Oireet

Mulla on ihan sama tilanne! Onneksi on loma, mutta olis sitä kiva jotain myös tehdä. 😂 Eilen en jaksanut tehdä yhtään mitään, nukuin suurimman osan vuorokaudesta. Pelottaa jo valmiiksi miten jaksan ensiviikolla töissä. 😅
Mä oon aina töissä jotenkin ihan eri ihminenkaikin puolin, täysin päinvastainen luonteeltakin kuin normaalisti, ja töissä myös jaksan paremmin kuin vapaalla, kai siinä tulee sellainen erilainen työmoodi. Ehkä se vaikuttaa että on sellainen työpaikka missä on kokoajan tekemistä niin ei tavallaan ehdi väsyä😅 sitten oon nyt joutunut opetella tauottamisen, oon siis ravintola-alalla niin ei ole sellaisia säännöllisiä taukoja vaan pidetään tauko silloin kun ehtii. Aikaisemmin on saattanut mennä koko päivä istumatta enkä ole osannutkaan pitää taukoa, vaan tauon pitäminen on tavallaan ahdistanut🙈 mutta nyt kun on tosiaan joutunut opetella välillä istumaankin, nimenomaan ulkona, niin huomaa että sekin auttaa jaksamaan paremmin. Ja myös että muistaa välillä syödä jotain pientä.

Tää pahoinvointi on ihan kamalaa edelleen,rv 10 alkoi. Kestää koko päivän, ei hellitä oikeen missään kohti, yölläkin ku herää on ihan kamala olla. Ja tuntuu et pahin on kun menossa nukkumaan. Tänään taas itkin päivällä kun oksetti niin kovin ja haluun vaa maata ja saada ees pari tuntia ettei okseta.. en tiiä onko ikä, vai mikä että nyt näin paha. Mutta tosiaan neljäs lapsi ja ois kiva saada vertaistukea tähän ,anyone ?? 🤢🤢🤢😔😔😔❤️❤️❤️
Vertaistukee ei oo antaa, mut soita ihmeessä neuvolaan ja pyydä lääkitys tohon pahoinvointiin! 🙏

Aamulla taas sai herätä siihen kun veret oli housuissa. Kirkasta vuotoa ja pari hyytymää. No dopplerilla löytyi ainakin päivällä vauvan sykkeet. Alavatsa on vielä kipeä aivan kuin joku olisi potkinut mahaan tai olisin tehnyt kovan vatsalihas treenin.. no taas vain odotellaan tuleeko sikiö nyt ulos vai ei.. viikkoja 9+1

Kuullostaa pelottavalta @Rutq . Toivottavasti olisi harmitonta vuotoa. Onneksi löysit sykkeet, se varmasti hieman rauhoitti mieltä. Paljon voimia nyt tähän epätietoisuuteen ❤️

Voi ei @Rutq kyllä tuollainen säikäyttää kovasti. Oliko sulla tutkittu, mistä se aiempi vuoto johtui? Tai näkyikö silloin ultrassa mitään poikkeavaa? Hyvä, että pystyit sykkeet kuitenkin itse löytämään. Kovasti toivotaan, että pieni pysyisi matkassa :red-heart:

Minä olen parina viime yönä nukkunut aika huonosti. Toissayönä heräsin jo kolmelta ja kävin vessassa. No enpä sitten sen jälkeen saanutkaan enää nukuttua ja klo 7 luovutin ja nousin ylös. Päivällä olisi kyllä nukuttanut vaikka kuinka, mutta otin vain tunnin päiväunet, ettei mene seuraavat yöunet piloille. Noh, viime yönä nukuin koko yön, mutta joskus puolen yön jälkeen heräilin kuitenkin tunnin välein ja siinä aina hetken aikaa valvoin. Ärsyttävää. Olen ollut aina hyvä nukkumaan, niin en ole tottunut tällaiseen. Toivottavasti on vain joku ohimenevä juttu, eikä mikään uusi raskausoire, joka kestää ties kuinka kauan.

Voi ei @Rutq kyllä tuollainen säikäyttää kovasti. Oliko sulla tutkittu, mistä se aiempi vuoto johtui? Tai näkyikö silloin ultrassa mitään poikkeavaa? Hyvä, että pystyit sykkeet kuitenkin itse löytämään. Kovasti toivotaan, että pieni pysyisi matkassa :red-heart:
Neuvolassa sanottiin vain että joillakin on vuotoja ja asiaan ei muuten huomioitu 🤷‍♀️ ei ole missään mitään selittävää ollut miksi vuotaisi. Koettaa ottaa rauhallisesti vaikka neuvola kehottaakin liikkumaan. Mutta turvallisempi olo on kun ei vuotaisi…

Neuvolassa sanottiin vain että joillakin on vuotoja ja asiaan ei muuten huomioitu 🤷‍♀️ ei ole missään mitään selittävää ollut miksi vuotaisi. Koettaa ottaa rauhallisesti vaikka neuvola kehottaakin liikkumaan. Mutta turvallisempi olo on kun ei vuotaisi…
Mä oon käsittänyt että joillain kohdunkaula vuotaa tosi herkästi, ja muutenkin kun limakalvot herkistyy niin siihen usein liittyy vuotoja, olisiko jotain sellaista sitten... mutta tosi outoa etteivät neuvolassa ottanut sen enempää kantaa. Mä pääsin varhaisultraan heti kun oli pientäkin ruskeaa vuotoa johon liittyi toispuoleista kipua.

