Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä haen diplomi-insinööriksi Tampereen teknilliseen yliopistoon, biotekniikka pääaineena tavoittena, toisena vaihtoehtona on ympäristö- ja energiatekniikka. Molempiin vaan korkeat sisäänpääsyrajat niin saapi nähdä riittääkö osaaminen pääsykokeissa raskauspöllyssä :p
Mahtavaa, että haet nyt!! Itse kävin aikoinani saman rumban raskaana. Koerutistuksen jälkeen on vielä ihanampaa jäädä äitiyslomalle ja odottaa oman pienen syntymää. Kannustan sinua täysillä! :)

Mulla särkee yläselkä öisin ja vaikea nukkua. Lisäksi ruuansulatus hidastunu niin paljon, että on tukala olo. Ostin Duphalacia, mut ei oo yli vuorokauden jälkeen helpottanu. Tuntuu kuin halkeais [emoji51] Mulla nyt vko 30+2.

Toivotan jaksamista niillä joilla alkaa olla jo tukalaa ja kipuja.
Oon kiitollinen ettei kipuja kauheasti ole ja jaksan dementikkojen kanssa vielä töitä tehdä. Tukivyönkin ostin mut tuntuu etten taidakaan enää tarvita sitä. Joskus alavatsa on kipeä mut se riippuu siitä miten saa nukuttua.
Heräilen usein yöllä ja uni määrä tahtoo jäädä 7.5h mikä ei oikein riitä mulle. 4v tyttöä en uskalla kyllä enää paljon nostella vaikka välillä haluaisikin.
Onko muilla yöheräilyä?
Nyt 30+0

Mietin kun kohdun koko menee käyrän ylärajalla ja olen lyhyt ja pienikokoinen, että ei ole hirveästi tilaa omille sisäelimille [emoji28] Herään noin 4 kertaa yössä ja 7,5 h unta olisi luxusta. Töissä käyn normaalisti.

Täällä myös yöheräilyä. Iltasin menee välillä uni ihan yli. Eikä sitten saa kunnolla nukuttua. Pari kertaa yössä täytyy käydä vessassa. Ja muutaman kerran saa vaihtaa kylkeä. Hassu vaiva, mut mun tulee korvalehti kipeeksi kun nukkuu kyljellään laughing7 siihen herään ja vaihdan kylkee.
Ja muita pikkuvaivoja. Välillä hikoillen yöt ja välillä kramppailee jalat.
Mut ilmeisesti jossain kohtaa nukun ihan hyvinkin, kun päivät menee aika kivasti.

Mulla on ollut jo useamman kuukauden vaikeuksia nukkua kipujen takia. Lonkkia, si-niveliä, häpyliitosta särkee. Kylkeä joutuu vaihtamaan puolen tunnin välein aamuyöstä lähtien, ja kauheen kivun kanssa joka kerta. Älysin reissussa että meidän sänky on todennäköisesti liian pehmeä mun selälle ja poistin maanantaina muotoutuvan petarin patjojen päältä. No seuraava yö meni hirveässä tuskissa kun pelkkä patja olikin liian kova. Viime yöksi laitoin normipetarin patjan päälle, ja nukuin kuin lapsi pitkästä aikaa kotona :). En muista milloin olisin viimeksi nukkunut yhdeksään, on aika kevyt ja hyvä olo nyt!

Lonkkiin sattuu nukkuessa ja pitääkin kääntyillä usein yön aikana. Korvalehti kipeytyy jos se on taittuneena pään alla, joten nykyään tarkistan sen asennon aina kääntyessä.

Mulla syke ravaa ihan kauheasti. Ja verenpaine on taas noussut tällä viikolla. En tiedä johtuuko se uudesta astmalääkkeestä (alkoi torstaina) vai siitä että en ole kotona. Vai joku muu syy... Pitää taas soitella neuvolaan. :(

Kiitokset tsempeistä MaLinn ja -pallokala- :) Mikäli nyt pääsen niin tarkoitus olisi aloittaa jo syksyllä opiskelut kevennettynä. Kesän saa nauttia vauvan kanssa rauhassa olemisessa ja sitten mahdollisesti päästään miehen kanssa soveltamaan aikataulujamme yhteen niin, että molemmat ehtii opiskella. Onneksi mies pärjää loistavasti opinnoissaan, vaikkei juuri koululla käy, niin hän pystyy hyvin olemaan pikkuisen kanssa silloin kun itse olen luennoilla/laskareissa. Vauvan ehdoilla mennään ja onneksi mies on mukana 150%, ei tarvitse pohtia uskaltaako pienen jättää isänsä kanssa kaksin :grin

Yöheräilyä täälläkin, suonenvedot vaivaa eikä auta magnesiumit pillereinä eikä suihkeena:banghead: ainoa mikä auttais ois villasukat, mut sit herään hikoiluun:dead: tule pian kesäkuu!

