Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Trieste
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä huolettaa vähän, kun nännit ei oi kipeytynyt ollenkaan. Esikoisen raskaudesta ne kipeyty heti oviksen jälkeen ja kesti tosi pitkään. Nyt tosin ei ollut edes oviksen jälkeen kipeät, niin olen miettinyt onko imetys muuttanut rintoja jotenkin, ja ei siksi kipeydy 🤔
Mullakaan ei oo rinnoissa mitään tuntemuksia. Tuota imetystä olen ajatellut syyksi, imetin vielä keväällä ihan kunnolla, nyt enää 1-2×päivässä.

Sen verran voin noihin rintaoireisiin sanoa että mulla normaalisti kipeytyy nännit oviksen jälkeen mutta sitten jos on ollut raskaus/keskenmeno tai IVF niin on mennyt monta kuukautta ennen kuin se oire on palannut (kun molemmissa tilanteissa kyl kipeytyneet huolella). Että kai jotenkin se hormonimyrsky vähentänyt niiden nännien herkkyyttä.

Mullakaan ei oo rinnoissa mitään tuntemuksia. Tuota imetystä olen ajatellut syyksi, imetin vielä keväällä ihan kunnolla, nyt enää 1-2×päivässä.
Joo mäkin lopetin vasta nyt keväällä imetyksen. Eli ehkä se on se ja hormoonit 🤔

Meikäläiselläkin alavatsakipu helpottanut. Kahvi edelleen närästää ja yhtäkkiä tulee niin väsy että täytyy torkahtaa.
Viime yönä heräsin pissalle, mutta en syönyt mitään. Aamulla sitten vasta söin.

Tisseissä tuntuu vähäsen, silleen vähän nii ku niitä hikoiluttaisi tai kutittaisi.
Mutta nyt onneksi alkaa oleen sellanen olo että olisi mukavaa jo alkaa taas liikkumaan enemmän.

Ihan jatkuva nälkä ja tekisi mieli kaikkea "kunnollista" ruokaa hirveet läjät. Hengästyttää hirveesti koko ajan.

Siis ärsyttävää, hiukset rasvoittuu kauhean nopeasti! Eedellisessä raskaudessa oli toisinpäin, toivottavasti tämäkin vielä kääntyy toisinpäin

Siis ärsyttävää, hiukset rasvoittuu kauhean nopeasti! Eedellisessä raskaudessa oli toisinpäin, toivottavasti tämäkin vielä kääntyy toisinpäin
Tuli tästä mieleen, että tytöistä mulla aina rasvottui hiukset ja pojista hiukset oli (kuten nytkin) kuivat korput :D

Mulla muutoinkin se sanonta "tyttö vie äidin kauneuden ja poika taasen on hellä äidilleen" piti todella hyvin paikkansa. Sen perusteella tässäkin voisin arvella olevan poika tulossa, kun ei mitään suurempia oireita taas ole kun taas tyttöjen aikaan on ollut pahoinvoinnit ja muut ihan x100 :D

Tuli tästä mieleen, että tytöistä mulla aina rasvottui hiukset ja pojista hiukset oli (kuten nytkin) kuivat korput :D

Mulla muutoinkin se sanonta "tyttö vie äidin kauneuden ja poika taasen on hellä äidilleen" piti todella hyvin paikkansa. Sen perusteella tässäkin voisin arvella olevan poika tulossa, kun ei mitään suurempia oireita taas ole kun taas tyttöjen aikaan on ollut pahoinvoinnit ja muut ihan x100 :D

Aaa sulla on siis sukupuolen mukaan vaihdellu oireet? Mielenkiintoista! Ehkä tää vois rauhottaa mun ahdistunutta mieltä kun ei juuri niitä perinteisiä raskausoireita oo 🙏🏽

Ehkä tämä on sitten tyttö 🤭 sopisi nämä finnit tähän myös 😂

Karrutan viestejä ja kirjaan vähän tähänastisia oireita tänne: selkeimpänä ollut alavatsan "jomotus" ja paineen tuntu, sekä satunainen vihlaiseva (ei onneksi kivulias) tunne joissain asennoissa/noustessa. Lämpöäkin on, aaltoilevasti, mutta välillä melkein asteen verran enemmän kuin kehon normaali lämpö on ollut, vilunväreineen kaikkineen. Viime yönäkin nukuin teddykarvaisen hupparin kanssa. :tears: Nännit on olleet tosi arat ovulaatiosta saakka, välillä ihan kipeät jos sattuu osumaan johonkin.

