Oireet

Mulla ei ole mitään kohtutuntemuksia eikä myöskään tuntemuksia rinnoissa. En muista että edellisessäkään raskaudessa olisi ollut noita rintojen aristamista tai vastaavaa. Ekassa oli taas ihan hurjat tuntemukset kun en pystynyt nukkumaan kunnolla rintojen kipujen takia ja suihkussa käyminenkin sattui, mikäli rintoihin osui vettä. On ihan erilaiset raskaudet ja oireet/oireettomuudet vaihtelee päivittäin. Mulle riittää nyt ihan hyvin tämä yökkäily ja hajujen etominen, vaikka en pahemmin ole vielä oksennellut. Ei ole ikävä sitä :rolling:
 
Mullakin edelleen aika oireetonta. Hieman alavatsatuntemuksia. Vessassa pitää käydä tiuhemmin ja nykyisin joka yö herään 4-5 aikaan käymään vessassa. 😅
 
Mullakin edelleen aika oireetonta. Hieman alavatsatuntemuksia. Vessassa pitää käydä tiuhemmin ja nykyisin joka yö herään 4-5 aikaan käymään vessassa. 😅
Joo itseasiassa mullakin on tämä vaiva :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Herään kerran kaksi yössä useimpina öinä, jos lapsilla on jotain yöohjelmaa, mutta nyt pitää käydä vessassa sen lisäksi.

Huomaa että on ollut raskaana aikaisemmin, kun ei edes mieti mikä on raskausoire ja mikä on jotain muuta :rolling:
 
Last edited by a moderator:
Vaikee tää aamu kun kauhee nälkä, mutta ei vaan tekis mieli syödä mitään. Pakko kai väkisin yrittää jotain alas.

Yritä keksiä jotain mikä maistuisi, vaikka se ois sit jotain "ei-terveellistä" ❤️ meniskö jugurtti? Murot? Paahtoleipä?

Mullakin pissahätä yöllä..
 
Yritä keksiä jotain mikä maistuisi, vaikka se ois sit jotain "ei-terveellistä" ❤️ meniskö jugurtti? Murot? Paahtoleipä?

Mullakin pissahätä yöllä..
Päädyin tilaamaan ruokaa :Upside Down Face: Söin pahimpaan nälkään ensin paahtoleipää. Pitäis poistaa kaikki woltit ja muut puhelimesta, onneks voi viikonlopun varjolla vähän antaa herkutteluarmoa.
 
Päädyin tilaamaan ruokaa :Upside Down Face: Söin pahimpaan nälkään ensin paahtoleipää. Pitäis poistaa kaikki woltit ja muut puhelimesta, onneks voi viikonlopun varjolla vähän antaa herkutteluarmoa.
Vaikka saattaa tulla paha mieli siitä, että syö epäterveellisemmin, on hyvä ajatella että se on hetkittäistä raskauden takia, ja asian voi aina korjata myöhemmin. Muistan kun yksi lääkäri kerran sanoi mulle, että jos ainoa asia minkä saat alas on jäätelö, niin sitten syöt koko alkuraskauden jäätelöä, kunnes muu alkaa maistua. Mua se lohdutti vaikka ajattelin, että mun mehujää-perunapiirakka ruokavalio varmaan tuomitaan sen epäterveellisyyden takia ja sokerirasitukseenkin piti vielä mennä vähän myöhemmin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mä vedän armotta mitä tekee mieli 😁 mut ihan ok oon syöny, ehkä enempi roskaruokaa. Mutta en makeita hirveesti.

Mun pahoinvointi tulee jos kova nälkä mutta eniten ällö/huono/tukala olo jos närästää ja sitä on usein. Pyydän omeprazolia heti kun tiedän että onko tuolla elämää..
 
Sillloin kun olo on parempi ja on jatkuva nälkä, niin mun tekee jatkuvasti mieli perunaa eri muodoissa. Samoin nuo edelliset onnistuneet raskaudet on ollut hyvin perunapainotteisia ennemmin tai myöhemmin. Ja kyllä, mun lapset syövät erittäin mielellään perunoita :tears: Pidän tätä hyvänä merkkinä onnistumisesta kun tämä "oire" tuli kehiin.
 
