tättärä
Puuhakas puhuja
Minäkin olen taas aloittamassa maitohappobakteerien syöntiä. Luin tuosta, että auttavat vauvan suoliston toimintaan ja mahdollisesti toimivat allergioden ennaltaehkäisyapuna, edellisen raskauden aikana ja kun sitä edellinen lapsi oli ja on voimakkaasti allerginen niin pitihän sitä kaikki keinot kokeilla - nyt minua patistetaan aloittamaan mustaherukkaöljykapselien syöminen, eli pilleriä pillerin perään. Tuo poika söi ensimmäiset puoli vuotta niin ikään maitohappobakteereja, allergioita ei ole ilmaantunut, mutta atooppinen iho on... Ja magnesiumia on nyt tullut syötyä, kun kerran se suonenveto iski.
Oireiluista sen verran, että nyt on muutaman päivän ollut tosi kipeä tuo häpyluunseutu - kaipa tämä jotain liitoskipua jo on tässä vaiheessa. Nyt eilisestä tähän päivään supistelut ovat olleet lieviä (kaipa se auttoi, kun pakkasin eilen sairaalakassin, niin kun se on valmiina lähtöä ei takuulla heti tule) mutta sitä edeltänyt ilta ja yö olivat pahimmat tähän mennessä. Ilmeisesti keskiviikkona stressi sai supistelut alkamaan. Nimittäin tuon meidän teinin koululta soitettiin taas liki samasta syystä kuin pari viikkoa sitten ja minähän itkin koko illan, kun olen niin huono äiti etten osaa kasvattaa. Sanoin pojallekin, että kai pitäisi antaa kaikki pienemmät adoptioon, kun en näytä tähän hommaan kykene. Yön sitten oli vatsa kovana vähän väliä ja eilen aamulla, kun lähdin tavalliselle aamulenkille kävelin 200m ja käännyin takaisin, vihloi niin tuonne alas.. Eilen oli pojan koululla pieni palaveri ja huomasin kyllä ylireagoineeeni, luultavasti raskaushormonien ja kroonisen väsymyksen takia.
(yes kone näyttäisi pelittävän eikä ole heittänyt minua vielä kertaakaan pihalle, vaikka tässä jo aikani olen naputellut...)
Oireiluista sen verran, että nyt on muutaman päivän ollut tosi kipeä tuo häpyluunseutu - kaipa tämä jotain liitoskipua jo on tässä vaiheessa. Nyt eilisestä tähän päivään supistelut ovat olleet lieviä (kaipa se auttoi, kun pakkasin eilen sairaalakassin, niin kun se on valmiina lähtöä ei takuulla heti tule) mutta sitä edeltänyt ilta ja yö olivat pahimmat tähän mennessä. Ilmeisesti keskiviikkona stressi sai supistelut alkamaan. Nimittäin tuon meidän teinin koululta soitettiin taas liki samasta syystä kuin pari viikkoa sitten ja minähän itkin koko illan, kun olen niin huono äiti etten osaa kasvattaa. Sanoin pojallekin, että kai pitäisi antaa kaikki pienemmät adoptioon, kun en näytä tähän hommaan kykene. Yön sitten oli vatsa kovana vähän väliä ja eilen aamulla, kun lähdin tavalliselle aamulenkille kävelin 200m ja käännyin takaisin, vihloi niin tuonne alas.. Eilen oli pojan koululla pieni palaveri ja huomasin kyllä ylireagoineeeni, luultavasti raskaushormonien ja kroonisen väsymyksen takia.
(yes kone näyttäisi pelittävän eikä ole heittänyt minua vielä kertaakaan pihalle, vaikka tässä jo aikani olen naputellut...)
Aattelin vaan, että voisin ottaa kantaa tuohon, miks neuvolassa ei ehkä oo kerrottu näistä kaikista luontaistuotteista yms. Itehän en kyllä oo mikään asiantuntija, terveydenhoitajaopiskelija vasta, mutta koulussa ollaan puhuttu paljon näistä asioista. Eli luontaistuotteita ei voida neuvolassa suositella sen takia, että niistä tehdyt tutkimukset tieteellisesti arvioituna on melko suppeita, ja usein valmisteista ei oo tehty riittävästi tutkimuksia, jotta niitä voitais suositella turvallisina valmisteina raskauden aikana. Toisaalta luontaistuotteilla ei oo myöskään samanlaista haittojen seurantajärjestelmää ku lääkkeillä, joten mahdolliset haitat ei tuu viranomaisten tai tutkijoiden tietoon.