Oireet

Siis mulla kans toi sama, että en saa kunnolla yöllä nukuttua ja sit päivällä väsyttää ihan hirveesti 😅 Unista en kyllä valitettavasti muista mitään 🙈

Tää unettomuus alkaa olla hermoja rassaavaa, väsyttää ihan hulluna, mutta öisin ei meinaa saada unta ja heräilee ihan koko ajan ja unta saa taas hakea vaikka kuinka kauan. Ja ne pienet pätkät unta on sellaisia trailereita että oksat pois, kunnon toimintaa ja erotiikkaa 😱
Täällä kans villejä filmejä ja viime yönä näin niin todentuntuisen unen orgasmista, et herättyä piti vähän aikaa keräillä itseään. 🤣

Täällä kans villejä filmejä ja viime yönä näin niin todentuntuisen unen orgasmista, et herättyä piti vähän aikaa keräillä itseään. 🤣
Joo, siis en ymmärrä miten voi olla niin todentuntuisia🫣 Ainakun havahtuu hereille niin saa olla hetken että mitä tapahtui 😅

On kyllä niin raskaana oleva olo, että alkaa olla ikävä oireettomuutta. Ensinnäkin nukun tosi hunosti ja herään sunnilleen joka aamu 5.30🤯 Sit janottaa, turvottaa, oksettaa, vösyttää ja hengästyttää. Lisäksi mahaan alkaa sattua tai tulla sellanen painon tunne, jos olen jotenkin liian kippurassa. Ja viikkoja menkoista laskettuna vasta 6+1🤯🤯 Eilen oksensin ekan kerran. Tänään en ole oksentanut, ehkä siksi, että nukuin vähän enemmän viime yönä. Paha olo on kyllä ollut. Ihan hirveetä aikaa tää alkuraskaus, kun kaikkien näiden olojen lisäksi vielä stressi siitä, miten se alkio kehittyy vai kehittyykö. Kyllä tässä taas välillä on miettinyt, että ei sitä ihan selväpäinen ole, kun lähettiin vielä tähän kolmannen yrittämiseen😅

Tänään ehkä 4+5 eikä mitään ihmeellisempiä oireita. Rintoja vähän pakottaa ja yöt levottomia, heräilen koko ajan. Esikoisen raskaudessa pahoinvointi ja oksentelu alkoi 5+4, sitä odotellessa 🙈 vähäiset oireet hermostuttaa, varhaisultra varattu onneksi reilun parin viikon päähän.

5km pyöräilymatka on pidentynyt melkein 10minuutilla tavallisesta talviajasta. Ei kestä korkeaa sykettä kun tulee huono olo. Sillä se pyöräilykin varmaan kestää kauemmin 🤔

Olen itse jännäillyt hyvin vähäoireista alkuraskautta. Lähinnä ollut ajoittaisia selkäkipuja ja yöllistä vessarallia.Tänään oli ensimmäinen ultra, mitoiksi saatiin 7+6 ja sydän sykkii 😌 toistaiseksi kaikki niinkuin pitääkin!
Taustalla yksi keskeytynyt keskenmeno, jossa taas selkeää aamupahoinvointia.

Täällä myös unet melkoisen repaleisia. Oon ollut koko aikuisiän melko herkkäuninen ja mulla on usein kipuja öisin mitkä valvottaa, niin en oo osannut varsinaisesti liittää niitä raskauteen, mut nyt kun mietin, niin on tapahtunut taas iso muutos huonompaan suuntaan unen laadussa. Kello näyttää että yhtenäisyys on koko ajan jotain 1,5/5 luokkaa, eli heräilen öisin jatkuvasti, enkä löydä hyvää asentoa. Viime yönä sain sentään määrällisesti riittävästi, kun mentiin esikoisen kanssa yhtäaikaa 20.30 nukkumaan ja heräsin 6.50. Mut siis ihan älytöntä että sängyssä pitää viettää yli 10h, jotta saa 8,5h unta! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Olen itse jännäillyt hyvin vähäoireista alkuraskautta. Lähinnä ollut ajoittaisia selkäkipuja ja yöllistä vessarallia.Tänään oli ensimmäinen ultra, mitoiksi saatiin 7+6 ja sydän sykkii 😌 toistaiseksi kaikki niinkuin pitääkin!
Taustalla yksi keskeytynyt keskenmeno, jossa taas selkeää aamupahoinvointia.
Ihana kuulla! Itseäkin välillä mietityttänyt pitäisikö olla jotenkin enemmän oireita ja erityisesti sitä kuuluisaa pahoinvointia, vaikka varsin hyvin järjellä ajateltuna tiedän, että ei ne oireet kerro siitä onko kaikki niinkuin pitää vai ei 😅 mut tosi kiva silti kuulla, että sullakin vähäoireisena varhaisultrassa kaikki ok! 😍

Mulla yöunet menee ihan päin persikkaa joka yö... viimeistään 1 aikaan yöllä toi 5vee hiippailee väliin, ukko röhnää toisella puolella ja 45kg koira änkee salaa jalkoihin tai jalkojen päälle kun tietää ettei sänkyyn sais tulla 🥴
viimeyönä hiippailin itse sohvalle ja sitä edellisenä likan jatkettavaan sänkyyn 😬
ja kaiken tän lisäksi en meinaa saada unta ja jos saan niin herään tooosi herkästi ja sit taas tuijotellaan tovi kattoa..
Tänään muuten ollut vähän lievää etomista, hengästyn tosi helposti ja syke tuntuu olevan koholla 😶

