Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle sano neukkulääkäri että saattaa olla hiivaa, mutta ei lähtisi lääkitsemään jos oireet ei haittaa (=ei kutinaa).

Oli siis arkuutta sisätutkimuksessa limakalvoilla ja myös maitomaisen valkovuodon jälkeen kokkaremaista yhtenä päivänä.

Aika jännä ettei hoitais.. mulla taas hoidetaan aina oireita tai ei kun saattaa aiheuttaa supistelua.

Se varmaan se lääkäri mulla tarkoitti että kun äkkiseltään ei pystynyt varmaksi sanomaan onko hiivaa vai ei, kun kerroin että on mulla joskus ollut ja sillon ei oo voinu erehtyä juurikin kutinan vuoksi. Niin nyt saattanut olla vaan muutoin limakalvot herkkänä (niinku on olleet oikeestaan raskauden edetessä) ja valkovuodossa voi olla muutoksia niin ei kokenut tarpeelliseksi nyt sitä lääkintää ellei oireet olisi pahentuneet. Supistelujen takia siis olin tutkittavana mutta eipä niitäkään kyllä ole ollut sen viikon jälkeen siinä määrin joten ei lie yhteyttä minun tapauksessa ollut mahdollisella hiivalla ja supisteluilla :)

Onko muilla ollut istukan paikassa ongelmaa? Minulla huomattiin rakenneultrassa, ja viime viikolla kävin kontrollissa. Istukka edelleen kohdunsuun reunalla, elikkäs suunniteltu sektio edessä :/ Ensi viikolla vielä lääkärillä käynti joka ultraa joka suunnasta, ja sitten ilmeisesti tehdään jotain suunnitelmaa. Mitään vuotoja ei ole ollut missään vaiheessa raskautta, niistä olivat kovasti huolissaan ultratessa. Läheisellä oli sama juttu, ja hän joutui vuotojen takia useampaan kertaan lähtemään ambulanssilla sairaalaan kun alkoi vuotamaan, ennenkun sitten tehtiin sektio. Kylläpä nousi stressikerroin :(
Rv 31+2

Onko muilla ollut istukan paikassa ongelmaa? Minulla huomattiin rakenneultrassa, ja viime viikolla kävin kontrollissa. Istukka edelleen kohdunsuun reunalla, elikkäs suunniteltu sektio edessä :/ Ensi viikolla vielä lääkärillä käynti joka ultraa joka suunnasta, ja sitten ilmeisesti tehdään jotain suunnitelmaa. Mitään vuotoja ei ole ollut missään vaiheessa raskautta, niistä olivat kovasti huolissaan ultratessa. Läheisellä oli sama juttu, ja hän joutui vuotojen takia useampaan kertaan lähtemään ambulanssilla sairaalaan kun alkoi vuotamaan, ennenkun sitten tehtiin sektio. Kylläpä nousi stressikerroin :(
Rv 31+2

Mulla oli kans istukka kohdun suun päällä. Joulun aikaa tuli kovat kivut ja veristä vuotoa, mutta eihän silloin lääkäriin päässyt. Muutama päivä jouduttiin pelkäämään menikö kesken vai mistä oli kyse, mutta kun päästiin lääkäriin niin kaikki oli hyvin. Vuoto johtui istukan paikasta kohdun suun päällä ja osa verestä "vuosi ohi". Mun annettiin ymmärtää, että vuoto ei ole vakavaa jos siihen ei liity kipua. Mutta ko. istukan sijainti estää alatiesynnytyksen, jonka vuoksi jouduin asiasta seurantaan. Kolme viikkoa sitten oli ylimääräinen ultra jossa selvisi, että istukka on siirtynyt selän puolelle. Joten meillä ns. tilanne ohi. En ollut asiasta missään vaiheessa huolissani, koska lääkärin puheista ymmärsin ettei se vaikuta muuhun kuin synnytystapaan. Kyllä minultakin on kokoajan kyselty vuodoista, mutta niitä ei ole ollut sen joulun jälkeen niin ei kukaan ole minulle sen enempää asiasta puhunut. En tiedä oisiko ne sitten loppuraskaudesta vakavampi juttu?

Muokattu viimeksi:
Istukka voi vuodella ilman kipuja.. Mullehan tehtiin kiireellinen sektio koska lääkäri epäili istukan reunan irtautumaa juuri verenvuodon takia. Ja leikkauksessa tuo asia varmistui, papereissa lukee että istukka oli repaleinen. En halua aiheuttaa paniikkia vaan sanoa, että ne verenvuodot kannattaa ottaa tosissaan vaikkei kipuja olisikaan. Ja kyllä sen huomaa sitten kun siitä on kyse..ei oo mitään pientä veristä tiputtelua se..

Mitä nämä vihlasut on? Tuolta jostain häpyluun takaa vihlasee oikein ilkeästi välillä kävellessä. :confused: Lisäksi peräpukamat ovat viimein saapuneet tänne :sad001 Niihin varmaan löytyy apuja apteekista...

