Oireiluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hengissä ollaan, edelleen [:D] CSI:N kaikki tuotantokaudet alkaa olla kahlattuna kertaalleen ja just alotin prison breakin alusta [:D]

Ottanu vähän jo kukkaron päälle nuo jatkuvat ah niin "halvat" lääkärikäynnit.. Ei paljo oo jääny enää rahaa ostella vauvalle mitään..Onneks nyt on sentään menny jo tuo omavastuuosuus yli niin ei tartte huolehtia tuosta rahasta.. vaikka ei täältä sängystä kyllä minnekkään ostoksille oo voinu paljo lähtäkään..[:(] Saa nähdä miten sitä selviää, kun ei pysty mitään laittamaan vauvaa varten valmiiksi...

Mutta ONNEKS kohta on joulu, se vähän piristää [:)][:)]

IHANAA Kuiku, että olet kasassa ja upeaa, että voit olla kotona. Täällä ollaan nyt hieman samassa jamassa sitten, eli sairaalareissu tuli tästä raskaudesta, pricanyliä on isketty suoneen ruiskulla ja veenpainelääkettä nautin suun kautta jos vaikka rentouttaisi kohtulihaksen. Aika hyvillä viikoillahan minä jo olen,mutta silti haluaisin sen verran viikkoja lisää ettei tarvitse keskolaan turvautua.

Hienoa, että olet vielä yhtenä kappaleena tättärä. :) Toivottavasti vauva malttaa pysyä masussa vielä muutaman viikon.

Mulla on alkanu närästää. [:'(] Koskaan ennen ei oo närästäny, enkä oo edes oikeen tienny, mitä se on. Nyt kyllä totisesti tiedän! En ois kyllä välttämättä tahtonu tietää.. Uh.  

Kiva kuulla tättärän voinnista ja toivottavasti pikkuinen jaksais vielä hetken pysyä masun turvassa :)

Närästys ei oo yhtään kivaa, täällä jatkunut jo pitkään ja rennietä vaan lähes päivittäin..

Sitten.. onko jollain tullut epämääräsiä sydäntuntemuksia? Mulla ollut nyt harva se yö jopa tunteja kestävää sydämen tykyttelyä ja sydän jättää lyöntejä välistä, tämä siis vain öisin ja herään tähän tunteeseen ja sen takia valvoo muutaman tunnin kun ei helpota.. Päivisin niitä ei ainakaan huomaa..

Raskauden aikaiset rytmihäiriöt ovat ihan tavallisia ja vaarattomia eli niistä ei tarvitse huolestua. Etenkin loppuraskaudesta niitä usein tulee, kun sydän on aika kovilla huolehtiesdsaan kahden (tai useammankin) ihmisen verenkierrosta.

Minulla noita tykytyksiä on ollut tässä lähipäivinä ihan riittävästi, mutta täällä ne johtuvat tuosta Bricanylistä, jota minulle siis on isketty suoneen estämään supistuksia. Aika hassua, että se auttaa supisteluun, nimittäin oikeastihan kyseessä on avaava asmalääke, joka sisältää salbutamolia ( laukaisee nopeasti sileän lihaskudoksen supistustilasta johtuvaa hengitysteiden ahtautumista - ja ilmeisesti siis muitakin vastaavien lihasten supistuksia). Olen tässä hieman googletellut ajankuluksi ja kyllä nuo kätilötkin kertoivat, mihin se lääke oikeasti on tarkoitettu.

On se jännä miten noille lääkkeille keksitään ja löydetään muitakin käyttötarkotuksia kun pelkästään se alkuperänen mitä varten kehitetty. Toinen nyt tuo Tättärän saaman bricanylin lisäks mikä mulle tuli mieleen ni tämmönen mitä nykyään käytetään avuks tupakoinnin lopettamiseen. Nimee en tiedä, mut alunperin kehitetty mielenterveyspotilaille, oiskohan ollu joku rauhottava siis, ja sit on alettu ihmetteleen kun potilaat lopettaa tupakoinnin. Selvinny et sen lääkkeen kans tupakka alkaa maistua aivan sairaan pahalle. Mut hyvähän se vaan kai on et muitakin käyttötarkotuksia löytyy [:)]

No aika mielenvikaistahan se röökinpoltto onkin, joten toisaalta lääkkeellä sama käyttötarkoitus molemmissa kohdissa. [:D][;)]

jestas, että mun tekee röökiä mieli vieläkin vaikka siis lopetin heti kun plussasin. Olen siis polttanut jo 20 vuotta. Mutta vieläkin tekee ihan mielettömästi tupakkaa mieli. Tuli vaan tuosta mieleen....
mutta ystäväni närästys on palanut, eikä ihan pienet...parina yönä polttanut niin paljon, että olen joutunut menemään oksentamaan. Nyt huomasin,että kasvisruoka ja ns. kevyemmät pöperöt eivät aiheuta ihan niin pahaa polttelua kuin raskaammat ruuat. Rennie tullut kovinkin tutuksi.

