Oireita ja kolotuksia

Sit jos eivät kipeitä oo niin ovat harjoitussupistuksia eli kohtu harjoittelee jo tulevaa synnytystä varten, mut kannattaa mainita tosiaan neuvolassa tuosta niin eipähän ainakaan tartte hätäillä :)

Nyt alkaa täälläkin olla masu sen verran iso ettei tiedä miten päin nukkuis, ettei ala sattumaan. Tyynyllä kun tukee mahaa, niin toimii kohtuullisesti. Ja vielä n. 8 matkaa jäljellä eikä se tästä ainakaan pienemmäksi matkalla muutu. Jaiks!

Eilen suihkussa alapäässä tuntu jotain outoa ja pakkohan sitä oli sitten ottaa peili ja kattoa.
Ei varmaan olis kannattanu, ku siis paikat ei ollu millään lailla ainakaan silmälle turvoksissa mutta siis minkään näköstä reikäähän siellä ei siis ollut?! Eli siis siinä suulla oli joku ns. patti tai siis joku ihmeellinen lihajuttu enkä keksiny sille mitään muuta järkevää selitystä kun että olis joku kohdunnapukka tai joku vastaava :grino_O
Kauheen hyvin en oo perillä tosta anatomiasta nii en tiiä voiko olla ees mahollista, mut ikinä ennen ei oo kyl ton näkönen ollu o_O

Olipa huono ja erikoinen yö... Poika ei tahtonu millään rauhottua kunnolla nukkumaan,pyöriskeli ja itkeskeli vain. Vissiin ku ei oo isin kainaloa, ni ei osannu rauhottua.

Ja sit mulla oli tosi omituisia tuntemuksia alakerrassa. Eilisen vuorokauden aikana tuli kaks kipeää supistusta (toinen tuli unissaan, ni en oo siitä ihan varma) ja sit joitain kivuttomia suppareita. Vauva oli hirveen levoton ja jotenki kutitteli tonne alas ja tuntu että se vähän laskeutu alemmas, ku ylävatta oli tyhjempi. Sit illalla peräaukkoa alko ihan hirveenä kihelmöimään. Aattelin, että pukamathan ne, ku ovat taas olleet vähän turvoksissa ja lisäsin pukamavoidetta. Tunne ei kuitenkaan mennyt parissakaan tunnissa ohi ja otin panadolin ennen sänkyyn menoa, että sais nukkua. Sängyssä kihelmöinti vielä jatku ja välillä tosi vienosti niinku kramppas peräaukon suunnalla. Sitten huomasin, että tunne on enemmänki välilihan alueella.. Painoin kädellä kevyesti välilihaa ja kihelmöinti lisääntyi. Päättelin sit ittekseen, että painaako vauva kohdunsuuta ja se pehmenee?!?

Nyt oireet on poissa ja vauvaki tuntuu noussuun taas tohon tissien alle. Mut olipa kyllä tosi outoo ja häiritsevää. Ja vähän tietysti jo jännitinki, että jos se oikein pahenee, ni pakkohan se ois ollu soittaa ja kysyä neuvoa päivystyksestä ja miten lähet käymään näytillä väsyneen kaksivuotiaan kans!

Saattohan se johtua ihan vaan niistä pukamista tai esim siitä, että oon jo herkistyny tolle pukamavoiteelle, ku niin kauan käyttäny. Mene ja tiedä..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

