Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ketutus! Kyllä, sitä on havaittavissa :D

Rinnatkin ovat kasvaneet nyt pari kuppikokoa. Mitä ihmettä tässä tekisi liivien kanssa? Kasvaako nää vielä paljonkin?

Santso, kyllä ne kasvaa. :hilarious: Viimeistään sitten kun alkaa maito nousta, siinä kohtaa kannattaa olla hyvät imetysliivit. :grin Mikäli siis meinaat imettää. :) Mä selvisin esikoisen odotusajan ostamalla parit vähän isommat liivit, ja sitten ne imetysliivit. Raskausaikana ei niin paljoa koko kasvanut, mutta sit synnytyksen jälkeen tilanne ns. räjähti käsiin. :hilarious: Mutta juu, siis yksilöllisiä asioitahan nää on. :)

Mulla samat kokemukset ku Ibisillä. Pari-kolme kuppikokoa kasvoi odotuksen aikana. Tai siis ei pelkästään kuppikoko, vaan ympärysmitta myös. Ei näin alussa kannata monia ostaa, kun koko muuttuu vielä; jos ei kuppikoko niin tosiaan ainakin ympärys. Mutta hyvät liivit kannattaa silti olla! Tissit tulee kipeeksi, jos niitä pitää liian ahtaalla. Ihan loppuajasta lomalla en minä ainakaan tainnut liivejä pitää tai sitten ostin jotain saumattomia tyyliin tokmanni kympillä kolmet..

Imetysliivit ostin myös lökömalliset jo synnärille mukaan otettavaksi, mutta olisi saanut olla vielä isompaa kokoa, kun maidon nousun jälkeen tissit olivat niin valtavat, että kätilö vertasi niitä Samantha Foxiin :grin

Maidon tulon tasaannuttua (2kk päästä :hilarious:) ostin ihan kaarituelliset imetysliivit ja ne oli ihan parhaat.

Hauska lukea omia vanhoja tekstejä oireista tuolla kuopuksen ryhmässä. Samoista menkkakivuista sielläkin oon puhunut. Toki nyt välillä tuntuu niin kuin selänkin puolella niin se vähän huolettaa. Mutta parhaani mukaan yritän olla stressaamatta, vaikka helppoa se ei ole.

Mulla kasvoi esikoisesta rinnat niin, että rv13 ne oli aiiivan täynnä punaisia raskausarpia. Nyt ne on jo venynyt ja paukkunut sen verran, että en huomaa muutosta :D

Toisen kohdalla mulla oli plussasta alkaen ihan jäätävät kouristusmaiset selkäkivut monta päivää. Silloin ajattelin ettei mitään elävää niiden kipujen jälkeen voi olla, mutta niin vaan oli. Aika rajutkit kivut voi siis olla ihan normaalia..

Mullakin meinaa olla jo nyt, että esim. esikoisen kanssa juokseminen ja riehuminen alkaa tuntua alavattassa. Esikoisen aikana en pystynyt lenkkeilemään enää ollenkaan n. puolivälin jälkeen, kun mahaan/nivusiin sattui. Samoin, kumarassa ei pystynyt olemaan melkein alusta asti, sattui. Kerran maalasin meidän talon sokkelia n. rv11 ja tuli sellaiset kivut, että huhheijaa ja ajattelin, että nyt menee kesken. Ei siis mitään raskasta hommaa, mutta huonossa asennossa. Päivystyksessä käskettiin vaan seurata tilannetta, eikä siinä sitten onneksi kuinkaan käynyt.

Apua tätä pahoinvointia! :( Viikon vasta kestänyt, mutta tuntuu että kuukausia..Aamut on pahimpia, aamupala tulee miltei heti ulos ja loppupäivän olen kuin zombie. Mikään ei meinaa maistua ja on niin heikko olo.

Mä niin toivon että tää helpottaa pian! Tämä on kolmas raskaus ja eroaa niin paljon kahdesta edellisestä. Pääsin liiankin helpolla silloin kun voin mainiosti läpi raskauden. Meillä on sekä poika että tyttö, että ei tämä sukupuolesta ainakaan mitään kerro.

Täällä oireina ollut nyt nännien herkkyys ja jomotus rinnoissa. Turpean oloiset.
Rinnat mulla ei hirveästi ekankaan raskauden aikana kasvaneet, tosin maitoakaan ei kunnolla tullut. Saa nähdä miten tällä kertaa käy.

Kohtu tuntuu oudolta, kun kumartuu on erikoinen tunne alavatsalla. Turvotusta ei vielä mutta ajatus äitiyshousuista kiehtoo jo :D

Pahoinvointia ei vielä ole, viimeksi alkoi rv7. Pelottaa jo valmiiksi kun edellisessä raskaudessa pahoinvointi oli ihan kaamea...

Täällä menossa kai rv 5+4. Paleltaa ja väsyttää. Välillä etova olo, muttei lähellekään oksua. Pissattaa usein. Ruokahalu kasvanut. Rinnat ihan hitusen herkemmät. Joinakin päivinä menkkakipuja.

Onneksi ei ole tämän voimakkaampia oireita, viime raskauksissa on ollut ihan kamala pahoinvointi. Kyllähän se vieläkin voi tulla, toivottavasti ei. Oon välillä epäillyt keskenmenoa kun on näinkin hyvä olo, mutta tällä hetkellä ihan luottavaisin mielin.

