Oireet

Minä heräilen vaan koska tämä pikkuinen heräilee joskus hirveet raivoitkut tai muuta.. nyt huomannut, että poskihampaita tulossa ainakin 2 joten selittää nämä huonontuneet yöt vaikka yleensäkin heräilee pari kertaa. Joskus jopa herää leikkimään klo 2-4 aikoihin yöllä menee kyllä nukkumaan takas joskus tunnin päästä mutt silti..😓 no ainakaan ei tuu shokkina sit uuden myötä ne huonot yöt ku nytkään ei nukuta 🤣
Voi ei, tsemppiä! Meidän pikkuiselle puhkesi just tässä kuukauden sisään kaikki 4 ekaa poskihammasta ja yöt ovat kärsineet siitä. Nyt pitäisi seuraavaksi vieroittaa tuo yötutti joka vielä jäi käyttöön siksi aikaa, että saadaan hampaat pois alta. Lisää itkuja tiedossa siis :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
No torkuin sit vielä puolen tunnin pätkissä pari tuntia ☺️👍🏻 Mä niin kovasti odotan sitä, että kohtu nousee häpyluun yli ja sais kädellä tuntea sen kohdun ❤️ En muista yhtään oliko se vasta jollain rv 14 ku niin tapahtuu 🤔
Jostain luin että ois rv12 🤔
 
Mulla jatkuu eilisen vuoto ruskeana ja pääosin tuhrutteluna, välillä vähän runsaampana, mutta ei siis todellakaan minään menkkamaisena. Järki ja google sanoo että kaikki aivan hyvin, jos tsemppaisin ystävää samassa tilanteessa niin ihmettelisin miksi murehtii, kun selkeä syy ja kovin harmitonta tuhrua.. mutta voi pojat että ihminen osaa olla kelju itelleen ja pelotella "entäs jos"-lauseilla 🙄
 
Minä heräilen vaan koska tämä pikkuinen heräilee joskus hirveet raivoitkut tai muuta.. nyt huomannut, että poskihampaita tulossa ainakin 2 joten selittää nämä huonontuneet yöt vaikka yleensäkin heräilee pari kertaa. Joskus jopa herää leikkimään klo 2-4 aikoihin yöllä menee kyllä nukkumaan takas joskus tunnin päästä mutt silti..😓 no ainakaan ei tuu shokkina sit uuden myötä ne huonot yöt ku nytkään ei nukuta 🤣
Täällä vähän sama, ite heräilee uniin ja kuumiin tai kylmiin aaltoihin ja sit tää päälle 1 v heräilee kans pari kertaa tällä hetkellä huutamaan ku poskihampaat kans vaivaa xD onneks pääsääntöisesti on vihdoin tänä vuonna nukuttu täysiä öitä, joten toivon paluuta siihen pian🙏
 
Voi ei, tsemppiä! Meidän pikkuiselle puhkesi just tässä kuukauden sisään kaikki 4 ekaa poskihammasta ja yöt ovat kärsineet siitä. Nyt pitäisi seuraavaksi vieroittaa tuo yötutti joka vielä jäi käyttöön siksi aikaa, että saadaan hampaat pois alta. Lisää itkuja tiedossa siis :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Oh no! 🥹 Nää on näitä mitkä mielellään skippais.. No eiköhän me joskus viel nukuta täysiä unia 😎 till then…. 🤪
 
Täällä vähän sama, ite heräilee uniin ja kuumiin tai kylmiin aaltoihin ja sit tää päälle 1 v heräilee kans pari kertaa tällä hetkellä huutamaan ku poskihampaat kans vaivaa xD onneks pääsääntöisesti on vihdoin tänä vuonna nukuttu täysiä öitä, joten toivon paluuta siihen pian🙏
Mulla ehkä isoin vaiva, että vessaan pakko päästä yölläkin tuntuu, että rakko poksahtaa ja kun menen vessaan niin tulee ihan pieni määrä 😩 Meillä varmaan aika sama kun täälläkin 1v. Ikäero tulee olemaan uudella ja taaperolla 1v10kk. Vähän kyllä jännittää!