Täälläkin yöunet aika pätkittäisiä. Tosin oon nukkunut täysiä öitä viimeks ennen kuin aloin odottaa esikoista vuonna 2018. Kuopus tunkee öisin väliin, kissa riehuu ja esikoisen verensokeria joutuu useimpina öinä korjaamaan. On siis diabeetikko. Nyt sit näiden lisäksi ylimääräisiä herätyksiä ilmeisesti raskaudesta johtuen. Mut hei, eiks se jotenki niin menny, että tää valmistaa äitiä yöheräämisiin vauvan kanssa, mä oon ainakin sit hyvin harjotellu :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Nukkuisin kyllä jos ei olis muuta perhettä ja lemmikkejä 😂 viime yönä tosin aloin panikoida varhaisultraa ja ettei ollu niin huono olo ja uni ei sitten meinannut tulla. Nyt on taas niin huono olo et itkettää. Tässä iässä kun taistellaan todennäköisyyksiä vastaan niin on tosi vaikea luottaa et kaikki ois hyvin.

Itse tuntuu että voisi nyt viimeisten kolmen päivän aikana vain nukkua. Otin päiväunetkin iltapäivällä jotka oli reilun parin tunnin pituiset..😆 Ja nyt taas tuntuu että voisi mennä jo nukkumaan yöunille. Muita oireita lähinnä nenän tukkoisuus ja vatsassa tuntuu sellaista outoa tunnetta jota en osaa edes kuvailla. Vähän kuin joku venyttäisi vatsaa sisältä päin.

Alamahalla ja selässä tuntuu sellaista menkkamaista jomotusta, yllättävän kovaakin. En muista, oliko aiemmissa näin voimakasta. Pahoinvointikin loistaa poissaolollaan, vaikka yleensä näitä main alkanut. Tämä alkuraskaus on kyllä omituista aikaa, kun kaikki oireet voi olla joko hyvä tai huono juttu, eikä oikein voi muuta tehdä, kuin odottaa ja katsoa, mitä tapahtuu.

Ihan hirveä yö takana 🥴
Heräsin sohvalta ihan hiessä ja siitä se paniikki iski et nyt alkaa keskenmeno.. tissitkään ei olleet enää yhtään arat. Menin sänkyyn ja palelin taas, tuli kylmiä väreitä ja iho ihan kananlihalla. Mut sit kun nukahdin niin taas hirvee hiki. Herättyäni en sit taas pystynytkään nukkumaan oikeastaan yhtään kun panikoin ja ahdistuin niin vietävästi kaikesta 😫😫 loppu yö kun vihdoin simahdin n.
4---> eteenpäin ei enää palelua eikä hikoilua. Nyt musta tuntuu et kuvittelen kaikki oireet ja tissitkin varmaan arat vähän rajummasta rutistelusta kun niitä yöllä paniikissa puristelin. On tää raskaana olo yks mielenterveyden menettämisen keino 🥴
Yyh...

Kuulostaa raskaalta! Toivottavasti tulis helppojakin öitä välillä. Oon kans liittynyt heräilijöiden joukkoon, viime yönä silmät selällään n. klo 3 - 6.30… Pitää ehkä suosiolla alkaa vaan tehdä jotain noina yön tunteina jos tää meno jatkuu.

Toi hikoilu öisin oli ihan jäätävää edellisen raskauden aikana, ihan kun suihkun alla olisi ollut. En muista yhtään missä kohtaa ja kauan kesti, mutta lakanoita sai vaihtaa joka päivä 🫠

Ihan hirveä yö takana 🥴
Heräsin sohvalta ihan hiessä ja siitä se paniikki iski et nyt alkaa keskenmeno.. tissitkään ei olleet enää yhtään arat. Menin sänkyyn ja palelin taas, tuli kylmiä väreitä ja iho ihan kananlihalla. Mut sit kun nukahdin niin taas hirvee hiki. Herättyäni en sit taas pystynytkään nukkumaan oikeastaan yhtään kun panikoin ja ahdistuin niin vietävästi kaikesta 😫😫 loppu yö kun vihdoin simahdin n.
4---> eteenpäin ei enää palelua eikä hikoilua. Nyt musta tuntuu et kuvittelen kaikki oireet ja tissitkin varmaan arat vähän rajummasta rutistelusta kun niitä yöllä paniikissa puristelin. On tää raskaana olo yks mielenterveyden menettämisen keino 🥴
Yyh...

Mä oon saanut aika hyvin luettua kirjoja öisin. Enää ei jaksa nukkuun mennessä lukea kun yleensä sammun heti, mutta siitä pari tuntia niin on kyllä aikaa lukea. 😅

En mä muuten sitä hikoilua pelkää mut ikää kohta 43v. maaliskuussa niin iskee noi hormonaaliset jutut heti mieleen.. jotenkin edellisestä km:stä jäi mieleen, vaikka en ees tiiä oliko niillä mitään tekemistä asian kanssa 😵‍💫
Tänään paleltaa, pissillä ravaan edelleen mut muuten liian hyvä olo 🥴

Takaisin