Selän kanssa ongelmia, jatkan edelleen sairaslomaa ja tätä ei valitettavasti ymmärretä töissä.. jotenkin turhauttavaa. Tätä oli samaa kun jouduin olemaan raskauspahovoinnin takia poissa.

Selän kanssa ongelmia, jatkan edelleen sairaslomaa ja tätä ei valitettavasti ymmärretä töissä.. jotenkin turhauttavaa. Tätä oli samaa kun jouduin olemaan raskauspahovoinnin takia poissa.

En kyl ymmärrä tommosia työpaikkoja, luulis et työnantajakin suhtautus jotenkin herkemmin ku työntekijä on raskaana eikä täysin työkykynen :/

Meilläkin työnantaja on sitä mieltä että mun turvallisempi olla kotona kuin töissä raskauden aikana, varsinkin nyt lopussa..

Meilläkin työnantaja on sitä mieltä että mun turvallisempi olla kotona kuin töissä raskauden aikana, varsinkin nyt lopussa..

Olisikin noin. Kaiken huippu, että omani tiimi on naisvaltainen ja silti suhtautuminen on välillä negatiivinen. Omassa työssä oma kroppa ei enää toimi enkä missään nimessä voi enää yksin pitää kerhoja (työskentelen lasten ja perheiden parissa). Tänään kysyttiin että haenko sairaslomaa vain siksi etten halua/jaksa olla töissä. Voi kun haluaisinkin, mutta selän kanssa tullut rajoitteet vastaan.

Olisikin noin. Kaiken huippu, että omani tiimi on naisvaltainen ja silti suhtautuminen on välillä negatiivinen. Omassa työssä oma kroppa ei enää toimi enkä missään nimessä voi enää yksin pitää kerhoja (työskentelen lasten ja perheiden parissa). Tänään kysyttiin että haenko sairaslomaa vain siksi etten halua/jaksa olla töissä. Voi kun haluaisinkin, mutta selän kanssa tullut rajoitteet vastaan.

On se kyllä ihme jos vielä naisvaltaisella alalla työskentelee.. onko heistä kukaan ollut raskaana? Vai onko sitten ollut niin helppo raskaus heillä?

Itse olisin kanssa sitä mieltä että haluaisin olla töissä, mutta olivat asiasta tosiaan eri mieltä.. Yllätyin suuresti työnantajan reaktiosta, kun itse työskentelen miesvaltaisella alalla.

Noo, osalla ei ole lapsia. Ompa sitäkin ihmetelty aikanaan kun yksi joutui olemaan poissa kun alle 10v sairasti. Suhtautuminen on välillä mitä on. Mutta kyllä tämä alkaa olla kohtuutonta.

Istukka väärässä paikassa olikin turha hälytys! Sieltä se vaan oli vielä ihan viime hetkellä siirtynyt turvallisemmalle paikkaa, joten sektiolle ei ole tarvetta ainakaan sen takia. Huh mikä helpotus, tosin olin jo jotenkin niin varautunut siihen että vauva leikataan ulos, ja toipumisajasta tulee pitkä ja kivulias.. Nyt saakin alkaa orientoitumaan alatiesynnytykseen, apua mitä myllerrystä mielen päällä :D

liitoskivuista ja alaselkäongelmista kärsiville suosittelen kokeilemaan si-tukivyö. Sain lainaksi terveyskeskuksesta ja nyt voin ulkoilla lasten kanssa ihan hyvin :) käytän itse sitä mahaa tukevan vyön kanssa..

Tuo SI-tukivyö on kyl ihana helpotus liitoskipuihin mut kannattaa seurata lisääkö/aiheuttaako se supistuksia. :) mulla fyssari anto ton mulle omaks viime raskaudes mut en voi sitä käyttää supistusten takia.. :( se sano sillon et ei kannata lisätä sillä kipuja vaikka helpottais toista kipua.

Minullakin oli SI vyö käytössä ja se auttoi paljon. Nyt olen kuitenkin saanut itseni äitiysfyssarin venytys ja jumppaohjeilla niin hyvään kuntoon etten tarvitse sitä enää. Jos ei ole mahdollisuutta mennä äitiysfyssarille niin suosittelen äitiysjoogaa. Siellä tehdään paljon samoja harkoituksia kuin mitä fyssari määräsi.

Takaisin