Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
5+6
Rinnoissa pientä arkuutta. Alavatsalla kaikenlaisia tuntemuksia: painetta, lievää jomoa, välillä tuikkailuja jne. Turvotus.
Välillä kuulostelen oloa, että kuvottaako ajoittain, mutta voi olla että kuvittelen, on niin lievää.
Syke on nopea myös levossa ja hengästyn helposti

Muokattu viimeksi:
Mulla kans vatsan toiminnan kans haasteita ummetuksen takia mikä mulle tosi uutta kun koko ikäni kärsinyt ripulipainotteisesta IBS:stä. Täytyy kans hakee jotain apuja tähän kun kokoajan epämukava tunne vatsalla🥴. 7+0 tänäpänä.
Mulla kans ibs mutta sellainen ummetuspainotteinen kunnes tulee mahakramppikohtaus ja ripuli😅 Jännä että tulehdukselliset suolistosairaudet kuulemma helpottaa raskauden ajaksi, mutta nää toiminnalliset vaivat usein pahenee. Mulla tänään 5+6.

Onkohan normaali oire että iho kutisee jatkuvasti? Pahenee illalla ja yöllä ja alkaa jo vaikeuttaa nukahtamista kun ihan kauttaaltaan vaan kutittaa kaikkialta ja ei auta vaikka miten raapisi.. 🤔 Sanon tosta varuuksi neuvolassa mut aattelin täälläkin mainita jos joku tietäis?

Täällä 6+3 ja tällä hetkellä pahimpia oireita on kipu rinnoissa + se että palelee ja väsyttää AIVAN kokoajan. Viime raskaus oli yli puoliväliin saakka lähes oireeton ja toivon kyllä ettei sellaista kunnon pahoinvointia tulisi nytkään. Ystävällä oli juuri toinen hypermeesiraskaus ja niin naurettavalta kun se kuulostaakin niin itseä hävettää melkein sanoa kuinka hyvin voin kun hän kysyy. 🌚

Onkohan normaali oire että iho kutisee jatkuvasti? Pahenee illalla ja yöllä ja alkaa jo vaikeuttaa nukahtamista kun ihan kauttaaltaan vaan kutittaa kaikkialta ja ei auta vaikka miten raapisi.. 🤔 Sanon tosta varuuksi neuvolassa mut aattelin täälläkin mainita jos joku tietäis?
Mulla rintoja kutitti tolleen iltapainoitteisesti viime viikolla (3+). Viime raskaudessa kans kutitti rintojen ja vatsan ihoa, koska se kuivui. Ceridal-öljyllä mä oon päässyt kutinasta.

Oliks se kutina, joka periaatteessa voi olla raskaushepatoosin oire. Mut tuntuis oudolta näin varhaisessa vaiheessa, kun yleensä se kai vaivaa vasta ihan loppuraskaudesta.

Kiinnitin itsekin huomiota vatsan toimintaan ja muistui mieleen, että jotain sellaista oiretta on ollut edellisessäkin raskaudessa hetkellisesti. Tuonne vatsan turvotukseenko se neste menee niin, että muuten koko ihminen kuivahtaa tässä vaiheessa?

6+0. Epäilyttävän oireetonta. Aamuyön heräilyjä on nyt ollut ja uudestaan nukahtaminen hidasta. Rinnat on edelleen arat. Ruoka tuntuu maistuvan tavallista suurempia määriä. 😀 Jano on tainnut lisääntyä ja vessassa käyn edelleen vähän useammin. Jatkuvat juilimiset vatsassa ovat vähentyneet.

Mulla kans vatsan toiminnan kans haasteita ummetuksen takia mikä mulle tosi uutta kun koko ikäni kärsinyt ripulipainotteisesta IBS:stä. Täytyy kans hakee jotain apuja tähän kun kokoajan epämukava tunne vatsalla🥴. 7+0 tänäpänä.
Mulla ihan sama homma! Ihan hämmentävää koska mulla kans IBS ja vatsantoiminta yleensä hyvinkin vilkasta 😅 nyt ei toimi ees Pegorionin avulla hädin tuskin. Tosi täysi olo kokoajan 🤢 ja närästys tietty kuvioissa kanssa! Tänään 7+5

Voimattomuus ja väsymys on kans ihan jäätävää. Eilen oksensin 3x. En tiedä miten jaksan ti-pe töitä.. vaikka teenkin etänä, niin tuntuu tosi rankalta 😔