Minä kanssa lopetin tupakan polton heti kun plussasin.. Ja lopettaminen oli helppoa kamalien pahoinvointien takia, mutta nyt on kyllä enemmän tai vähemmän tupakkia mielikin tehnyt,  mutta päätös pitää. Ei tupakkia raskauden aikana! Ja aika ylpeä olenkin tästä saavutuksesta! [:)]

^ samoin ja sietääkin olla ylpeä [:D] itse olen aina sanonut, että yksi ainoa asia saa mut röökistä irti ja se on raskaus ja oma lapsi. En p*skaa puhunut. 

Pakko vielä kirjottaa tännekkin, kun alkaa tosiaan ihmetyttää miten sitä virtaa riittää yömyöhään! Kellokin näyttää olevan 2:52.. eikä nukuta ollenkaan! [:o]

Huomenta! Vielä noiden lääkkeiden poikkeavista käyttötarkoituksista. Tiedättekö mihin vaivaan on tarkoitettu Cytotec, jota täällä käytetään synnytysten käynnistykseen? Se on mahahaava lääke.

Minä en ole iyse koskaan tupakoinut, mutta tiedän miyen vaikeaa lopettaminen voi olla, veljeni on varmaan kymmeniä kertoja yrittänyt päästä eroon siitä tavasto onnistumatta, aina on ennemmin tai myöhemmin lakko pettänyt. Todella upeaa Fearsome ja janinamiia, että raskaus on antanut teille voimia pysyä päätösessänne, olette vahvoja naisia ja hyviä esimerkkejä lapsillenne. Toisenlaisiakin tapauksia olen nähnyt... Kun aikanaan olin täällä taysissa makailemassa kolmosesta niin eräs vaihtuvista huonekavereistani oli nainen, joka kertoi pösytelleensä koko raskauden ajan. Hän ramppasi KOKO ajan tupakalla ja kertoi, että istukka on tupakoinnin vuoksi lakannut toimimasta kunnolla, eikä lapsi ollut kasvanut enää pariin viikkoon ja hän oli sitä mieltä, että kun istukka kerran ei toiminut niin hän voi aivan hyvin jatkaa tupakointia kun sen vähentämisestä ei enää olisi ollut mitään hyötyä. Kyllä pisti niin vihoiksi tuon ihmisen asenne oman lapsen terveyttä kohtaan, olisi ehkä kannattanut miettiä sitä tupakointiaan ja lapsen (ja omaakin) terveyttä hieman aikaisemmin. Häntä ei lainkaan tuntunut vaivaavan, että vauvalla ei ollut kohdussa olevan kovinkaan hyvä olo vaan oma nautinnonhalu meni kaiken edelle. JA taas kerran minä paasaan, täällä sairaalassa on kyllä ihan liikaa aikaa tarttua kaikkeen ja hölöttää kaikki mitä sormet keksivät naputella. Voi kunpa uskaltaisivat pian päästää minut kotiin.

Jep, näitä tullut itsellekkin paljon vastaan jotka tupakoivat raskauden aikana.. Oikeen pahaa tekee kun miettii pikkusta sitten. [&:] 
Jaksamisia tättärä sinne sairaalan petiin, voin uskoa että varmasti alkaa jo pännimään sielä oleminen ja kotiin ikävä! [8|]

Tuosta tupakoinnista... Mun tekee oikeesti pahaa kun joka kerta kättärillä käydessä näkee mammoja isojen mahojen kanssa tupakalla sairaalan edessä. Itse yritän kiertää sitten niitä käryttelijöitä mahdollisimman kaukaa kun ensinnäkin itseäni ällöttää ja en halua vauvan altistuvan passiiviselle tupakoinnille. Mun mies lopetti tupakanpolton tänä vuonna ystävänpäivänä. Hän oli polttanut 25 vuotta. Helppoa se ei ollut, edelleen hänen tekee tupakkaa mieli ja on muutaman kerran sortunutkin (mutta aina katuu ja toteaa, ettei maistu edes hyvältä enää). Korvaushoitona hän käyttää edelleen noita nikotiinivalmisteita: purkkaa yms. Olen ylpeä, että hän on näinkin hyvin selvinnyt. Toivottavasti ne mieliteot sitten vuosien mittaan siitä jatkuvasti helpottaa.

Juu, mun polla ei kestäisi tuota sairaalassa makaamista viikko toisensa jälkeen. Tai no... onhan mulla 3 vuotinen sairaalakokemus itselläni, josta useamman kuukauden olin vuodepotilaana täysin. Silloin kuitenkin mun kunto oli niin heikko, ettei sitä oikein voi verrata tähän. Oikeesti ahdistavaa nytkin kun mun pitäisi kotona lepäillä ja ottaa rauhassa. Mieli tekis tehdä niin paljon enemmän... Että kovasti tsemppiä ja rautaisia hermoja sinne sairaalaan tättärä! Onneksi makoilusta on tiedossa loistava palkinto. :)

Mahtavaa, että olette lopettaneet tupakanpolton! Toivon sydämestäni, että kyse on todellakin lopettamisesta eikä lakosta. Se, kun joku puhuu alkavansa tupakkalakkoon jo kuulostaa mielestäni siltä, ettei tarkoitus ole edes lopettaa. Homma vaatii asenne- ja elämäntapamuutosta. On keksittävä muuta tekemistä.

