Oireet

Juu kyllä huomaa etenkin töissä kun pienestäkin ponnistuksesta syke nousee. Sykkeen nousun huomasin heti plussan jälkeen. Tänään on alkanut ihan hirveä närästys. Aamuisin vointi ihan ok ja ei huomaa mitään oireita mutta illalla löytyy sitten koko kirjo, pahoinvointia lukuunottamatta. :wink
Tänään oli sitte raskauden vuoksi kilpparikontollikokeet ja ei oikein hyvältä näyttänyt. Onko muita kilpirauhasen vaajatoiminnasta kärsiviä syyskuisissa?

Muuten ei syketasojen huomaa nousseen, mutta kahvi pistää kyllä kropan sykkimään :D oon aina ollut herkkä kofeiinille, mutta nyt tää on jo ihan uusissa ulottuvuuksissa, ei meinaa kroppa kestää edes sitä pientä aamukahvia kun meinaa lähteä sen jälkeen hyppimään seiniä pitkin. :DD muuten sykkeet aikalailla normaalit, mutta hengästyttää helposti.

Minäki hengästyn helposti. Lisäksi tämä väsymys on ihan jäätävä iltaa kohden. Flunssan mokomaki iski.

Täälläkin sykkeet nousee herkästi ja pienikin liikkuminen hengästyttää. Ja eilen saunassa sydän hakkas hulluna!

Selkä ja maha välillä kipuilee ja huono olo ajoittain. Tissejä ja mahaa turvottaa.

Minulla 2×poikaraskaus ja molemmilla kerroilla järkyttävä väsymys ja vatsa kasvoi eteenpäin.
Ja 2×tyttöraskauksissa järkyttävä etovaolotila 24h/vrk ja maha levisi sivuille.

@Tikke Tää onkin uusi oire mulle ja täänä sitä ihmettelin, kun parin vihreän teen jälkeen olin jo aivan kädet tärisevä, ihan paikoillaan pysymättömän energinen ja puuhakas. Niissäkin sitä kofeiinia on tosi vähän, ja noin muka vaikutti.

Tähän asti ei ole ollut pahoinvointia, mutta tänään töissä kun kävin vessassa, joita ei ole sitten joulun käytetty ja viemäri haisi niin kyllä alkoi kakominen. Samaten työkaverin kertomus koiran oksennuksesta pisti etomaan - ja en kyllä ole herkkä hajuille ja mielikuville. Vähän on kyllä on-off nämä oireet mutta alussahan tässä vielä ollaan. Hengästyttää ja turvottaa. Perjantaina poksuu 6.

Tintti83, juu ei itselläkään ennen ole tämmöstä ollut yhdestä kahvikupista, edelleen tuntuu kofeiini sykkivän suonissa ja siitä on kuitenkin 7h kun olen kahvin juonut :D Jänniä oireita tosiaan.

Lisään vielä yhden oireen: nälkä. Olin jo nukahtanut yöunille mutta nyt puoliltaöin heräsin ja uni ei tule. On tajuton nälkä. Kolmen tunnin välein pitää olla tankkaamassa, muuten tulee paha olo. Ei millään jaksaisi käydä syömässä kun on aikainen aamu, mutta voi olla että se kostautuu sitten aamun fiiliksissä...

On tämä kyllä yhtä piinaa ennen,kuin saa varmistuksen et masussa jokin oikeasti elelee. Musta tuntuu et kaikki oireet on kaikonnut. Tai ei mulla mitään sen ihmeempiä ole edes ollut,mutta ne vähäisetkin.