No toivottavasti siellä palattais takasin siihen hyviin uniin. Meillä se on turha toivo😅
 
Mulla ehkä isoin vaiva, että vessaan pakko päästä yölläkin tuntuu, että rakko poksahtaa ja kun menen vessaan niin tulee ihan pieni määrä 😩 Meillä varmaan aika sama kun täälläkin 1v. Ikäero tulee olemaan uudella ja taaperolla 1v10kk. Vähän kyllä jännittää!

No toivottavasti siellä palattais takasin siihen hyviin uniin. Meillä se on turha toivo😅
Joo täällä ois aika tasan 2 v 😍 jännittää kyllä kans just noi unet, jos vauva on yhtä huono nukkumaan ekan vuoden mitä tää esikoinen niin sit ei varmaan kukaan nukuta🙈 jos taas nukkuu ku ystäväpiirissä osa "unelma"vauvoista 1-2 syötöllä eikä mikään kehitysvaihe häiritse unia, niin ois aika ihanaa😂
 
Joo täällä ois aika tasan 2 v 😍 jännittää kyllä kans just noi unet, jos vauva on yhtä huono nukkumaan ekan vuoden mitä tää esikoinen niin sit ei varmaan kukaan nukuta🙈 jos taas nukkuu ku ystäväpiirissä osa "unelma"vauvoista 1-2 syötöllä eikä mikään kehitysvaihe häiritse unia, niin ois aika ihanaa😂

Mun vanhin alko 2kk nukkumaan täysiä unia 😅 Nuoremmat heräs syömään kyl melkein vuoden ikäseks. Tulispa yhtä hyväuninen vauva nyt ku esikoisesta 🥳
 
Mun vanhin alko 2kk nukkumaan täysiä unia 😅 Nuoremmat heräs syömään kyl melkein vuoden ikäseks. Tulispa yhtä hyväuninen vauva nyt ku esikoisesta 🥳
Just tämä😂 toivon kans et ois vähän helpompi, ilman koliikkeja ja refluksia 🤣 mut maailman rakkain hän on silti ja äiti nukkunut sit päivällä🥰
 
Hirvee olo kyllä ollu 😫 kunhan siellä olisi joku elävä ❤️ niin kärsin mielellään. Pitää heti maanantaina yrittää saada sitä lääkettä närästykseen. Ei rennie oikein enää auta. Kohta pizzalle, toivottavasti pysyy sisällä tai edes maistuisi 😁 kyllä ruoka on uponnut ja helpottaa hetkeksi mutta sit alkaa närästys taas. Rasvanen pizza ei ehkä paras tähän.. ei ole oksu tullut vielä ja toiv ei tulekaan..
 
Mulla oireet seilaa edelleen mikä toisaalta lisää myös omaa ahdistusta. Täytyy vaan muistaa, että yksilöllisiä nämäkin on. Yritän myös lohduttaa itseäni sillä, että mun äitillä ja siskolla ollut tosi helppoja raskauksia oireiden ja synnytysten suhteen, joten ehkä sit mullakin 🙈 Ainoa oire mikä on ja pysyy on todella arat rinnat. Mä rakastan nukkua vatsallani ja sitä en oo enää plussauksen jälkeen pystynyt tekemään ollenkaan rintojen takia. Pienetkin hipaukset sattuu aivan jumalattomasti 😅
 
Mäpäs kirjoitan tänne myös, tänään 6+0 ja oireet vaihtelee paljon. Viime viikolla oli paljon vihlomisia ja paineen tunnetta alavatsassa, tällä viikolla selkeästi vähemmän. Ummetusta on koko ajan, ruokavalio ja liikunta auttaa mutta ärsyttävää ku koko ajan semmonen olo että pitäis juosta vessaan mutta eihän sieltä mitään tuu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Joka toinen päivä ehkä onnistuu ja sit on ihanan kevyt olo pari tuntia kunnes alkaa taas :Upside Down Face:
Tällä viikolla on parina päivänä ollu ihan jäätävää väsymystä, meinasin alkaa itkeä töissä ku tuntu etten jaksa edes istua. Sit taas jonain hetkinä ihan pirteä olo. Rinnat on ollu vaihtelevan kipeät myös. Pahoinvointia ollu ihan muutaman ohikiitävän hetken, ehkä yht 30 min tässä koko aikana plussauksesta tähän päivään.

