Oireet

Hirveä räkätauti iski, ei ole nyt mistään kevyestä nenän tukkoisuudesta kyse minkä voisi ehkä raskausoireeksi yhdistää 🤧 Yleensä flunssassa ei oikein tee mieli syödä mutta nyt on kyllä kova nälkä parin tunnin välein flunssasta huolimatta!

Meillä kanssa koko perhe sairasti oksennustaudin tammikuussa ja nyt helmikuussa ollut jo silmätulehdus ja ilmeisesti nyt myös flunssa. Pahaolo on ollut pahempi, vaikka oksennusta ei olekaan kertaakaan tullut. Normaali ruoka ei meinaa maistua, mut kaikkia yllättäviä mielitekoja, kuten pasta carbonara, tuoretta leipää ja selleriä creme fraisen kanssa. Lisäksi repäisykivut ovat liittyneet seuraan, alkoi yöllä kylkeä kääntäessä, tuntui myös pitkin päivää ja salilla kiristyksenä. :side_tear:

Onko täälä muita emetofoobikkoja? 😅
Menin sanomaan täälä että esikoisesta ei ollut pahoinvointia ja luojan kiitos ei vielä tästäkään. Maagiset 6+0 kun tuli tauluun nii se alkoi ja mulla tuskan hikeä pukkaa tän asian kanssa. Viimeyön oon nukkunu tosi huonosti koska vatsa oli kipeä ja teki pahaa koko yön... 🥲
Ei oo väliä syönkö vaiko enkö. Esikoinen oksensi su-ma välisenä yönä 4krt ja sitten se oli siinä. Voiko mahdollinen vatsatauti kummitella parikin päivää ilman oksennusta, kun meillä ei siis kukaan muu ole sairastunut vai onkohan tämä raskauspahoinvointia? 😰
On 😅 onneks esikoisen raskaus meni ilman oksentamisia ja toistaiseksi myös tämä mut varsinkin tää alkuvuosi on jatkuvaa pelkoa siitä että koska joku vatsatauti löytää tiensä meille 🤢 sen jälkeen ku esikoinen aloitti päiväkodin niin joka vuosi se on iskenyt ja kaikki käynyt läpi.

Mulla on ollut muutamana päivänä pääsiassa oikeella puolella pistelevää kipua/epämukavuutta. Se välillä tulee ja menee. Tiedän, että kohdun ulkoiset on todella epätodennäköisiä, mutta tämä tuntuu suunnilleen samassa kohdassa kun ovulaatiotuntemukset, niin aina välillä tämä huolettaa. Toki klinikalta ne sanoi, että mikäli särkylääke auttaa ei tarvitse olla huolissaan, eikä tämä niin kovaa ole, että harkitsisin edes särkylääkettä. Mutta odotan jo kovasti varhaisultraa, että sais tähän selvyyden 🙈

Mulla on ollut muutamana päivänä pääsiassa oikeella puolella pistelevää kipua/epämukavuutta. Se välillä tulee ja menee. Tiedän, että kohdun ulkoiset on todella epätodennäköisiä, mutta tämä tuntuu suunnilleen samassa kohdassa kun ovulaatiotuntemukset, niin aina välillä tämä huolettaa. Toki klinikalta ne sanoi, että mikäli särkylääke auttaa ei tarvitse olla huolissaan, eikä tämä niin kovaa ole, että harkitsisin edes särkylääkettä. Mutta odotan jo kovasti varhaisultraa, että sais tähän selvyyden 🙈
Mulla on ollut tätä samaa! Kaikki jomotukset ja tuntemukset tuntuneet tässä raskaudessa lähes aina oikealla puolella ja oikealla puolella tuntui minulla tässä kierrossa myös ovulaatio, kohdunulkoinen välillä itselläkin pyörähtänyt mielessä, mutta toivottavasti ei olisi siitä kyse kummallakaan...! Mullakin ne tuntemukset on kaukana sellaisista mihin särkylääkettä tarvitsisi.

Muuten oireet on pysyneet aika samoina kuin aiemminkin, nyt 6+6 ja etova olo on hyvin lievää, noin 3-4h välein on kyllä syötävä jotain niin se helpottaa yleensä tohon lievään etovaan oloon. Väsymys on kyllä aikamoista, kroppa oikein huutaa makuullepääsyä päivisinkin niin pakko tulla pötköttelemään tai nukkumaan päikkäreitä. 😄

@kastehelminki Luulis, että jos meillä molemmilla on samanlaista, niin olisi aika normaalia 🙏🏽
Ja mullakin toi väsynymys näyttää vaan lisääntyvän, mutta nukun tosi huonosti xD

Täällä alkanut vihdoinkin tissioireet 😅 tai lähinnä nännit on herkät ja kosketusarat.. närästystä on edelleen mutta en tiedä johtuuko satunnainen etova olo siitä vai raskaudesta. Varsinkin iltaisin turvottaa ja hirveät ilmavaivat jatkuvasti 🙈
Repäisykivut vähentyneet mutta molemmin puolinen alavatsan jomottelu ja mekkamaiset tuntemukset tulleet tilalle. Eilen kyllä yskiessä kivasti vihlaisi kuitenkin 😅 Lenkillä hengästyttää inan helpommin mutta mitään älytöntä väsymystä ei oo vielä🤔
Ruokahalu on kadonnut vaikka nälkä onkin ja mitään makeaa ei tee yhtään mieli.. kaikkea raikasta tai sitten vastapainona joku rasvainen juustomättö vois mennä 😬😅
Eikös se keltarauhanen voi siellä aiheuttaa jotain toispuoleisia tuntemuksia? En kyllä muista miten pitkään se siellä ovuloineessa muniksessa asustelee raskauden alkamisen jälkeen🤔

