Oireet

Mää oon kyllä todella onnellinen ja kiitollinen siitä, että mulla ei ole mitään vaivoja vieläkään rv 24. 👏👏
Toki syön magnesiumia isolla annoksella mikä varmaan ehkäisee suonenvedot, sitten syön vatsansuojalääkettä mikä varmasti ehkäisee närästyksen, liitoskipuja ei oo tullut eikä iskias/selkäkipuja ja kävin äitiysfyssarilla miltä sain ohjeita eri liikkeisiin mitkä toivottavasti ehkäisee lisää ettei kipuja tuliskaan. Välillä pullottelee alakerrassa, mutta sekään ei ole ainakaan vielä mitenkään kivuliasta onneksi ja parina päivänä tuntui myös jotain kohdun kasvukipuja, mutta nekin oli lieviä. 👏
Odotan, että tämä menee loppuun asti näin smoothisti, mutta voi olla toiveajattelua. 😅
Toki hb on matala enkä pysty liikkumaan enää ollenkaan ku tuntuu, että pyörtyy pienestäkin rasituksesta ja väsyttää, mutta vielä tämän kanssa pärjää. 😊
Kuullostaa kyllä ihanalle! Nauti :smiling face with heart-eyes: :red-heart: !

Osteopatia vei migreenit ja helpotti viikoksi iskiaskipuja sekä yllättäen myös refluksia! Suosittelen, ehdottomasti pennin venyttämisen arvoista!

Kaikenlaista kremppaa toki riittää + eilen kaaduin mahalleni ja jouduin huilaamaan muutaman tunnin käyrillä. Onneksi kaikki hyvin! Aattelin, josko nyt sit nauttisin energisestä keskiraskaudesta tän vielä reilun viikon 😁

Tuleeko muille ikään kuin sähköiskuja vatsaan? Ihan pinnalle. Ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut tällaista, mutta nyt neljännessä näitä on useampi päivässä.

Tuleeko muille ikään kuin sähköiskuja vatsaan? Ihan pinnalle. Ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut tällaista, mutta nyt neljännessä näitä on useampi päivässä.
Ei oo kyl tullu, käykö se kipeää?

Kyllä se vähän pysäyttää, mutta ei nyt mitenkään hirveän paljon. Sellainen ikävä tunne.
Voisko se sit olla venymisestä tai jostain semmosesta. Mulla tuntuu joskus kans mahan pinnassa sellasta vähä niiku joku venyttäis mun vatsanahkaa, ja on se kyl vähä epämiellyttävää mut ei kauheen kivuliasta kuitenkaa 😅

Maha ei välttämättä oo oikeasti kovin iso, mutta nyt treeneissä viimeiset loppurutistukset, ennen kuin jätän oman laji tauolle. Oiskohan tästä syystä lantionpohja jotenkin tosi väsyneen tuntuinen ja maha tu tuntuu painavalta. Tukivyötä käytän toki treeneissä, muuten en, ei tunnu oikein hyvältä.

Joulun ajan lepo (whaaat????) lasten kanssa tulee kyllä tarpeeseen.

Tää maha on isoin mitä mulla on koskaan ollut tässä vaiheessa raskautta JA SEN TUNTEE. Ikinä koskaan en ole näin vähän nauttinut keskiraskaudesta. No nythän se viimeinen kolmannes taisi pyörähtää käyntiin. 🥱🥹

Raskausviikko 30+0 menossa ja tänään sekä eilen oon taas saanut kuulla ettei musta kuulemma huomaa/arvaisi raskautta 😅 Mutta miehen mielestä on kunnon pömppömaha. Ehkä se on sitten mun rento pukeutuminen ja toki kun oon pitkä, sekin vaikuttaa.. 🤭

Liitoskipuja sain kokea muutamana päivänä, kun joutui oikein rehkimään ulkona lumitöissä, mutta ovat onneksi menneet ohi vähemmällä rehkimisellä, mutta siis turvotus.. Voi jee, mikä vaiva ku tuntuu ettei varpaat taitu enää kohta eikä talvikengät mahdu jalkaan. Pitäis kai juoda enemmän, mutta en tiedä auttaako sekään. 🤷‍♀️

Liitoskipuja sain kokea muutamana päivänä, kun joutui oikein rehkimään ulkona lumitöissä, mutta ovat onneksi menneet ohi vähemmällä rehkimisellä, mutta siis turvotus.. Voi jee, mikä vaiva ku tuntuu ettei varpaat taitu enää kohta eikä talvikengät mahdu jalkaan. Pitäis kai juoda enemmän, mutta en tiedä auttaako sekään. 🤷‍♀️
Apua!
Tota vaivaa en oota, yleensä iskee vasta maaliviivalla (toisilla kaikki kilot jää synnärille, minä oon painanut mennen tullen yhtä paljon, kun siellä iskee turvotus).

Jostain luin, että linea negra ois merkki foolihapon puutteesta. Aiemmin oon syönyt rv 13 asti, nyt syön koko ajan kun alkuraskauden verikokeissa arvot hälytti. Viivoista näkyy vain aavistukset, muistelisin tässä kohtaa aiemmin olleen jo selvät viivat.