Villein oire on ehkä se, että ihan kuin "maitoa" jo tulisi - todella, todella pieniä määriä, mutta kuitenkin.

Pahoinvointia ei ole, enkä erityistä väsymystäkään ole vielä tuntenut (olen aina väsynyt muutenkin). Turvottaa kyllä, mutten uskalla sanoa onko se oire vai reaktio syömisille.

Minulla myös ollut lievemmät oireet poika raskaudessa kun tyttö. Tytöissä oli aivan hirvee pahoinvointi pojan raskaudessa taas lievempi.

Mulla alkanut pahoinvointi nostaa päätä ja väsymys. Menin kattoo sitä kiinalaistakalenteria niin näyttäisi taas tyttöä meille 😂 näin viime viime viikolla unen että oli tyttö mut sit yhtäkkiä puoliso sanonkin ei vaan poikahan tää on, oltiin synnärillä ja kätilö sanoi väärin 😂

Aaa sulla on siis sukupuolen mukaan vaihdellu oireet? Mielenkiintoista! Ehkä tää vois rauhottaa mun ahdistunutta mieltä kun ei juuri niitä perinteisiä raskausoireita oo 🙏🏽
Joo, mulla niin. Meillä oli 3 tyttöä ennestään ennen poikia ja tyttöjen aikaan olin kuoleman väsynyt ja vietin kuukausia halaillen pönttöä + kaikki muut oireet. Sitten aloin odottamaan tuota ekaa poikaa ja itkin oireettomuutta miehelle, että vauvalla ei oo kaikki hyvin tai sitten se on vaan poika. Käytiin jopa ylimääräinen varhaisultrakin jossa todettiin että kaikki oli täydellisesti mallillaan ja minä olin jo varautunut pahimpaan. Nyt en ole enää niin itsekään oireettomuutta stressaillut ja toivottavasti sielläkin ahdistus helpottuu, raskaudet voi samassa kehossa olla kovin erilaisia kun siellä on kuitenkin eri tyyppi kasvamassa <3

Täällä oireina on todella ihmeellinen maku suussa, ihan kun kurkusta ”valuisi” jotain raudan tapaista. Vatsa tuntuu turvonneelle ja pientä etomista, tosin sitä on aina ennen menkkoja. Lisänä rinnat on arat ja vihlaisuja varsinkin yöllä kylkeä kääntäessä. Mullahan pitäis vasta huomenna alkaa menkat ja pelottaa suunnattomasti että jos ne alkaakin. Viime kuussa kävi niin että testi oli positiivinen mutta menkat alkoi kuitenkin oikeana päivänä.

Oon jo ihmetellyt kuinka ei vielä juuri mitään oireita oo, mutta nyt rintoja aristaa/kiristää. Ja tuntuu että nälkä on kasvanut, siitä oireesta en niinkään tykkää ja ajatus painonnoususta hirvittää (sh-tausta). Mutta yllättävän rauhallisin mielin vielä, vain kerran oon saanut ahdistuskohtauksen aivan ensimmäisiä testejä tehdessä eli so far so good 😄

Pissahätä on jatkuvasti. Tänäänkin heräsin sen takia aikaisin, vaikka olis saanut nukkua, enkä ikinä tavallisesti herää siihen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Miten sekin oire muka jo näin aikaisin tulee, luulisi että vasta kun kohtu alkaa painaa rakkoa.

Luulen kyllä olevani vähän luulotautinen näiden oireiden kanssa, kun ne on testin lisäksi ainoat mitkä kertovat raskaudesta.

Luin muuten jostain, että hyvä nesteytys voisi auttaa pahoinvoinnin kanssa. Pahoinvointi johtunee raskaushormonin noususta, ja se on "tujumpaa" jos ei juo paljon.

Mulla nyt tulee aina ruokailun jälkeen tosi huono olo😭 ehdin hetken nauttia ruuasta ennenkin kadun syöneeni..

Närästys ekana oireena, niinkuin viime raskaudessakin 😊 Viimeksi vältyin kokonaan pahoinvoinnilta, toivottavasti tälläkin kertaa.

Väsymystä ja selkäsärkyä myös.

Takaisin