Oireiluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
no kyllä sen nyt urpompikin tajuaa,että parempi on sikiölle jos on kokonaan polttamatta tai on lopettanut aikaisemmin, kuin silloin kun plussaa. Sepä ei olekkaan niin yksinkertaista ja henk.koht. löysin itse motivaation vasta siitä plussasta.
On sitä lopettamista yritetty monia kertoja aikaisemmin, tää plussa nyt oli se ainoa,jolla sai lopetettua.

Niin, ja rock^peijpe, voiskohan toi nappijuttu olla jotain napaan liittyvää vai onko se kohta kovin kaukana navasta? Mulla on joinain päivinä ollut napatuntemuksia, sellaisia, että napaa kiristelee, mutta ei kuitenkaan satu. Mulla on sellainen pieni syvä kuoppa tuo napa normaalisti, nyt se on vielä pienempi, mutta myös jotenkin kireä ja auennut hieman alaosastaan avonaisemaksi.

Ystäväni sanoi, että hänellä oli jotain kiinnikkeitä navassa, kun on saanut vastasyntyneenä sen kautta verensiirron ja siitä on jäänyt jotain arpia. Kun maha kasvoi, hänellä oli parina päivänä kovia, vihlovia kipuja navassa, kun nuo kiinnikkeet irtosivat.

Hei oikeesti olkaa ylpeitä itsestänne jokainen tupakoinnin lopettanut! Pääasia, että olette sen tehneet ja se on hino juttu. Vanhoja on turha miettiä ja sitä mitä vahinkoa on silloin saattanut tapahtua - ei siitä kukaan hyödy. Sen sijaan on tärkeää miettiä, miten toimii oikein juuri nyt ja tupakoimattomuus on iso juttu sikiölle juuri nyt. Hyvä te lopettaneet, tsemppiä tupakoimattomuuteen jatkossakin!

Meillä ei ollut raskaus suunniteltu, joten ei voinut alkaa lopettelemaan ennen raskautta.. [;)] Mutta kun "vahinko" oli sattunut niin kyllä sen tupakan mielellään tumppasi! :) Mieskin saanut lopetettua ja on ollut jo 2 kk ilman! (Mikä on aika uskomatonta hänen hermoilla! [;)] ) Tästä on hyvä jatkaa tupakoimattomana eteenpäin!

PAJUNKISSA no siis se on aika paljon ylempänä napaa.. etten usko että se siihen napaan mitenkään liittyy.. ei voi tietää.. pitäs varmaa kysyy neuvolasta perjantaina kun on aika sinne. se tuntuu vaa tosi inhottavalta.. hmm.. en tiiä sitten..

Se on todella hieno että ihmiset ei tupakoi raskaana ollessaan!! Mulla on niin paljon tuttuja jotka vetää kun korsteeni loppuun asti ja myös imettäessä että todellakin, hgih five kaikille jotka lopettaa! Mikään ei ole ällöttävämpää kuin syntymättömän lapsen terveyden tuhoaminen.
Hassua että joku otti sen nyt jotenkin väärin ja loukkaantui kun sanoin tuosta 3kk aiemmin lopettamisesta kun yritin vaan kertoa mikä mut sai lopettamaan heti. Se oli mulle se inspiraatio, samoin kun jollekin se kaksi viivaa!!  Ei pitäisi mitään puhua kun aina ymmärretään niin väärin, varsinkin tällä palstalla..

Niin ja Fearsome, mä ilmeisesti olen tosiaan se URPOMPI koska en tiennyt ennenkuin tuttuni mulle näytti sen artikkelin siitä 3kk ennen lopettamisesta että se on niinkin pitkä aika mikä kestää myrkyillä lähteä kropasta!!! Että silleen...

