Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onko muilla ollut istukan paikassa ongelmaa? Minulla huomattiin rakenneultrassa, ja viime viikolla kävin kontrollissa. Istukka edelleen kohdunsuun reunalla, elikkäs suunniteltu sektio edessä :/ Ensi viikolla vielä lääkärillä käynti joka ultraa joka suunnasta, ja sitten ilmeisesti tehdään jotain suunnitelmaa. Mitään vuotoja ei ole ollut missään vaiheessa raskautta, niistä olivat kovasti huolissaan ultratessa. Läheisellä oli sama juttu, ja hän joutui vuotojen takia useampaan kertaan lähtemään ambulanssilla sairaalaan kun alkoi vuotamaan, ennenkun sitten tehtiin sektio. Kylläpä nousi stressikerroin![]()
Rv 31+2
Onko muita joilla vatsa selvästä jo laskeutunut alas? Tässä raskaudessa vatsa alkanut jotenkin tosi ylhäältä, mutta tänään huomaan sen todella laskeutuneen paljon alemmas?! Jää ihan tuollainen tyhjä väli nyt tissien alle ennenkuin vatsa alkaa! Esikoisesta muistan tämän laskeutumisen tapahtuneen vasta noin viikkoa ennen synnytystä niin eikai tässä nyt kuitenkaan vielä sitä tarvitse ala jännätä?!

Onko muilla jatkuvaa selkäsärkyä? En enää tiedä kuinka päin olisin, että olisi edes hetken tauko jomotuksessa. Ihme, että ottaa näin selkään kun vatsa ei ole iso eikä lapsikaan paina vielä edes 1500g... Mikään ei tunnu auttavan![]()
Onko muilla jatkuvaa selkäsärkyä? En enää tiedä kuinka päin olisin, että olisi edes hetken tauko jomotuksessa. Ihme, että ottaa näin selkään kun vatsa ei ole iso eikä lapsikaan paina vielä edes 1500g... Mikään ei tunnu auttavan![]()
Mihin sinä haet? T. Ehkä vähän pikkusen uteliasOnnekas Iinella kun menee levolla ohi :) Voin vetää 3g panadolia päivässä ja ei auta. Öisinkin herään särkyyn ja aamulla päivä alkaa heti supistelulla ja julmattomalla kolotuksella. Hieman kyllä jännittää joko paikat alkaa olemaan todella auki, onneksi on ultra torstai-aamuna niin saa lääkäri taas tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Tuntuu, että viikon sisään supistukset on lisääntyny todella reilusti ja muutenkin olo tullut todella kivuliaaksi. Toivottavasti pieni nyt viihtyisi yksiössään ainakin viikolle 37 saakka niin ehtisin käydä tekemässä pääsykokeet ennen syntymää. Toki mun tuurilla synnytän juuri pääsykokeiden aikaan...![]()
Mihin sinä haet? T. Ehkä vähän pikkusen utelias![]()
Raskaana oleville pitäisi antaa ainakin puolitoistakertainen määrä aikaa vastata niihin kysymyksiin. Oon itse huomannut että aivot käy tosi hitaalla raskausaikana... Tsemppiä pänttäämiseen :)Mä haen diplomi-insinööriksi Tampereen teknilliseen yliopistoon, biotekniikka pääaineena tavoittena, toisena vaihtoehtona on ympäristö- ja energiatekniikka. Molempiin vaan korkeat sisäänpääsyrajat niin saapi nähdä riittääkö osaaminen pääsykokeissa raskauspöllyssä![]()