Sillloin kun olo on parempi ja on jatkuva nälkä, niin mun tekee jatkuvasti mieli perunaa eri muodoissa. Samoin nuo edelliset onnistuneet raskaudet on ollut hyvin perunapainotteisia ennemmin tai myöhemmin. Ja kyllä, mun lapset syövät erittäin mielellään perunoita :tears: Pidän tätä hyvänä merkkinä onnistumisesta kun tämä "oire" tuli kehiin.
Täällä muuten ihan sama homma! Himoitsen sipsien lisäksi kaiken maailman keittoja ja muita ruokia, joissa on keitettyä perunaa. Ja tällä hetkellä unelmoin jääkaappikylmästä keitetystä perunasta ihan sellaisenaan. 🤤
 
Mulla ei ole mitään kohtutuntemuksia eikä myöskään tuntemuksia rinnoissa. En muista että edellisessäkään raskaudessa olisi ollut noita rintojen aristamista tai vastaavaa. Ekassa oli taas ihan hurjat tuntemukset kun en pystynyt nukkumaan kunnolla rintojen kipujen takia ja suihkussa käyminenkin sattui, mikäli rintoihin osui vettä. On ihan erilaiset raskaudet ja oireet/oireettomuudet vaihtelee päivittäin. Mulle riittää nyt ihan hyvin tämä yökkäily ja hajujen etominen, vaikka en pahemmin ole vielä oksennellut. Ei ole ikävä sitä :rolling:

Onko lasten sukupuoli vaikuttanut näihin oireisiin?
Itse huomasin, että poika raskaudessa voin paremmin (lievemmät) ku tyttö raskauksien kaa. 😅
 
Onko lasten sukupuoli vaikuttanut näihin oireisiin?
Itse huomasin, että poika raskaudessa voin paremmin (lievemmät) ku tyttö raskauksien kaa. 😅
Mun kummatkin lapset on samaa sukupuolta, joten ei ole ollut vaikutusta :rolling: Monesti kuulee kokemuksia miten tyttöraskaudet oksettaa enemmän ja poikaraskaudet on oireettomampia.
 
Täällä muuten ihan sama homma! Himoitsen sipsien lisäksi kaiken maailman keittoja ja muita ruokia, joissa on keitettyä perunaa. Ja tällä hetkellä unelmoin jääkaappikylmästä keitetystä perunasta ihan sellaisenaan. 🤤
Noi keitot kuulostavat todella herkullisilta :Face Savouring Delicious Food:Kävin hakemassa ison säkin perunoita Cittarista alkuviikosta, kun olivat tarjouksessa. Voisi tehdä jonkun keiton tässä viikonlopun aikana.
 
Onko lasten sukupuoli vaikuttanut näihin oireisiin?
Itse huomasin, että poika raskaudessa voin paremmin (lievemmät) ku tyttö raskauksien kaa. 😅

Tää onkin todella mielenkiintoista! Vaikka voihan olla että vain eri raskaudet on erilaisia.

Mulla tyttö ja nyt nää oireet tuntuu aika samalta. Nyt on kyllä enemmän närästystä mutta se voi johtua siitä että tämä on jo toinen raskaus (tai no neljäs) tai kun mulla nyt enemmän painoa? En tiedä. Nyt ei ole ollut menkkakipuja mutta ties vaikka sekin johtua siitä että toka raskaus 🤷‍♀️ ja pää ollut vähemmän kipeä.
Mutta jännä sitten kun tietää sukupuolen ja mennään raskaudessa eteenpäin niin voi vertailla :) toivottavasti päästään tässäkin raskaudessa elävään vauvaan asti 🙏
 
Mun kummatkin lapset on samaa sukupuolta, joten ei ole ollut vaikutusta :rolling: Monesti kuulee kokemuksia miten tyttöraskaudet oksettaa enemmän ja poikaraskaudet on oireettomampia.

Okei, jännää 😄
Tää onkin todella mielenkiintoista! Vaikka voihan olla että vain eri raskaudet on erilaisia.