Ei pahaa oloa tai mitään muutakaan... järjellä ajatellen tiedän, et nyt mennään niin alussa vielä,et kyllä niistä oireista saa "nauttia"myöhemmin. Tarvis vain jonkin, edes pienen merkin et siellä on joku :Heartred

@Terhie täällä myös odotellaan niitä merkkejä ja varmistusta että tuolla joku on. :confused:

Täällä hetkellä ei mitään muuta, kuin pois jääneet kuukautiset ja viiva testissä. <3

Aina jotain oireita on tullut ja tosiaan ei ikinä näin aikaisilla viikoilla. Pari viikkoa eteenpäin ja tilanne varmana eri.. :rolleyes:

Ihana saada vertaistukea ja kuulla kokemuksia aiemmista raskauksista :Heartred yritetään nyt vielä nauttia tästä oireettomuudesta ja sormet ja varpaat ristiin et kaikki menee hyvin. Eipä se muukaan auta.
Yksi mun raskaana oleva ystävä sanoi mulle et "yritä nyt vaan rauhoittua ja nauttia. Syö kaikkea,mitä vaan tekee mieli. Voit muistella niitä ihania herkkuja sitten,kun halailet kaakeliastiaa" :laughing002 hänellä oli aivan järkky pahoinvointi. Kesti melkein 3kk ja miltei 24/7.

Mulla eka "oire" oli hiiva. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa sitä oli, ei juuri koskaan muutoin. Ja kova flunssahan mulla on kans päällä. Turvotusta Mulla on aina ennen menkkoja, että sen perusteella vois mennä miten vaan. Väsymys se varmaan on mikä tässäkin raskaudessa iskee aluksi.

Terhie, miehän olin myös aivan paniikissa silloin toissapäivänä, kun ei ollut yli vuorokauteen mitään oireita. Eilen ne sitten palasivat. Ilmeisesti se on aika normaalia, mutta ymmärrän tosi hyvin huolesi. Koitetaan molemmat vaan pitää päät kylmänä ja toivotaan parasta <3

Mä kanssa odottelen oireita... joka aamu oikein fiilistelen tuntemuksia ja totean pettyneenä että vielä tekee aamukahvia mieli. Viime raskaudessa pahoinvointi alkoi muistaakseni rv 8 (oltiin edellisenä viikonloppuna menty naimisiin) ja oksensin aamulla mm bussipysäkille :hungover: joten toisaalta en kovin innoissani ole pahoinvoinnista, mutta ois edes tissit arat tai jotain!! Toisaalta mun menkkojenkin kuuluisi alkaa vasta pe-la... joten eiköhän ne oireet tule.

Täällä ollaan vasta tosi alussa, kun 4+0 pärähti tänään mittariin. Tein vielä uudet testit tänään :D Oireita siis odottelen minäkin, mitä nyt jotain pieniä tuntemuksia on. Pahoinvointi alkoi viime kerralla viikolla 7.

Mun raskaus alkoi myös hiivalla, joskaan en sitä siinä vaiheessa vielä tajunnut. Mulla on myös flunssa ollut päällä jo yli kaksi viikkoa, tosi hehkeetä. :hungover:

Äsken kaupassa käydessä tuntui kyllä selvästi, että raskaana ollaan. Ekalla kerralla oli myös alussa tätä samaa huonoa oloa, joka kertaalleen johti lähes pyörtymiseen kaupan kassalle... Nyt ei vielä ollut niin pahana, mutta kyllä mahdollisimman nopeasti yritin suoriutua ostoksista.

Mulla on ihan hirvee turvotus. Tuntuu, että kaikki housut puristaa ja vaikka kuinka jois vettä niin ei helpota.

Helpotti kyllä mieltä kun sai lukea että ei kaikilla muillakaan ole vielä selkeitä oireita. Omien laskujen mukaan nyt olis menossa 4+4 ja vain pientä rintojen arkuutta on havaittavissa. Eilen mahdollisesti alavatsassa pientä turvotusta mutta se voi olla vaan luuloa kun niin kovasti oireita odottelen. Ehkäpä nyt tsemppaan itseäni nauttimaan tästä oireettomasta ajasta ja olemaan murehtimatta kun ainakaan vielä ei siihen aihetta ole!

Jestas, oon töissä, kassatyössä. Nyt on tuntunut ihan kauheelta mahassa. Toivottavasti tää on syömisistä eikä raskaudesta. Kolme aiempaa raskautta mennyt ilman suurempaa pahoinvointia, niin olishan se lottovoitto jos nyt alkais.... Etenkin kun en halua kertoa töissä raskaudesta ennen nt-ultraa....

Takaisin