Kyllä on minunkin mielestä hieman erikoista, etteivät ole edes ultranneet noiden vuotojen takia. Varsinkin, jos runsaampaa vuotoa ja hyytymiäkin. Mutta ilmeisesti myös runsaampi vuoto on usein ihan normaalia ja johtuu juuri kohdunkaulasta tai sitten hematooma tms. Varmasti kaikki on ok, mutta pienikin epätietoisuus on todella epämukavaa, varsinkin jos huolia ei oteta terveydenhuollossa vakavasti.

Siis olen samaa mieltä, että se helpottaisi koko perheen oloa, että pääsisi ultraan. Mutta tavallaan ymmärrän terveydenhuollon kannankin siihen. Koska jos vaikka olisi alkanut keskenmeno, eihän sille voi mitään 😔 kipujen takia pääsee kai herkemmin, kuin pelkän vuodon.

Siis minusta tuntuu, että mulla on melkein kaikki oireet hävinneet :Grimacing Face: En ole enää nukkunut päiväunia ja aamulla herään pirteänä jo kello 6. Toisaalta voi olla, että pitkä loma ja runsas nukkuminen on kartuttanut energiavarastoja. Ruoka on alkanut maistua melkein entiseen tapaan, eikä kahvikaan enää ällötä. Oikeastaan ainoa poikkeava asia on se, ettei housut ja hameet mene vyötäröltä kiinni, vaikka painoakaan ei ole juuri tullut. Rinnat myös välillä aristaa ja on kasvaneet. Mutta muuten olo alkaa olla normaali ja vaikka tämä tuntuukin ihan mahtavalta, niin samalla huolettaa, että oireet on kadonneet näin aikaisin (olen vielä 11. viikolla).

Oon puhunut neuvolassa. Päivystykseen ei edes kannata yrittää. Myös neuvolan puhelin neuvontaan soittanut. Oon käynyt yksityisellä sitten kätilön ultrassa joka ultraa mahan päältä niin on tuonut rauhaa itselle ja vienyt ahdistusta pois. Tuo kätilön ultra on kyllä samaa tasoa kuin itse tekemänä olisi 😅 ymmärtää että siellä on sikiö ja syke

Siis minusta tuntuu, että mulla on melkein kaikki oireet hävinneet :Grimacing Face: En ole enää nukkunut päiväunia ja aamulla herään pirteänä jo kello 6. Toisaalta voi olla, että pitkä loma ja runsas nukkuminen on kartuttanut energiavarastoja. Ruoka on alkanut maistua melkein entiseen tapaan, eikä kahvikaan enää ällötä. Oikeastaan ainoa poikkeava asia on se, ettei housut ja hameet mene vyötäröltä kiinni, vaikka painoakaan ei ole juuri tullut. Rinnat myös välillä aristaa ja on kasvaneet. Mutta muuten olo alkaa olla normaali ja vaikka tämä tuntuukin ihan mahtavalta, niin samalla huolettaa, että oireet on kadonneet näin aikaisin (olen vielä 11. viikolla).
Todennäköisesti kaikki hyvin, monilla keskiraskaus oireiden puolesta helppoa aikaa.

@Aureelia Mulla muistaakseni viime raskaudessa loppu oireet jo tuosta viikkoa aikaisemmin. Silloin tällöin saatoi tulla joku huono olo. Eli kuulostaa täysin normaalilta, noilla viikoilla ne alkaa helpottaa usein.

@Rutq missä kävit ultrassa? Kuulostaa erikoiselta. Me ei olla ainakaan vielä käyty, mutta viime raskaudessa käytiin ja yksityisten nuo halvat ultrat on aina kätilön tekemiä, ja oli kyllä ihan hyvä. Kun ei ennen sitä 11> voi mitään muuta paljon sanoakaan. Muuta kuin iän, se meille ainakin arvioitiin. Ja sanottiin muutenkin, että kaikki on normaalia. Ja kun on tarpeeksi pitkillä viikoilla ja tarpeeksi hoikka, niin ultra tehdään vatsan päältä.

Merkittävin muutos nyt rv 11+0 on se, että vessassa joutuu ravaamaan tiheämmin, varmaan kohtu kasvaa ja painaa virtsarakkoa 😬

Mulla on muuten olo parantunut, mutta miksi ihmeessä pahoinvointi on nyt mennyt vain pahempaan suuntaan. Tuossa aiemmin ei ollut juuri muuta kuin etovaa oloa, mutta nyt oksennan, jos en syö tarpeeksi usein. 😣 Tässä piti helpottaa ei pahentua. 🥹

Täällä 9+0 ja edelleen melko oireetonta. Nyt on ensimmäisiä kertoja tullut iltaisin etova olo jos ei ole syönyt.
Nälkä edelleen vähintään 3-4 h välein :) Muuten aiemmat oireet ovat pikkuhiljaa kadonneet, vatsassakaan ei enää tuntemuksia. Väsymys on edelleen aika pahasti päällä, työtkin alkoivat eilen eikä se auta yhtään.
Tänään oli 1. neuvola ja vaikka se pahoinvointi onkin puuttunut niin aikapaljon muita oireta oli terkkarin mukaan ollut. Varasin nyt myös varhaisultran ensi maanantaille, 27.7. joten silloin saanee lopullisen varmuuden siitä että onko kyytiläinen mukana vai ei.
Eilen tein itseasiassa vielä varmuudeksi raskaustestin, ja kyllä se positiivista näytti :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Takaisin