Oireita ja kolotuksia

Turhapuro, mulla ainakin vauvan hikka tuntuu sellaisena tasaisen rytmikkäänä "tykytyksenä", vähän kuin olisi elohiiri mahassa... meidän vauva ei siis mitään kovasti hypähdä hikan aikana, mutta kyllä se nytkytys tuntuu :) Ja hikan tempo on paaaljon nopeampi kuin jos itsellä olisi hikka.

Mulla on alkanut nivusten lisäksi sattumaan siis ihan tuonne jonnekin emättimen seutuville, syvemmälle, aina välillä. Tuntuu sellainen pistävä kipu. Liitoskipuja sekin, vai alkaako vauvan pää laskeutua?

Jaaaaaaa se elohiiri mahassa on hikka :grin oonki ihmetelly mistä moinen tunne aina välil tulee.... :oops::rolleyes:

Kyl meilläkin hikkaillaan joskus useamman kerran päivään. Ehkä maailman herttaisinta kun ensin tyyppi temuaa hirveesti, sitten rauhoittuu ja heti alkaa hikottelu...aaaaawwww :Heartred

Miulla tuntuu välillä kovaakin painetta tuolla just häpykummun/emättimen seutuvilla, kaipahan se tosiaan päätään pyörittelee.. otaksun siis liikkeistä et olis pää alaspäin, mut en mee vannomaan.. jos se neuvolassa ens viikolla osais kokeilla.

Mä en usko kokeneeni hikkaa vielä tässä raskaudessa, ja toivon jos koen ettei tämäkin tee sitä vain kun minä alkaisin nukkumaan.

Ihanat liitoskivut, välillä ei tiiä kumpi olis parmepi, istua vai seistä... Molempi pahempi. Ja kun se tunne alkaa välillä sängytä noustua.

Eikös kait vatsantoiminnan pitäis olla koko raskauden laiskempaa? Alun ummetuksesta kun pääsi niin nyt saa ihmtellä mistä sitä paskaa riittää? olen ihmeissäni...

Mulla on alkanut vatsan toiminta vasta nyt, vk 26-27, hiukan hidastumaan. Mutta jos iltaisin syö esim. wingsejä tai muuta mausteista, niin aamulla kyllä kans tietää syöneensä :rolleyes:

Mulla oli alku- ja keskiraskaudessa ummetusta, mutta se on nyt helpottanut! Vatsa toimii aivan normaalisti, ihanaa! Ei siis myöskään yli-vilkkaasti, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Mä oon syönyt koko raskauden ajan Visibliniä, aluksi lusikallisen mehuun tm. sekoitettuna ja nyt oon siirtynyt pariin lusikalliseen päivässä. Toimii tämän avulla suht normaalisti, mutta jos jää päivä väliin tai syö huonosti kuituja niin heti vetää ummelle. Terkuin, en tod halua enää peräpukamia :p

Joops, en mä sentään päivää vessassa vietä. Mutta toimii oikeestaan päivittäin, ja se määrä. Ikinä ennen tullu tälläsiä määriä, ja mä kun kuvittelin että vähenis ku kaks kuluttumassa...
Aamupuuro tainnu vaikuttaa positiivisesti, voisilmä oli pakko jättää pois ku aiheutti ihan törkeen närästyksen. Omenat ja päärynät, rypäleet jne toimii loistavasti. Ja kahvi, kun sitä pystyy taas juomaan.

Tänään hieman normia rankempi päivä töissä, jestas mut mä oon väsyny! Olisin ollu valmis nukkumaan jo klo 20.. jospa kohta meniskin. Ja todella, sukkapuikkoja viuhuu jalkovälissä :mad: kunhan ei muunlaisia suppareita ala tuntumaan... Toisaalta olis jo niin kypsä jäämään töistä pois, mut sit ei kuitenka haluais antaa periks. Mut ehkä väsymys ja aikaansaamattomuus ei riitä syyks, enkä viitteis alkaa runoilemaan oireita.

Sanko, ite ainakin sanoin vaan että nyt ei enää pysty eikä kykene töihin menemään niin se riitti syyksi. Ei tarvinnut runoilla/suurennella vaivoja.. Olin kyllä ollut aikasemmin supistusten ja selkäkipujen taki pois. :)

Huolettaa nyt nämä olot. Mulla ollut pää kipeä pari pvä, ruoka ei pysy sisällä ja todella heikko olo. Näkökentässä välillä mustia pilkkuja ja viiruja, tuntuu ettei sängystä pääse ylös kun tuntuu että keho on niin raskas ja väsynyt. On ollut myös paljon erinäisiä kipuja. Esim eilen aivan yhtäkkiä järkyttävä selkäkipu ja samalla sattui mahaan. Kipuja myös koloissa ja ranteissa, jota ei normaalisti koskaan ole. hg on todella alhainen 104 syön rautaa jotta tuo nousisi, neovolassa sanottiin että jos ei pariin viikkoon nouse niin sir suoraan sokerirasitustesteihin. ensimmäisessä raskaudessa hg oli samaa luokkaa mutta ei lähellekään näin "pahoja" oireita. Huolestuttaa ettei vaan olisi raskausmyrkytyksen oireita. Voiko olla? Osaako joku semi asiantuntija valaista mitä/mistä nämä voisivat johtua? Ja mitä pitäisi tehdä

