Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä oon kans hoito alalla, vanhainkodissa sijaisena. nyt tosiaan oon kohta 2 viikkoa ollu sairaslomalla vihlomisien ja supisteluiden takia. alkaa olemaan liian paksu olo jo tollaseen hommaan, varsinki tosiaan ku on nää helteet ja kesäkuuma!! oon vaihtanut hoiva osastolta dementia/vuorohoito osastolle, mutta melkeempä yhtä rankkaa siellä on. tulee enempi noita vääriä nostoja ja "rettuuttamisia" ku huonokuntosimmat lähtee ite liikkeelle ja rymisevät lattialle vähän väliä. oon huomannu kans saman ku alina, että jalat väsyy helpommin. turvottaa kyllä, ku pitää 8-9 tuntia olla jalkojen päällä ja juosta välillä ku aropupu!
tosta äippärahasta mä tiiän sen verran (tai ainaki luulen niin), et omalla kohalla se menee niin, että viime vuoden tuloista kattovat, et kuin paljon mä saan sitä äitiyspäivärahaa. oon kuitenki kolmatta vuotta jo ollu tolla samalla vanhainkodilla sijaisena. työsopimus on välillä katkastu, mutta sitten taas tehty uus ja sitä rataa... tosin, saisinhan vissiinki valita, et lasketaanko äitiyspäivärahan määrä viime vuoden tulojen mukaan vai puolen vuoden takaisista tuloista. eli alina, sun kannattaa varmaan laskia, et ootko tänä vuonna vai viime vuonna tienannu paremmin.. :)

Täällä myös yksi hoitaja.
Itse olen ollut nyt pari viikkoa saikulla, maanantaina pitäisi mennä takas töihin.
Mulla rupes mahassa ilkeesti vihloon hoitotilanteissa jotka vaati voiman käyttöä, siis nostot ja siirrot. Ja myös väsymys paino päälle. Ei työpäivän päätteeksi jaksanut tehdä yhtään mitään, kotona likasta kun ei jaksanu siivota, saatika sitten että olis johonkin lähteny. Aamuvuoroissa muutaman kerran rupes huippaan, istuin sitten siä vessan lattialla ja mummo pytyllä, yritin pysyä tajuissani... Ei kovin kiva tilanne. Nyt kun on ollu kotona, on ollut ihanan virkeä olo, ja on oikeasti pystynyt nauttimaan tästä raskaudesta! suosittelen muillekin saikkua jos vähänkään siltä tuntuu!!
Nyt on hyvä, virkeä ja onnellinen olo, luulen että pystyn seuraavat kaksi viikkoa tekeen töitä ennenkö kesäloma alkaa!
Jaksamisia muillekin hoitsuille!

Hoo: Niin sama tilanne sulla ku mulla! Prikulleen! Mulla kans väsymys pukkas niin voimakkaasti päälle, et kotona en jaksanu muuta ku olla pahalla päällä. 

Kelahan sen maksaa juu, ja samalla tavalla määräytyy kuin muutkin etuisuudet jotka perustuu työtuloon (esim. spvraha). Koska olen vuonna 08 ollut koulussa ja nyt työelämässä ollessani tulot on paljon suuremmat, lasketaan se äitiyspäiväraha työtulojen mukaan 6 kk edeltävältä ajalta ennen kuin jään äippälomalle. Toisaalta oon tyytyväinen että jäin keikalle, koska nyt saan vähemmällä työllä enemmän rahaa kuin vakivuoroisessa duunissa koska saan valita vuoroja, tehdä sunnuntaituplia ja hamuta pyhäpäiviä... Näin ollen äippärahakin on sitten suurempi. 

En oo hoitoalalla ku abc:lla töissä. Kuuma keittiö ja tiskinurkka.. Painavat astiat ja lasikorit.. Tänään semmoset 12 linja-auto lastillista porukkaa.. Kuuma ku saunassa ja vihlonta sitä luokkaa että tämä mamma hakee ens viikolla saikkua. En ala riskeeraamaan vauvan terveyttä yhen firman takia. Vähällä väellä vedetään peräaukko vaahdossa menemään. Ennen mie olen kotona ja jaksan tehä jotaki ku tuommonen homma ja ihan kuollu ku töistä pääsee.

joo, okei nyt selkis. ja kaippa näistä puhutaan vielä neuvolassa lisää?

kyllä oli taas haipakkaa töissä, ei tätä kyllä loppuun asti tehdä. jos ei muuten mitään, niin ainakin maha tulee tielle niin loppuvaiheissa, ettei ketään pysty enää nostelemaan.
olipas täällä muuten paljon hoitsuja [:)]

Täällä yksi istumatyöntekijä nostaa hattua teille hoitsut ja muut raskaan työn tekijät! Voin vain ihmetellä ja kummastella jaksamistanne, kun pelkkä toimistotyö tuntuu vievän omat mehut hyvin pitkälti. Nostelkaahan varovasti ja ottakaa ihmeessä saikkua jos vähänkään siltä tuntuu. Mikään työ ei kuitenkaan ole tärkeämpää kuin ne masukit [:)]

Olette kyllä mahdottoman energisiä ku jaksatte työnne noin hyvin hoitaa. Itse onneksi töistä opintovapaalla ja kesä kuluuki opintoja tehdessä. Miehelle sanoin, että jos menisin kesäksi johki ja sen mielestä se nyt ainakin ois ollu ihan hullua. No joo ehkä saampa ainakin tehtyy tuon gradun valmiiksi toivon mukaan ennen ku vauva syntyy.