En tiiä kuvittelenko vaan, mut eilen tuli jossain kohtaa ihan hirveen juuston haju nenään ja se tuntu nenän varressa se haju, yritti tehdä sellasta mikreeni päänsärkyä lopulta nieleskelin oksennusta hyvän tovin. Viikon verran kun on ollut oireeton (pl pieni kivistys tisseissä), niin sitä haluaa uskoa että tää olis raskausoire. En normaalisti oo hajuherkkä, enkä usein edes haista asioita mitä muut haistaa.😅

Mulla on ollut perjantaina ja lauantaina illalla aika kovia vatsakipuja. Otin panadolia ja eilen lämmitin kaurapussia vielä lisäksi.. Pyyhkiessä tuli pe ja eilen pientä verensekaista ja sitten viime yönä vähän enemmän. 😟 Nyt aamupäivällä ei ole tullut mitään, edes paperiin. Testi oli tosi vahva positiivinen aamulla.
Meillä toki taustalla istukan sairauksia, jotka nostaa hcg arvoja ilman normaalia raskautta.. 🫤
Vittu mitä paskaa taas. Tänään pitäis olla 5+3. Ens viikolle on määrätty hcg noiden mola raskauksien takia. Ehkä pitää soitella jo huomenna..

Nonni, nyt mä sain hirveen ahdistuksen itselleni et oon aiheuttanut jonkun listerian tai jotain muuta hirveetä.. keskenmeno tulee tai vamnainen lapsi 😱
Mä join vanhaa maitoa kahvissa, päiväys 21.2. Se on sitä Valion luomu täysmaitoa mikä kyl pästöroitu mut ei homogenoitu... kaadoin lavuaarin tölkistä lopputilkat et huuhtelen ja oli ihan kokkareista ja haisi vähän pistävälle.. 😱😱

Väsyttää, turvottaa, syötättää. Ja mikä tää on tää hengästyminen! Ei pysty mitään tekemään, kun jo happi tuntuu loppuvan. Ens viikolla todennäköisesti alkavaa pahoinvointia en odota innolla, esikoisesta yrjösin puoleen väliin asti, kuopuksesta en muista enää, ei ollu ihan niin paha kai. Mutta viikolla 6+ alkoi molemmista, sen muistan.

Nonni, nyt mä sain hirveen ahdistuksen itselleni et oon aiheuttanut jonkun listerian tai jotain muuta hirveetä.. keskenmeno tulee tai vamnainen lapsi 😱
Mä join vanhaa maitoa kahvissa, päiväys 21.2. Se on sitä Valion luomu täysmaitoa mikä kyl pästöroitu mut ei homogenoitu... kaadoin lavuaarin tölkistä lopputilkat et huuhtelen ja oli ihan kokkareista ja haisi vähän pistävälle.. 😱😱
Eiköhän siitä säikähdyksellä selviä 😊

Väsyttää, turvottaa, syötättää. Ja mikä tää on tää hengästyminen! Ei pysty mitään tekemään, kun jo happi tuntuu loppuvan. Ens viikolla todennäköisesti alkavaa pahoinvointia en odota innolla, esikoisesta yrjösin puoleen väliin asti, kuopuksesta en muista enää, ei ollu ihan niin paha kai. Mutta viikolla 6+ alkoi molemmista, sen muistan.
Ihana vaihe, kun olis jonkun maratonin vetässy kun tulee alhaalta ylös 15 rappusta 😅

Mä jatkan edelleen täällä hyvin stressaavaa oireetonta alkuraskautta. Testi oli jo tosi tumma tänään ja yritän vaan ajatella, et ehkä tällä kertaa kaikki menis hyvin oireettomuudesta huolimatta.... Mut vaikee luottaa!

Muokattu viimeksi:
Ihana vaihe, kun olis jonkun maratonin vetässy kun tulee alhaalta ylös 15 rappusta 😅
No jep! Luulin ensin, että se johtui juuri sairastetusta flunssasta, kun rappuset noustuani puuskutin, kuin olisin juoksulenkiltä tullut, mutta syy selvisi muutama päivä myöhemmin. Olin ihan unohtanut, miten kivaa tää raskaana oleminen olikaan :rolling:

Mulla ainakin pahoinvointi pahenee mikäli stressaa tai en saa nukuttua. Toi hengästyminen kans erittäin vahvasti! Sairastin juuri ennen plussaa poskiontelontulehduksen ja ajattelin et se viel kummittelee mut taitaa olla raskausoire. Tänään 6+3, perjantaina ultra, hirveän pitkä viikko edessä.

Mulla vissiin oireina palelu varsinkin iltasin, hengästyminen ihan pienestäkin ja syke tuntuu olevan myös korkeella sekä menkkamainen jomotus alavatsalla. Ja ainiin toki ihana turvotus😅 esikoisesta alko jo ennen plussaa etova olo/pahaolo mutta nyt ei oo sitä ollu, ainakaan vielä🙈

Tää unettomuus alkaa olla hermoja rassaavaa, väsyttää ihan hulluna, mutta öisin ei meinaa saada unta ja heräilee ihan koko ajan ja unta saa taas hakea vaikka kuinka kauan. Ja ne pienet pätkät unta on sellaisia trailereita että oksat pois, kunnon toimintaa ja erotiikkaa 😱

Takaisin