Oireet

Mulla näkyy vähän hassusti tää sivusto, joten en muokkaa, vaan jatkan tähän. Ikenistä vuotaa, jos käytän sellaista hammasväliharjaa, eli joku ientulehdus heti iski. Syön himoiten kasviksia, ja syön monta kertaa päivässä napostellen. Janottaa enemmän.

Mulla myös rinnat tosi kipeät olleet. Väsymys ja unettomuus on lisääntynyt ihan valtavasti. Samoja oireita oli esikoisesta alkuraskaudessa. Esikoisen raskaus oli muuten varsin oireeton (en kärsinyt pahoinvoinneista tms), saa nähdä kuinka nyt käy..:)

Täällä myös oireina arat rinnat. Etovaa oloa ja unettomuutta myös. Alamaha tuntuu oudolta ja alaselkää jomottaa varsinkin iltaisin. Puhuin miehelle jo ennen joulua, että mitähän nyt on kun selkä on niin kipeä, syy sitten selvisikin pian. Kaikissa raskauksissa on selkävaivaa ollut, mutta ei muistaakseni näin aikaisin.

Minäkin ihmettelin eilen illalla, kun alaselkä oli kipeä. Mitään muuta syytä en keksinyt kuin raskaus. Erikoista, että selkäkin oireilee jo näin aikaisin!

Ensimmäisiä oireita ennen testin tekemistä oli hajuaistin herkistyminen (vaikkei niin voimakkaana kuin esikoisesta), pienet jomottelut alavatsalla, rintojen kihelmöinti ja oudot unet. En muista nähneeni outoja unia esikoisen odotusaikana, mutta nämä herättivät epäilykset, kun oon kuullut monien sellaisia nähneen :D

Hei kaikille. Täällä toiveissa pikkukakkonen. Esikoinen täytti joulukuussa vuoden ja se toimi meillä rajana kun annetaan kakkoselle lupa tulla ilman veren maku suussa yrittämistä. Kuukautisten pitäisi alkaa loppu viikosta, mutta tein testin koska "tuli sellainen tunne". Voiko tuo pitää paikkaansa?? Vasemmalla tänään tehty testi...

Liitteet

• 20180101_113641.jpg
    20180101_113641.jpg
    805.6 KB · Katsottu: 82
Hei kaikille. Täällä toiveissa pikkukakkonen. Esikoinen täytti joulukuussa vuoden ja se toimi meillä rajana kun annetaan kakkoselle lupa tulla ilman veren maku suussa yrittämistä. Kuukautisten pitäisi alkaa loppu viikosta, mutta tein testin koska "tuli sellainen tunne". Voiko tuo pitää paikkaansa?? Vasemmalla tänään tehty testi...

Tutuuh, kyllä tuossa viiva näkyy! :)

Joo, munkin silmät erottaa selvän viivan! Onnea plussauksesta ja tervetuloa syyskuisiin :)

Plussahan se siellä! Onnea ja tervetuloa mukaan porukkaan. [emoji5]

Mullakin oli muuten plussaa ennen / jälkeen todella kummallisia unia monta yötä putkeen :D

Palelu jatkuu täällä edelleen, samoin rinnat on koko ajan aremmat ja turvonneemmat (!!), suuhun ilmestyi pari tosi kipeetä aftaa jotka ei tunnu paranevan millään (mulla on tooooodella harvoin näitä ja menevät nopeasti ohi, joten oletan liittyvän tähän..) ja nyt pari päivää ihan hillitön jano. Voisin siis juoda vettä ihan litra tolkulla ja silti on suu ihan rutikuivan tuntunen. Jännä nähdä mitä kaikkea tässä raskaudessa tuleekaan, kovin on taas erilainen kuin edelliset.

Mullakin oli muuten plussaa ennen / jälkeen todella kummallisia unia monta yötä putkeen :D

Palelu jatkuu täällä edelleen, samoin rinnat on koko ajan aremmat ja turvonneemmat (!!), suuhun ilmestyi pari tosi kipeetä aftaa jotka ei tunnu paranevan millään (mulla on tooooodella harvoin näitä ja menevät nopeasti ohi, joten oletan liittyvän tähän..) ja nyt pari päivää ihan hillitön jano. Voisin siis juoda vettä ihan litra tolkulla ja silti on suu ihan rutikuivan tuntunen. Jännä nähdä mitä kaikkea tässä raskaudessa tuleekaan, kovin on taas erilainen kuin edelliset.