Mulla ihan sama homma! Ihan hämmentävää koska mulla kans IBS ja vatsantoiminta yleensä hyvinkin vilkasta 😅 nyt ei toimi ees Pegorionin avulla hädin tuskin. Tosi täysi olo kokoajan 🤢 ja närästys tietty kuvioissa kanssa! Tänään 7+5

Voimattomuus ja väsymys on kans ihan jäätävää. Eilen oksensin 3x. En tiedä miten jaksan ti-pe töitä.. vaikka teenkin etänä, niin tuntuu tosi rankalta 😔
Jep mulla myös närästys + kamala röyhtäily lisänä. Ollaan oltu pääsiäinen nyt mökillä ja tänään ky pakko hakea apteekista apua tähän ummetukseen kun tosiaan ihan täysi olo koko ajan 🥱

Mulla oli viime viikolla myös tätä mutta tajusin sen johtuvan siitä kun iho kuivui ihan hirveesti kun vietin aika pitkiä aikoja kuumassa suihkussa kun kokoajan jäässä 🤔

Mähän oon valitellut koko ajan oireettomuutta, mutta pakko ihan listata mitä kaikkea on ollut (ei ehkä olekaan niin oireetonta ku oon ajatellut):

- väsymyksen aiheuttama unirytmin muutos jo ennen plussaa: 21-22 välillä nukkumaan ja aikalailla välitön nukahtaminen, herääminen kukon laulun aikaan/keskellä yötä hereille muutamaksi tunniksi. Nyt on onneksi ollut taas jo paremmin täysiä unia.
- rintakehällä useita hormoninäppyjä, normaalisti ei ikinä rintakehällä finnejä
- lievä aristus rinnoissa koko ajan, on niin lievää etten oikein pidä minään verrattuna netistä luettuun muiden kokemaan arkuuteen/kipuun
- vain lievää pahoinvointia toisinaan, mutta ei läheskään joka päivä. Yleensä helpottaa syömällä. Tänään rv 7+2 eikä ole vielä yltynyt pahemmaksi
- väsymyksen(?) myötä mielenkiinnon menetys töihin, kotitöihin, kavereihin :D en jaksaisi nähdä ketään ylimääräistä ja voisin vaan käpertyä itseeni fiilistelemään asioita. Okei tänään menin salille ja tuntuu että ehkä tässä pikkuhiljaa virkistyy ja haluaa tehdä muutakin kuin vain olla.

Muoks.unohdin tästä uusimman oireen, mutta toissailtana huomasin että nyt alkaa hormonit viedä naista. Vähänkin liikuttavista asioista esim. tv:ssä oon nyt alkanut poraamaan, koska koskettaa niin kovasti 😭❤️ Ja sen niin selkeästi tuntee, että en nyt ihan normi tilassa vielä tästä alkaisi itkemään liikutuksesta... onko muilla ollut tällaista tunteiden herkistymistä?

Muokattu viimeksi:
Täällä 7+3 ja pahoinvointi on mennyt pahemmaksi, melkein joutuu oksentamaan ja oksennuksen maku suussa koko ajan, aamupäivällä olo on pahin, illemmalla on vaihtelevasti aaltoilevaa pahoinvointia. 🤢Rinnat myös olleet plussasta saakka turvonneet ja kipeät.
Kääk, ootko kokeillut jotain pahoinvointilääkettä?

Mähän oon valitellut koko ajan oireettomuutta, mutta pakko ihan listata mitä kaikkea on ollut (ei ehkä olekaan niin oireetonta ku oon ajatellut):

- väsymyksen aiheuttama unirytmin muutos jo ennen plussaa: 21-22 välillä nukkumaan ja aikalailla välitön nukahtaminen, herääminen kukon laulun aikaan/keskellä yötä hereille muutamaksi tunniksi. Nyt on onneksi ollut taas jo paremmin täysiä unia.
- lievä aristus rinnoissa koko ajan, on niin lievää etten oikein pidä minään verrattuna netistä luettuun muiden kokemaan arkuuteen/kipuun
- vain lievää pahoinvointia toisinaan, mutta ei läheskään joka päivä. Yleensä helpottaa syömällä. Tänään rv 7+2 eikä ole vielä yltynyt pahemmaksi
- väsymyksen(?) myötä mielenkiinnon menetys töihin, kotitöihin, kavereihin :D en jaksaisi nähdä ketään ylimääräistä ja voisin vaan käpertyä itseeni fiilistelemään asioita. Okei tänään menin salille ja tuntuu että ehkä tässä pikkuhiljaa virkistyy ja haluaa tehdä muutakin kuin vain olla.

