkkiä tuli niin kuuma, et hiki valui. Hyi! Seisoin sit oven suussa jäähdyttelemässä niin työkaveri tulee pyytämään, et laitan oven kiinni, kun hän jäätyy (mies).. Ja mä olisin mielelläni jatkanut siinä jäähdyttelyä... Plaah!!

Mä heräsin viikonloppuna aivan järkyttävää kipuun, kun pikkuherra (oletan :D) köllötteli jotenkin kylkiluiden lomassa ja painoi hermoon :S Piti ihan muutama kyynelkin vierittää ja mies herättää, kun sattui niin paljon. Muutenkin epäilen, että vauva on tällä hetkellä poikittain tai osittain poikittain.

Onneksi sää vähän viilenee, koska oon tänään juonut ja HIKOILLUT aivan järkyttävästi.

Kuulin tänään työkaverin kokemuksesta, et virtsatieinfektio ei välttämättä oirehdi raskausaikana samalla tavalla kuin muulloin - hänellä oli huomattu vasta kun kuume nousi ja katottiin et tulehdusarvot oli niin koholla että laitettiin suoraan antibioottitiputukseen. Mulla on ollu kans vihlovaa kipua rakossa ja oon päätellyt et ois just sitä kun mukula nyrkkeilee tai painaa päällä, mut nyt rupesin miettimään et voihan kyse olla tulehduksestakin. Nyt oottelen et neuvolasta soitetaan takaisin, haluaisin lähetteen virtsanäytteeseen ihan varmuuden vuoksi. Ennen raskautta mulla kuitenkin oli n. 3-4 kertaa vuodessa VTI, et joku alttiustekijä selvästi on!

Mä säikähdin ihan hirveästi tänään aamusta... Heräsin ja olo oli hetken ihan ok. Kävin kaupassakin ja kannoin painavia kasseja autosta kotiin. Mies lähti töihin ja mä jäin sohvalle köllimään. Yhtäkkiä alkoi ihan hirmuinen kipu alamahassa, ja ipana vouhkasi minkä ehti mahassa samaan aikaan. Yleensä se ei aamusella kovin aktiivinen ole, joten kummastutti sen tsempalot siihen aikaan. Nukuin hetken, mutten oikein mahakivultani saanut unta. Ihan samanlainen olo kun silloin kun menkat alkaa ja koko alamaha on kipeä. No, maha meni sekaisin ja vessassa käydessä paperissa oli etupuolelta tullutta verta ja oikealle puolelle sattui ihan julmetun paljon. Mietin jo mielessäni, että istukkako tässä irtoaa vai mikä ihme tämä on. No, seurailin hetken tilannetta eikä mitään tullut housuihin asti eikä enää edes paperiin myöhemmillä käyneillä, joten kai se oli sitten vaan kuivasta nahasta johtuvaa. Mahakipukin päivän mittaan onneksi loppui ja nyt olo on taas normaali. Mutta samperi että noi voi säikäyttää joka kerta kun on jotain outoa! :mad:

Kuulostaa tosi paljon samalta mitä mulla oli pääsiäisenä, ja se todettiin sillon virtsakiveksi joka liikkuessaan tuottaa kipua ja verta. o_O
Mutta toivottavasti oli siis tuo mainitsemasi kuiva nahka :)

Ihan tuli vaan mieleen, mut jos istukka irtoais, ni ei kai siitä periaatteessa verta pitäs ulos asti tulla? Sehän on kohdun sisällä... Että sittenhän kalvotki pitäs olla rikki...vai eikö?

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Huh pakko avautua.. löysin itestäni äsken uuden tunteen: synnytyspelon!

Olin jalkojen päällä liikkeessä reilu 2h, nyt ku rauhotuin kotiin niin nuo "menkkakivut" rupes vaivaamaan. Selkää ja reisiä jomottaa, välillä vatsaa. Viikkoja nyt 31+2 niin eihän se sieltä voi nyt syntyä! Pelottaako muita? Olenko ainoa vainoharhainen? Minä olisin jo sinun tapauksessasi Avea80 juossut sairaalaan!

En ollut vielä eilen vainoharhainen, mitä tapahtui? :D

^ et varmasti, ite olin just tulos kirjottaan, kun nyt pari päivää on sillon tällön tullut sellasia kovia vihlasuja kohdunsuulle, vauvan pää siellä ilmeisesti pyörii (?) ja aiheuttaa sitä? Tuli heti tietty mieleen et onko se pää/vauva nyt noin alhaalla ja kairaa siellä jo tietä ulos vai mistä tuommoset kivut tulee o_O

Takaisin