Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla ei varsinaista närästystä, mutta ilmaa, ilmaa ja ilmaa =). Kaikki mausteet, hiilihappoiset juomat, rasvaiset ruoat yms aiheuttaa jatkuvaa röyhtäilyä. Ja ilmapallon alavatsalle... Ja sitä kautta etovan olon.. Plääh!

Mulla on pitkin päivää paha maku suussa ja oon jotenkin yliherkkä liian suolaiselle ruualle nyt.

Hengästyttää helposti.

Mulla on pitkin päivää paha maku suussa ja oon jotenkin yliherkkä liian suolaiselle ruualle nyt.

Hengästyttää helposti.
Mulla sama! Kai se kuuluu tähän raskauteen että paha maku suussa. Muakin hengästyttää helposti, varsinkin rappusissa.

Mulla sama! Kai se kuuluu tähän raskauteen että paha maku suussa. Muakin hengästyttää helposti, varsinkin rappusissa.

Kuulun myös tuohon helposti hengästyvien joukkoon. Varsinkin portaiden yläpäässä saa pysähtyä hengittelemään - etenkin kun en aina muista tätä tilaa, ja loikin portaat ylös entiseen tapaan... sitten happi ei ihan riitäkään. :bored:

Toinen tuore "oire" on näemmä vastustuskyvyn heikkeneminen. Sain hankittua itselleni mehevän flunssan, vaikka normaalisti en juurikaan flunssia sairastele. Kuume ei onneksi ole kivunnut kovin korkealle, mutta on ärsyttävä tukkoinen olo ja nenä vuotaa.

Mulla ei oo pahemmin koko raskauden aikana oireita ollut, mutta nyt kun viikkoja kasassa 13+, onnalkanu maha painaa yöllä mukkuessa. Huomaa, jos nukkuu kyljellään vähän mahan päällä. Onneks tilasin sen pötkylätyynyn hyvissä ajoin. Siitä on tosi iso apu. Liikkeet tuntuu

Täälläkin yksi rappusissa hengästyjä! Olen tottunut kävelemään kotikerrostalon ylimpään kerrokseen ongelmitta, eilen piti puolivälistä ottaa hissi.. :D

Mua hengästyttää usein iltaisin, kun yritän lukea kirjaa mun esikoiselle. Pitäis vissiin osata pitää kunnon happitaukoja välillä, kun ei riitä enää kapasiteetti samoin kun ennen.

Onko muilla ollut sellaista, että jos vaikka yskittää, niin sattuu välillä munasarjojen kohdalle? Vai johtuukohan se vielä niistä lapsettomuushoidoista...

Maiku2 kirjoitti: Onko muilla ollut sellaista, että jos vaikka yskittää, niin sattuu välillä munasarjojen kohdalle? Kyllä! Aivastus sattuu myös ja niistäminen, se vasta tuntuukin. Pitää mennä ihan kaksin kerroin. Ja sekin hengästyttää. On kyllä oireet. Kumartuminenkin jo melko hankalaa. :dance008

Siellä munasarjoissa saattaa olla keltarauhaskysta, joka sattuu. Se on yleensä vaaraton, ellei puhkea, kierry tms. Mulla oli ekassa raskaudessa 5cm läpimittainen kysta, joka oli sillä hetkellä kohdun kokoinen, mutta poistui itsestään.

Vai onko kyse sitten ihan repäisukivuista? Jos siis kipu tulee yskäisystä/nopeasta liikkeestä, niin voisi olla se ja johtuu siis jostain kudosten ja kannakkeiden löystymisestä, kun kohtu kasvaa. Eikö se keltarauhanen ala jo kadota muutenkin rv8+ jälkeen joskus?

Mulla oli alkuun myös repäisykipuja reilusti, sit ne katos useammaks viikoksi ja nyt on taas alkanu tuntumaan. Mietin että voisko keltarauhasen surkastuminen pois kans vaikuttaa asiaan. Tai sit vaa paikat venyy ku kohtu alkaa kasvaa enemmän.

Kuivaako muilla kurkkua? Nenän tukkoisuuden lisäksi oon nyt monena yönä heränny kurkun kutitukseen ja sit pitää nousta juomaan jotain ja yskimään. Tosi ärsyttävää ku muutenki uni on jo katkonaista.

Täällä muuten pahoinvointi ottanu taas lisäspurttia ja tää viikon 11+ alku on ollu pahin viikko tähän mennessä ja syömisestä on tullu tosi vaikeeta. Kaiken lisäks yökkiminen sattuu välillä ikävästi kohtuun. Sais jo loppua!

