Oireita ja kolotuksia

Mulla on myös ollut tuota paineentunnetta jo jonkin aikaa, ei ole kauhean miellyttävää. Samoin häntäluuta juilii välillä. Ja näemmä tänään sitten imurointi ja moppaus saivat aikaan liitoskipuja, joten kyllä ne sieltä mullakin tekee vakaasti tuloaan... En valitettavasti osaa sanoa mikä liitoskipuihin auttaa, lepo ehkä?

Välillä tulee edelleen pienestäkin syömisestä tosi täysi olo ja oksennusrefleksi on herkässä. En ole siis oksentanut (paitsi kun esikoisen kakkavaippa falskasi ruokapöydässä), mutta ärsyttävää, kun pitää syömisen jälkeen varoa kaikenlaista kumartelua ja tekis mieli ottaa hetki lepoa. Ei vaan aina onnistu.

Mulla ei painontunnetta oo ollut enää tiistain jälkeen kuin hetkittäin, silloin oli siis koko vuorokauden koko ajan. No eilen alkoi supistelemaan ihan pienimmästäkin rasituksesta, (esim. autosta pois noustesta) ja vasta illalla helppas kun muutaman tunnin oli makoillut paikoillaan. Soittelin sit varmuuden vuoksi tänään neuvolaan ja käski käymään päivystyksessä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen. Siellä oli kaikki ok ja todettiin vain että harjoitussuppareita tulee nyt tiheään tahtiin. Saikkua en saanut, koska olen toimistossa töissä. Mutta mitään fyysistä ei saa tehdä ja töiden jälkeen pitää levätä ja jättää kotityöt hoitamatta ainakin loppuviikoksi. Parin viikon sisällä sit uudestaan tarkistetaan onko kohdunsuulla muutoksia. Hah, tuleekin viikonloppuna olemaan tosi helppoa maata paikoillaan ja selittää meidän 3,5veelle ettei äiti nyt voi leikkiä kun olo varsinkin aamuisin on ihan normaali..

Onko huonosta,jos ei noita supistuksia kauheemmin ole? Mulla ei ole vaivaamaan asti päässeet, taikka sitten en vaan tunnista mikä on supistus...

En mäkään niitä tunnistanut heti supistuksiksi :) Pieni epäilys oli, mutta olin jo unohtanut miltä ne harjoitussupistukset tuntui. Täysin erilaiselta kuitenkin kuin synnyttämään lähtiessä. Jotkut eivät tunne yhtäkään supistusta koko raskauden aikana. Esikoista odottaessa opin tuntemaan harjoitussupistukset melko myöhäisessä vaiheessa eli olin jo jäänyt äippälomalle.

ok,eli syytä huoleen ei ilmeisestikkään ole. sorkkiihan se neuvolalääkäri sitten paikat,että onko siellä kehitystä tms. tapahtunut (onko pehmentynyt/ auki jne..)

Ei huolta vaikkei niitä tunnekaan :) Parempi varmaan olisikin ettei vielä tässä vaiheessa niitä tuntisi..

Elisinha80, mulla on ihan samaa, plus sitten vielä iskiaskipua, joka saattaa ilmeisesti johtua lantion löystymisestä ja liitoskivuista... Mä käytän raskausajan tukivyötä, se auttaa vähäsen, tuohon selkäpuoleen siis. Ja sitten ihan se LEPO. Ja venyttely! Muuta en ole keksinyt. Olen miettinyt, pitäisikö mennä käymään fysioterapeutilla... kävely nimittäin on tuskallisinta liitoskivuissa, samoin paikallaan seisominen.

....En oo nyt piiitkään aikaan seurannu tätä keskustelua ja myönnän olevani nyt laiska lukemaan kaikkia juttusia läpi :oops:

Tuossa taisin bongata äkkiseltään sanan "paineen tunne" ? Kun tässä ihe mietin, et välillä tuntuu ihan hillitön paineen tunne virtsarakkoon (?) varsinkin jos joutuu kyykkyyn menemään ja hetken olemaan niin sieltä pois noustessa.. Mietin vaan onko muilla tällaista.. voisko pieni ihminen potkiutuu tuonne alas niin paljon, koska en taas usko et varsinaisesti niin alhaalla vois kuitenkaan olla...
En muista ekasta raskaudesta tämmöstä niin sillä tässä ihmettelen...