Väsyttää jonnin verran, libido on olematon. Mut hiukset! Jes, ne ei rasvoitu millään! 😁

Apua!
Tota vaivaa en oota, yleensä iskee vasta maaliviivalla (toisilla kaikki kilot jää synnärille, minä oon painanut mennen tullen yhtä paljon, kun siellä iskee turvotus).

Jostain luin, että linea negra ois merkki foolihapon puutteesta. Aiemmin oon syönyt rv 13 asti, nyt syön koko ajan kun alkuraskauden verikokeissa arvot hälytti. Viivoista näkyy vain aavistukset, muistelisin tässä kohtaa aiemmin olleen jo selvät viivat.

Väsyttää jonnin verran, libido on olematon. Mut hiukset! Jes, ne ei rasvoitu millään! 😁
Joo mulla näköjään jo nyt tuo turvotus vaivana, mutta jospa se siitä helpottais ku keskittyy nesteytykseen.

Mulla ei oo ikinä tullut tuota linea negraa (viides lapsi nyt) ja oon kyllä aina syönyt hyvin foolihappoa, mutta en osaa sanoa mikä siihen on vaikuttanut.

Täälläkin väsymys on hyvin vahvasti läsnä ja rautaa tankkaan koko ajan, mutta kyllä alkaa olla fiilikset jo siinä, että syntyispä tää jo, niin sais oman kropan takaisin, koska musta tuntuu et maha on ihan järjettömän iso nyt jo.

Lumityöt on kyllä ihan pahimmat! Mäkin jouduin tässä joku aika sitten tekemään, että pääsin neuvolaan, ja terkalle jäi kyllä aika erilainen käsitys voinnista kun mitä normaaleina päivinä on.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tämä oma koko on kyllä ihme juttu. Oon verrannut tän hetken ja ed. raskauden ainutta kuvaa (otettu rv 39+6) ja mielestäni olen saman kokoinen mahasta, muuten turpeampi. Alkuviikolla neuvolassa paino, jota on siis tullut tänä aikana vyöryen jo 12 kg, oli kuitenkin 2-3 kg vähemmän kuin aiemmissa raskauksissa tähän aikaan.

Vauva oli kääntynyt raivotarjontaan 🙏, kuuppa jyskyttää tuolla alakerrassa kivasti kävellessä. Hemoglobiini romahtanut eikä ole lähtenyt nousuun. Nyt uusi rautavalmiste, ei oo ainakaan vielä aiheuttanut pahoinvointia.

Oon alkanut miettiä, meneekö tämä raskaus oli lasketun ajan, kuten aiemmat. Jotenkin on vähän sellanen olo, ettei paikat pysy kiinni enää sinne asti - tosin niin oon ehkä ajatellut aiemminkin. Onko muilla ounasteluja? Ihmeellisesti kaikki maaliskuiset taitavat olla vielä kyydissä?

Tämä oma koko on kyllä ihme juttu. Oon verrannut tän hetken ja ed. raskauden ainutta kuvaa (otettu rv 39+6) ja mielestäni olen saman kokoinen mahasta, muuten turpeampi. Alkuviikolla neuvolassa paino, jota on siis tullut tänä aikana vyöryen jo 12 kg, oli kuitenkin 2-3 kg vähemmän kuin aiemmissa raskauksissa tähän aikaan.

Vauva oli kääntynyt raivotarjontaan 🙏, kuuppa jyskyttää tuolla alakerrassa kivasti kävellessä. Hemoglobiini romahtanut eikä ole lähtenyt nousuun. Nyt uusi rautavalmiste, ei oo ainakaan vielä aiheuttanut pahoinvointia.

Oon alkanut miettiä, meneekö tämä raskaus oli lasketun ajan, kuten aiemmat. Jotenkin on vähän sellanen olo, ettei paikat pysy kiinni enää sinne asti - tosin niin oon ehkä ajatellut aiemminkin. Onko muilla ounasteluja? Ihmeellisesti kaikki maaliskuiset taitavat olla vielä kyydissä?
Täällä taas tyyppi hengailee ihan miten sattuu :Grinning Face With Smiling Eyes: . Tyttö kääntyi muistaakseni hyvissä ajoin oikein päin, mutta tää hauskuuttaa mua olemalla poikittain ja yleensä potkimalla alas kylkiin tai virtsarakkoon. Paikka vaihtelee niin paljon, että taitaa sitten olla riittävästi tilaa kuitenkin.

Mulla on ollut koko ajan olo, että tästä tulee helmikuinen, mutta saa nähdä. Esikoinen käynnistettiin niin, että syntyi viikon etukäteen hitaan kasvun takia. Jotenkin kuvittelen, että tälläkin kertaa olisi sama, mutta eihän sitä oikeasti voi tietää 🤷‍♀️.

Mullaki on tullu ehkä joku 12kg, onkohan se sit paljon... En kyllä viiti siitä stressata, olin aika hoikka ennen raskautta, nii vissii se kuuluuki vähän enemmän nousta paino.

Mulla on ollu päivittäin niitä harjotussupistuksia, mutta ei vaivaksi asti. Kai sekin on normaalia 🤔😅

Takaisin