Ennen kuin tapasin mieheni hän oli joitakin vuosia sitten lopettanut pikkupojasta asti jatkuneen tupakanpolton siten, että teki lopettamispäätöksen kuukausia etukäteen ja määritteli lopetuspäivämäärän. Sinä päivänä hän alkoi juosta ja hänellä oli siihenkin tavoite. Hän oli silloin ylipainoinen, työstressinen, valvoi yöt tietokoneen ääressä ja eli lihapiirakoilla ja Pepsillä. No alkuunhan juokseminen tarkoitti muutamaa sataa metriä päivässä, mutta vuoden päästä tuosta päivästä hän juoksi ensimmäisen maratoninsa ja sen jälkeen vielä monta lisää. Luonnollisestikin myös ruokavalio koki tuolloin täyden remontin ja muutenkin hän paneutui juoksemiseen kokonaisvaltaisesti.

Tietysti urheilu ei ole kaikkien juttu, mutta toi on mielestäni hyvä esimerkki siitä, miten joku toinen asia voi täyttää tuon tupakkatyhjiön.

Karmea tuo Tättärän kertoma juttu! [:@] Mä en ymmärrä, miten naiset kehtaavat isojen mahojensa kanssa näyttäytyä tupakka huulessa. Itse en kehtaa edes puutarhajuhlistamme jääneitä tyhjiä tölkkejä ja pulloja viedä kauppaan, vaikka eihän pullojen palautus edes tarkoita sitä, että olisin itse ne tyhjentänyt. [:D]

Mäkin toivon kovasti, että kaikki, jotka on raskauden ajaksi pystyneet lopettamaan tupakoinnin, ei aloitakaan sitä enää koskaan uudestaan!! Toivottavasti himot helpottavat ja katoavat sitten lopulta kokonaan!

Toi raskaustupakointi on kyllä kauheeta katsottavaa, mutta niin on kyllä sekin, kun vaunutellessa tai rattaillessa (tai isompienkin lasten kanssa) vanhemmat polttaa siinä lastensa vieressä. Se on mun mielestä hirveän surullista. Ja siksi voimia teille kaikille, että pärjäätte ilman jatkossakin!

itekkin lopetin tupakanpolton heti kun plussasin.. enkä sen jälkeen ole polttanu yhtään.. en tiiä miten sitten raskauden jälkeen kun mies polttaa tupakkaa.. kauheen vaikeeta sitten ittekki pysyy erossa.. yritys kova.. [:)]

sitten oireisiin.. mulla on tossa mahanpäällä vasemmalla puolella vähän navan yläpuolella nii melkeen joka päivä sellanen tunne kun joku nappi painais koko ajan siihe.. tai joku muu kova.. inhottavan tuntusta.. mistä lie johtuu.. en keksi sille mitään syytä koska se tuntuu vaikkei mulla olis ees vaatteita siinä päällä.. aluksi luulin että se tulee kokkitakin napeista, mutta sitten katoin nii siin kohassa ei ees oo mitään nappii.. ja muutenki.. pöh tyhmää..

Kuulin aikoinaan kun tupakoin että tupakointi pitäisi oikeasti lopettaa 3kk ennenkuin tulee raskaaksi jos haluaa taata sen että alkio/sikiö tai vauva ei saa mitään niistä myrkyistä. Järkytyin niin pahasti että lopetimme mieheni kanssa heti tupakanpolton koska olimme siihen mennessä jo yli vuoden yrittäneet saada positiivista testitulosta. Lopulta sitten kun plussasin olin ollut jo yli vuoden polttamatta.
Mutta itse puhuin siis aikoinaan aluksi että olimme tupakkalakossa mutta aina mieheni korjasi ettei asio ole näin, vaan olemme lopettaneet tupakoinnin.
Ja tupakoinnin lopetus on varsinkin pitkään ja paljon polttaneelle TODELLA vaikea asia, minulle se ei ollut koska poltin niin vähän päivittäin mutta miehelleni se oli aivan järkyttävän vaikeaa. Edelleen päivittäin kuulema tekee jossain vaiheessa mieli.. mutta kyllä se siitä.
Itse poltin seitsemän vuotta mutta viimeiset kaksi vuotta meni kolme maks neljä päivässä. Viihteellä enemmän.

Lapsettomuuteen myös tupakka vaikuttaa paljon, itsemme kohdalla näin ei ollut syy oli jossain ihan muussa mutta monella tutulla auttanut se että mies on lopettanut tupakoinnin..

Takaisin