Oireet

@Aureelia Mulla muistaakseni viime raskaudessa loppu oireet jo tuosta viikkoa aikaisemmin. Silloin tällöin saatoi tulla joku huono olo. Eli kuulostaa täysin normaalilta, noilla viikoilla ne alkaa helpottaa usein.

@Rutq missä kävit ultrassa? Kuulostaa erikoiselta. Me ei olla ainakaan vielä käyty, mutta viime raskaudessa käytiin ja yksityisten nuo halvat ultrat on aina kätilön tekemiä, ja oli kyllä ihan hyvä. Kun ei ennen sitä 11> voi mitään muuta paljon sanoakaan. Muuta kuin iän, se meille ainakin arvioitiin. Ja sanottiin muutenkin, että kaikki on normaalia. Ja kun on tarpeeksi pitkillä viikoilla ja tarpeeksi hoikka, niin ultra tehdään vatsan päältä.
Noo en minä viitsi paikkaa mustamaalata oman kokemuksen vuoksi. Todennäköisesti se on se oma kokemus mikä siinä vain jäänyt vaivaamaan. Sain sieltä kyllä infon mitä hain että sikiön syke lyö ja viikkoja oli 6.

Mulla ihan jäätävä väsymys! Nukun kyllä ihan hyvin yöt, mutta silti ota reilun tunnin päikkärit ihan kepoisasti. Jospa tää parissa viikossa alkais helpottaa.

Mulla välillä etovaa oloa, mutta siis kokoajan nälkä ja jano! Pitäs olla muka kokoajan syömässä jotain, ei mitää erityisiä mielitekoja kaikki menee. 😅 En ihan kauheesti haluais painon nousevan, ni täytyy yrittää järkeviä valintoja tehdä. Lisäks ummetusta, täytyy pegorionia ottaa joka päivä eikä vatsa tunnu siltikään toimivan.

Mulla on nyt nälkä koko ajan, mutta mitään ei tee mieli syödä. Lisäksi oon kyllä lihonut ihan huolella, vielä ei sikiö selitä tätä mahaa... 😅 Ja varmasti osasyy on tää järkyttävä väsymys, nukun monen tunnin päiväunia.

Tää nälkä on ihan mahdoton. Ja se on sellainen "kuolen nyt jos en saa ruokaa" etovaa oloa ei ole ollut pariin päivään pahemmin, ehkä pääsin helpolla sen kanssa kun sitä oli tosi vähän ylipäätään. Väsymys myös helpottanut, tosin riippuu yöunista. Mutta ei ole mahdollisuutta nukkua päikkäreitä, liikaa tekemistä ja taapero😆 liikkeellä olen onneksi pysynyt hyvin, en ole antanut oireiden estää sitä. Tuo hyvät ruokavalinnat nälkäisenä ja liikkeellä on hankalin. Täytyy alkaa tekeen evästä valmiiksi kaappiin, että voi ottaa mukaan kun menee käymään yli 15min reissussa tai saa nopeasti kiireisen arjwn keskellä haukattua

Mulla ei juurikaan tule nälän tunnetta, mutta jos en ole syönyt pariin kolmeen tuntiin, alkaa heikottaa ja lopulta oksettaa. Kun syön, niin ruoka maistuu kyllä hyvin, mikä on ihanaa :Grinning Face: Olen ennen raskautta syönyt aamupalan vain viikonloppuisin ja aina vasta treenin jälkeen. Nyt on täälläkin siirrytty hobittiruokarytmiin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Second breakfast on pakollinen!

Mulla sama ku @Aureelia lla. Eli ei juuri oo nälkä, mutta ruoka maistuu kyllä ku syö. Viime viikolla huomasin yksi ilta että en ollu syöny ku aamupalan ja myöhäsen lounaan 🫣

Mulla eilen yhtäkkiä oli aamu pitkäääään aikaan kun heräsin ilman pahoinvointia, nautin niin paljon,ja tuli kunnolla reippailtuakin jne oli ihana kun ei vaan maannut sängyssä pää ämpärissä, tänä aamuna sama,ja alkoi jopa huolestuttaa että onko kaikki hyvin,mut sit tuli päivä ja tuttu olo tulikin takaisin, mut pieni breikki tästä muuten 24/7 kestävästä olosta teki niin hyvää ❤️🙏

Kiva saada vertaistukea täältä oireisiin 🙏 mulla yhä huonoa oloa, jäätävää väsymystä ja päänsärkyä. Viime viikolla oli rintalastakipuja(?) ja tällä viikolla tosi kovat alaselkäkivut. Hampaiden harjaus (varsinkin ylä-taka-hampaiden) on tosi vaikeeta kun helposti tulee oksennus. Jospa tää kohta iloksi muuttuu 🥲 nyt rv 10+6.

Toi hampaiden harjaus on kyllä jännä oire. Mulla on yökkäysrefleksi kans herkillä takahampaiden sisäpinnoilla. Ei oo onneks vielä tullu ylös asti. Onkohan tää miten yleistä kun en ainakaan oo nähny missään raskausoirelistalla tätä.

Mitähän tämä nyt sitten on :Grimacing Face: Juuri kun olen hehkuttanut pahoinvoinnin loppumista, tänään heräsin lievään ällötykseen, joka eskaloitui sit niin, että aamupala päätyi pönttöön. Olen oksentanut aiemmin vain kerran rv 6+0, jonka lisäksi oli voimakasta etomista ja ruokahaluttomuutta noin rv 10 saakka. Nyt viikon ajan on ollut jo lähes normaali fiilis ruokahalun ym. suhteen. Ja sit tänään pitkästä aikaa (rv 11+5) tuli taas oksennus. Nyt en sit uskalla syödä mitään, koska vihaan oksentamista. Toivon todella, että tämä oli joku yksittäinen takapakki, eikä pahoinvoinnit ala taas!

Takaisin