Jotenki mieli tekee nyt tepposia ja kun oireita on niin "vähän" niin tulee semmonen olo että kuvittelenko ne vaan ja että voihan ne johtua muistakin asioista. Mulla on cyclogest keltarauhashormoni tuki tässä 2 kertaa päivässä, joten vuotoja tai menkkoja ei ole eikä teoriassa pitäisi alkaakaan. Sitä tässä eniten pelkäänkin että olisi mennyt kesken mutta en vaan tietäisi siitä koska vuotoa ei tule tuon lääkityksen takia. Viime kesänä oli spontaani keskenmeno niin se kummittelee vielä taustalla.

Niin ja vielä semmoinen oire että herään aikaisin vaikka väsyttääkin! ja heräilen yöllä vessaan ja nään ihan ihme unia. Oon normaalisti iltavirkku ja viikonloppuna on kiva nukkua myöhään mutta tänäänkin heräsin 6 maissa, onneksi sain vielä hetken nukuttua mutta 8 nousin ylös kun tuntui että ei se uni enää tule vaikka väsyttääkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla kans unet tosi erikoisia. Tänään käytiin kaupassa ja meinas huimata. Kunnon pahoinvointia ei oo onneks vieläkään, mutta ruokahalu on heikko ja mitään ei tekis mieli.
 
Täällä vasta 3+5 eli käytännössä on ku ei oiskaan ja menkkojen ei olisi vielä edes kuulunut alkaa😅 mutta nyt pari päivää satunnaisesti tullut aika koviakin menkkamaisia kipuja alavatsalle... Vähän huolestuttaa, että onko jotain hälyyttävää? 🥺
Ikinä ennen en ole ollut raskaana, joten ei ole mitään mihkä verrata, että mikä kuuluu asiaan ja mikä ei ..
 
Täällä vasta 3+5 eli käytännössä on ku ei oiskaan ja menkkojen ei olisi vielä edes kuulunut alkaa😅 mutta nyt pari päivää satunnaisesti tullut aika koviakin menkkamaisia kipuja alavatsalle... Vähän huolestuttaa, että onko jotain hälyyttävää? 🥺
Ikinä ennen en ole ollut raskaana, joten ei ole mitään mihkä verrata, että mikä kuuluu asiaan ja mikä ei ..
Mulla esikoisesta oli menkkamaisia kipuja useamman päivän ennen kuin tein testin. Eka testi oli nega ja siitä pari päivää näkyi jo selkeä haalea posi (dpo14). Menkkamaiset jomotukset jatkuivat varmaan puoleen väliin raskautta ajoittaisina, alussa oli lähes jatkuvasti. Tässä raskaudessa tullut tosi vähän menkkamaisia jomotteluja, mutta oon laittanut ne sen piikkiin että kohtu on vielä "pehmeä" edellisestä raskaudesta ja imetyksestä.
 
Täällä vasta 3+5 eli käytännössä on ku ei oiskaan ja menkkojen ei olisi vielä edes kuulunut alkaa😅 mutta nyt pari päivää satunnaisesti tullut aika koviakin menkkamaisia kipuja alavatsalle... Vähän huolestuttaa, että onko jotain hälyyttävää? 🥺
Ikinä ennen en ole ollut raskaana, joten ei ole mitään mihkä verrata, että mikä kuuluu asiaan ja mikä ei ..
Tervetuloa joukkoon 🤩

Mulla on kans eka raskaus ja nuo jomotukset/pakotukset/jopa vihlaisut on tulleet tutuksi! Ja just semmonen kipu, kuin ois menkat alkamassa. Vaan ei oo näkynyt 🥰
 
Miulla on tänään taas vahvistunut etovaolo. Pelottaa oikeasti tuleeko taas 3kk pahoinvointi päälle!🙈
 
Etovaolo jatkui nyt myös yöllä. Vissiin myös vähän unettomuutta mukana ekaa kertaa, kun heräsin 2 aikaan, enkä enää oo saanut unta. Kolmen aikaan tuli, niin paha olo, että oli pakko lähteä syömään. Sen seurauksena sitten yökkäilyjä ja eka oksennus. Edelleen pahaolo ja uni ei tule.

Hirvittää huominen päivä, kun meillä on 1,5 vuotias lapsi, joka herää viimeistään 6 aikaan. Ja sit miulla on kaks osainen työpäivä ja illalla työt loppuu vasta 21 aikaan. Päivällä ei kerkeä nukkua esim. päiväunia!😭🙈
 
Takaisin
Top