Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullekin iski oikeastaan tänään vasta pahoinvointi, tosin ei ole tarvinnut vielä oksentaa. Aiemmin oli vain ällötys, joka meni ohi kun söi, mutta nyt on pahempi. Ruoka onneksi maistuu hyvin. Tänään viikot 7+5.

Te kenellä pahoinvointi on helpottanut, niin millä viikoilla se oli pahimmillaan?
Mulla esikoisesta pahimmillaan rv 6-16 toisesta rv 6-10. Nyt on ollut paljon lievempää ja ehkä 8+ viikolla lieveni entisestään.

Täällä pari niin vähä oireista päivää,et "unohtaa" olevansa raskaana. :rolleyes:
Rinnat nyt elää omaa elämäänsä ja hetkittäin pahoinvointi kokeilee onneaan,mut ummetus,hajut,kunnon pahoinvointi, jatkuva pissahätä,nuhanen olo jne koko laaja lista tais unohtua pakata lomalle mukaan:hilarious:
Mut toi ihmisviha...hetkittäin pelkään,et se onkin uus luonteenpiirre:sorry:
Rusina 9+5

Kiiressä söin aamupalaksi viiliä ja juoksujalkaa autolle niin enköhän kolme kertaa oksentanut pihalle.. kiva naapureiden katsoa mitä täällä on tapahtunut x)

Mulla olis myös alkuraskaudessa maha sekasin tosi usein ja paljon ilmavaivoja ja ihmettelinki niitä ennenku tiesin olevani raskaana mutta ei enään oo ollut ollenkaan niin pahaa.
Sellasta nipistelyä alavatsassa oli alkuun paljon, nyt vaan aina välillä ja ei enää niin pahaa onneks. Sellasta tosi menkkakipumaista ja luulinki ennen plussaamista monesti et pian alkaa menkat. :banghead:
Pahoinvointia ei oo ollut vielä ollenkaan 9+6 siis menossa.
Väsymys on myös välillä tosi kova. Saatan mennä 9 nukkumaan ja herätä 6 töihin. Töistä kun pääsee niin välillä menee puolentoista-2 tunninkin päikkärit kevyesti :grinTuntuu välillä ettei jaksa muuta oikeen tehdä kun töissä käydä ja kotona tehdä ruoan töiden jälkeen.
Jumpassakin oon yrittäny käydä taas kun tuo alavatsakipukaan ei enää oo niin pahaa mut sekään ei aina huvita ja väsymys vie usein voiton :banghead::dead:

Muokattu viimeksi:
Oma pahoinvointini on nykyään aika hyvin kurissa pidettävissä säännöllisellä syömisellä, mutta se siis tarkoittaa, että minun pitää oikeasti syödä noin parin tunnin välein, muuten tulee huono olo ja jopa oksennus.
Yöt ovat kieltämättä vähän hankalia, herään vessaan ainakin kerran ja silloin on aina huono olo, mutta minun on vaikea yöllä syödä mitään. Hampaat varmasti tykkäävät (ja paino) tästä syömisestä, mutta mieluummin useampia hampaanpesuja päivässä kuin jatkuvaa etovaa oloa.

Väsymys on edelleen aika kovaa, onneksi parin viikon päästä alkaa kesäloma.

Oon kans alkanut heräilemään öisin. Vessahätä on useemmin ja jossain vaiheessa yötä nälkäkin yleensä ilmoittelee itsestään. Pakko ollut jotain pientä syödä, jotta saa uudestaan unen päästä kiinni. Nyt koitan muistaa syödä ennen nukkumaan menoa vähän enemmän, jos sillä sais yönälän taltutettua.

Arvelin että paha olo ois rauhoittunut, mutta ei. Äskenkin sain väkipakolla syödä lounaan. Ihmekään jos tässä rupeaa laihtumaan. Vaikuttaneeko pahaan oloon myös pari huonosti nukuttua yötä...

Raskaus vääristää kyllä ajatusmaailman. Mulla oli pari parempaa päivää. Ei huonoa oloa eikä kovaa väsymystä. Olin huolesta sekaisin, että pakko olla huono merkki kun loppu. Tänään taas oksettaa ja olen onnellinen :smiley-bounce013

Mäki oon nukkunu tosi huonosti ku heräilen monta kertaa yössä siihen että on nälkä/pahaolo ja pitää syödä. Viime yö oli pahin tähän mennessä ku sain nukuttua vaan reilun tunnin ennen ekaa herätystä ja senki jälkeen vaan toisen mokoman. Mulla vaikuttaa eniten miten syö ennen nukkumaanmenoa. Pitää näemmä syödä kunnolla jotain proteiinipitoista että saa nukuttua pidemmän pätkän. Päivällä pitää syödä tunnin tai parin välein ja nyt on ruoka alannu tökkimään sen verran että paino on lähteny laskuun. Toivottavasti tää tästä alkaa kohta helpottamaan...

Arvelin että paha olo ois rauhoittunut, mutta ei. Äskenkin sain väkipakolla syödä lounaan. Ihmekään jos tässä rupeaa laihtumaan. Vaikuttaneeko pahaan oloon myös pari huonosti nukuttua yötä...

Mulla ainakin selvästi huomaan että mitä väsyneempi niin sitä pahempi olo...

