Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon nyt joutunut luopumaan kahvista lähes kokonaan kun tulee siitä niin paha olo. Entiselle kahvin suurkuluttajalle aikamoinen muutos mut toisaalta myös ihan positiivinen koska nukun paremmin. Muuten oireina on turvonneet rinnat, vihlailut tasaisesti ympäri vatsaa ja kuvotus + hermot on aika kireällä 🤭

Vatsassa on alkanut olla vihlontaa ja jomottelua, ihan tuossa häpyluun alla. Vessahätä iskee nopeammin ja yöllä pitänyt paristikin nyt käydä. Selkä kipeytyy kaikesta ärsyttävästi, en tiedä onko oire, mutta se on ensimmäinen muutos minkä havaitsin samoihin aikoihin plussan kanssa.
Ja nukun entistä huonommin! Olen kärsinyt uniongelmista jo vuosia ja nyt se tuntuu pahentuneet. Toivon todella, että asia muuttuu.. 🥱

Mulla on ollut edellisistä kahdesta raskaudesta (joista toinen meni kyllä kesken) aika samat oireet heti alusta lähtien, hajuherkkyyttä, turvotusta ja rintojen arkuutta. Nyt vaan epämääräisiä vatsatuntemuksia, jostain syystä ei turvota yhtään edelleenkään. Mietityttää kyllä, onko kaikki kunnossa vaikka oireet ei kyllä mitään kerro. Unet on kyllä ollut huonoja, mutta niin ne oli jo ennen raskautumista :Grimacing Face:

Mun näkyvin oire tällä hetkellä (5+3) on jatkuva vessassa ravaaminen. Varsinkin, jos liikkuu tai on ulkona, vessahätä yltyy nopeasti kestämättömäksi, ihan sama vaikka olisi juuri äsken käynyt. Pelailen pallopelejä ja keskiviikon sählyvuorolla kävin varmaan 5 kertaa vessassa 😌

Toinen näkyvä oire on ollut turvotus, joka plussauksen molemmin puolin oli ihan jäätävää. Nyt pahin turvotus on helpottanut, mutta vieläkin erottuu kyllä selkeä pömpötys. Rinnat on olleet myös arat ja turvonneet, mutta ei mitenkään kipeät.

Ennen plussaa ja joitain päiviä sen jälkeen oli etovaa oloa, sitten se taukosi muutamaksi päiväksi, mutta palasi nyt taas iltapäiviin, lievempänä tosin. Haluaisin kyllä vähän selkeämpää pahoinvointia tai muita oireita, niin tulisi vähän rauhallisempi mieli...

Abc:n buffassa tänään näin keon raejuustoa ja kulhollisen tomaattilohkoja ja iski kuin salama kirkkaalta taivaalta, että tota on saatava ja miten mä oon voinut unohtaa, että maailmassa on jotain näin hyvää 😂 raejuustoa ja tomaattilohkoja taitaa kulua seuraavina kuukausina 🙈

Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut nyt ihan jäätävä mieliteko suippopaprikoihin 😆 Google tiesi sanoa että niissä on aika paljon hyviä vitamiineja joten oon ihan hyvin mielin vetänyt niitä.

Pahimpana oireena on jatkuva väsymys. Sen lisäks mm. kipeät tissit, hajuaistin herkistyminen ja ajoittaiset kramppimaiset lievät kivut. Kivut sun muut kestän tässä vaiheessa ihan hyvin mut toi väsymys on tosi hankala kun vaikuttaa työntekoon ja vähän kaikkeen.

Ihan hyvin kuitenkin mennyt tähän asti alkuraskaus kaikenkaikkiaan 🙌

Tulin illalla töistä kotiin ja meinasi oksennus lentää ensimmäisen kerran kun kotona haisi ihan kamalalle. Yritin metsästää että mistä haju tulee kunnes mies kertoi että anoppi oli tuonut meille hyasintin. On kyllä herkistynyt hajuaisti kunnolla 😄

Miten te muut nukutte? Mulla on tullut heti plussaamisen jälkeen tosi katkonaiset yöt. Saatan valvoa keskellä yötä 2-3h. Väsyttää koko ajan, mut sit ei välttämättä vaan nukahda.

Tänä aamuna myös ekaa kertaa ihan törkeän huono olo 😭 ja vasta 4+3. Olisin varmasti oksentanut, jos olisin mennyt pöntön ääreen. Onneksi mies teki nopeasti syötävää niin vähän helpotti kun pakotti itsensä vetämään jotain. Mun siskolla oli ihan kauhean paha hyperemeesi, pelkään kovasti jos itse joutuu kärsimään saman 😩

Miten te muut nukutte? Mulla on tullut heti plussaamisen jälkeen tosi katkonaiset yöt. Saatan valvoa keskellä yötä 2-3h. Väsyttää koko ajan, mut sit ei välttämättä vaan nukahda.