Haluan tsempata pahoinvoinnista kärsiviä, että itsellä loppui näköjään kuin seinään tuo etova olo rv 13+0. Muita raskausoireita on kyllä ollut esim. ummetus.

^^^ Tosiaan, repäisykivut on myös läsnä! :grin Ne on mulla olleet tosi nopeita, nimensä mukaisesti, ja kystakipu taas oli etenkin yöllä jatkuvampaa, ehkä just jos makasi sen puolen kyljellä ja kysta jotenkin painoi johonkin. Keltarauhanen on lopettanut toimintansa näillä viikoilla, mutta kysta voi kai olla siellä vielä ja pienentyä omia aikojaan. Mä tosiaan menin ultraan sen takia joskus 5-6-viikolla, koska pelkäsin kohdun ulkoista. Repäisykivut tuntuu kyllä samalla suunnalla. En muista että niitä olisi enää loppuraskaudessa ollut, mutta varmaksi en mene vannomaan. Toivottavasti helpottaa!

Täälläkin on repäisykivut tulleet kuvioihin, ei ennen ollut ollenkaan. Ihan jos vain nousee sohvalta vaikla rivakasti niin alavatsaan ottaa. Ja just yskiminen ja aivastaminen, auts:inpain:
Pahoinvointi edelleen läsnä, kai se joskus loppuu... Täällä on nyt taas ollut kuumempaa ja se kyllä heti huonontaa oloa.
13+5

Musta ei juuri edes tunnu et oisin raskaana.. Välillä saattaa tulla sellanen ällötyskohtaus mut se menee nopeesti ohi. Ja välil varsinki aivastaessa repäsee alavatsalta. Mut muuten ei oo mitään..
11+3

Onko kellään muulla ongelmia SI-nivelen kanssa? Mulla ei ollut ed. raskaudessa ollenkaan, mutta nyt ei tunnut helpottavan yhtään. Luulin aluksi että sain pakaran vaan kipeäksi pitkästä pyörälenkistä, mutta tajusin sitten yhdistää raskauteen ja tohon SI-niveleen.... aika ajoin on siis tosi kivuliasta nousta vaikkapa pehmeältä sohvalta kun ristiluun kohdalle ja toiseen pakaraan pistää. Olinpa fiksuna pilateksessakin, mistä vaiva vaan yltyi! Kävelin kotiin kuin joku vaappuva ankka :joyful:

Joo, mulla ollut kummassakin raskaudessa. Ekassa jouduin pitää vähän väliä saikkua ja kuukautta ennen äitiyslomaa jäin kokonaan pois. Suht ruumiillinen työ teki kyllä tehtävänsä. Lääkärit jossain väittää, että liikunta auttaa, mulla ainoa mikä auttoi sen ajan, oli lepo. Eli lepopäivän ajan vaiva melkein katosi ja heti kun palasi töihin, niin kipu vain paheni. Ei auttanut siis kun vaan sairasloma. Nyt olen hoitovapaalla ja toivottavasti jää välistä toi pahin issiaskipu, kun ei tarvitse rehkiä.

Kysykää neuvolasta lainaan tukivyötä, mikä on tarkoitettu raskaana oleville issiaskivun helpotukseen. Siitä voi olla apua, tai edes helpottaa kipua.

Oiskohan mun kivut alaselkä/pakara-osastolla olleet tuosta si-nivelestä johtuvaa? Etenkin n. viikoilla 9-10 särki useesti ja pitkään, esim. tuolilla/sohvalla/keinussa eteenpäin kurottaessa. Kävellessä sattui myös. Viime viikkoina (nyt 14+) kipua on ollut enää harvoin ja vain lyhyitä aikoja kerrallaan.

12. viikko menossa ja omat housut mahtuu parin kuukauden tauon jälkeen jalkaan, jee! :D Eli turvotus vihdoinkin helpottanut. Vähän tietysti outoakin, kun tähän asti ollut maha, mitä ei nyt enää ole ollenkaan.. No, ei varmaan tarvitse kovin montaa viikkoa odottaa, että kohtu nousee näkyville. :)

Mulla jomottelee alavatsaa aika ajoin. Nytkin kun istuttiin autossa noin 4 tuntia lähes yhteen soittoon, on vatsassa vähän ikävä olo. Yritän nyt lepäillä kylkiasennossa, se vähän auttaa.

Takaisin