Oireita ja kolotuksia

Voi,sniper! Paljon tsemppiä toipumiseen ja tärppionnea kun sen aika on!

Mulle tulee myös synnytystapa-arvio kun edellinen synnytys päätyi sektioon ja kohtuhaava repesi leikkauksessa. Alatietä toivon, mutta turvallisuus ennen kaikkea!

sniper, olen todella pahoillani. Voimia ja tsemppiä! Ja kun taas joskus sen aika on, niin toivotaan onnellisempaa odotusta <3

Muokattu viimeksi:
Kiitos teille :hug013 eilen mentiin sairaalaan ultraan varmistamaan mikä tilanne. Siellä selvisi, että rääpäle onkin edelleen kyydissä. Sykettä ei ollut ja rääpäle olikin 7.viikolla kuollut. Tyhjennyslääkkeet annettiin ja kolmen tunnin päästä uusi ultraus. Rääpäle piti edelleen tiukasti kiinni eikä halunnut poistua. Lisää lääkettä ja taas odottelua. Koko ajan kivut kasvoi kovemmaksi kipulääkkeistä huolimatta. Parin tunnin kuluttua sattui jo niin paljo, että alkoi oksettamaan ja taju meinasi lähteä. Ultratessa selvisi, että istukan pala oli jäänyt kohdunkaulaan jumiin ja veti hirveät krampit. Lääkäri sai onneksi kiskottua sen palasen pois ja heti olo helpottui ja kivut katosi. Nyt on kaikki ihan "ok" ja sain nukuttuakin. Onneksi oli mies koko ajan tukena. <3 hiljalleen helpottaa ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Pahoitteluni Sniperille, ikäviä uutisia.

Olisi mielenkiintoista tietää, onko täällä muita joiden raskaus on alkanut Clomifenin käytöstä? Ja siksi kirjoitan oireet&kolotukset osioon, koska tuli puhetta työkaverin kanssa, että hänen kaverinsa on voinut todella pahoin kaikista niistä raskauksista joiden aikana käytti jotain hoitoja. Eli itse raskauduin neljännestä Clomi-kierrosta ja pahoinvointi on ollut jotain ihan hirveetä viikot 6-14. Mietin vain, että voisko noissa clomeissa olla yksi syy oksenteluun..

Jälkeenpäin ajatellen koko clomien käytön ajan olen ollut muutenkin mieli maassa ja jotenkin väsynyt ja huonovointinen. Näkyvin oire oli tosin hiustenlähtö ja kuumat aallot. Nyt tuntuu että ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen on parempi fiilis kaikesta ja jaksan taas olla sosiaalisempikin. Eli ne lääkkeet vaikuttivat huomattavasti enemmän muhun kuin tajusinkaan.

Muoks. Käytin myös Terolutia samaan aikaan, mutta yhdistän nuo oireet kuitenkin Clomeihin.

minä söin yhden kierron clomeja, ja en ole voinut ollenkaan huonosti, melkeinpä paremmin kuin koskaan, paitsi väsymystä välillä, mutta iho on sileä ja mieli korkealla!:) eli voi vain todeta että raskausajan vaivat ja tunteet on tosi yksilöllisiä ja varmaan vaihtelee raskaudesta toiseen samalla odottajallakin..:)

Mie söin 2 kiertoa Clomifenejä ekalla kerralla 50mg/pv (syyskuu) ja toisella 100mg/pv (lokakuu) näistä en raskautunut, mutta seuraavasta Clomittomasta kierrosta (marraskuu) tärppäsi, mutta jotenki luulen, että noilla kahdella edellisellä kierrolla on osuutta tähän raskautumiseen. Oireiden myötä olen päässyt vähän liiankin helpolla eli en ole oksentanut kertaakaan, 3 viikkoa oli ajoittaista huonovointisuutta. Alavatsan vihlonnat ja juilimiset vaivasivat ehkä eniten, lievää päänsärkyä oli sekä pissalla saa käydä useammin, välillä tuntuu että onko tuolla mahassa ketään kun oireet ovat vähissä, mutta ultrasta päätellen kaikki hyvin ja kunnossa :)

Mä söin kaks tablettia/pvä heti alusta alkaen. Jostain luin, että sitä "kertyy" elimistöön joten sen vaikutus tavallaan lisääntyisi jokaisen kuukauden jälkeen. Mulla ainakaan ensimmäisessä kierrossa ei vielä ollut oireita, mutta parin kuukauden jälkeen juurikin se hiustenlähtö alkoi ja jatkui vielä parina ensimmäisenä raskauskuukautena.. Tietenkin kaikilla oireet eri lääkkeistä ovat yksilöllisiä samoin kuin raskaudetkin. Näköjään tämä toinen raskaus on täydellinen vastakohta ensimmäiselle (joka sujui ilman ongelmia, kääks).

Alkaako muilla jo masu näkyä? Täällä olo alkaa normalisoitua, ja virtaa ois vaikka muille jakaa :D Ihanaa kun jaksaa taas pitkästä aikaa touhuta ja tavata ihmisiä! Välillä vähän mahasta kyllä nipistää jos liikaa riehii ja sitte pitää ottaa iisimmin.. :grin

Juu, masu näkyy jo, jos osaa hiukankin katsoa. Toki harjaantumaton silmä saattaa katsoa vain, että onpas tuolla jäänyt joulukinkun sulattelu kesken... :grin

Mua on nyt muutamana päivänä vaivannut päänsärky. Panadolia olen sitten ottanut, mutta se ei ole täysin tuonut helpotusta. Olen myös vettä litkinyt, ja syönyt säännöllisesti... joten ei niistä ainakaan pitäisi olla kiinni. Hartiat mulla on kyllä aika juntturassa, josko se saattaisi vaikuttaa. Voi kun mies suostuisi vähän hieromaan :rolleyes:

Päänsäryn lisäksi siis kaikki samat oireet jatkuu edelleen, mitä tuolla aiemmin pitkästi kertoilin.