COCO : kuulostaa kyllä hmmmmmm mielenkiintoiselta.... :rolleyes:

siis täällä ollaan niin kypsänä tähän olotilaan. :confused: nukkumisesta ei oo tullut viikkoihin enää mitään kun mitenkään päin ei voi olla ku hetken, sitten alkaa kramppaa mahassa kaikki lihakset ja liitoskivut hirveet lantiossa. tää helle tekee myös sen että olo on ihan järkky. :confused: hirvee väsymys ku ei pysty nukkuu ja sitten tää helteen aiheuttama uupumus. :confused:
mies kiukuttelee nyt sitten ihan huolella kun sen prätkästä pamahti se kannentiiviste ja tuskailee sitä remonttia. tiijän että varmasti ottaa kupoliin ja jos korjaamoon vie ni menee satoja ja satoja euroja siihen remppaan ja itte jos tekee niin menee varmasti hermot ja plaaplaaplaa.. helpottaa kyllä tätä mun oloo ihan huolella. :mad:
vauvan liikkuminen sattuu ja hirvee paine välillä alamahassa. oon niinku niin valmis synnyttämään....... tän valtavan mahan kaa eläminen on kyllä ihan järkkyä ainakin näillä helteillä. muistuu taas elävästi mieleen kun esikoisen kaa tuskailin ihan samanlain neljä vuotta sitten:rolleyes: ja vannoin ettei enää koskaan ikinä :grin

Olipa huono ja erikoinen yö... Poika ei tahtonu millään rauhottua kunnolla nukkumaan,pyöriskeli ja itkeskeli vain. Vissiin ku ei oo isin kainaloa, ni ei osannu rauhottua.

Ja sit mulla oli tosi omituisia tuntemuksia alakerrassa. Eilisen vuorokauden aikana tuli kaks kipeää supistusta (toinen tuli unissaan, ni en oo siitä ihan varma) ja sit joitain kivuttomia suppareita. Vauva oli hirveen levoton ja jotenki kutitteli tonne alas ja tuntu että se vähän laskeutu alemmas, ku ylävatta oli tyhjempi. Sit illalla peräaukkoa alko ihan hirveenä kihelmöimään. Aattelin, että pukamathan ne, ku ovat taas olleet vähän turvoksissa ja lisäsin pukamavoidetta. Tunne ei kuitenkaan mennyt parissakaan tunnissa ohi ja otin panadolin ennen sänkyyn menoa, että sais nukkua. Sängyssä kihelmöinti vielä jatku ja välillä tosi vienosti niinku kramppas peräaukon suunnalla. Sitten huomasin, että tunne on enemmänki välilihan alueella.. Painoin kädellä kevyesti välilihaa ja kihelmöinti lisääntyi. Päättelin sit ittekseen, että painaako vauva kohdunsuuta ja se pehmenee?!?

verenkierto lisääntyy alapäässä ihan kunnolla mitä lähemmäs synnytystä mennään.. voisko kihelmöinti johtua siitä.
itsellä on alkanut olee samanmoisia tuntemuksia ja lisänä se että vauva painaa jo niin alas että peräsuoli jne kramppailee välillä. se on sitten ihanaa jos supparit tuntuu synnytyksessä peräsuolen puolella eikä edessä...:mad: nimittäin mullahan ne alku supparit tuntu no suppareilta mutta mitä pitemmälle synnytys meni supparit repi peräsuolta ja se oli ihan hirveetä.... :confused:

Coco, Siis hei mä eilen just huomasin ihan saman homman alapäätä pestessäni! Ihmettelin ukolle kans sitä lihaklönttiä mikä siinä suulla tuntuu!! :grin Peilillä en uskaltanu ees kurkata mut kyl kädelle tuntuu koko alapää olevan ihan turvoksiin!! :confused: Mutta tosiaan koska mäkään en oo ihan perillä tosta anatomiasta niin en osaa kyl sanoo et mikä on.. :rolleyes:

Kellään tietoa limatulpasta? o_O
Äsken vessassa pyyhittäessä paperiin jäi n. peukalonpään kokoinen limaklöntti, oli siis läpinäkyvä ehkä ihan himpun verran kellertävä, ja oikeen kunnolla venyvä. saatto tuo kellertävyys kyllä johtua pissasta tai paperistakin.