Jano on ollut muuten täälläkin :D Mielenkiinnolla odotan, että kuinka paljon raskaudet oireineen eroavat toisistaan (vaikka ei haittaisi, jos 24h pahoinvointi jäisi tällä kertaa kokematta) :) Täällä oli muutamia, jotka odottavat jo kolmatta tai neljättä lastaan - onko teillä ollut paljonkin eroja eri raskauksien välillä?

Jano on ollut muuten täälläkin :D Mielenkiinnolla odotan, että kuinka paljon raskaudet oireineen eroavat toisistaan (vaikka ei haittaisi, jos 24h pahoinvointi jäisi tällä kertaa kokematta) :) Täällä oli muutamia, jotka odottavat jo kolmatta tai neljättä lastaan - onko teillä ollut paljonkin eroja eri raskauksien välillä?
Mulla siis kaksi loppuun mennyttä raskautta. Ekassa raskaudessa olin seesteinen ja toisessa ärtynyt. Nyt ärtymystä myös. Ekassa ja tässä raskaudessa rinnat kipeenä raskauden alussa. Tokassa ei. Ekassa ei ollut verenvuotoa ja tokassa oli. Nyt kiinnittymisvuoto. Eli kyllä niissä eroja on jonkun verran ollut.

Firman pikkujouluissa viikko hedelmöittymisestä jo aavistelin jotain kun viini ei mennyt alas, ekassa raskaudessa oli sama tilanne kun kaverin tupareissa join pitkin hampain pari lasia ja baarissa jätin ostamani oluen lopulta täysin koskematta - ja tuolloin ei ollut varsinaisesti aavistustakaan että oli tärpännyt.

Nyt on välillä menkkamaista fiilistä ja arat rinnat, ennen kaikkea käsittämätön väsy ja jostain syystä hirveä dönerhimo (en ole ehkä ikinä sellaista syönyt mutta telkkarissa vilahti sellainen ja heti iski himo :laughing021). Myös kynnet kasvaa tosi kauniisti ja hiukset kiiltää (mulla ei kynnet muuten juuri pysy pitkinä).

Mites muuten nuo erot raskauksien välillä, oliko eri sukupuolta lapset? Meinaan ekassa olin seesteinen, nyt ärtynyt, mietin voiko olla viite lapsen sukupuolesta

Meillä on kolme poikaa, ja todella erilaiset raskaudet. Hyvin pieniä samankalaisuuksia, mutta tosiaan isoja eroavaisuuksia.

Täällä on kaikki kolme raskautta olleet erilaisia. Pojasta oli koko raskauden etovaa oloa ja lempiruoista tuli inhokkeja. Poikamasu oli pienempi niin ei ollut niin pahoja liitoskipuja kuin tytöistä. Mielialavaihteluita on ollut kaikilta. Saa nähdä mitä tämä raskaus tuo tullessaan :)

Onko muilla syketaso jo noussu?
Eilen illasta mulla yli 80 sykettä kun koitin sada unta. Normaalisti on sinä 60 tai alle. Tuntu vähän tuskaselta..

Onko muilla syketaso jo noussu?
Eilen illasta mulla yli 80 sykettä kun koitin sada unta. Normaalisti on sinä 60 tai alle. Tuntu vähän tuskaselta..
Leposykkeessä en ole huomannut eroa, tosin aika harvoin sitä tulee seurattuakaan :confused: Mutta sen olen hoksannut, että ihan jo rauhallisessa kävelyssä syke saattaa olla 140. Hurjaa!

Eilen oli oireeton päivä ja olin jo heittämässä kirvestä kaivoon koko raskauden suhteen. Onneks tänä aamuna on taas puhalluttanut ja vähän etonut. Ja yöllä tuikki tissejä :)

Täällä myös syketaso noussut, varsinkin jos vähänkään liikkuu :D sydän meinaa jyskyttää ulos rinnasta ja hengästyttää ja puuskututtaa kuin viimeistä päivää ✌

Turvotus ilmestyi myös kuvioihin, en meinannut mahtua farkkuihin aamulla. Ja peliin kun katsoi, näytti että olisn vähintään puolivälissä :joyful:

Takaisin