Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
joo otan otan :)

tuo nukkuminen on kyllä nykypäivänä vaikeempi homma :D on niin järkyttävän kuuma koko ajan. rakas avomieheni kun ei pysty tuulettimen surinassa nukkua. se oli ihana yks yö, kun olin melkein itkenyt sille kun ei saa nukuttua kun on niin kuuma ja hiki koko ajan. laitettiin sitten tuuletin päälle, heräsin sit kuudelta vessaan ja katoin viereeni, poitsu oli vieläkin hereillä ja kysyi että "haittaako jos laitan ton tuulettimen kii, en oo oikeen nukkunut kun tuo pörisee enkä viittinyt sua herättää kun olit niin suloinen?" yritin siinä sitten selittää et olisithan sä voinut sen laittaa kii vaikka samantien kun mä nukahdin [:D] en varmaan olis enää tajunnut sitten mitään.
voi toista, ajattelee mun ja rimpulan hyvinvointia vähän turhan paljon <3

Alina oi ku ihanaa <3

Minä taasen olen nukkunu ikkunat ja partsin ovi auki, niin on yön aikana viilentynyt kämppä mukavasti. Tosin silti ollu liian kuuma aina nukkumaan mennes... No josko se tästä helppais.. Ihme kuumia aaltoja vaan koko ajan, enenn olin varsinainen vilukissa [:D]

Nyt särkee... Ilmeisesti kirppu kasvaa! Sattuu selkään, kylkiin ja vatsan yläosaan. Möngertelen paikallani, kun ei löydy hyvää asentoa! Mitenhän yöllä..huh. :(

Tää mamma on ollu ny kotosalla semmoset seittemän viikkoa sis. kesäloman. Pari päivää käyny välissä kokeileen töissä, että onnistuuko. Ny olis taas tänään meno testaan tuota selkää, että kestääkö. Ahistaa mennäkki ku valmiiksi jo kipeä. Jotenki niin pelottaa lähteä repimään ettei vaan pikkuselle kävis mitenkään. On tämä lapsi kuitenki niin paljon tärkeämpi ku tuo työ. Nyt on alkanu supisteleenki lähes joka päivä ku jotaki vaan nostelee tai oikein kyykistelee.. Mut kohtahan saa ihanuuden syliin niin kaikki kivut unohtuu [:)]

Carina79, tsemppiä sulle! Se tosiaan auttaa, et tietää kärsivänsä arvokkaan asian edestä. Meidänkin kirppu potkii tuolla ja ei siinä tohdi selkäkipua valitella. Yö meni hyvin. Päivän rasitus taas tuntuu selässä ja tälläkertaa vatsalihaksissa.. olen kai yrittänyt tukea niillä keskivartaloa, mut sehän on aika raskasta jo kun vatsaa ei voikaan vetää sisään [:D] Lihasraukat ei sitä tajua!

Tää emäntä kärsii järkyttävistä jalkasäryistä ja selkäsärystä joka ikisen työpäivän jälkeen! Jalat on niin turvoksissa ja tulessa, että hyvä ku käveleen pääsee. Ah niin ihana iskias kipu muistaa joka ilta/yö. Saa nähä kuin kauan jaksaa/voi käydä töissä näiden kipujen kans. Ja ku ei mielellään söis noita särkylääkkeitä! Tukisukat käyn ostaan apteekista, josko niistä ois pieni apu edes!!?

Heippa tytöt!
Mun ehdoton tämän kesän suosikki on ollu tuo tuommonen:
http://www.sotka.fi/tuote.php?tuote=16074
ja niitä saa kai melkeen joka kaupasta...
Me asutaan kerrostalossa, mut raahasin sellasen olohuoneeseen jo kaksi kuukautta sitte ja nyt tuo alkaa olla ihan korvaamaton. Siihen vielä kun levittää lakanan alle, ni kuumallakin saa aika mukavat oltavat.

