Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jokku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli eilen ekaa kertaa päivä kun kahvia ei pystynyt aamulla juomaan. Tänään taas meni 😄 edelleen pahinta on yövalvominen. Viime yönä alle 6 tuntia unta kun pari tuntia meni valveilla. Mulla on myös krampannut maha melko pahasti viikon verran aina satunnaisina hetkinä. Menee ohi joissan minuuteissa. Oisko sit jotain "kasvukipuja"
Mä oon kans alkanut heräileen aamulla aivan liian aikaisin. Vaikka kelloja just siirrettiin niin herään 1-2 h ennen kuin pitäis 🙈

Mulla oli todella vaikea tuo heräilyongelma viime viikolla, kun olin reissussa. Olin niin väsynyt, kun joka aamu heräsin 5:30. Onneksi nyt omassa sängyssä olen saanut nukuttua huomattavasti paremmin!
Pari päivää sitten 5+5 alkoi tuntua aristus rinnoissa.

Mulla on koko ajan pahenemaan päin ihottumaa, nyt alkaa olemaan jo tuskainen olo. Lääkäri (varhaisultra) vasta viikon päästä, onko kellään kokemuksia mitä allergialääkettä uskaltaisi ottaa? Tietty paras olisi olla ilman, mutta alkaa olemaan iho ja mieli tosi huonossa kunnossa 🫣

Mulla on koko ajan pahenemaan päin ihottumaa, nyt alkaa olemaan jo tuskainen olo. Lääkäri (varhaisultra) vasta viikon päästä, onko kellään kokemuksia mitä allergialääkettä uskaltaisi ottaa? Tietty paras olisi olla ilman, mutta alkaa olemaan iho ja mieli tosi huonossa kunnossa 🫣
Mulle neuvolassa sanottiin desloratadiini ja setiritsiini. Tarkistin vielä, eli nuo A:lla merkatut on turvallisia raskauden aikana.

MUOKS: jos on uusi ihottuma niin voi olla hyvä myös käydä näyttämässä sitä. 😄

Liitteet

• IMG_20250402_225010.jpg
    IMG_20250402_225010.jpg
    123.2 KB · Katsottu: 8
  • IMG_20250402_225131.jpg
    IMG_20250402_225131.jpg
    164.5 KB · Katsottu: 8
Muokattu viimeksi:
@GinGin kiitos! ☺️

Tää ihottuma on vanha vanha vihollinen, joka on nyt saanut turbobuustin raskaudesta 😅 En uskalla käyttää lääkkeitä / salvoja ilman ammattilaisen kommentteja. Toinen oma lääke näemmä ois A luokiteltu, joten ehkä sitä sitten uskaltaa ottaa jos on pakko.

Muistin, että joku vaikuttava aine on tutkitusti ok, mutta en enää muistanut mikä (netistä löytyy niin ristiriitaista tietoa)

@GinGin kiitos! ☺️

Tää ihottuma on vanha vanha vihollinen, joka on nyt saanut turbobuustin raskaudesta 😅 En uskalla käyttää lääkkeitä / salvoja ilman ammattilaisen kommentteja. Toinen oma lääke näemmä ois A luokiteltu, joten ehkä sitä sitten uskaltaa ottaa jos on pakko.

Muistin, että joku vaikuttava aine on tutkitusti ok, mutta en enää muistanut mikä (netistä löytyy niin ristiriitaista tietoa)
Joo noitten allergialääkkeiden kanssa kannattaa olla kyllä tarkka, kun ainakin joka toinen on epäsopiva. Itsekin jouduin vaihtamaan. Toinen mikä, kokemuksen rintaäänellä auttaa, on rasva! Niitä on paljon hyviä myös raskausaikaan! Mullakin alkoi alkuraskauden aikana käsiin ilmestyä atooppista ihottumaa, mutta on nyt onneksi tällä kombolla kurissa taas.

@GinGin kiitos! ☺️

Niin löytyy, mulla kevään tullessa allergiat puhkeaa päälle ja neuvolatäti tätä tajusi kysyä. Antoi tosiaan tuon setiritsiinin ja desloratadiinin. Ite oon käyttänyt kestoxia, joka on tuo ebastiini. Onneks sanoi, olisin varmaan syönyt sitä ajattelematta asiaa sen enempää ku olin jo valmiiksi hakenut 100 kpl paketin kotiin odottelemaan. 😅 Mut jos koskaan epäilyttää, ni mulle sanottiin neuvolasta, et sinne saa soittaa ja kysyä.

