Mulla närästi ihan hirveästi silloin viikoilla 6-18. Samaan aikaan, kuin oli järkyttävä pahoinvointi. Ne kaksi taisivat lietsoa toisiaan. Läppä oli ihan löystynyt ja siksi päästi kaiken läpi, niin mahahapot, kuin öksytkin. Mulla ei ainakaan Rennie auttanut mihinkään. Ihan sama, kuin olis karkkia syönyt, paitsi pahaa sellaista.[:D]
Mutta se, mikä jonkin verran auttoi oli Gaviscon oraalisuspensio. Se on sellainen paksu maitomainen litku, jota juodaan n. 10ml ja se tekee kalvon niin mahalaukkuun, kuin ruokatorveenkin ja polte loppuu siihen. Sitä kannattaa ottaa syömisen jälkeen ja ennen nukkumaanmenoa, koska sitten taas, kun syö jotain, se kalvo häipyy ja teho lakkaa. Ton tökötin ongelma oli pahoinvointiaikana sen koostumus. Niele nyt sitä vatkulia, kun muutenkin oksettaa.
Lisäksi söin kuurina Primperan-pahoinvointilääkettä, jonka neuvolalääkäri oli määrännyt. Se vahvistaa ruokatorven alinta sulkijalihasta, jolloin mahahapot (ja oksennus) ei pääse niin helposti läpi.
Tuon viikon 18 jälkeen ei ole närästystä ollut. Toivottavasti ei tulekaan.
Mulle ei ole raskausarpia tullut, ainakaan vielä. En ole vaivautunut rasvaamaan mahaani, kun rasvat tuntuvat aina niin nihkeiltä, vaikka kuinka pitäisi olla hyvin imeytyviä. Napakaan ei ole vielä pullahtanut ulospäin. Kyselin äidiltäni, miten nämä asiat ovat hänen kohdallaan olleet. Ei ole arpia tullut, eikä napa kääntynyt ollenkaan, vaikka maha on joka kerralla ollut melkoinen. Ei ole myöskään linea negraa, eikä merkittävästi enempää karvojakaan.
Mitä painontunteeseen tulee, niin se tosiaan on lisääntynyt eksponentiaalisesti viimepäivien aikana. Vielä viimeviikolla olin mielestäni hyvinkin ketterä, enkä aina edes muistanut mahaani. Nyt se tuntuu olevan kokoajan tiellä. Onneksi nyt ei tarvitse olla siellä päiväkodissa kyykistelemässä ja kumartelemassa. Huh.