Joo, mäkään en oo niin kiloista ressannut, oletan, että n. 15 kg tälläkin kertaa tulee. Minä oon raskasrakenteinen, juuri ja juuri normaalipainon rajoissa, kerään painoa helposti jo nesteinäkin eli mikään 6-12 kg lisäys ei ole realistinen, vaikka ehkä BMI-huuhaa semmoiseen ohjaisi.Mullaki on tullu ehkä joku 12kg, onkohan se sit paljon... En kyllä viiti siitä stressata, olin aika hoikka ennen raskautta, nii vissii se kuuluuki vähän enemmän nousta paino.
Mulla on ollu päivittäin niitä harjotussupistuksia, mutta ei vaivaksi asti. Kai sekin on normaalia
Aiemmissa raskauksissa kokemus raivoterveellisestä ja kevyestä ruokavaliosta ja "oon-niin-poikki-tänne-kaikki-energiatiheät-mössöt-muuten-en-selviä"-linjasta (jälkimmäisestä paino nousi vähemmän). Tällä kertaa vaan kiloja tuli jo ekan 4 kk aikana aivan hirveästi ja aloin jo miettiä, tasaantuuko kertyminen ollenkaan.
Olo on tosiaan kömpelö ja laaja, maha tuntuu olevan tosi tiellä jo ja kaikenlaista oireilua on ollut siinä määrin, että syömisiin panostaminen on tuntunut toisarvoiselta. Mut nähtävästi tunne ei perustukaan siihen, että oisin oikeasti enää jatkanut painon keräämistä, vaan ihan vaan kehon mittasuhteet muuttuneet ja oleminen nyt on sitten tätä loppuraskauskamaa.