Ja siinä saa helposti jalat ylös ja selän rentoutumaa, voi olla et nukun siinä sitte loppuvaiheessa ku tuntuu ihan parhaalta nyt! (24+5 tai jotain)

Onko kenelläkään muulla ollu raajojen puutumista? Mä ainakin välillä herään niin että mulla on käsi tai jalka puutunut tai pistelee kun veri ei oo kiertäny kunnolla.. Ja sit toinen, iltasin on kamalan vaikee saada unta kun mitenkään päin ei ole hyvä ja maha ihan pinkeenä [&:]

En oo huomannu puutumisia, mutta tuo iltasin unen saanti / nukkuminen yleensäkki on ollu hieman hankalaa viime aikoina. Nyttenki oon noussu viiden kieppeillä ylös, ei pysty nukkumaan. Masu tosiaanki hirveen pinkee, ja tuntuu että painaa joka paikasta oli sitten asento mikä tahansa. Viime yön oon kärsiny selkäsärystä, sydämen tykytyksestä ja huonosta olosta.. Alavatsaan sattuu, oisko liitoskipuja?!

Puutumisia ei ole onneksi paljon ollut, iltaisin vaan inhottavia lonkkasärkyjä, vähän sellaista iskiastyyppistä. Se helpottaa onneksi kun venyttelee ja rakas mies painelee akupisteitä tuolla alaselässä, suukkoja hänelle siitä[:)]
Olen nukkunut kylkiasennossa pitkulaisen tyynyn kanssa: osa jalkojen väliin ja reunaa mahan alle tukemaan niin ei tunnu kiristyksiä - ainakin minua helpottaa. Ja kuumimmalla kelillä tuuletin pörrää jalkopäässä ettei tyyny hiostakaan hirveästi.
Helteellä meinasi jalat turvota ihan tajuttomasti mutta kylmä suihku säärille ja jalkojen pyörittely ylhäällä kyllä auttoi. Ja sitten lankesin ostamaan ihan törkeän kalliin mint bliss -jalkageelin...

nobody, kyllä täällä ainakin kintut puutuu välillä päivin öin. Eilen kun tulin kaupasta ja nousin pois autosta huomasin, että toinen jalka oli yhtäkkiä puutunut. Yritin köpöttää sisään, mutta siihen pihalle jäin seisoa pöjöttämään kun alkoi niin julmettu kihelmöinti ettei yksinkertaisesti voinut liikkua[:D] Ja yöllä olen herännyt samaiseen myös. Nyt on ollut helpompi nukkua, kun olen rullannut peiton jalkojen alle yöksi pitämään ne hieman koholla. Mutta tietty sitä nukkuessa pyöriii, että ei sekään koko yötä auta.

Mulla ei ole ollut puutumista eikä koskua yöaikaan. Välillä vatsaa painaa. Olen huomannut parhaammaksi nukkuma-asennoksi kyljelläni siten, että alimmainen jalka on suorana ja ylempi koukussa alemman edessä. Ihmettelen kyllä itse, miten maha ei muka paina siinä asennossa, mutta ilmeisesti se on vielä niin tossa edessä ja vähemmän sivulla.

Uniongelmat ovat muuten kyllä saapuneet! En saa unta vaikka väsyttää, heräilen joka rapsahdukseen ja aamulla haluisin nukkua pitkään, mutta aina herään hieman ennen kahdeksaa. Vielä on loma vähän aikaa, saa nähdä miten sitten jakselee kun se loppuu.

Täällä kans puutumista havaittu. Aamusin pissalla istuessa vasen jalka puutuu usein, ja myös aamupalaa syödessä. Onko muilla supisteluja miten ollut? Mulla alko työt ma 7 viikon kesäloman jälkeen ja eilen sit alko supistelee oikeen urakalla. Pyöräilin töistä kotiin kamalassa vastatuulessa ja varsinkin ylämäkien jälkeen supisteli ja tuntu ettei lopu sitten millään. Supistelu sitten jatkui kaupassa käynnin ajan ja vielä kotonakin vaikka vaan istuskeli ja makoili.. Ei mitenkään kivuliaita mutta inhottavan tuntuisia. Illalla jo soitin kättärille ja kysyin mikä neuvoksi. Kolmeen tuntiin supisteli joku 15 kertaa. Neuvoivat ottamaan 2x500mg panadolia, vesikannu vierelle ja makoilemaan. Näin sitten tein ja unikin kyllä tuli. Yöllä en herännyt kun pissalle ja aamulla jo parempi. Mut huh, kylläpä säikäytti.. Meinasin jo lähteä tarkistuttamaan tilannetta, mutta saivat rauhoteltua ja kannatti soittaa ja kysyä. Tänään olis ekaa kertaa neuvolalääkäri (mikä musta outoa kun viikkoja 25+6) ja päätinkin jäädä kotiin lääkäriaikaa odottamaan, joka siis kahelta. Soitin eilen jo pomolle ja ilmotin jääväni kotiin lepäilemään, ymmärsi hyvin. Soittelen töihin sitten lääkärikäynnin jälkeen. Saas nähä kuinka kauan sitä jaksaa töitä tehä. Päiväkodissa olen töissä..