Muoks.unohdin tästä uusimman oireen, mutta toissailtana huomasin että nyt alkaa hormonit viedä naista. Vähänkin liikuttavista asioista esim. tv:ssä oon nyt alkanut poraamaan, koska koskettaa niin kovasti 😭❤️ Ja sen niin selkeästi tuntee, että en nyt ihan normi tilassa vielä tästä alkaisi itkemään liikutuksesta... onko muilla ollut tällaista tunteiden herkistymistä?
Toi herkistyminen on kans tullu ihan äskettäin tännekin oireeksi. Eilen aloin itkemään koska paidan lappu kutitti ärsyttävästi 🤣 Mistä en siis todellakaan normisti alkaisi pillittämään.

Siis täällä yks herkistyminen tuli kun telkkarista tuli joku Suomilove tai muu vastaava, musiikkiesitys jo kosketti mutta sitten vielä sen päätteeksi sitä yllätettävää henkilöä kosittiin ja olin vaan että "wäää tuleeko siinä vielä kosintakin,byäää.." 😭 kunnon huutoitkut🤣

Toivotaan @Adventurous että saisit heti pyhien jälkeen helpotusta terveydenhuollosta pahoinvointiin!

Tänään 4+3

Mulla oli paljonkin oireita jokusen päivän. Yöheräilyjä, päänsärkyä, oksetusta, palelua, kuumia aaltoja, väsymystä. Nyt viiden päivän ajan ei ole ollut oikein mitään, ja sekös huolestuttaa tietenkin. Lähinnä on vain satunnaisia kohtutuntemuksia ja eilisestä alkaen rinnat ihan vähän arat ja täyteläisen oloiset. Testit nyt kuitenkin on vahvistuneet, että ehkä tässä raskaana ollaan. 🤞🏼 Olisko kroppa sopeutunut hormonien nousuun ja on siksi oireet hävinneet? Mene ja tiedä, mieli pelkää tietysti pahinta 🫣 Mutta on tämä yhtä huolta ja murhetta, vielä kun on niiiiin toivottu ja pitkään yritetty raskaus 🫶🏼

edit: joo, no yks vahva oire on mielialojen vaihtelu. En tiedä johtuuko raskaudesta vai menetyksenpelosta vai molemmista mutta oon viimepäivät ollut varma että en ole raskaana ja itkenyt hoitojen epäonnistumista ja sitä että ei varmaan ikinä saada lasta 🫣

Muokattu viimeksi:

Tuo kiinnostuksenpuute kaikkeen on kyllä jännä, oon ollu kuus päivää vapaalla töistä ei kiinnosta lainkaan mennä takaisin, en halua nähdä työkavereita ja tuntuu että vaan vihaan kaikkia😂

Ja joo tunteet on herkillä, itkin tänään kun katsottiin Toy Story 4 🥲

Tänään oli jotenkin oireeton päivä, mutta kun tulin sänkyyn niin eiköhän alkanut mahassa ilma kiertää, alkoi närästää ja sit tulee tällaset kylmät väreet/vilunväristykset?! Näitä tulee aina vaan illalla kun oon jo peiton alla.

Miustakin tuntuu tällä hetkellä, että olisin ihan valmis jäämään koko raskauden ajaksi kotiin 😂 mutta kai se pitää huomenna töihin mennä.

Eilen 4+4 oli todella kovia menkkamaisia kramppeja kohtauksittain. Olin ihan varma, että nyt se on menoa ja ravasin koko ajan vessassa tarkistamassa onko vuotoa. Ei onneksi vielä ainakaan mitään...

Mulla on jokaisessa raskudessa ollut vähän erilaisia oireita, ja jotkin oireet samoja. Tässä on ollut pahoinvointia jo pari viikkoa aiemmin kuin muissa raskauksissa, palelee päivirtäin, nyt on alkanut väsymys, oon myös oksentanut aiemmin kuin muissa (onneksi jäänyt siihen yhteen kertaan), pahoinvointia on päivittäin ja todella monet ruoat oksettaa / on vaikea keksiä mitä söisi koska se mikä eilen oli suurta herkkua saa tänään aikaan pahoinvointia. Oon myös ärtynyt/ kiukkunen ja hengästyn ihan pikkujutuista mikä ei normaalisti saisi aikaan mitään.

Takaisin