Oireet

Trieste

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tänne voi kirjailla oireita! Ja halutessa voi laittaa mukaan mikä päivä/viikko menossa jos joku jälkikäteen haluaa vilkuilla että milloin mitäkin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Aattelin että nyt kun on useampi plussannut niin tehdään vielä erikseen tällainenkin ketju!

Mulla 4+4 menossa eikä mitään superselvää. Tai ainoana selvempänä ehkä nyt muutaman päivän jatkunut aamuyön heräily, jota keskenmenneissäkin raskauksissa oli, sekä etenkin iltaisin mutta myös päivisin väsymystä. Päikkäreitä on tullut nukuttua ja välillä tosi aikaisin sänkyyn. Vatsan nippailutkin tuntuu vähentyneen, niitä oli alussa selvästi, mutta saattoi johtua cyclogest-tuesta. Rinnat ei ole yhtään kipeät, ei pahoinvointia (satunnaisesti olen tunnustellut hetken olisiko jtn pientä etovaa oloa mutta on tainnut olla nälkää tai närästystä). Alkuvaiheessa oli myös useamman päivän sellaista oloa että olisi tulossa flunssaan mutta en tullut.

Tavallaan toivoisin selkeämpiä oireita mielenrauhan vuoksi, keskenmenneissä ei nimittäin oikein ollut, ei esim mitään pahoinvointia, toisaalta tietenkin toivoisin että raskaus jatkuisi mutta olisi mahd oireeton :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja eipä ne oireetkaan toki mitään takaa!

Täällä tänään 4+6, tuntuu että viime viikolla oli enemmän oireita kuin nyt viime päivinä. Välillä alavatsaa kramppaa ja nipistelee. Tuntuu usein enemmän oikealla puolella mikä on vähän aiheuttanut huolta 🫣 Mitään rintojen aristusta ei ole ollut, muistaakseni viimeksikin tuli vasta 5+ viikolla.

Nyt on jo neljättä päivää kuumeinen olo ilman mitään flunssaa. Lämmöt näyttää 37,0-37,5 ja vuorotellen on sisäinen kylmyys tai iho tuntuu kuumalta. Mun normaali lämpö on jotain 36,6 ja pienikin nousu tuntuu. Onko muilla alkuraskauksissa ollut tällasta?

Täällä tänään 4+6, tuntuu että viime viikolla oli enemmän oireita kuin nyt viime päivinä. Välillä alavatsaa kramppaa ja nipistelee. Tuntuu usein enemmän oikealla puolella mikä on vähän aiheuttanut huolta 🫣 Mitään rintojen aristusta ei ole ollut, muistaakseni viimeksikin tuli vasta 5+ viikolla.

Nyt on jo neljättä päivää kuumeinen olo ilman mitään flunssaa. Lämmöt näyttää 37,0-37,5 ja vuorotellen on sisäinen kylmyys tai iho tuntuu kuumalta. Mun normaali lämpö on jotain 36,6 ja pienikin nousu tuntuu. Onko muilla alkuraskauksissa ollut tällasta?
Minusta kuulostaa just tyypillisille oireille! En tarkkaan tiedä, mutta nuo BBT-kuumeilijathan aina puhuu juuri siitä että hyvä olisi että ne lämmöt nousisi ja pysyisi ylhäällä alkuraskaudessa. Ja kuulostaa kyllä että meillä aika samoja, just sama fiilis että viime viikolla oli enemmän oireita, vaikkei kyllä siis mitään superselkeitä silloinkaan. Ehkä se rintojen aristelu saapuisi pikkuhiljaa sieltä...

Mitä tuli tuohon toispuoleiseen alamahakipuun niin oon sekä tuolta helmikuisista lukenut että muutenkin kuullut että se olisi kai aika tyypillistä keltarauhasen oireilua! Kun sehän tekee nyt tosi paljon töitä siellä ja voi olla isokin. Pitäisi olla sillä puolella mistä ovuloinut.

Unohdin sanoa, että en ole itse lämpöjä mittaillut mutta palelee kyllä aika paljon, sisälämpötila näyttää 25C ja istun jouluvillapaita päällä täällä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta olen kyllä normaalistikin aikamoinen vilukissa...

@Trieste Oon myös ymmärtänyt että lämmönnousu kuuluu asiaan mutta ilmeisesti siihen ei kuitenkaan pitäisi liittyä kuumeen tunnetta 🤔 Googlettelulla en ole löytänyt varsinaista tietoa siitä että lämpöily olisi raskausoire tai normaalia, mutta keskustelupalstojen perusteella tällaista kuitenkin on monilla.

Harmittaa kovasti kun tiiän että vielä ois ollut pari viikkoa energistä normaalia aikaa ennen väsymyksen ja huonon olon alkua, ja nyt tämä aika menee sohvalla kun lämpöily saa olon niin oudoksi. Toisaalta tekis mieli tehdä kaikkea kun ei varsinaisesti ole kipeä, mutta kuitenkin tehdessä kuumuus, polte ja korkea syke hidastaa.

Ja samoin olen myös täältä lukenut että monilla on toispuoleiset kivut osoittautuneet harmittomiksi 😊 Mulle soitetaan se eka puhelu neuvolasta maanantaina niin ajattelin siinä mainita asiasta, ehkä ne haluaa varmistaa asian ultralla. Tavallaan toivonkin että pääsis varhaisultraan sitä kautta näkemään että kaikki näyttää hyvältä.

@Valina_ joo se on kyllä hyvä suunnitelma että puhuisi sen silleen että on hankalia oireita ja huolestuttaa jos pääsisi ultraan julkiselle! Ja on kyllä harmi että tuosta lämpöilystä tulee sellainen olo, ehkä kesälämmöt nyt vielä pahentaa... Siihen oon myös törmännyt että moni sanoo että on sellainen olo että tulisi kipeäksi mutta en tiedä mitä sillä tarkoitetaan tismalleen, onko jotain sellaista epämääräisempää vai sitten jokin selkeä kurkkukipu tai nenäntukkoisuus. Mulla nimittäin sitä kurkkukipua etenkin aluksi oli selkeästi ja välillä aamuisin nenä tukossa, mutta helpottamaan päin sekin tuntunut nyt olleen. Oli ihan siinä määrin että stressasin että pitää töistä jäädä pois kun meillä nollatoleranssi infektiotautien suhteen.

Mulla ei ole mitään muuta kun alavatsan kipu. Dpo 13, mutta tätä on kyllä ollut jo viime viikon lopusta asti. Alkoi ennen keltarauhastuen aloitusta. Välillä kramppailee ihan niinkuin menkkoja enteilisi. Kovasti huolettaa mutta ei auta kun ootella. Muuten oon kyllä ollu aika hyvän tuulinen, mikä taas on ihan päinvastoin kun menkkoja ootellessa 😂

Oho, muokkasin dpo oikeaksi, keilin vähän

Muokattu viimeksi:
Mulla on jotenkin tosi normaali ja hyvä olo 😄 Edellisessä punktion jälkeisessä raskaudessa oli paljon enemmän kaikkia oireita, mutta oisko siinä sit ollu jotain stimulaation jälkeistä hormonivaikutustakin. Silloin mm. väsyi ja hengästyi jo heti alkuun ja rinnat oli kipeenä. Nyt ei oo oikein muuta ollut kuin jotain satunnaisia nippailuja ja turvotusta vatsassa. Ja aamuöisiä heräilyä ja vessassa ravaamista.

Takaisin