Mulla tyttö ja nyt nää oireet tuntuu aika samalta. Nyt on kyllä enemmän närästystä mutta se voi johtua siitä että tämä on jo toinen raskaus (tai no neljäs) tai kun mulla nyt enemmän painoa? En tiedä. Nyt ei ole ollut menkkakipuja mutta ties vaikka sekin johtua siitä että toka raskaus 🤷‍♀️ ja pää ollut vähemmän kipeä.
Mutta jännä sitten kun tietää sukupuolen ja mennään raskaudessa eteenpäin niin voi vertailla :) toivottavasti päästään tässäkin raskaudessa elävään vauvaan asti 🙏
Mulla oli tyttö raskaudet aika samanlaisia eli hirveä pahoinvointi sekä väsymys sekä rinnat oli sen verran isot, että pakko oli ostaa uusia. Tyttö raskauksissa pahoinvointi kesti yli puolenvälin ja pojan kanssa sit oli vähän miedompi pahoinvointi ja loppui myös aikasemmin. 😁
 
Joo mulla myös huomattavasti vähemmän tuollaisia jomotuksia kun raskaus on viides. Saa nähdä, tuleeko liitoskipuja ja harjoitussupistuksia aikaisin, jos sinne asti päästään. Ekassa raskaudessa kaikki tämmöiset tulivat vasta ihan loppumetreillä. Mun lähtöpaino on nyt hieman matalampi kun ekaa odottaessa. Imetys vie mulla hurjasti kiloja mennessään, ja just vasta lopetin tuon kakkosen imetyksen.

Jännä nähdä miten oireet muuttuvat tässä matkan varrella ja onko samankaltaisuuksia edellisiin odotuksiin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:mun on tosi vaikeaa sanoa mitään, kun nuo onnistuneet raskaudet ovat olleet niin erilaisia monella tapaa, vaikka löydän niistä myös paljon samaa. Siksi veikkaan, että sisarustrioon tulisi vielä yksi samaa sukupuolta olevat kun nuo isommat lapset. Ellei myöhemmin tule selkeää oloa, ettei näin ole.

Onko jollain jo tunnetta siitä, kumpi sieltä on tulossa? :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Last edited by a moderator:
Oletteko katsoneet jo kiinalaisen kalenterin ennusteen. Itellä veikkaa tyttöä. Itse en vielä osaa sanoa yhtään mitään ei ole tyttö fiilistä eikä myöskään poika. Kaikkien kolmen kanssa olen ollut oikeassa myös se kiinalainen kalenteri ollut ”oikeassa”. Katsotaan tuleeko se fiilis myöhemmin sitten. Ainakaan pahoinvoinnin perusteella ei vaikuta olevan minulle tyypillinen”tyttöraskaus” 🤪 ellei sitten ole käynyt hassusti siellä mahassa eikä kasvua enää ole..
 
Oletteko katsoneet jo kiinalaisen kalenterin ennusteen. Itellä veikkaa tyttöä. Itse en vielä osaa sanoa yhtään mitään ei ole tyttö fiilistä eikä myöskään poika. Kaikkien kolmen kanssa olen ollut oikeassa myös se kiinalainen kalenteri ollut ”oikeassa”. Katsotaan tuleeko se fiilis myöhemmin sitten. Ainakaan pahoinvoinnin perusteella ei vaikuta olevan minulle tyypillinen”tyttöraskaus” 🤪 ellei sitten ole käynyt hassusti siellä mahassa eikä kasvua enää ole..
Mulle veikkaa poikaa. Myös kakkonen on tuon mukaan poika ja esikoinen tyttö. Eli kerran mennyt oikein ja kerran väärin. Omat ennusteet ovat taas menneet joka kerralla oikein, kun ollaan päästy RV 12 ohi ja on uskaltanut hengähtää, niin se tunnekkin siitä että siellä on elämää on vahvistunut, ja on saanut sen kautta ajatuksen vauvasta.

Kumpi vaan olisi tervetullut meille :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
 
Takaisin
Top