Tällä hetkellä tuntuu ettei ole oikein mitään oireita. Ja hiukan olo kun ei raskaana oliskaan. Yritän silti pientä toivon kipinää pitää yllä. Ja onneksi enää reilu pari vkoa kun selviää.

Hirveitä kipukohtauksia alkanut tulla ilta-aikaan. Nukkumaanmeno on aikaistunut sinne klo 21 paikkeille hirveän väsymyksen takia, ja samoihin aikoihin alkaa sellainen 15 minuuttia kestävä kipukohtaus jossa yhdistyy voimakkaat menkkakivut ja pistely, ihan kuin joku tuikkisi puukolla kohtua joka puolelta. En tiedä onko hyvä vai huono merkki tämä...

Santso, mulla oli esikoista odottaessa kans kovia kipuja, välillä heräsin yöllä siihen kipuun. Tietysti sitä heti ajattelin että se oli nyt siinä.. Myös ainakin kolme kertaa tuli verta ekan kolmanneksen aikana. Mutta silti kaikki meni hyvin ja lapsi saatiin syliin asti. Joten ei ne kovatkaan kivut aina meinaa mitään. :) Mutta tottakai kannattaa käydä lääkärissä, jos jatkuu.

Aika oireetonta täälläkin.. toivoisin jotain todella raskauteen liittyvää oiretta, niin huojentaisi edes vähän. Unohtuu aina että olen edes raskaana. Mitä nyt välillä jomottelee selkään ja mahaan, pieniä repäisykipuja taas. Pientä huonoa oloa, jos ehtii tulemaan nälkä. Väsymys on kai lisääntynyt, en tiedä kun herään kuitenkin sen 3+ kertaa yössä.

Toissapäivänä kävinkin. Onneksi ruskuaispussi oli ainakin ihan oikeassa paikassa! ”Hyvä” että tämmöinen voi siis olla ihan asiaankuuluvaa :) Kiitos!

Nyt ois kenties 4+6. Yöunet ovat hävinneet, viime yönä nukuin ruhtinaallisesti 2.00-6.30. :grumpy: Kaikki syöty ruoka holahtaa pikavauhtia elimistön läpi. Syömisen jälkeen täytyy siis olla tarkkana, että WC-tilat löytyy lähettyviltä. (Tosin tämän oireen otan todella paljon mielummin kuin esim. oksentelun.) Alavatsaa jomottelee tasaiseen tahtiin. Lisäksi vatsanaeudun turvotus on ajoittain jäätävää. Muuten olo on ihan hyvä. :happy: Mitä nyt meinaa kuolla väsymykseen... :hilarious:

Täällä on kyllä niin oireetonta, että ihan huolettaa.. Toisaalta, eikoisesta tein plussan muistaakseni joskus rv6+jotain (en uskaltanut aiemmin tehdä testiä, kun pelotti että menkat alkaa kuitenkin..), ja vasta sen jälkeen, joskus rv 7-8 alkoi oireet (pahoinvointi, väsymys).. Mutta huolestuttaa vähän, kun tunnistin tämän raskauden oireista, jota rupes tulemaan, ja nyt ne on kadonnu.. Ainut oire, mikä vois liittyä raskauteen, on ollut muutamana iltana kauhee närästys.. Mutta ei auta kuin toivoa, että kaikki olis hyvin! ♡ Ens viikolla on gynekäynti muihin asioihin liittyen (ei raskauteen), toivotaan, että se vois ultrata samalla..! :)
Edit: olin siis varannut gyneajan aiemmin jo, joten arvelin etten peru sitä vaikka teinkin positiivisen testin, vaan käyn siellä raskaudesta huolimatta ja toivon, jos vois tsekata..! :)

Muokattu viimeksi:
Eikös se niin ole, että oireettomuuskin on ihan normaalia. :) Esikoisen kohdalla tasaantui olot ekan kolmanneksen lopulla, ja nytkin alkaa olla aika normaali olo, välillä ihan unohtaa olevansa raskaana. :hilarious: Pitäis yrittää vaan nauttia nyt kun ei vielä oo niitä loppuraskauden kremppoja.

Täälläkin taas tosi oireetonta. Välillä ehkä on rinnat aavistuksen arat, mutta niin vähän että se voi mennä kuvittelun piikkiin. Ja maha on ihan järkyttävän turvonnut. Näytän oikeasti samalta kuin eräs rv20 oleva tuttu, apua. Siirryin käyttämään äitiyshousuja kun oli niin tukala olo kun tavalliset housut puristi. Huomenna aattelin tehdä digitestin, josko se näyttäis silloin jo 3+ ja veisi vähän oireettomuuden aiheuttamaa huolta.

Olkaa mielissänne oireettomuudesta jooko :D mulla on myös ruokailun jälkeen ihme menkkaoloja ja -kipuja. Voikohan suoliston toiminta vaikuttaa näihin oloihin... Onkohan tässä nyt kaikki ihan kunnossa :/

Voi luoja! Kävin lindexillä kokeilemassa ihan tavis housuja. Mun koko on normaalisti 40, mut nyt otin sovariin varmuuden vuoksi myös 42 koon housut mukaan. Ja kuulkaa... ...42 ei mennyt läheskään kiinni! :bag: Vetskarin väliin jäi viis sentti kurottavaa, jota ei kyllä millään ilveellä pystynyt kiskomaan kiinni.
A P U A !
...ehkä tässä sit vähän turvottavaa...

Takaisin