Niin ja mitä äkkiseltään silmäilin kirjoituksia niin kaikki sympatiani teille muille kaikkine oireine ja kolotuksineen! Ei ollu siis tarkoitus tulla vaan vinkumaan omista kolotuksista!!! :)

röllykkä, joo mulla on kanssa sellaista, että tyyppi potkii välillä virtsarakkoon ja se tuo paineen tunnetta alamasuun. Mutta en mä muunlaista paineen tunnetta masussa ole huomannut...

Mulla tulee välillä paineen tunnetta ihan alas, vatsan alle oikeestaan ja se tuntuu sellaiselta et vois olla supistus. Menee ihan alle minuutissa ohi. Nyt ei taas oo tuntunu hetkeen, mut viime viikonloppuna oli ihan monta kertaa sellasta tunnetta. Olin sillon kyllä paljon jaloillani et johtuisko siitä.

Paikoillaan seisominen on nykyään raskasta. Tulee tunne et pakko päästä istuin jos esim kaupoilla pyörii kauan. Ja esim kauppakassien kantaminen on rankempaa kun ennen. Mutta tekijän juttuja lukiessa tuntuu et mulla on tosi helppoo. Paljon jaksamisia kaikille :)

Niin se on just sellanen "potkumainen" hetkellinen paineen tunne yhteen kohtaan, lähinnä jo tuolla jossain häpy alueella :rolleyes:

Et eiköhän se sit oo ihan vaan sitä et öttiäinen potkiutuu sinne päin...

åke, voi ei :confused: Oliko sulla alkuraskaudessa pahoinvointia? En enää muista, onko ollut juttua...
Syötkö kuinka usein?

Itsellä se alkuraskauden pahoinvointi kesti kyllä ensimmäiset 4 kuukautta, sitten vasta alkoi helpottamaan, en enää oksennellut. Puolesta välistä saakka suunnilleen on olo suht normalisoitunut, eli ei siis yökötä tai tule huono olo tyyliin parin tunnin ruokailuvälin hieman venyessä. En mä enää syö niin usein, pystyy olemaan jo pitempäänkin syömättä, ehkä joku 4h välein tai harvemminkin. Riippuu vähän, kuinka raskaita juttuja päivällä touhuaa.

Mutta närästys, se helppasi kanssa siinä kun oksentelu loppui. Mutta nyt se on parisen viikkoa jo ollut taas oirelistalla... inhottavaa, välillä korventaa tosi kovasti, välillä vähän vähemmän.

Mulla on ruvennut vetämään pohkeesta suonta öisin. Ei onneksi mitenkään kipiästi, sen verran vaan että herään siihen. Loppuu heti kun vedän nilkan koukkuun. En ois osannu aatella raskausoireeksi ellei siitä ois jossain toisessa ketjussa ollu puhetta!

Miten muka tässä vaiheessa jo hengästyy kuin pieni eläin vaan kävelemisestä? Ihan kauheeta ja ottaa hiukan päästä. Ja nilkat hävis tossa pari viikkoa sitten. Ei muuten mutta meinas itku päästä tänään kun uudet lenkkarit pari viikkoa sitten ostin ja nyt eivät mahdu jalkaan. Kyllä on niin naisellinen olo että :mad: Oliko se paineentunne nyt jotenkin sellainen asia että se kannattaisi tarkistuttaa..? Mulla on paineentunnetta lähes päivittäin.

Tsemppiä teille liitoskipulaisille! :Heartred

^ Joo, nilkoista ei täälläkään tietoakaan enää. Ja ei tosiaan mahdu kaikki kengät jalkaan... :confused:

Mulla on kai tullut närästystä. Eilen ja tänään tuli semmoista ahdistavaa tunnetta rintalastan taakse ja eilen tuntui myös, että pitäisi röyhtäistä, mutta ei tuntunut auttavan tunteeseen. Sekoitin sitten hieman leivinjauhetta veteen ja se auttoi! Onkohan paha ottaa tuota leivinjauhetta, että pitäisikö hakea kunnon närästyslääkettä apteekista?

Mulla on myös alkanut tulla noita liitoskipuja kävellessä, välillä enemmän ja välillä ei mitään. Lepo tuntuu auttavan, ja onneksi ei tarvitsekaan seistä tai kävellä paljon harjoittelussa.

Näköjään närästyslääkkeissäkin on natriumvetykarbonaattia, mitä on leivinjauheessakin. Mutta ehkä vois mennä ostaa käteviä tabletteja, jotka voi laittaa laukkuun :)

Takaisin