Mitä mieltä muut on, olisko ollut sitä limatulppaa ja jos on niin eikai se vakavaa ole!? o_O

Limatulppa ymmärtääkseni uusiutuu aina vähä kerrallaan..ja eikö siinä pitäs olla jotain verensekasta jos limatulppaa on?

Minä oon kyllä huomannut nyt helteellä olevani entistä turvonneempi (vaikka juonkin ihan tuplasti) ja tämä hiki.. hikiaallot olivat hirveitä jo kun asteita oli -5 (minulla oli tapana mennä terassille tuulettumaan vaikka pakkasta oli).

Sitten semmonenkin kun tätä alapääkeskustelua taas käydään, että tuntuuko teillä muilla jäätävä "pistos" tai ikään kuin paine? Nivusetkin on ihan tulessa, vihloo samalla lailla kun hammaslääkärissä poratessa.

Kellään tietoa limatulpasta? o_O
Äsken vessassa pyyhittäessä paperiin jäi n. peukalonpään kokoinen limaklöntti, oli siis läpinäkyvä ehkä ihan himpun verran kellertävä, ja oikeen kunnolla venyvä. saatto tuo kellertävyys kyllä johtua pissasta tai paperistakin.

Mitä mieltä muut on, olisko ollut sitä limatulppaa ja jos on niin eikai se vakavaa ole!? o_O

Tuolta löytyy aika hyvää tietoa ja kuvausta. Eli voi myös poistua pienissä erissäkin ja olla juuri kuvailemasi näköistä.
http://www.vau.fi/Synnytys/Valmistautuminen/Limatulppa-mika-se-on/

Joo kyl täälläkin nää helteet on paljo pahempia näin raskaana kun paikat turpoo ja muutenkin liikkuminen on niin syvältä ja siihen viel tää kuumuus niin ei jaksa liikkua sitäkään vähää.. Mä oon aina ollu kesäihminen ja ollu sitä mieltä et kesä sais olla aina, mut kyl tää nyt on aivan perseestä ja mun puolesta saiski olla viileempi ja vaik sataa sinne heinäkuuhun asti, mut sit heinäkuun loppupuolella vois alkaa tää ihana kesä.. :rolleyes: Yritän kyl kovasti tsempata itteeni et nää on mun elämäni viimeset viikot raskaana (8vko!!!!) niin seison ne vaikka päälläni hikee valuen ku tiiän et en ryhdy tähän helvettiin enään.. :)

Huh hellettä ja hiki on!! Iha tuskaa yöllä yrittää nukkuakki ku nii hirvee kuuma ja hiki koko aja ja oli jo enne näitä helteitä!
Tullu nyt parin viikon ajan paljo enemmi noita harjotus suppareita ja en tiiä johtuuko niistä vai mistä vai mitä häh täh mut nyt ollu jonkui viikon verra aika ajoin alapäässä outoja tuntemuksia/kipuja/inhottavia oloja ja ihaku kohdunkaulalla tapahtuis jotai tai se tunne tuntuis just siinä kohtaa, näi ainaski kuvittelen.. :rolleyes: Noh, 10.6. On neuvola ja lääkäri samalla ni saapaha tilannekatsauksen onks noi supparit jo jotaki muutosta tuolla aiheuttanu!

Raskaushormoonit ovat saanet mut puolesta välistä raskautta saakka hikoilemaan enemmän kuin normaalisti, ja mun on ollut koko ajan kuuma. Yleensä olen normaalisti siis kauheeton vilukissa. Ja nt kun on nuo helteet ollut, niin olo on ollut erittäin tuskainen, en mä ole paljoa pihalla jaksanut olla kun on niin kuuma ja hiki ja jano ja turvonnut olo.... ja jalat siis entistä enemmän turvoksissa. Huh.

Mulla alapäätä vihloo aina välillä, varsinkin kun sängyssä käännän kylkeä niin jonnekin häpyluun seutuville vihlaisee. Joskus myös kävellessä, seistessä tai istuessa.

Takaisin