melela
Piirimestaruustason postaaja
mä oon kans hoito alalla, vanhainkodissa sijaisena. nyt tosiaan oon kohta 2 viikkoa ollu sairaslomalla vihlomisien ja supisteluiden takia. alkaa olemaan liian paksu olo jo tollaseen hommaan, varsinki tosiaan ku on nää helteet ja kesäkuuma!! oon vaihtanut hoiva osastolta dementia/vuorohoito osastolle, mutta melkeempä yhtä rankkaa siellä on. tulee enempi noita vääriä nostoja ja "rettuuttamisia" ku huonokuntosimmat lähtee ite liikkeelle ja rymisevät lattialle vähän väliä. oon huomannu kans saman ku alina, että jalat väsyy helpommin. turvottaa kyllä, ku pitää 8-9 tuntia olla jalkojen päällä ja juosta välillä ku aropupu!
tosta äippärahasta mä tiiän sen verran (tai ainaki luulen niin), et omalla kohalla se menee niin, että viime vuoden tuloista kattovat, et kuin paljon mä saan sitä äitiyspäivärahaa. oon kuitenki kolmatta vuotta jo ollu tolla samalla vanhainkodilla sijaisena. työsopimus on välillä katkastu, mutta sitten taas tehty uus ja sitä rataa... tosin, saisinhan vissiinki valita, et lasketaanko äitiyspäivärahan määrä viime vuoden tulojen mukaan vai puolen vuoden takaisista tuloista. eli alina, sun kannattaa varmaan laskia, et ootko tänä vuonna vai viime vuonna tienannu paremmin.. :)
tosta äippärahasta mä tiiän sen verran (tai ainaki luulen niin), et omalla kohalla se menee niin, että viime vuoden tuloista kattovat, et kuin paljon mä saan sitä äitiyspäivärahaa. oon kuitenki kolmatta vuotta jo ollu tolla samalla vanhainkodilla sijaisena. työsopimus on välillä katkastu, mutta sitten taas tehty uus ja sitä rataa... tosin, saisinhan vissiinki valita, et lasketaanko äitiyspäivärahan määrä viime vuoden tulojen mukaan vai puolen vuoden takaisista tuloista. eli alina, sun kannattaa varmaan laskia, et ootko tänä vuonna vai viime vuonna tienannu paremmin.. :)