Täällä 7+4 ja pahoinvointi vaan tuntuu pahenevan 😩 Krapulainen olo 247 ja todella haasteellista yrittää leikittää samalla taaperoa 🥲 tällä viikolla pitänyt oksentaa onneksi vasta kaksi kertaa, mutta eiköhän se tästä ylly niin kuin aiemmissakin raskauksissa. Pahoinvoinnin lisäksi rintojen arkuus ja pinkeys on joka päivä läsnä, tällaista ei aiemmissa raskauksissa ollut. Välillä pyörryttää ja hengästyttää. Aivan järkky turvotus. Elämä on kyllä kärsimystä seuraavat pari kuukautta 😂

Mulla alkoi sunnuntaina 6+1 ekaa kertaa sillä että kahvi ei maistunut. Sit 6+3 oli aamulla tosi huono olo ja nyt siitä asti on kyl ollu krapulainen olo tosi paljon. Semmonen polttelu/ paha olo mahassa just niinku ois darra 😅😅 syöminen kyllä auttaa tosi paljon. En oo ollu aamupala tai iltapala ihmisiä mutta pakko nykyään syödä heti herätessä ja vuimesenä ennen nukkumaanmenoa.

Hengästymistä ei itsellä ole mutta olo on epämukava kun on jäätävä muun vatsan turvotus. Mikä on tyyliin toinen mun "oireista" ylipäätään. Eikä se tunnu helpottavan laisinkaan. Aikaisemmin housuissa joiden kanssa piti käyttää vyötä etteivät oikeasti tipu, on nyt vyön saanut jättää kaappiin pölyttymään kun ovat nyt passelit. Toki vatsaa on turvottanut aiemminkin helposti mutta kun tämä ei lähde välillä minnekkään 😅

Ja jos jollain on halua kirjoitella omista kohdun alueen nippailuista tai muista tuntemuksista niin mielelläni niitä kuuntelen. Tuntuu että itsellä niitä on ollut ihan minimaalisesti kunnes tänään on tiettyä kohtaa kohdussa nippaillut usein. Ja koitan ajatella että asiaan kuuluu, mutta kun tämä niin poikkeaa aikaisemmasta melkein oireettomasta olosta väkisin epäilys hiipii takaraivoon vaikkei mitään oiretta ole, mikä antaisi epäilylle syytä. 🫠

Hengästymistä ei itsellä ole mutta olo on epämukava kun on jäätävä muun vatsan turvotus. Mikä on tyyliin toinen mun "oireista" ylipäätään. Eikä se tunnu helpottavan laisinkaan. Aikaisemmin housuissa joiden kanssa piti käyttää vyötä etteivät oikeasti tipu, on nyt vyön saanut jättää kaappiin pölyttymään kun ovat nyt passelit. Toki vatsaa on turvottanut aiemminkin helposti mutta kun tämä ei lähde välillä minnekkään 😅

Ja jos jollain on halua kirjoitella omista kohdun alueen nippailuista tai muista tuntemuksista niin mielelläni niitä kuuntelen. Tuntuu että itsellä niitä on ollut ihan minimaalisesti kunnes tänään on tiettyä kohtaa kohdussa nippaillut usein. Ja koitan ajatella että asiaan kuuluu, mutta kun tämä niin poikkeaa aikaisemmasta melkein oireettomasta olosta väkisin epäilys hiipii takaraivoon vaikkei mitään oiretta ole, mikä antaisi epäilylle syytä. 🫠
Helpottavaa kun tuntuu että itsellä ei kans juuri oireita ole. Nännit ihan vähän kipeät, mut tosi vähän mielestäni. Sen lisäksi turvotusta, ja ruokaa ei jaksa syödä normaalia määrää/ helposti tulee ruoasta semmonen ällö olo että ei jaksa syödä loppuun. Mutta nää tuntuu niin noin pieniltä muihin verrattuna 🥹🥺

Juu olisi ehkä jotenkin varmempi olo tästä raskaudesta jos oikeasti olisi selviä oireita. En nyt mitään jokapäiväistä oksentamista toivo mutta jotain vähän selvempää. Nyt kun tuntuu että mahassa on vaan 24/7 "pizzavauva" ilman sitä pizzan syömistä.😅

Melko vähäoireista on täälläkin. On kyllä ollut joitakin päiviä, kun on ollut kovaakin kipua, mutta mulla nekin on enemmän selän puolella. Enimmäkseen ei kuitenkaan oo kipuja tai nippailuja. Pahoinvointiakaan ei ole (vielä) ollut, ja tämäkös vähän jopa huvitti varhaisultrassa lääkäriä, kun kävikin ilmi, että kaksi sydäntä siellä sykki. Rinnat on ollu vaihtelevasti arat. Aina, kun ei tunnu mitään oireita, huolestuttaa, ja aina, kun niitä tuntuu, huolestuttaa sekin. Ja nyt, kun onkin monikkoraskaus, jännittää vielä senkin puolesta. No, ei auta kuin toivoa, että kaikki menee hyvin, ja olla tyytyväinen tähän pääasiassa hyvään vointiin 🤞

Takaisin