Mun korvaan kuulostaa pelottavalta ja varmaan soittaisin äitipolille ja kysyisin niitten mielipidettä.. Mutt mulla ainakin toi että mikään ei pysyny sisällä + yhtäkkinen järkyttävä selkä ja mahakipu tarkotti munuaisaltaan tulehdusta. :sad001 Kannattaa varmaan soittaa niin ei tartte murehtia.. :)

Mittaappa verenpaineet, jos ne ei oo korkealla, ni tuskin myrkytyksestä kyse.Ja turvotustaki pitäs olla reippaasti..

kiitos vastauksista, taidanpa soittaa polille ja kysyä asiasta. varmaan määräävät tulemaan päivystykseen..

• Tykkään
Reaktiot: AS1
Mitenkäs vointi nyt baby1? Pääsitkö tutkimuksiin?

Mulla oli tänään neuvolassa valkuainen yhdellä plussalla ja verenpainekin mitattiin pariin otteeseen kun eka oli koholla. Mutta oon mittaillut kotona ja siellä näyttää alempia arvoja joten ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä. Eikä mulla kyllä mitään muita oireita ole eli turvotusta tai päänsärkyä.

Eilen 30+3 tunsin ensimmäisen kerran hikan :Heartred:Heartred:Heartred

Ja nuha iski TAAS! Kolmas kerta kolmen kk sisällä eikä kertaakaan ole kunnolla parantunut. Johtuuko tää raskaudesta, allergiasta vai mistä lie. Kolme kk oon tästä kärsitty, alle 3kk jäljellä joten tuskin lähden selvittelemään ennen synnytystä mistä johtuu.. Sitten huolestun jos ei häviä!

Mulla oli eilen jalat JA sormet aivan turvoksissa :eek: Sormet oli oikeasti sellaiset makkarapötköt, jotka eivät taipuneet edes kunnolla nyrkkiin. Kauheeta. Tänään ovat onneksi taa suht normaalit.
Mä luulen, että vappuaaton valvomisella, paljuilulla ja herkuttelulla oli osansa siinä eilisessä turvotuksessa... :rolleyes:

Mulla oli kanssa jotain viikkoja sitten sormet niin turvoksissa että hyvä kun liikuttamaan pystyi, oli kamalat nakit ja kihlasormuskin oli niin jumissa etten saanut ollenkaan pois mutta se kesti vain sen yhden päivän :grin

Omaa napaa hieman, mulla oli kauhea flunssa tossa noin kuukausi sitten ja juuri kun olin melkein siitä tervehtynyt alkoi toi kamala siitepölyaika, neljä päivää sitten aivastelin koko päivän noin puolen tunnin välein ja seuraavana aamuna kurkku oli todella kipeä. Seuraavana yönä ei voinut kurkkukivun takia nukkua, ainut mikä auttoi oli tehdä kylpyhuoneesta höyrykaappi ja lillua kuumassa suihkussa. Nyt sitten eilen ja tänään kauhea limayskä (iltaisin niin huono olo ettei uskalla liikkua eikä edes telkkaria katsoa ettei tarvitse oksentaa) ja niin hirveästi ahistaa henkeä että tekisi mieli vaan itkeä, seisaalteen ei ole niin paha olla. :sad001

olo on edelleen heikko ja huono, en päässyt tutkimuksiin. soitin polille ja terveyskeskukseen ja sanoivat että täytyy katsella oloa vielä pari päivää kotona. ihmeellistä kylläkin koska yleensä raskaana oleva pääsee heti tutkimuksiin? mutta tämä taisi johtua vain flunssasta, nimittäin viimeyönä nousi korkea kuume. :( nyt korkeassa kuumeessa taaperon kanssa kotona! miten mukavaa, huh! eiköhän tämä tästä parissa päivässä ohi mene :) ihanaa päivää kaikille <3

joo Coco ymmärrän kyllä tuon hengenahdistuksen, se on todella tympeää! mutta sehän on jo ihan tavallista näihin aikoihin kun kohtu alkaa painamaan keuhkoja ja kylkiluita, hengästyy paljon helpommin. sen huomaa kyllä kun kävelee rappuja tai on leikkikentällä esikoisen kanssa :D sinullakin vielä flunssa oireita tuohon päälle niin ei kyllä helppoa ole, niin raskasta muutenkin tämä raskaana oleminen että saisivat kyllä kaikki pöpöt ja flunssat pysyä meistä äideistä kaukana! meillä täällä oulussa ei vielä ole siitepölyä jolle olen hyvin allerginen mutta leppä pölyttää sitäkin enemmän. nohh, tätä tämä nyt on, ei auta kuin kestää loppuun saakka hehe. :)

Takaisin