Mulla kestää ihan hirveen kauan aina nukahtaa, just asennon takia, mutta oon kyllä kans todennu että tyyny jalkojen välissä kyljellään tai polvien alla selällään on niitä parhaimpia. Meillä on vielä sängyssä semmoiset todella isot ja muotonsa pitävät koristetyynyt joitten kanssa sitten nukun [:)]

Noista supisteluista.. luulen että mullakin on niitä ollu, mutta kun en osaa sanoo 100% varmasti, kun ei oo aikasempaa kokemusta niistä..

Kyllähän sitä supistelee aika ajoin. Nyt kun oli lomalla, niin huomasi heti eron kun supisteli tosi vähän noin verraten. Pari päivää töissä takana, ja taas ovat lisääntyneet. Mene ja tiedä miten se muka vaikuttaa, kun istumatyötä teen. Mutta näitä harjoitussuppareita kai ne on, vaarattomia mutta melko epämukavia. Silti niitä aina säikähtää, että jokohan tämä on liikaa. Komennan masua että nyt ei oo vielä tarpeeksi viikkoja tuohon touhuun ollenkaan, pysyt nyt vaan tiukasti siellä yksiössä ja jatkat kasvamista! Ulostulosta voidaan alkaa neuvottelemaan vasta loka-marraskuun vaiheilla [:)]

Tää on nyt enemmän valitusta kuin oireilua, mutta mulla on ihan kamala olo.. Heikottaa, huimaa, väsyttää, paha olo ja muuten vaan veto pois.. Vois mennä päikkäreille mutta vastahan mä 2 tuntia sitten heräsin [&:] Onneks tänään ei oo tuskakuuma, niinku eilen, mutta ihan tarpeeks lämmin kuitenki.. *huokaus* Ja onneks ei tarvii tehä mitään, koska en mä kyllä pystyiskään..

Nobody, mulla ollu kans samanlainen olo...no mul varmaan vaikuttaa ku eilen jouduin olee liikenteessä koko päivän, vei kaikki mehut. Nyt aion vaan maata koko päivän. Huomen onneks lääkäri, ni voi kysellä ett onks tää olo ihan normaalia.

Täällä myös! Jonain päivinä ei vaan yksinkertaisesti jaksa tehdä kertakaikkiaan mitään. Aamupalan jälkeen menen usein takaisin sänkyyn ja siellä menee helposti koko päivä nukkuessa ja lueskellessa, kunnes iltapäivällä on ryhdistäydyttävä tekemään meihelle ruokaa [:)] Nää väsymyskohtaukset tulee ihan tyhjästä, en välttämättä ole tehnyt edellisenä päivänä mitään tavallisuudesta poikkeavaa, ainakaan omasta mielestä. Onneksi tää ei ole kuitenkaan ihan jokapäiväinen ongelma, ainakaan vielä!

Hei kaikki kolme edellistä tuskailijaa, kiitos samoin! Eilen meinasi ihan oikeasti taju mennä, pyörrytti, oksetti ja ahdisti[:'(].
Tuommoisella hellekelillä mitä nyt on ollut on varmaan viisainta pyrkiä täydelliseen toimettomuuteen - raskaana ollessa saa hyvällä omallatunnolla "heittäytyä heikoksi". Itse aikani ähistyä painelin jääkylmään suihkuun enkä edes yrittänyt tehdä mitään.
Ja muistakaa juoda vettä! Mulla ainakin - vaikka ei janottaisikaan - jokainen vesilasillinen auttaa turvotuksiin ja pahoihin oloihin. Tsemppiä, kohta nämä helteet loppuvat ja päästään hikoilemaan paksujen syysvaatteiden kanssa[;)]

Takaisin