Kyllä' joo huomaa et tää on odottavien foorumi:).. Ei varmanakaan kukaan tarkota piilovihjailla mitään toivottavasti, ja jos haluis kaikille tehdä erikseen selväks että ei nyt tarkota ketään erikoista omalla viestillään niin se menis aika pitkäks kaarteluks...
Ite muistan kouluajoilta jotain tupakan lopettamisesta ja sen vaikutuksista. Keuhkot on mustia vielä kauan lopettamisen jälkeenkin ja tuleekohan ne ikinä kokonaan puhtaiks.. hapenottokyky, haju-ja makuaistitkaan ei samantien takas tuu yhtä hyvinä ku ennen...

Pikkuhiljaa hyvä tulee ja mä kuulun niihin jotka on lopettanut vasta myöhemminkin kun heti plussan jälkeen. Ja retkahtanut muutamia kertoja. -.- Tiedän jo sen että tää on mulle nimenomaan lakko eikä lopettaminen mutta mulle se on ihan fine koska mulla on ollut typerämpiäkin riippuvuuksia kun tupakka ja tupakka on silti ollut vaikein niistä lopettaa.

Mun mielestä on melko positiivista, että tästä palstasta huomaa, että kirjoittajat ovat raskaanaolevia. Ymmärretään paremmin toistemme herkkyyksiä yms., eiköhän niitä ole täällä ihan joka kirjoittajalla jossain viestissä ilmennyt. [;)]

Mulla on nyt alkanut olla paljon kipuja nivusissa. Sellasta jomottavaa kipua, kankeuttaa kävelyä. Ei kuitenkaan mitään älyttömän kovaa kipua. Olikos täällä muilla ollut tällaista? Jotain muistelen, mutta kun mä laahaan näiden oireiden suhteen aina vähän myöhässä moneen nähden...

Täälä kanssa Meemi kärsitään nivuskivuista ja lantion löystyminen on toinen.. Kävellessä naksun ja nitisen koko ajan ja välillä on pahasti tunne ihan kuin lantio menisi pois paikoiltaan.. [:'(] Jos enemmän puuhailen ja hääräilen ni sen tuntee takuu varmasti lantiossa ja alaselässä sen jälkeen.. [:(] 

Ihmettelen että mulla ei ole vielä alkanu lonkat paukkuun, ne ja polvet kun on mun ehkä heikoimmat kohdat tuon selän lisäks. Mutta sen sijaan eilen kun ajoin pari tuntii autolla, tulin siis isän tykö pariks päivää omineni kun yleensä ukko-kullan kans liikkues se ajaa ja mä saan pyörii penkillä ihan vapautuneesti niinkun haluun, mutta siis nyt tosiaan yksin liikenteessä, ja ai kamala miten mun löi parin tunnin istumisesta alaselän jumiin. Pysähdyin paikalliselle abc:lle hakemaan koirille evästä ja kun aloin kampeemaan itteeni autosta ulos ni hyvä etten löytäny itteeni maasta polviltaan. Aivan sellanen issisasmainen kipu lyö molemmin puolin joka askeleella, yhä edelleen. Sit kun tääl on rajattu koiranpennun kulkua porteilla joista tulee (tyhmä minä!!!) loikittuu yli vaik niitä portteja vois kyl aukookkin, ni miettiny et millon makaan lattialla solmussa sen portin kanssa kun vihlasee tarpeeks lujaa.[:D] Ihme kyllä parin kilsan ylämäki-voittonen metsälenkkeily neljää koiraa väistellen ei pahentanu tilannetta, jos nyt ei kyl välttämättä auttanukaan. Ei meinaan tartte enää erikseen lähtee zumbaileen kun näitä kahjoja kaistapäitä väistelee, ne kun juoksee kun päättömät kanat millon mistäkin suunnasta jalkoihin ja ohi ja ja ja... Millon mitenkin [:D][:D][:D]

Joo, mä kyllä myönnän, että palkokasvit menee sieraimiin aika helposti nykyään...koittakaa kestää [;)] Ja säälikää mun miestä [:D]

Mulla on kans alkanut noi lonkat särkee, nyt kun joutuu jommalla kummalla puolella nukkumaan. Mutta se on kyllä vaan kestettävä, enää loppurutistus jäljellä!

