Oireet

Mulla on ollu enemmän jotenkin maha kipee tänään 🙈 mutta vielä siedettävissä rajoissa
 
Mullaki völillä sellaisia menkkamaisia tunteita ja alaselkä kipeä/väsyy herkästi. Mietin voiko unettomuus olla myös oire vaikka näin alussa vasta mennään? En ole muutamaan yöhön nukkunut kunnolla. Nukahdan kyllä hyvin, mutta 2-3 aikaan herään ja nukun sen jälkeen tunnin pätkissä herätyskellon soittoon
 
Oksentelu alkanut. En kyllä kovin innolla tätä odottanut

Mullaki völillä sellaisia menkkamaisia tunteita ja alaselkä kipeä/väsyy herkästi. Mietin voiko unettomuus olla myös oire vaikka näin alussa vasta mennään? En ole muutamaan yöhön nukkunut kunnolla. Nukahdan kyllä hyvin, mutta 2-3 aikaan herään ja nukun sen jälkeen tunnin pätkissä herätyskellon soittoon
Mulla ainakin unettomuus on alkuraskauden oire. Täällä myös heräilen 2-3 aikaan ja kestää pari tuntia nukahtaa uudelleen. Kiva sitten herätä kellon soittoon kun juuri ehtinyt nukahtaa uudelleen.
 
Oksentelu alkanut. En kyllä kovin innolla tätä odottanut


Mulla ainakin unettomuus on alkuraskauden oire. Täällä myös heräilen 2-3 aikaan ja kestää pari tuntia nukahtaa uudelleen. Kiva sitten herätä kellon soittoon kun juuri ehtinyt nukahtaa uudelleen.
Ihan kamalaa 🥲 uni on niin tärkeetä että se tulee olemaan varmasti kaikkein vaikeinta
 
Nukun ite vielä tosi hyvin muuten, mutta 4 aikaan oon herännyt vessaan. Tai tänä aamuna lopulta 5.30. Yöunet on mulle aina super tärkeät, joten yöheräilyt tulee olemaan haaste 😅
 
Joo, uniin/nukkumiseen on vaikuttanut 🙄 heräilen ihan jatkuvasti, mutta onneksi vielä saa suht nopeesti unen päästä kiinni. Se on kyllä inhottavaa!
 
Täälä kanssa uniin ollut vaikutusta. Nyt 4+3 ja ainoa oire, jota ei normaalisti olisi loppukierrosta, on aamuyön heräily.
Yleensä olen aamu-uninen, joten on outoa :D Muita oireita pikku nippailut, kipeät tissit ja yleinen pieni alavireys. Näitä kaikkia siis aina muutenkin PMS aikaan
 
Liityn unettomien joukkoon 🥴 Minulla on aina taipumusta nukahtamisvaikeuksiin, mutta nyt muutama viime yö on mennyt poikkeuksellisen kehnosti. En ole saanut millään unta ja kun on aamulla aikaisin töihin herätys, niin unet jääneet tosi lyhyiksi. Sen myötä aika kurja olo yleisesti 😔 Toivottavasti taittuu pian... 🤞
 
Toivotaan, että kaikilla univaikeuksista kärsivillä helpottaisi jossain kohtaa, mielellään pian. Vähän jännittää mitä kaikkea muuta raskaus tuo mukanaan.
Johonkin viestiketjuun laitoin että raskaus olisi nyt 4+ jotain mutta se onkin nyt 5+1, neuvolassa noin laskivat. En tiedä miksi puhelimen sovellukset näyttivät erilailla. Sain senkin kyllä sovelluksiin korjatttua niinon mukavempi seurata.
 
Toivotaan, että kaikilla univaikeuksista kärsivillä helpottaisi jossain kohtaa, mielellään pian. Vähän jännittää mitä kaikkea muuta raskaus tuo mukanaan.
Johonkin viestiketjuun laitoin että raskaus olisi nyt 4+ jotain mutta se onkin nyt 5+1, neuvolassa noin laskivat. En tiedä miksi puhelimen sovellukset näyttivät erilailla. Sain senkin kyllä sovelluksiin korjatttua niinon mukavempi seurata.
Eiks neuvolat laske aina menkkojen alusta, jolloin heittoa tulee, jos ovis on myöhemmin? Jos sullakin näin? Mulla ainakin, kun on selvästi tieto oviksesta ja 5 pv alkion siirto, niin menkkojen alusta laskettuna heittää. Ovis oli nimittäin kp 17.
 
