Oireet

Joo nyt on jotenkin enemmän töissä istuessa alkanu herkemmin särkemään just selkään ja lonkkiin 🤔

Muuten edelleen tätä kummaa väsymystä, perus tissit kipeet, alavatsan kipuja, pinna kireempänä useemmin 🙈 nälkään pitää syödä ja sitä ei oikeestaan pysty venyttään samalla tavalla kuin ennen raskautta
 
Joo nyt on jotenkin enemmän töissä istuessa alkanu herkemmin särkemään just selkään ja lonkkiin 🤔

Muuten edelleen tätä kummaa väsymystä, perus tissit kipeet, alavatsan kipuja, pinna kireempänä useemmin 🙈 nälkään pitää syödä ja sitä ei oikeestaan pysty venyttään samalla tavalla kuin ennen raskautta
Hei tää on muuten yks mistä arvasin olevani raskaana ennen plussatestiä, että ei pystynyt kans venyttämään nälän kanssa!😁
 
5+0 ja nytkö se pahoinvointi iski 🥲 alas ei oo menny tänään kuin yksi leipä, toista yritin, mutta en kyennyt. Sen jälkeen vaan omena, rypäleet ja kylmät miniluumutomaatit on menny alas.
 
Minulla nyt uusin oire, että joka aamuyö pitää käydä vessassa. Lisäksi eilen ja tänään leukaan ilmestynyt pari mojovaa finniä :Upside Down Face:
Yleensähän raskaana pitäisi olla kylmä, mutta minulla on päin vastoin ollut ihan super kuuma välillä. Varsinkin öisin saatan oikein herätä ihan kuumissaan ja hikisenä 🤔
 
Noista finneistä piti kirjoitella myös. On otsa ihan kamalan näköinen, normaalisti kun on hyvä iho. Kuin olis siinä useampia isoja tulivuoria. ☹
 
3+ digiin tänä aamuna 🤭🥰
menkoista laskettuna 6 (5+0) tänään mut mun mielestä ovis oli kyl jo kp 12. Noh, selvinnee. Nyt mä uskallan soittaa neuvolaan ja ehkä jo vähän lopettaa testailua, kun ei se enää mitään kyllä kerro.
On tää silti yhtä pelon aikaa
 
Tää on mun viimeinen mahdollisuus. (Never say never) niii mua ärsyttää et ei voi olla iloinen vaan pitää pelätä ja murehtia vain.
 
Tämän aamun ja parin viime päivän oireena on ollut ummetus. Mulla yleensä varsin nopea suoli, mut huomaa että olo on pinkeä ja lisäksi kivistää oikeasta kyljestä paksusuolen kohdalta😮‍💨
Kävely auttaa, niin pitää lähteä tuonne sumuun talsimaan✌🏼
Lisäksi ollut ohimenevää päänsärkyä ja eilen koin ihan hetkellistä, selvää pahoinvointia bussissa.
 
Täälä kanssa päänsärky hep, nyt ollut eilen ja tänään 🙄. Lisäksi tosi lievää pahoinvointia alkanut kanssa ilmaantumaan. Tiiättekö sen tunteen, kun olisi syönyt vähän liikaa ja tulee vähän äklö olo, sen kaltaista "pahoinvointia" on vilahdellut. Ja nyt aamulla huomaa kun ei ole vielä syöny, niin nälkä tuntuu jotenkin inhottavammalta
 
Mulla ei oo päänsärkyä ollut juurikaan nyt, sitä oli enemmän alussa. Väsymystä kyllä ja huonosti nukuttuja öitä 😅 lenkki eilen veti mehut pois 🫣 ja @Tando sano tosta aamusta, niin mulla samaa myös
 
Mulla on tosiaan myös viime päivät ollut tätä pahoinvointia, joka onneksi ei ole kuitenkaan mennyt hankalammaksi. Sellainen lievästi kuvottava olo jatkuvasti päällä, ja välillä unohdankin sen. Ihan hyvin on pärjännyt sen kanssa. Minulla on myös koko ajan jano ja tekee jatkuvasti mieli juoda (kylmää!) vettä, luulen että tämä liittyy tuohon kuvottavaan oloon.

Lisäksi uutena oireena viime päivinä on tullut se, että kahvi ei maistu. Tämä on itselleni toooodella outoa, sillä normaalisti RAKASTAN kahvia ja aamu ei lähde käyntiin ilman sitä. Nyt ei vaan tee mieli, ja kun tottumuksesta kuitenkin keitän itselleni aamukahvit, niin se ei maistu hyvältä kuten ennen. Tavallisesti juon päivässä 3 kuppia kahvia, mutta nyt on jäänyt muutamaan huikkaan tai max. puolikkaaseen kupilliseen per päivä. En olisi ikinä uskonut, että tämä tapahtuu minulle, kahvirakastajalle, mutta näin vaan on 😅
 
Mulla on kans tuo lievä huono olo tullut nyt kuudennelle viikolle siirryttyä. Eilen oli kyllä joku lievä ruokamyrkytyskin (yöllä oksensin ja päivälle nosti 38 asteen kuumeen), joka ehkä oli suurin syypää ettei mitään tehty mieli koko päivänä. Mutta tänään on ollut sellasta lievää oloa. Kuin olis nälkä, mutta ei ihan pysty ajatella ruokaa. Mitään rasvaista ei tee mieli.

Myös tuo janon tunne on tänään ollut läsnä. Muuten oireina on ailahtelevasti kipeät rinnat (jotenkin vaihtelee päiväkohtaisesti), vatsaa kiristää ja turvottaa välillä. Välillä tuntuu hyvältä maata niin, että saa vatsan seutu rentoutua.

Rv 5+1
 
Onko muille tulleet jo repäisykivut tutuksi? Mulla tais ekat repäisykivut tulla jo neljännellä rv, mut nyt tulevat tiheämmin, parin päivän välein. Niitä on tullut mulle kahdessa tilanteessa: jos aivastan sängyllä selällään maatessani tai jos teen kiertoliikettä istuen esim lattialla. Äsken sain juuri mojovan muistutuksen tästä oireesta😵
 
Onko muille tulleet jo repäisykivut tutuksi? Mulla tais ekat repäisykivut tulla jo neljännellä rv, mut nyt tulevat tiheämmin, parin päivän välein. Niitä on tullut mulle kahdessa tilanteessa: jos aivastan sängyllä selällään maatessani tai jos teen kiertoliikettä istuen esim lattialla. Äsken sain juuri mojovan muistutuksen tästä oireesta😵
Mullaki alkanu tulee aivastaessa tai yskiessä😅
 
Mullakin on ollut, alkoi pian plussatestin jälkeen. Ne on sellaisia nopeita, teräviä vihlomisia kohdun seudulla. Vähän kuin joku repäisisi sieltä sisuksista. En tiedä osaanko selittää kovin hyvin. 😄 Tulee useimmin äkkinäisistä liikkeistä, etenkin jos on ollut paikallaan.
 
Mullakin on ollut, alkoi pian plussatestin jälkeen. Ne on sellaisia nopeita, teräviä vihlomisia kohdun seudulla. Vähän kuin joku repäisisi sieltä sisuksista. En tiedä osaanko selittää kovin hyvin. 😄 Tulee useimmin äkkinäisistä liikkeistä, etenkin jos on ollut paikallaan.
Aaa ivan! On tuttuja, en vaan nimenä osannu yhdistää mihinkää 🤭
 
Takaisin
Top