Mulla särkee nyt kans päätä, pukkaa vissiin lunssaa, ärsyttävää. Alamaha kipuilee kans vähän, sellasta pissihätäkipuilua, helpottaa ku käy mutta sitä tuppaa ole kokoajan silti. Ja eilen yskiessä sattu mutta ei mitään hälyyttävää
Itel ainakin hartioista ku jumin ni tulee pääsärky, ja varmaa tää niiskuköhä kans. Panadol laatikolle vie tie. Pöh..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Onko kenelläkään vastaavanlaista vatsakipua? Mulla meinaan alkaa nyt kävellessä tuntua semmonen ikävä paineen tunne tuonne alavatsalle. Se loppuu kuin seinään kun pysähdyn, istun tai makaan, mutta taas kun lähtee liikkeelle, niin se sama tunne alkaa. Tosi ikävän tuntuista.

Eilen piti työpäivän jälkeen mennä läheiseen ostoskeskukseen ostoksille ja hoitamaan asioita, mutta jotenkin olo oli niin inhottava, etten sitten jaksanutkaan. Kotiin pääsin ja täällä touhailin erilaisia asioita, eikä vatsa vaivannut kertaakaan. Äsken kävin koirien kanssa ulkona, ja taas se sama paineen tunne alkoi. Ei siis ole varsinaisesti kipeä maha, ei niin että tarvisi mitään särkylääkkeitä edes ajatella, mutta ikävä silti. Tunne on koko alavatsalla, eniten kuitenkin kai keskellä vatsaa. Keskiviikkona on onneksi neuvola, niin voin asiaa kysäistä siellä, mutta ajattelin teiltäkin asiaa ensin udella. :)

Mulla ei kyllä tuonkaltaista ole, ainakaan vielä, en osaa sanoa tuohon Avea80 mitään :sad001

Mullon tollast mut melko lievää kait. Lähinnä sellanen epämukava tunne. Eos mist tulee, kai se kohtu kasvaa ja pien mellastaa just siin virtsarakon tietämillä ni tuntuu vähä tukalalle välillä..

Samaa vikaa täälläkin. Kävely tuntuu epämiellyttävältä, tullee sellainen painontunne alavatsaan. Tuntuu kyllä lenkin jälkeen pitkäänkin kun ottaa parikin askelta.

Mulla vaivaa iltasin tämä turvotus! menee ohi vaan, jos pötkötän sohvalla ja juon paljon vettä.Mutta, kun olen touhuileva yksilö niin siitä saa sitten kärsiä. Illalla maha näyttää, että olisi pidemmälläkin tämä raskaus. Viikkoja nyt 16, eli pieni osahan on kuitenkin siitä jo vauvamahaa, mutta tuo överi turvotus saisi loppua. Osaako kukaan sanoa mitään apukeinoa tähän?

Mulla on aamuisin sellainen kiva pienehkö vauvavatsa, mut illalla, ku on tullu päivän mittaan syötyä kivasti, niin on sit huomattavasti isompi. Toppatakin vyöstä sen ainakin huomaa, illemmalla se alkaa "kiristään".
Helpottaa varmaan sit ku vatsa on täynnä vauvaa, ei tilaa muille turvotuksille :wink ?

Hetkittäin vatsa alkaa tuntumaan painvalle, tai jotenki jännälle...

Mutta, onko muilla sellaista ongelmaa että alapää puutuu? Tulee välillä muuten vaan, ja sit varsinkin jos erehtyy läheisempään kanssakäymiseen miehen kanssa. Ei kiva. Kait tuo puutunut on kuvaavin sana...

Helpottavaa lukea että muutkin kokevat tätä paineen tai painon tunnetta, etenkin kävellessä.. Omalla kohdalla ei varsinaisesti ole edes mitenkään erityisen epämukavaa, mutta tuntuu pieni paine alavatsassa.. Kotona aina puhunkin että nyt se "maha paine" taas iski.. Keskiviikkona pääsisi sitte neuvolaa vielä varmistamaan asiaa, mutta en osaa olla erityisen huolestunut, tähän on jo kuulunut niin paljon erilaisia tuntemuksia.. (:

Ummetus alkaa helpottamaan, jee! Olen nyt syönyt reippaan viikon ajan joka aamu kotona kaurapuuroa, ja töissä jogurtin kanssa vehnäleseitä. Vaalean leivän sijaan ruisleipä on taas maistunut. Juon nyt aika paljon vettä. Näillä seikoilla on vatsa alkanut taas toimimaan, jee! :grin Ei nyt ihan samalla lailla kuin ennen raskautta, mutta kuitenkin. Ilmavaivat tosin jatkuvat edelleen... yök.

Mullakaan ei oo koskaan oo hiivaa ollut, mutta lääkäri mainitsi ja antoi reseptin. Viikonkuurin vedin ja meni ohi. Pitää tarkkailla ettei uudelleen tule. Sitte vaan hakemaan uudelleen. :)
Onkohan mulla muita oireita nyt ollut hetkeen?!? En muista. Tuntuu kuin olisin elämäni kunnossa.:wink

Onko muilla oireena ihon kuivuminen? Mulla yleensä kuivuu kämmenet ja jalat herkästi, mutta nyt on käsivarsiin ja jalkoihinkin ilmestyny kuivia kohtia. Mikä auttais?
Töissä ollessa pahenee, muttei siellä voi alkaa rasvailee kehoa. Huoneilma on kotona kuiva mutta ei se muutu, vaikka oon tehny asioita sen eteen. Kuulin et babyoil olisi hyvää.

Takaisin