Fearsome mainitsi palkokasveista nenässä.. täällä samaa havaittavissa. Mies meni arvostelemaan
mun suoriutumistani teinien äitinä, ja mähän vetäsin pakastepussillisen kamaa nokkaan.
Eikä se tahdo tulla ulos sieltä. Ei vaikka on pyydellyt monesti anteeksi, ja sanonut
ettei halua mulle mitään pahaa, eikä tarkoittanut niin jne jne.
Mutta siellä on ja pysyy..

Oon maanantaista lähtien tuskaillut tän asian kanssa vaan eipä vaan ota mennäkseen ohi.
Ja siinä samassa tietty kaikki muutkin "vanhat" ärsytykset ja epäreiluudet nostavat päätään.
Ei oo kivaa, ja mies on varmaan ihan pulassa.
Apuva!

Lonkkaoireiluista joku kanssa kirjoitti ja mulla on sama juttu, nukkumisesta ei meinaa
tulla mitään. Koko ajan pitää kylkeä kääntää kun sattuu niin hemmatisti. Otan iltaisin aina
1 mg panadolia lääkärin kehotuksesta, mutta silti vaan sattuu niin. Täytyy vain toivoa että
se helpottaa pian lapsen synnyttyä. Kuten nämä muutkin riesat.

Tsemppiä ja hyvää vointia kaikille!

Voih, niin tutun kuuloista. [:D] Tuo on niin totta, että nyt tuntuu siltä, että kun vähänkään ärsyyntyy, niin sitten homma paisuu kuin pullataikina ja kaikki vanhat ärsytyksen aiheet porautuu mieleen. Mulla on se onni, että miehelle en vielä ole kertaakaan ärsyyntynyt vaan se on koko ajan ollut mulle se tuki ja turva, jolle sitten oikeasti saatan sanoa, että on tosi kurja olo ja kaikki pännii... Parempi niin kuin, että sille tiuskisin.

Mulla ei niinkään lonkat oireile, vaan tuo kipu tuntuu nivusissa. Outo tunne, tullut nyt viikon sisällä. Nukkuessakin kyllä aika ärsyttävä, mutta ei se mitään ylitsepääsemätöntä kipua mulla ole.

heh, teillä muilla hormoonit ärsyttää ja mulla ärsyttää kun mun miehellä "hormoonit hyrrää" [:D][:D][:D]
Siis mun mies on just semmonen, joka ei anna menneiden olla menneitä, vaan kaivelee aina niitä vanhoja juttuja ja on vihassa niistä asioista, ku mä taas vaan räjähdän ja sit mä unohdan koko jutun. Ja mua NIIN rasittaa ku toinen mököttää ja on vihassa ja miettii ja pähkäilee vanhoja juttuja, kun ei siitä oo mitään hyötyä! [:D] Mä vaan haluan purkaa kiukun ulos ja sit mulla on kaikki hyvin. [:)]

Ja mun lonkat on kans kovilla, kun on just pakko nukkua vain kyljellään ja niitä tyynyjä on miljoonittain... tänään ekaa kertaa on ollu vasen lonkka niin kipee, että ihan koko päivän on pitäny konkkia hassusti, ku käveleminen sattuu.

Erikoista kyllä, mutta mulla ei oo ärsytys vaivannut, pikemminkin vähentynyt. Raskaus on tehnyt musta hämmentävän levollisen ja seesteisen. Tosi monessa mielessä jopa, ei pelkästään noissa ärsytys jutuissa. Esim. stressiä olen oppinut nyt hallitsemaan entistä paremmin, joskus meinaa tulla tuska kun taas jäi pyykit pesemättä ja voi että kun tiskikonekin on tyhjentämättä, mutta sitten olen sanonut itselleni, että ne on siellä vielä huomennakin, katsotaan sitten uudestaan. Raskaus on ollut siinä mielessä meille lottovoitto, kun emäntä on lakannut nalkuttamasta [:D]

Takaisin