Eiks neuvolat laske aina menkkojen alusta, jolloin heittoa tulee, jos ovis on myöhemmin? Jos sullakin näin? Mulla ainakin, kun on selvästi tieto oviksesta ja 5 pv alkion siirto, niin menkkojen alusta laskettuna heittää. Ovis oli nimittäin kp 17.
Näin se varmasti onkin! Koska ovis oli kp 18🤭
 
Itelläkin olis sen mukaan 4+6, mikä toki on vaan kahden päivän heitto ainakin Vaun raskauslaskurin mukaan. Saa nähä, onko se neuvolankin lukema, kunhan varaan ajan.
 
Mulla oli ovis vasta kp 20. Niin ajattelin neuvolaan soittaessa sanoa menkkojen alkaneen tuon kuus päivää myöhemmin kun muuten tulis niin iso heitto viikkoihin. Vaikka ei kai sillä väliä oo ja ultrassa selviäis, mutta jotenkin selkeempää olla oikeesti ja virallisesti samalla viikolla.
 
Täälä vähän samaa heittoa päivissä. Pitkähkö kierto 33 päivää ja ovis oli vasta kp 19. Toiseen sovellukseen laitoin menkkojen alusta, näyttää 4+1, toiseen hedelmöitys päivän mukaan ja näyttää 5+0. Joku laskuri näytti 4+4. Eipä sillä varmaan isoa merkitystä ole muutakun näin alkuun. Että tietää onko vauva siemenen vai pippurin kokoinen 😄
 
Mulla taas ovulaatio on aina kp 10 jo niin laskurit heittää myös, muutenkin lyhyt (21pv) kierto.
 
Jaa, lapsikin oksennellut nyt illalla että enpä enää kyllä sittenkään tiedä onko omat olot raskaudesta vai vatsataudista 🤔
 
Eiks neuvolat laske aina menkkojen alusta, jolloin heittoa tulee, jos ovis on myöhemmin? Jos sullakin näin? Mulla ainakin, kun on selvästi tieto oviksesta ja 5 pv alkion siirto, niin menkkojen alusta laskettuna heittää. Ovis oli nimittäin kp 17.
Tämä onkin hyvä tieto. Itselläni juuri tällainen kokemus tänään, kun varasin ajan. Laskivat sieltä että menisin 2 viikkoa edellä oletetusta, koska mun pitkä kierto🫠
Aika jännä että laskevat vain viimeisten menkkojen alkamisen mukaan..
 
Tänään 4+4
Oon täällä itkenyt ku ei oo oireita.
Itseasiassa, hengästyttää ihan huoneest toiseen kävely, rinnat on vähän arat. Janottaa koko ajan. Herään Kuudelta (oon aamu uninen) unet vaan loppuu kesken. Tunteet heittelee. Alavatsa nippailuja reippaasti ja alaselkää juilii. Huimaa ja väsyttää 😵

Mua huolettaa tää itkuherkkyys. On siis kaksi lasta. Monta km. Ja viimeisimmässä alkoi itkustelu pari viikkoa ennen kkm.
 
Tämä onkin hyvä tieto. Itselläni juuri tällainen kokemus tänään, kun varasin ajan. Laskivat sieltä että menisin 2 viikkoa edellä oletetusta, koska mun pitkä kierto🫠
Aika jännä että laskevat vain viimeisten menkkojen alkamisen mukaan..
Joo, tuo on älytön, mutta ilmeisesti niitten laitteet ei muuta pysty antaa? Itse varasin nyt neuvolan ja se on laskettu menkkojen alusta 8+0. "Oikeasti" 8+4, mikä nyt ei tietenkään paljon heitä.
 
Taidan itse kanssa neuvolaa varatessa vähän huijata niin, että sanoo menkkojen alkaneen 5pvä myöhemmin 🤔. Saa sitten todelliset päivät ja viikot. Tiedän tarkasti, koska ovis oli, joten ei mene vihkoon
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top