Oireet

Liitoskivut ja jalkakrampit tuttuja täälläkin 🙈 Tukivyö, tukisukat päivisin ja lisämagnesium auttaa (vielä kun muistaisi säännöllisesti käyttää). Lisäksi hyvä syy pyytää kumppanilta iltaisin jalkahierontaa, jos siitä nauttii. 😏

Mä heräsin yöllä ihan kauheeseen jalkakramppiin oikeassa pohkeessa. Piti ihan vaikeroida ja voivotella ja herättää mieskin, mut sit se meni onneks nopsaa ohi 😂🤦 On mulla joskus aiemminkin ollu, mut en tiennyt et raskaana näitä tulee helpommin. Täytyypä harkita lisämagnesiumia jos näitä alkaa tulla enemmänkin
Nää on hirveitä 🫠 Mä oon toistaseks vaan hiljaa kärsinyt etten vaan herätä miestä ja meidän kissoja 😂
Äidiltä sain vinkin, että magnesiumsuihke voisi auttaa, mutta en ole vielä ostanut. Auttaisi varmaan myös töistä väsyneille jaloille. 😁

Nää on hirveitä 🫠 Mä oon toistaseks vaan hiljaa kärsinyt etten vaan herätä miestä ja meidän kissoja 😂
Äidiltä sain vinkin, että magnesiumsuihke voisi auttaa, mutta en ole vielä ostanut. Auttaisi varmaan myös töistä väsyneille jaloille. 😁
Ehdin jo iloita, josko säästyisin suonenvedoilta.... ja 2 yötä nyt kramppailtu! Mulla oli viimeksi m.suihketta, mutta iho niin herkkä, että kirveli pirusti laittaessa. Nyt kävin ostamassa ihan tabletteja.

Onko nää liitoskivut yhtään helpottanut? Mikä niihin ylipäätään auttaa? 😟
Mäkin oon ymmärtänyt, että ei näihin oikein mitään apua ole. Ostin sellaisen tukivyön, joka on kyllä jonkun verran helpottanut oloa, mutta valitettavasti näyttää kyllä siltä, että vauhti ja etenkin kävelymatkat tästä vaan lyhenee.

Meillä on siis kaksi koiraa, ja tykkään ulkoilla niiden kanssa paljon. Muutenkin vähän tuntuu surkealta, kun pystyisin muuten kyllä liikkumaan, mutta sitten liian reipas liikunta pahentaa vain kipuja :loudlycrying:. Mutta täytyy nyt vaan jotenkin hyväksyä, että tekee sen mitä pystyy.

Mä heräsin yöllä ihan kauheeseen jalkakramppiin oikeassa pohkeessa. Piti ihan vaikeroida ja voivotella ja herättää mieskin, mut sit se meni onneks nopsaa ohi 😂🤦 On mulla joskus aiemminkin ollu, mut en tiennyt et raskaana näitä tulee helpommin. Täytyypä harkita lisämagnesiumia jos näitä alkaa tulla enemmänkin
Mullakin on meinannut tulla monena yönä, mutta oon saanut sen sitten menemään ohi kun taivuttaa nilkkaa ennen kuin se alkaa kunnolla :tears:. Ärsyttävä vaiva tämäkin, täytyy kans ettiä joku magnesiumvalmiste.

Alapään jomotus alkanut taas tässäkin raskaudessa 🙈 kyykistyessä tuntuu kuin koko ulkoinen osa haaroväliä pullistuisi alas, ja jomottelee vähän väliä. En uskalla tarkistaa, ettei ole mitään suonikohjuja jo tehnyt. 😬

Alapään jomotus alkanut taas tässäkin raskaudessa 🙈 kyykistyessä tuntuu kuin koko ulkoinen osa haaroväliä pullistuisi alas, ja jomottelee vähän väliä. En uskalla tarkistaa, ettei ole mitään suonikohjuja jo tehnyt. 😬
Ööööö siis mitä mitä? Voiko sinne tulla suonikohjuja??? Ääk - tämäkin vielä!

Täällä kans samanlaista jomottelua, jos pitempään yhtä soittoa on seisoen tai kävelee 😅 Ja oi kyllä vain, mulla on yksi suonikohju jäänyt esikoisesta alakertaan, onneksi kohtalaisen pieni ja ei kipeä😅

Mulla nyt pari päivää ollut epäsäännöllisen säännöllistä nipistelyä/pistelyä vatsan sivuilla. Mitäköhän kipuja nää on? rv 22

Mulla nyt pari päivää ollut epäsäännöllisen säännöllistä nipistelyä/pistelyä vatsan sivuilla. Mitäköhän kipuja nää on? rv 22
Sama täällä, alkoi eilen ja tänään ollut myös välillä pistävää kipua. Voisko nää olla liitoskipuja? 🥴

Sama täällä, alkoi eilen ja tänään ollut myös välillä pistävää kipua. Voisko nää olla liitoskipuja? 🥴
Oisko ihan kohdun kasvukipuja? Kaikilla varmaan tuntuu liitoskivut omalla tavallaan, mulla oli ekasta ja tokasta satunnaisia "sukkapuikolla sinne niin" -tuntemuksia, tokasta ja tästä myös tunne, miten kaksi kättä ois tarttunut istuinluihin ja vetäis niitä toisistaan erilleen 😁

Mulla kans tullut liitoskipuja ja öisiä kovia suonenvetoja. Suonenvetoihin mulla auttoi magnesiumtabletit. Liitoskivut on nyt menneet vielä ohi ihan levolla. Edellisessä raskaudessa kävin liitoskipujen takia äitiysfyssarilla (omakustanteisesti, en tiiä voisko päästä lähetteellä) ja voin lämpimästi suositella sitä, oli oikeasti apua! Nytkin aion mennä, jos (=kun) liitoskivut alkaa enemmän vaivaamaan, eikä mene enää lepäämisellä ohi.

Takaisin