Nostan hattua kaikille jotka tekee työtä raskausaikana. itsellä vähän sama kuin Tarusella, että teen gradua ja vaikka ehdotin miehelle et oisin menny jonnekin kesäduuniin tienaamaan rahaa perheelle, niin  se sanoi että EI. Että mulle riittää tässä opiskelussa työtä.

Siltä tää kyl tuntuukin, ihan riittävästi saa rasitusta jo tästäkin (tosin lähinnä henkistä).
Mulla on sama tavoite kuin Tarusella,gradu ennen marraskuuta valmiiksi...

Voi taivas, että kutisee!! Allekirjoittanut tiristi itseään alkaneen kesäloman kunniaksi viikonloppuna auringossa, ja vaikkakin rasvasin itseäni, onnistuin tietenkin polttamaan olkapäät ja yläselän. Nyt yritän epätoivoisesti roiskia kosteusvoidetta kutiseviin punaisiin nahanriekaleisiin, tosin paljon mukavampi olisi jos ylettyisikin vielä [&:] Ja milloinkahan sitä oppisi, ettei näin kannata tehdä kun rusketuksesta ei ole tietoakaan, ainostaan palaa kärvähtää tällä hipiällä! *raaps raaps raaps..*

Voi, palaminen on inhottavaa! Mä olen ollut tosi epäileväinen aurinkovoiteiden sisällön suhteen, joten tänä kesänä päätin suojata itseni istumalla varjossa tai käyttämällä kevyitä pitkähihaisia ja lahkeisia. [:)]

Mulla alkoi viikko sitten selvästikin aineenvaihdunta vilkastua.. voi huh huijaa, miten voi olla kuuma! Oon aina ollu vilukissa ja vedän peittoa päälle öisin. Nyt vähennän vaatteita ja hikoilen ennen kun mies on tajunnu ees että on lämmin! Todella outo ja uusi tilanne [:D]

Rechaka, onnea gradun tekemiseen. Itselleni iskee välillä kauhee kirjotus vimma ja välillä olen iha kadoksissa tuon motivaation suhteen. Vielä ku graduohjaaja lupas ennen kesälomaansa antaa mulle muutaman vinkin, mutta painuiki sitten kesälomalle ennen ku ehti huomioida mua mitenkään. [>:] No nyt sitten yritän sitä itse koota. Kasvatustiedettä luen ja ei ole mitää tietoa edes siit kuin pitkä tuosta pitäis tulla. Sattuuko sulla tai jollakin muulla olemaan?

Tänään istunut koneella tuon työn kimpussa kymmenestä saakka ja just lopetin [:D] huh huh... No huominen pidetäänki sitten kokonaan taukoa ja annetaan ajatusten vähä levätä.

Yrittäkää nauttia auringosta palamatta, itse olen päättäny tänä kesänä, etten juuri auringossa ole vauvan takia ja tosin mulla on kyllä joku ihme hikoilu koko ajan päällä muutenkin, että mieluumin vaan jokapaikassa, jossa on viileetä ja hyvä tuuletus [:D]

Juu kuumaa riittää, tuntuu kuin sisällä olis henkilökohtainen lämmityspatteri!! Kyllä niitä viileitä paikkoja hakee mielellään.
Yöt on ollu tuskaisia mulle, en oikeen saa nukuttua kun on muka niiiin kuuma koko ajan. Ei miehellä kuulemma niin kuuma ole...
Ja auringon ottamisesta.. en ole erityisemmin aurinkoon hakeutunut, kuulun joskus ja jostain että kova auringon ottaminen ei olis kovin suotavaa raskauden aikana. En kyllä sitten muuten muista että miks...
Mutta oon huomannu että iho on ruskettunu tosi helpolla, vaikkei oo pitkään auringossa ollu. Aiemmin mä en ruskettunu juuri ollenkaan vaikka aurinkoo otinkin. Tuntuu että oon paljon ruskeempi kun viime kesänä.. olin sentään viime kesänä 3viikkoo turkissa.
Hassua.
Voimia kuumuuteen!

onko teille muille tullut tästä kuumuudesta turvotusta? mulle aika lailla...muutenkin kestän huonosti kuumuutta niin nyt se oikein korostuu.
entä täyttyykö teidän vatsat ihan pienestä määrästä ruokaa. mä voin vaan syödä ihan murusia kun muuten vatsa tuntuu siltä et se räjähtäis. ja joka kerta melkein tulee syötyä liikaa...mutku ei tajua kuin vähän voi syödä ettei vatsa menis sellaseks liian pinkeeksi ja täydeksi. hoh.