Onko muita joilla vatsa selvästä jo laskeutunut alas? Tässä raskaudessa vatsa alkanut jotenkin tosi ylhäältä, mutta tänään huomaan sen todella laskeutuneen paljon alemmas?! Jää ihan tuollainen tyhjä väli nyt tissien alle ennenkuin vatsa alkaa! Esikoisesta muistan tämän laskeutumisen tapahtuneen vasta noin viikkoa ennen synnytystä niin eikai tässä nyt kuitenkaan vielä sitä tarvitse ala jännätä?!

Mulla on laskeutunut pari viikkoa sitten:) en ite huomannu mut neuvola sano et tosi alhaalla maha.. nyt siis 31+1

Onko muita joilla vatsa selvästä jo laskeutunut alas? Tässä raskaudessa vatsa alkanut jotenkin tosi ylhäältä, mutta tänään huomaan sen todella laskeutuneen paljon alemmas?! Jää ihan tuollainen tyhjä väli nyt tissien alle ennenkuin vatsa alkaa! Esikoisesta muistan tämän laskeutumisen tapahtuneen vasta noin viikkoa ennen synnytystä niin eikai tässä nyt kuitenkaan vielä sitä tarvitse ala jännätä?!

Ei tarvii vielä jännätä! :) Osalla voi vauva kiinnittyä ihan hyvissä ajoin jo pää alaspäin, osalla taas pyörii viimeisille viikoille asti. :)

Okei, no hyvä kuulla! Vauva oli viime viikolla neukkutädin mukaan pää alaspäin kääntyneenä, ja näin oli tosiaan jo viime kertaa edeltävällä käynnillä.

Onko muilla jatkuvaa selkäsärkyä? En enää tiedä kuinka päin olisin, että olisi edes hetken tauko jomotuksessa. Ihme, että ottaa näin selkään kun vatsa ei ole iso eikä lapsikaan paina vielä edes 1500g... Mikään ei tunnu auttavan :dead:

Onko muilla jatkuvaa selkäsärkyä? En enää tiedä kuinka päin olisin, että olisi edes hetken tauko jomotuksessa. Ihme, että ottaa näin selkään kun vatsa ei ole iso eikä lapsikaan paina vielä edes 1500g... Mikään ei tunnu auttavan :dead:

Täällä ! On ku tuli alaselässä nahan alla ku vähäki enemmä touhuan tai kantelen esikoista :/ tosi ärsyttävää.

Täällä ja tämän vuoksi olen sairaslomalla.

Tuonne toiseen ketjuun juuri eilen kirjoitin, että eilen lenkin jälkeen tuli kamala alaselkä särky mikä säteili molempiin pakaroihin saakka. Mietin jo, että otanko särkylääkettä. Nukahdin sitten kuitenkin ja aamulla oli helpottanut...

Onnekas Iinella kun menee levolla ohi :) Voin vetää 3g panadolia päivässä ja ei auta. Öisinkin herään särkyyn ja aamulla päivä alkaa heti supistelulla ja julmattomalla kolotuksella. Hieman kyllä jännittää joko paikat alkaa olemaan todella auki, onneksi on ultra torstai-aamuna niin saa lääkäri taas tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Tuntuu, että viikon sisään supistukset on lisääntyny todella reilusti ja muutenkin olo tullut todella kivuliaaksi. Toivottavasti pieni nyt viihtyisi yksiössään ainakin viikolle 37 saakka niin ehtisin käydä tekemässä pääsykokeet ennen syntymää. Toki mun tuurilla synnytän juuri pääsykokeiden aikaan... :rolleyes:

Onnekas Iinella kun menee levolla ohi :) Voin vetää 3g panadolia päivässä ja ei auta. Öisinkin herään särkyyn ja aamulla päivä alkaa heti supistelulla ja julmattomalla kolotuksella. Hieman kyllä jännittää joko paikat alkaa olemaan todella auki, onneksi on ultra torstai-aamuna niin saa lääkäri taas tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Tuntuu, että viikon sisään supistukset on lisääntyny todella reilusti ja muutenkin olo tullut todella kivuliaaksi. Toivottavasti pieni nyt viihtyisi yksiössään ainakin viikolle 37 saakka niin ehtisin käydä tekemässä pääsykokeet ennen syntymää. Toki mun tuurilla synnytän juuri pääsykokeiden aikaan... :rolleyes:
Mihin sinä haet? T. Ehkä vähän pikkusen utelias:rolleyes:

Mihin sinä haet? T. Ehkä vähän pikkusen utelias:rolleyes:

Mä haen diplomi-insinööriksi Tampereen teknilliseen yliopistoon, biotekniikka pääaineena tavoittena, toisena vaihtoehtona on ympäristö- ja energiatekniikka. Molempiin vaan korkeat sisäänpääsyrajat niin saapi nähdä riittääkö osaaminen pääsykokeissa raskauspöllyssä :p

Mä haen diplomi-insinööriksi Tampereen teknilliseen yliopistoon, biotekniikka pääaineena tavoittena, toisena vaihtoehtona on ympäristö- ja energiatekniikka. Molempiin vaan korkeat sisäänpääsyrajat niin saapi nähdä riittääkö osaaminen pääsykokeissa raskauspöllyssä :p
Raskaana oleville pitäisi antaa ainakin puolitoistakertainen määrä aikaa vastata niihin kysymyksiin. Oon itse huomannut että aivot käy tosi hitaalla raskausaikana... Tsemppiä pänttäämiseen :)

Takaisin