Tänä aamuna myös ekaa kertaa ihan törkeän huono olo 😭 ja vasta 4+3. Olisin varmasti oksentanut, jos olisin mennyt pöntön ääreen. Onneksi mies teki nopeasti syötävää niin vähän helpotti kun pakotti itsensä vetämään jotain. Mun siskolla oli ihan kauhean paha hyperemeesi, pelkään kovasti jos itse joutuu kärsimään saman 😩
Mulla oli toi rv 4-5 tommosta heräilyä kans paljon ja just aamuyöstä. Nyt 6+6 ja selkeästi jo nukkunut paremmin. En tiedä johtuuko tosiaan kahvin juonnin lähes kokonaan jäämisestä vai vaan lisääntyneestä väsymyksestä koska sitäkin on 🤭🥱

Itsellä myös alkoi plussan jälkeen yöheräilyt ja viime aikoina myös sitä, ettei heti saa uudelleen unta😏 Onneksi vielä nukkuu kuitenkin kohtuullisen hyvin.
Mulla pahoinvointi on pahinta aamuisin ja jos ei syö jotain, ei mene ohi ja on pitänyt opetella syömään melkein heti herättyä jotain.
Toivottavasti ei mene pahemmaksi tuo pahoinvointi siellä☺️

Mulla on nyt pari kertaa käynyt niin, että illalla on vaikea nukahtaa. Yleensä mun univaikeudet on vasta aamuyöstä.

Täällä aika samanlaiset oireet kuin edellisistä eli menkkamaisia jomotuksia ja nippailuja. Ihan hitunen huonovointisuutta joukossa ja satunnaista rintojen arkuutta havaittavissa.

Mietin eilen, että mikä on tää hankala olo ja oli vähän sellanen inhottava painontunne ja ”kipu” toispuoleisesti alavatsalla. Kunnes tänään hoksasin että 💩 oli se. Aika ottaa pegorionit käyttöön, tuli aika voimakkaat flashbackit esikoisen raskaudesta kun melkein jokainen kipu ja hankala tunne oli lopulta vain toimimaton suoli🥲 Aamuisin on myös pahoinvointia ja on saatava ruokaa heti, mutta mitään ei oikein tee mieli. Närästystä myös jo välillä, rennietä meni kuin leipää esikoisen raskaudessa eikä sitä ennen ollut koskaan närästänyt. Yöheräilyt on ehkä vähän helpottaneet tai sitten väsyttää vaan niin paljon että nukkuu hyvin😅

Nyt yövuorossa yhtäkkiä rinnat tuli todella kipeiksi. Tuntuu että vaatteetkin sattuu niin ettei uskalla turhaa liikkua. Jännä miten nämä oireet voi alkaa ihan yhtäkkiä.. 😄

Hei olisko kiva, jos tähän ketjuun kirjoittaessa yrittäisi muistaa laittaa viikot mukaan viestiin? Näkisi vähän mitä kelläkin missäkin vaiheessa on. Ei tietenkään oo pakko, mut itestä ois kiva nähdä 😊

Mulla nyt 4+4 ja olo tuntuu luojan kiitos vähän paremmalta kuin eilen. Eilisen huono olo kesti myöhään iltapäivään asti. Oksennus oli myös 🤏 lähellä. Veikkaan, että huonosti nukuttu yö vaikutti eilen osin oloon ja se, että oltiin melkein koko päivä menossa ja suht myöhään edellisenä päivänä. Vähän alkaa jännittää, miten tiistaina jaksaa työt 😮‍💨

Täällä 5+6, rinnat alkaneet olemaan arat sekä pientä kuvotusta aaltomaisesti. Ei edelleenkään minkäänlaista turvotusta, mikä oli kyllä ensisijainen oire kahdessa aikaisemmassa raskaudessa (joista toinen meni siis kesken syksyllä)

Mietin eilen, että mikä on tää hankala olo ja oli vähän sellanen inhottava painontunne ja ”kipu” toispuoleisesti alavatsalla. Kunnes tänään hoksasin että 💩 oli se. Aika ottaa pegorionit käyttöön, tuli aika voimakkaat flashbackit esikoisen raskaudesta kun melkein jokainen kipu ja hankala tunne oli lopulta vain toimimaton suoli🥲 Aamuisin on myös pahoinvointia ja on saatava ruokaa heti, mutta mitään ei oikein tee mieli. Närästystä myös jo välillä, rennietä meni kuin leipää esikoisen raskaudessa eikä sitä ennen ollut koskaan närästänyt. Yöheräilyt on ehkä vähän helpottaneet tai sitten väsyttää vaan niin paljon että nukkuu hyvin😅
Mulla kans vatsan toiminnan kans haasteita ummetuksen takia mikä mulle tosi uutta kun koko ikäni kärsinyt ripulipainotteisesta IBS:stä. Täytyy kans hakee jotain apuja tähän kun kokoajan epämukava tunne vatsalla🥴. 7+0 tänäpänä.

Takaisin