Sama täällä tulitikku, pari päivää sit iski aivan järkyttävä turvotus. Seisomatyötä kun tekee niin jo neljän tunnin jälkeen alkaa olemaan jalat niin turvoksissa että ihan särkee ja iho on ihan pinkee. Ei lainkaan kiva fiilis. Kävin sit eilen hakemassa tukisukkia ja nyt kokeilen niitä josko auttaisivat edes vähäsen.

Mulla tipahti muutama päivä sit myös hemokolbiini ja verenpaine joten rautakuurille jouduin, sitä nyt sit napostellaan hamaan tulevaisuuteen saakka, mut kuuluu asiaan [:D]

Sapuskaa tosiaan menee kans huomattavasti paljon pienempiä annoksia kuin ennen ja saa syödä useammin päivässä, mikä sinänsä on ihan tervettä kunhan ruokakin pysyy terveenä :) Onneksi kaikki roskaruoka kuvottaa niin ei tuu sellasia naposteltua [;)]

Mulla ainakin on ollut tosi vaikee olla kun on ollut näin kuuma, varsinkin töissä. Jalat ovat semmoset pölkyt :(

Ja yksi aamu ennen töihin menoa piti oksentaa monta kertaa, meinasin jäädä kotiin mutta sinnillä sitten menin, kai sitä on ihan tollo kun rasittaa ihteään noin. Ja on tuota pahoinvointia ollut tässä usempana päivänä, että voiko se tulla sitten takasin se pahoinvointi, ei kai [:@].... Ja juoda pitäs muistaa. No ei mulla ole kuin vähän reilu viikko töitä niin pääsee sitten taas lomalle [:)] [:)]

Jaksamisia kaikille! :)

Vielä kaks viikkoa töitä ennen lomaa [:@] No jaksaa jaksaa, aamukampaa pitää nirhiä [;)] Töissä sairaalassa on se hyvä puoli, että ilmastointi pelaa ja huoneet on sopivan viileitä...

Tosiaan tää kuumuus on muuten kyllä aikamoista. Kotona on sisälläkin lähes +30 astetta...aikalailla veto pois työpäivän jälkeen. Uimaan ja nukkumaan lähinnä tekee mieli.

Täällä myös vatta täyttyy vähästä määrästä, mutta sitten syönkin ihan jatkuvasti ku on muka niin nälkä [:D] Onneksi tykkään hirveesti kaikista porkkanoista ja hedelmistä, niin ei tule ihan kauheena vedettyä kaikkea höppööstä.

Yöllä olen myös nukkunu nyt tosi huonosti, ku on niin hirveen kuuma. Viime viikonloppuna ku oltiin reissussa ja sain nukkua autossa kullan kainalossa niin nukuin yli hyvin, ku siel oli viileä. Nyt sisällä varmaan huitelee lähemmäs kolmee kymmentä, niin nukahdan vasta aamu yöllä kunnolla, ku on huoneilma vähä viilentyny ku pidän koko yön partsin ovea auki.

ulma_82 toivon mukaan ne huonot olot ei vainkaan palaa!!! Jaksamisia sinne. Mä en halua niit enää takas, joten saavat luvan pysyä poiss.

Kaikkea hyvää kaikille ja nautitaan auringosta, vaikka onkin vähän kuuma. Tänään pitää lähteä rintsikka ostoksille, ku nämä tissit ei enää sovi mihinkään miun rintsikoihi. [:D]

mulla on ruokahalu kadonnut sitä mukaa kun helteet koveni. nälkä on, muttei maistu.

ja joo, jalat turpoo ja väsyy nyt herkemmin, vaikka tänäänkin töissä join 3,5litraa vettä.. meillä on tuolla palvelutalossa vielä semmonen kiva plussa tällä viikolla ilmaantunut, että ilmastointi on rikki. ai hitto kun on kuuma, hiki vaan valuu vaikka ei muuta tekis ku istuis tauolla...

nostojen jälkeen mua voiskin kutsua vesiputoukseks, sen verran hikistä hommaa. kaikista hienointa on se hemmetin saunotus, tänäänkin ensimmäiset 3h saunassa pesemässä mummoja ja pappoja. ja kaikki tää vielä viidessä kerroksessa [:(] ei hitto.. aika haipakkaa.

alina muista ottaa rennosti, kuulostaa meinaan aika rankalta työltä. Itse olen ihan plääh jo pelkästään siitä, jos joudun istua autossa jossa ei ole ilmastointia [:D]

Ensviikolle luvattu aikas kuumaa, joten muistakaa vilvoitella. Mä yritän epätoivoisesti löytää nukkumapaikkaa, jossa ei ois niinku saunassa [:D]

Takaisin