Oon nyt viikon sisällä huomannut miten mun mielialat vaihtelee ihan laidasta laitaan!!! Välillä oon onnellisempi kun koskaan ja seuraavalla sekunnilla tuntuu, että maailma romahtaa ihan just niskaan :banghead: Nyt kun oireet on muutenkin lähes kadonneet tuntuu, ettei raskaana olisikaan... paitsi tää turvotus, arat tissit ja väsymys :sorry:
Vois jo tulla heinäkuun melkein puoliväli, että pääsis ultraan kattomaan onko pienellä kaikki hyvin :shy:
Töissäkään ei kyllä kiinnosta mikään, päivät vaan kituu läpi! Onko muilla samoja oireita? :anyone
Lisäyksenä viikot 9+1

Oon nyt viikon sisällä huomannut miten mun mielialat vaihtelee ihan laidasta laitaan!!! Välillä oon onnellisempi kun koskaan ja seuraavalla sekunnilla tuntuu, että maailma romahtaa ihan just niskaan :banghead: Nyt kun oireet on muutenkin lähes kadonneet tuntuu, ettei raskaana olisikaan... paitsi tää turvotus, arat tissit ja väsymys :sorry:
Vois jo tulla heinäkuun melkein puoliväli, että pääsis ultraan kattomaan onko pienellä kaikki hyvin :shy:
Töissäkään ei kyllä kiinnosta mikään, päivät vaan kituu läpi! Onko muilla samoja oireita? :anyone
Lisäyksenä viikot 9+1

Todellakin! Välillä olen ihan sitä mieltä, että tämä raskaus oli virhe, mä en selviä tästä, mies ei tue mua ja jään ihan yksin ja muumioidun kotiin.

RV 10+3

Todellakin! Välillä olen ihan sitä mieltä, että tämä raskaus oli virhe, mä en selviä tästä, mies ei tue mua ja jään ihan yksin ja muumioidun kotiin.

RV 10+3

Ihana kuulla etten ole ainut, vaikka en kyllä toivoisikaan tätä mielialaa kenellekään muulle!! :rolleyes: Kait tämä joskus tästä tasaantuu... tsemppiä myös sulle Mustikkamarja :Heartred

Ihana kuulla etten ole ainut, vaikka en kyllä toivoisikaan tätä mielialaa kenellekään muulle!! :rolleyes: Kait tämä joskus tästä tasaantuu... tsemppiä myös sulle Mustikkamarja :Heartred

Kiitos samoin sinulle Miina :Heartpink ei varmasti olla ainuita, ja näistä negatiivisista fiiliksistä on myös hyvä ja tärkeä päästä kertomaan :)

On hyvä kertoa kaikista fiiliksistä, kyllä niitä vaan voi tulla niin laidasta laitaan tässä raskauden aikana. Tunteet tasaantuu viimeistään kun vauva on maailmassa ja vähän sen jälkeen vielä :grin

Mua on alkanut vaivaamaan tällä viikolla erityisesti mahakivut ja ummetus. Oliko kellään mitään tietoa sopivista lääkkeistä? Ongelma varmaan lähinnä se kun ei syö kunnolla kun kerran päivässä....

On hyvä kertoa kaikista fiiliksistä, kyllä niitä vaan voi tulla niin laidasta laitaan tässä raskauden aikana. Tunteet tasaantuu viimeistään kun vauva on maailmassa ja vähän sen jälkeen vielä :grin

Mua on alkanut vaivaamaan tällä viikolla erityisesti mahakivut ja ummetus. Oliko kellään mitään tietoa sopivista lääkkeistä? Ongelma varmaan lähinnä se kun ei syö kunnolla kun kerran päivässä....

Ummetus todellakin vaivasi koko viime viikon!! Nyt toimii vähän paremmin, edes hetkellisesti :confused:
Mä hain apteekista Pregorion 12g jauhetta, ei onneksi maistunut millekään ja sopii raskauden aikana :) Mulla ummetus ei kyllä voi johtua huonosta syömisestä... tuntuu että syön koko ajan!! :nailbiting:

Onko kellään muulla jatkuvaa vatsan turvotusta?
Mä kerrytin tässä viime kevään aikana useamman lisäkilon kiitos todella stressaavan työtilanteen. Itseäni ihan ällötti oma yhtäkkiä ilmestynyt vatsamakkara... Eikä tilanne ole nyt sen parempi kun siihen päälle on lyöty hirveä vatsan turvotus, eli näytän siltä kuin olisin jo vähintään puolivälissä raskautta! Ei voi käyttää mitään normaaleja housuja enää kun nappi ihan sattuu vatsaan, eikä mitään muutakaan tavanomaista paitaa tai mekkoa. En halua vielä kertoa raskaudesta sen paremmin töissä kuin muuallakaan, mutta kyllä tässä alkoi olla jo aikamoinen "valas"-olo :sad001

Mulla on aamuisin aika littana vatsa, mutta odotas kun iltapäivä koittaa niin maha on paisunut ihan palloksi! Kohta ihmiset alkaa jo kysellä oonko raskaana. Alkaa olla vaikea peitellä tätä enää kauaa. Huomenna olisi juhlat tulossa ja tänään aamulla kokeilin hametta sinne. Hyvin mahtui päälle ja kävin ostamassa uuden paidankin yläosaksi. Töiden jälkeen sitten kokeilin vielä miten ne sopii yhteen ja yllätykseksi se hame ei mahtunutkaan kunnolla enää päälle! Ja maha tulee siinä tosi pahasti esiin. Nyt sitten kauhee sovittaminen että löytää vaatteet jossa maha ei näkyisi. En haluaisi vielä kertoa raskaudesta muille ja juomapuolenkin oon hoitanut niin että kaikki luulee että juon alkoholia :wink

Takaisin